Inlägg från: Anonym (Ts) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ts)

    Öl, Vin och Sprit i vanliga butiker!

    Anonym (NO!) skrev 2014-08-21 23:30:15 följande:
    Det är tvärtom, man dricker mer i england än i Sverige och så ser det ut om vi jämför med alla europeiska länder.
    Du lär börja skilja på att supa och att dricka.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (NO!) skrev 2014-08-21 23:39:17 följande:
    Det är oväsentligt vart du varit i Danmark...själv har jag varit mycket i Italien, betyder det att jag vet allt om Italiens alkoholpolitik?
    Men herregud, är det svårt det här med att inte utgå från sig själv eller väljer du bara att inte läsa vissa saker? I ENGLAND ÄR ALKOHOLKONSUMTIONEN HÖGRE ÄN I SVERIGE.

    Återigen, är du bara ute efter att provocera eller hoppar du medvetet över det man skriver?
    JAG ÄR EMOT DET FÖR DET SKULLE ÖKA MISSBRUKET OCH TREDJE PART FÅR LIDA.
    Jag skiter i om folk vill supa ihjäl sig, det är inte mitt problem...mina argument baseras på hur folk runtomkring drabbas av de som super.
    Men du vill ju inte ens lyssna på någon annan än dig själv, Du tror visst att du är allsmäktig och vet bättre än alla andra. Men fortsätt du och lev i din lilla bubbla, medans vi andra går framåt i tiden och försöker lösa problemen som finns, de som du tycks tro inte finns och att du säger att du skiter i om människor super ihjäl sig visar ju vad du är för en typ. Såna som du ska verkligen inte ha någonting att säga till om i ett modernt samhälle. Då är vi ute på farligt vatten.

    Och nej jag försöker verkligen inte provocera, men du får mig att le med ditt oförståndiga resonemang och att du så konsekvent vägrar lyssna på någon annan än dig själv. Och att du inte verkar fatta att det finns olika sätt att dricka alkohol på visar ju också hur okunnig du är inom det här området.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (NO!) skrev 2014-08-21 23:53:57 följande:
    Vet du vilka som inte borde ha något att säga till om? människor som har noll koll men som ändå är benhårda i sina åsikter...såna borde vara tysta.

    Jag förstår inte varför du inte läser det man skriver men är man okunnig så kanske det lätt blir så och det är rätt klart att du inte kan något om det här med alkoholmissbruk och politik kring alkohol.
    Just därför borde du vara tyst..........
    Jag kan mer om det än du nånsin kommer att kunna. Fridens min vän, nu ska jag lägga mig. Hetsa inte upp dig så mycket, vi tycker och tror olika, inget mer med det. Systembolaget kommer inte att försvinna inom en överskådlig framtid så du behöver inte nog inte vara orolig. Jag tycker bara att det är fel och jag har mina teorier om hur saker skulle bli bättre. Men det är inget jag kan veta till 100 % har jag sagt många gånger i den här tråden, på ett eller annat sätt. Så läs gärna du med, allt man skriver. God natt
  • Anonym (Ts)
    Anonym (NO!) skrev 2014-08-22 00:12:52 följande:
    Nej det kan du inte, men du tror att du kan det för att du själv varit nersupen...men det betyder ingenting.
    Felet med dig är att du tror en massa saker som du inte kan styrka med fakta, du tror och du tror och sedan tror du lite mer och vad baseras det på? Ingenting utan bara lösa åsikter.
    Sverige har en fungerande alkoholpolitik punkt
    Lämnar mig med den här länken. Den låten passar dig, för du är väl med i IOGT-NTO, det tar jag för givet att du är. i fortsättningen kan jag nog diskutera med lönnen ute på gatan, det är mer givande att göra det med än att diskutera med dig.



  • Anonym (Ts)
    Anonym (NO!) skrev 2014-08-22 00:35:09 följande:
    Har man inga argument så blir man otrevlig, det brukar okunniga personer göra så det är ingenting nytt.
    Du borde läsa på lite om alkoholmissbruk och alkoholkonsumtion, sedan kan man lyssna på dig men tills dess gör du bäst i att vara tyst då du inte kan något om det du skriver om.
    Känsloargument är aldrig någonting som är bra och det är bara korkat att hålla på med såna ord.
    Och du borde läsa på lite om ödmjukhet inför andras åsikter än dina egna för det kan DU ingenting om. Tror du att alla håller med dig eller? Och det var du som började vara otrevlig, det har du varit hela tiden. Och om du överhuvudtaget hade nån aning om vad du pratar om så hade du inte sagt att jag ska "läsa på" för du kan inte lära dig hur det är att vara en missbrukare genom att läsa böcker. Vakna upp ur ditt zombieliknande tillstånd istället! Såna oförstående människor som du förstör livet för många i dagens läge. Du sa det själv, att du skiter i om människor super ihjäl sig, så vem är du att prata om missbruk?
  • Anonym (Ts)
    Anonym (NO!) skrev 2014-08-22 00:12:52 följande:
    Nej det kan du inte, men du tror att du kan det för att du själv varit nersupen...men det betyder ingenting.
    Felet med dig är att du tror en massa saker som du inte kan styrka med fakta, du tror och du tror och sedan tror du lite mer och vad baseras det på? Ingenting utan bara lösa åsikter.
    Sverige har en fungerande alkoholpolitik punkt
    "Att mäta alkoholkonsumtionen i befolkningen genom intervjuer är förenat med många svårigheter och olika tänkbara felkällor. Bortfallets eventuellt snedvridande effekt är en av dessa. Andra felkällor kan hänföras till s.k. mätfel, vilka i allmänhet tenderar att bli större när man kartlägger sådana känsliga områden som t.ex. alkoholvanor"

    "Konsumtionsmängder som uppmäts i intervjuundersökningar kan inte användas som mått på den faktiska konsumtionen. Detta beror bland annat på att de svarande som regel underrapporterar sin alkoholkonsumtion samt på att bortfallet i större utsträckning än svarandegruppen består av personer med alkoholproblem (alkoholmissbrukare)"

    www.scb.se/statistik/_publikationer/LE0101_2004I05_BR_LE114SA0701.pdf

    Där kan du läsa om, du som litar så mycket på dina "fakta" hur svårt det är att mäta konsumtionen hos en befolkning. Där står även om hur mycket oregistrerad alkohol som det kan tänkas konsumeras i Sverige. Hoppas att du kan ta till dig något, för en gångs skull, och sluta sitta och tro att du vet allt.
  • Anonym (Ts)
    Ingram skrev 2014-08-22 11:28:31 följande:
    Ökad alkoholkonsumtion gör definitivt ökade skador och det ger även lidande barn som behöver umgås med fulla föräldrar vilket alla barn ska slippa.

    Jag bor utomlands och har gjort i många år nu så jag är väl då en som borde ha samma referensramar som dig men har en helt annan inställning än dig då jag ser baksidan i det volontärarbete jag sysslar mer.
    Alkohol förekommer ofta i våldsbrott där gärningsmannen är påverkad och har han fri tillgång till det är det återigen lättare att få tag i det.

    Det finns inga bra argument för att avskaffa monopolet som fungerar bra och håller nere antalet brukare och missbrukare.
    om du bor utomlands så har du väl mindre koll på hur det är i Sverige? att sitta och påstå att det är bra här i Sverige för att vi har ett systembolag när det gäller alkoholmissbruk är ju ett bevis på att du inte har någon större koll på hur det ligger till här.
  • Anonym (Ts)
    Ingram skrev 2014-08-22 11:57:53 följande:
    Nej då, jag är i Sverige väldigt ofta och vi har 2 hem i Sverige och brukar spendera en stor del av vår tid här så jag har rätt bra koll på hur det ser ut.
    Däremot så kan en ryss också ta reda på hur det ser ut i Sverige eftersom alla rapporter är offentliga och kan sökas ifrån utlandet.
    Vad menar du att jag inte har koll på? skulle bara vara intressant att höra och undvik gärna historier om hur det är på festivaler.
    "Att mäta alkoholkonsumtionen i befolkningen genom intervjuer är förenat med många svårigheter och olika tänkbara felkällor. Bortfallets eventuellt snedvridande effekt är en av dessa. Andra felkällor kan hänföras till s.k. mätfel, vilka i allmänhet tenderar att bli större när man kartlägger sådana känsliga områden som t.ex. alkoholvanor"

    "Konsumtionsmängder som uppmäts i intervjuundersökningar kan inte användas som mått på den faktiska konsumtionen. Detta beror bland annat på att de svarande som regel underrapporterar sin alkoholkonsumtion samt på att bortfallet i större utsträckning än svarandegruppen består av personer med alkoholproblem (alkoholmissbrukare)"

    www.scb.se/statistik/_publikationer/LE0101_2004I05_BR_LE114SA0701.pdf

    Där kan du läsa om, du som litar så mycket på dina "fakta" hur svårt det är att mäta konsumtionen hos en befolkning. Där står även om hur mycket oregistrerad alkohol som det kan tänkas konsumeras i Sverige. 

    För en rik människa som du, med 2 hem här och hem i USA och annat, på vilket sätt har du upplevt problemen på riktigt? Står du och delar ut soppa till uteliggare i USA och tror att du vet allt om alkoholproblem för det?

    Jag vill inte vara otrevlig men jag blir lite irriterad på människor som dig som tror att dom förstår så mycket bättre än alla andra när du i själva verket inte vet ett skit mer än någon annan. Och kom inte med att du bygger dina argument på "fakta" för jag har precis länkat dig till scb där du kan läsa om hur svårt det är att uppskatta alkoholkonsumtion, man måste uppleva verklighet också. Kunskap kommer i grunden från människors upplevelser. eller hur?

    Och tror du att jag på fullaste allvar sitter här och propagerar för mer supande? Jag har min teori om hur man kan få ner supandet, säger inte att DET ÄR SÅ men det är vad jag tror. Jag blir beskylld hela tiden av en annan här för att "jag tror", men hur kan någon av oss VETA hur det skulle gå om Sverige slopade monopolet? Inte du, inte hon, inte jag och ingen annan. Men att säga att det funkar bra i Sverige som det är, det är ett hån mot alla oss som har/haft alkohoproblem.
  • Anonym (Ts)
    Ingram skrev 2014-08-22 12:39:54 följande:
    Det där är ett grovt personangrepp och påhopp så det där tänker jag anmäla.
    Jag skiter verkligen inte i vad andra tycker och jag råder dig dessutom att inte skriva i affekt då det sällan blir bra.

    Istället för att försöka vara så elak du kan så kan du istället bemöta det man skriver men jag antar att du inte kan det och det är därför du försöker så hårt att trycka ner istället.
    Jag vet inte vilka åsikter du tycker är så hemska men jag antar att de träffade en öm punkt hos dig och helt enkelt gör att du inte kan motargumentera.

    Det är ju såna som mig som bestämmer saker och ting och inte såna som dig, det finns helt enkelt ingen opinion gällande avskaffandet av monopolet så återigen bevisar du att du bara talar utan innehåll.
    Är det så viktigt att säga sitt ord att du måste göra det utan att fylla orden?
    "det där tänker jag anmäla" ja du ser själv. Då behöver du och jag inte prata mer med varandra. Grovt personangrepp? skojar du? och du angriper inte mig menar du? hej då!
  • Anonym (Ts)
    Jupiter skrev 2014-08-22 12:44:51 följande:

    TS- är du på riktigt eller är du ett troll som har sitt roliga?
    Du snackar bara en massa skit som du inte kan styrka och gör som dumma människor ofta gör och det är att utgå från sina erfarenheter och tror det är fakta.
    Du är en gammal alkis som tror att du kan någonting för att du är en gammal alkis haha man måste bara skratta åt dig.
    Känslobaserade argument och känslobaserade inlägg är ingenting som behövs och du borde vara tyst och släppa fram människor som kan tänka istället.
    Du har inte bemött ett enda argument som jag kan läsa istället så babblar du samma meningslösa ord om och om igen.
    Dina åsikter hör inte hemma i ett modernt samhälle och vi måste bli bättre på att säga emot människor som dig ts, okunniga och dumma människor är den värsta sorten och du är båda.


    "det där är ett grovt personangrepp!" (som din meningsfrände ingram skrev till mig) haha, ok jag är bara en dum gammal alkis som inte ska säga något om alkohol, vi säger så. sköt om er, jag orkar inte mer.
Svar på tråden Öl, Vin och Sprit i vanliga butiker!