• Fogat

    BF April 2015 - Helsingborg

    Hej grattis

    Hoppas det gått bra så här långt? Väntar 3dje barnet i mars. Har mått illa i tidigare graviditeter m denna gång är det mycket värre är hemma pga av detta så kan ju titta in här. När ska ni berätta för era stora?

  • Fogat

    De är 2,5 samt 5,5. Även om det är värt insatsen inser man ju att det är mycket krämpor o jobbiga känslor inför o under en graviditet. Missfall är jättejobbigt, även om det av en del ses som det aldrig var något. Så har man ofta själv sett ett barn framför sig o kanske börjat drömma om tiden med bebisen. Har man barn sedan innan så vet man ju vad man förlorat. Nu med tredje barnet har det gått bra hittills o vi har gjort ultra i v 9 o sett ett litet hjärta. Ja man kan kanske säga att vi bor utanför hbg oxå eller snarare i ett av otaliga villakvarter. Vad jag förstår kan v7 vara i tidigaste laget för att se ett hjärta. Har du fått en tid eller kan du tänka dig V8. Vi är ungefär lika gamla. Hoppas verkligen det går bättre denna gång för er

  • Fogat

    Vi fem: I mitt fall sa jag som det var att jag fått fyra missfall,fördelat mellan o före första barnet. Jag vet en gynekolog i hbg annars som inte ifrågasatt när jag bett om hjälp. Kanske inte så bra att skriva namnet här men vet inte hur man skickar dålda meddelanden. Behövs det så försöker vi fixa det.

    Thea: vad obehagligt. Även om du vet det så säger jag det ändå: livmodern växer jag hoppas att det är det. Med mitt andra barn kunde jag inte sluta känna efter förrens v12 när vi gjort ett andra ultraljud. Jag var helt panikslagen, trots att jag vanligtvis är lugn. Svårt att säga att jag vet hur du känner dig, för alla reagerar olika. Men jag kan ändå känna med dig. Bra att du har en tid då kan du ju fokusera på den och beta av vecka för vecka såhär ibörjan.

  • Fogat

    Thess o Sara

    Välkomna o grattis. Då låter det som vi har samma elände. Äter lergigan komp 4ggr om dagen men har ändå varit på vippen att få läggas in med dropp. Min man som inte vanligtvis gör så mycket i hemmet gör nästan allt samt tar hand om barnen. Han är helt slut på kvällarna. Min läkare såg en extra fostersäck på ul häromdagen så kan ha varit tvillingar varav de extra besvären, den ena slutade utv. (Inget jag sörjer). Men thess vad säger dina läkare tror de att du blir bättre om ev vecka? Så ni ska bo på Bjäre tillfälligt eller kommer ni flytta så småningom? Känner du till området något eller är det helt nytt för dig? Jag har bott här i hbg i 10år men kan fortfarande känna mig nyinflyttad i vissa sammanhang.

  • Fogat

    Hej

    Hör att flera mår illa. Mitt illamående och svaghet håller isig trots v 14. Vi har nu gjort kub med bra resultat o berättade för 5,5 åringen. Oh vilken härlig reaktion rakt från hjärtat. Det var längesedan jag såg nån så glad bara detta var värt alla dagar utan att behålla maten. Jag har ett fb konto m använder det inte direkt. Förklara gärna vad det innebär.

    Thea: lycka t på fredag

  • Fogat

    Vi fem o thea:

    Känner så väl igen mig idet du vifem skriver. För några år sedan åkte jag iväg på en lång flygresa på en släktresa med min mans sida som jag ej kunde avstå med samma ovisshet. Men jag har en solskenshistoria om en vän som försökt i fem år blev gravid och fick samma symtom som dig hon fick veta att det var missfall o var förkrossad. Dock kände hon sig gravid och trots rikliga blödningar så var det ett friskt foster som idag är en pojke. Så ge inte upp hoppet ännu. Hoppas verkligen det ser bra ut på nästa vul. Så hemskt för din syster det framgick alltså på rutinultraljudet. Man tänker ju att det är frid o fröjd så sent. Hoppas de vågar försöka igen

  • Fogat

    Vifem: vi hade lite otur mellan våra två barn. Detta som jag kanske inte skulle nämnt var det andra av två konstaterade missfall. I mitt fall borde det hunnit bli hjärta. Men jag hade inte så stor tro på det då det var väldigt mycket mindre än det skulle o min mens på den tiden var som en klocka. Försöket där efter gav precis just det barnet vi ville ha nämligen vår tvåa. Jag minns att jag sa att blir det ett missfall till så orkar jag inte mer då blir det bara det barn vi har. Ibland önskar man att man hade facit från början o ibland e det tur att man inte har det. Vi trodde att vi skulle få avstå från att skaffa ett tredje barn. Jag hade så kraftiga foglossningar med min tvåa att jag två år efter förlossningen hade en stor rörelse begränsning= väldigt svårt att gå ett fåtal steg. Det är därför jag heter fogen. Efter kämpande fick jag dock klartecken från sjukgymnasten på att skaffa en till. Denna gång vet jag att jag har förmågan att läka o träna mig bra igen, det känns bra.

    Usch vilken grym historia med din syster.

    Om ni orkar får ni båda gärna berätta hur det går på undersökningarna. Ett positivt resultat som vi hoppas på är givetvis lätt att dela. Styrka till er båda thea o vifem

  • Fogat

    Thea: ohh vad härligt. Gick in för att säga lycka t idag och fick se att du varit där. Då är bebisen alltså beräknad slutet av april?

  • Fogat

    Vi fem: antar att du inte läser här mer m beklagar verkligen. Önskar dig mod att försöka igen.

    Thea: kan du jobba el e du hemma?

    Jag har efter 7 v av maginfluense liknande situation börjat få tillbaka krafter och illamåendet e bättre. Så nu kan jag njuta av att trean e på väg.

    Barnen kommer med härliga funderingar. Det e ju ofta plats för de två. Mamma har två händer m vem ska hålla bebisen. Det gör jag säger de i mun på varandra. Vårt stora barn var ovanligt aktivt. Jag vet att de flesta säger att deras barn e aktiva m vårt var alltid några nivåer över. Vi funderade på om det var en diagnos m det va de ju inte. Tänk nu om trean blir på detta sätt. Jag hoppas på mina två hjälpredor att de jagar efter. Mellanbarnet ska ju inte behöva vara osynligt.

    Ni som kollat kön innan. Försvinner spänningen? Min man vill kolla denna gång. Men jag vill ha överraskningen.

    Tesiiee: välkommen in i den nya spännande världen m barn. Det är härligt o omvälvande m första barnet.

  • Fogat

    Förresten någon som funderar på att vaccinera syskon o er själva samt pappa mot kikhosta. Syskonen drar ju hem endel o kikhosta börjar komma tillbaka i Sverige. Kan vara farligt för bebis. Någon som kanske har kunskaper i området?

  • Fogat

    Thea: Usch stakars dig m finns ju hopp:) Gissar att ni på nåt sätt har anknytning direkt el via släkt t nåt land där det e förhöjd risk för kikhosta. Då det väl inte ingår i ordinarie program. Nej mina barn har ej fått detta vaccin ska kolla me BVC då vi ska på 2,5 årskontroll. Min man e lite av en hönspappa så han har sett på tv att de ev ska börja ha det som obligatoriskt o e orolig.

    Vår 5,5 blev mycket lugnare mellan 4 o 5, tror att det ofta e så. Vår 2,5 är inte lugn heller men ändå mycket lugnare.

    Ohh vad roligt det blir när ni kan berätta för era stora. Jag tycker att det är så mysigt med banden mellan syskon, visst bråkar våra men de tycker så mycket om varandra.

    Jag tror stenhårt på att framhålla att det är syskonet som får en bebis och inte är bara vi föräldrar. Jag tycker inte heller att man ska säga att de kan spela fotboll osv med bebisen. Istället har jag berättat att bebisen bara kan- skrika, bajsa, äta o sova. Att bebisen måste lära sig allt de kan och att de gärna får hjälpa till. Blir ju så fel förväntningar annars. Finns ju såklart inga facit här men har känts bra för oss.

  • Fogat

    Tesselie: grattis kul.

    Thea; härligt med stolt storasyster.

    Vi har börjat läsa så blev du till för det stora som är jättefascinerad. Rekommenderas!

    Vi ska snart göra Rul m jag velar fortfarande om att ta reda på vad det är. På våra andra har jag absolut inte velat. Vi har en av varje kön och jag måste säga att det är en bonus även om jag hade älskat dem lika mycket oavsett kön. Denna gång spelar det ärligt ingen roll. Tänker att det kan vara en annorlunda upplevelse att veta när man går runt o klappar magen. Samtidigt är det väl som att öppna julklappen innan, eller vad säger ni? Vi har haft samma barnmorska båda Rul o hon var inte typen som ville berätta.

  • Fogat

    Hej
    SaraLang: Vi har oxå fått reda på att det blir en pojke. Visste i samma stund som BM sa det att det inte passar mig att veta innan. Hela överraskningen försvann men både mannen o barnen ville veta. Nu blir det alltså 2 söner och 1 dotter.

Svar på tråden BF April 2015 - Helsingborg