• Anonym (hjälp.)

    Han bara lämnade mig.

    Anonym (Också dumpad) skrev 2014-11-24 23:00:45 följande:
    Jaaa precis, det har jag tänkt ganska mycket på! Att det nästan hade varit lättare om han dumpat mig under våren eller sommaren, nu blir man ju automatiskt deppig under vintern och så, som du säger, bär man sorg på det.

    Vad starkt av dig! :) Du får fundera ut vad du mår bäst av, det är ju ändå viktigast i slutändan.

    Nu har jag läst det och hm ja, han gör det ganska lätt för sig. Svaret var helt okej och jag kunde andas ut men han totalt ignorerade delen med att hans beteende har sårat mig. Konflikträdd. ;p Aja, nu är iaf ett samtal i rullning och så får vi se...
    Ja men precis, ush jag hatar vinter och höst redan som det är ;b mörkt, kallt och eländigt - sen måste man ha fula vinterjackor. Haha

    Ja. Jag messade han igår "hur gör vi med skorna" fick långa svar tillbaka om vad han pysslat med och att hans tfn var trasig sen svara han "hur känner du? får jag komma och fika?" så nu kommer han nog i helgen på fika :o hade förväntat mig ett "men skit i skorna, kasta dem"

    Åh vad skönt iaf att du fick ett okej svar och inget skit svar. Hoppas det blir som du vill att ni kan sätta er och prata iaf!
  • Anonym (hjälp.)
    Anonym (Också dumpad) skrev 2014-11-26 18:30:04 följande:
    Ja just nu känns det rätt hopplöst... Den här veckan har varit lika jobbig som förra och dessutom är det grått och mörkt och äckligt ute. Jag gråter mig igenom dagarna igen och orkar knappt äta, har gått ner flera kilo i vikt sen han gjorde slut och då var jag redan smal från början... så det är nog inte så bra. Mina byxor är förstora. x)

    Åh men vad skönt! Jag håller tummarna för att det går bra, att ni antingen kommer fram till något som passar er båda eller att det helt enkelt känns lättare efter ni pratat. :)

    Det kändes jätteskönt men nu är det tyst igen haha... I och för sig har det bara gått en dag men klart man blir nojig att han ska börja ignorera mig igen, det är så sjukt jobbigt.
    Ush jag lider verkligen med dig, vet precis hur du mår och det är förjävligt att bara gråta och inte kunna äta :( hoppas du också får bli gladare snart så du växer i byxorna igen : }

    Det hoppas jag också. Man får ju ta det som något positivt att han ville fika iaf, så hopoas det känns bra under och eftee :)

    Förstår det :{ har du hört något nu?
  • Anonym (hjälp.)
    Anonym (Också dumpad) skrev 2014-11-27 23:22:00 följande:
    Tack, det hoppas jag också. :)
    Ja men precis, positivt är det i alla fall. Är så svartsjuk på dig som har ett ex som i alla fall försöker att bry sig och göra rätt. :p

    Fortfarande tyst... Alltså nu har jag nog nått botten, ligger vaken på nätterna och gråter hela dagarna. Det låter så gnälligt och patetiskt men vet inte var jag ska ta vägen längre, att det är slut är liksom en sak och jag respekterar honom tillräckligt för att acceptera det, men det här? att bli ignorerad och slängd som i en sophög gör så sjukt ont, går inte att beskriva. Är helt tom... blä.
    Åh men stackare. Men du, försök att skriva ett brev eller något till honom då? Få ur dig hur du mår och låt han veta? Du kanske kommer må bättre då!

    Förstår att det måste kännas fruktansvärt att bli ignorerad.

    Mitt första förhållande var kaos, han var otrogen och dumpade mig - sa att det var fel på mig. Sen utnyttjade hab mig när jag var svag och jag var dum ocj svansade efter. Efter nån vecka hade han en ny tjej. Han och hans nya tjej satt och mobbade mig via sms, vi gick dessutom samma program i gymnasiet så fick se dem varje dag. Jag mådde piss, men i slutändan tog jag mig starkare ur det och jag blev den lyckliga. Ett tag senare fick han ångra sitt beteende och gissa vem som kryper efter mig 6 år senare? :)

    Du kommer förmodligen sörja mer än honom för han sticker huvudet i sanden spm en struts men det kommer komma ikapp honom när du är stark och lycklig. Det är de bästa man kan göra, visa att mam är lycklig utan personen i slutändan och de svider som fan för dem.

    Du fixar det - men skit i hans känslor nu. Gör det som får dig att må bäst nu!
  • Anonym (hjälp.)
    Anonym (också lämnad) skrev 2014-11-28 21:31:17 följande:

    Självklart backade jag massor i mitt sorgearbete. Grät då han sa att det kändes jobbigt att fara. Vill ju bara ha honom kvar med MIG. Vill inte vara ensam, vill leva med honom, somna med honom och dela allt med honom.

    Sen då vi kramades och han skulle fara så börja ja gråta med och några gånger till under kvällen. Men gick därifrån då så han såg inte att ja grät då han for.

    Det hjälper kanske inte jätte mycket att vi hade sex, att han låg och höll om mig, all närhet och att han frågat flera gånger om ja inte kan flytta till hans hus..både då han var här och dagen efter i telefon.

    Har sagt att vi får tänka på det. Är ju jätte svårt för mig att "komma över" han om vi bor ihop hos honom och sånt. Men jag tänker samtidigt, efterssom jag hoppas att vi kommer hitta tillbaka till varandra så ökar kanske chanserna om vi lever ihop ändå. Plus att jag älskar honom. Jag vill ju bo med honom.


    Åh din stackare! Men det låter ju som att det finns något där? Varför skulle han vilja bo med dug annars om det inte fanns känslor kvar? Då kan ju hans plan inte vara att gå vidare med någonannan iaf.

    Lider med dig och hoppas du mår bättre snart. Att det reder sig mellan er. Styrkekram!
  • Anonym (hjälp.)
    Anonym (Också dumpad) skrev 2014-11-28 22:56:36 följande:
    Tack vad gullig du är som lägger ner tid på lilla mig och försöker peppa, det betyder mycket att inte känna sig så liten och ensam. :)

    Har faktiskt funderat på att skriva ett brev till honom, så han i alla fall får möjligheten att se det hela utifrån mitt perspektiv.

    Det känns som att han inte kunde bry sig mindre men tror det är precis som du säger - han stoppar huvudet i sanden och det är så hiiimla typiskt honom! Han köttar på och skjuter undan känslor för att slippa känna och förstå vad som händer. Jag hoppas att det kommer ikapp honom, mest för att han ska fatta hur mycket det svider för mig och att det inte är okej.

    Jag är typ världens mest envisa människa och vill så gärna att han ska fatta och lägga ner, men på kuppen kanske jag bara blir onödigt sårad. Det känns liksom inte avslutat än, svårt att förklara men som att det ligger ett stort, svart och plågsamt moln ovan mig som bara väntar på att han och jag ska prata, sköta det snyggare och framför allt med respekt så den dörren kan stängas sen.

    Vilket himla hemskt ex du har förresten! Du låter som en smart tjej men gå inte tillbaka till honom, skönt det måste kännas ändå att han inser sitt misstag?
    Men självklart tar jag mig tid, att prata med folk har hjälpt mig en hel del och därför ställer jag upp.

    Ett brev kan vara en bra ide, då får man ut sig allt ocj det kan kännas skönt. Men då får man nog räkna bort ett svar tror jag.

    Idag var han hos mig, allt var revligt och mysigt. Han tog i mig, kramade mig och mådde inte så bra. Så jävla ledsamt att se att han har känslor kvar, lider men ändå skiter i mig - han väljer att gå. Han var hos mig i 3 timmar, hade sin fina nya tröja han fått, han hade berättat för sin mamma att han skulle till mig och hon hälsade. Sen kramar han mig i evigheter ocj ser ledsen ut när han ska gå. Ändå så går han..

    Nej det dkit exet vill jag aldrig mer ha.
  • Anonym (hjälp.)
    Anonym (också lämnad) skrev 2014-11-29 23:11:46 följande:

    Har alltid trott att det finns något kvar. eller att det var av ren och skär panik han lämnade, och därför fortfarande har det i sig fullt ut. Men begränsar sina känslor. Vilket han är väldigt bra på. Min stora kärlek.

    Jag lutar mer och mer åt att gå på hans plan. Även om det är mest för våran bebis skull från hans sida än så länge. Det är ju det för mig med men jag vill också leva och dela allt detta med honom. Vill inte att han ska va nån strö-pappa som kommer nån gång i månaden och bebisen knappt känner igen honom.

    Så det är både för bebisen, för honom och av egna egoistiska skäl som jag börjar luta mot att hoppa på hans förslag. Chansen att vi ska hitta tillbaka till varandra ökar nog om vi lever med varandra också. Även om jag försöker att inte tänka i de banorna, så är det klart att dom tankarna hänger med på det hela.

    Hur mår du? Funkar det bättre? Att det skulle va en sån jävla mardröm att bli lämnad hade jag aldrig kunnat föreställa mig.


    Jaa, alltså du måste ju göra det bästa för dig och er bebis. Det låter onekligen som att något finns kvar och sämre kan det kanske inte bli om ni bor ihop och tar hand om bebis tsm?

    Förstår den där känslan du känner. Är lika mellan mig och exet, han lämnade i panik men nägot finns där.

    Det går upp och ner, börjar må bättre. Tagit avstånd från hobom i ett par veckor men igår var han hos mig igen. Känslorna svällde upp när han gick men innan hade vi kul och han var så mysig och såg lycklig ut tills han gick igen. Förstår inte varför han gå ifrån mig när han verkar må sämre utan? Han har gått ner sej rätt rejält ocj fått problem med mat och sömn. Men igår lös hans ögon och han skrattade och var så nära mig. Han ville inte släppa mig när vi sa hejdå men han gjorde de ocj gick, sorgen fanns i bådas ögon och det är så orättvist. Han sa att han saknade att umgås med mig o prata med mig.

    Men jag fåe försöka gå vidare helt enkelt, det sårar mig dock att någon väljer att må dåligt än att försöka igen. Så hemsk är jag inte.. men han är expert på att stänga av känslor
  • Anonym (hjälp.)
    Anonym (Också dumpad) skrev 2014-11-30 20:35:06 följande:
    Absolut, ett svar räknar jag inte med...

    Men usch fy! Jag lider med dig så himla mycket, vad jobbigt det måste varit. :( Är han fortfarande säker på sitt beslut, han vill inte ge det ett nytt försök? Känslorna kanske har kommit ikapp honom nu, ibland får man ju sig en tankeställare efter lite andrum och tid ifrån varandra.
    Nä förstår :< men kan va skönt att få ur sig allt för din del. 

    Det var fruktansvärt jobbigt, speciellt när jag sg hur glad han var när han var här och att han s åg ledsen ut när han gick - så varför gick han? Varför berättar han att han mår skit, inte sover, inte äter osv. Han låg i mitt knä och jag fick massera honom, han var så go. Det var inte som när vi tidigare setts utan et var lugn och varm stämning
    Men ändå går han... Vi messade  efteråt och jag skrev "saknar tat prata och hänga med dig" då vara han "ja samma här. det var helt trevligt idag". så jag frågade om han ville ses igen och han svarade "ja vi kan ta ett fikarep igen nån dag typ?" .. Så något finns ju men frågan är vad? Jag våhar inte fråga om han vill ge det ett nytt försök :( jag är feg.
  • Anonym (hjälp.)
    Anonym (Också dumpad) skrev 2014-11-30 22:02:39 följande:
    Precis. Ska fundera på saken. :)

    Usch jag förstår, det är läskigt att fråga och få ett svar... men är det inte ännu jobbigare att inte veta? Du kan ju ta det lite försiktigt fram och prova, träffas några gånger och se vad som händer. så länge han inte "utnyttjar" dina känslor för att hjälpa sig själv, alltså att han ger dig falska förhoppningar. Det kan ju vara så att han fått tid att tänka och inser att han saknar dig? Eller så vill han fortfarande att det ska vara slut men att det såklart är väldigt jobbigt, du har ju sagt till mig att känslorna till slut kommer ikapp en och onekligen verkar det ju så. Mitt ex stänger också av för att slippa känna och när man minst anar det står man där med massa känslor man tryckt undan... det kanske tar längre tid för killar att komma dit helt enkelt?
    Det gör du rätt i :)

    Jo men precis. Jag tänkte det, men vi får se om vi ses något mer eller om det rinner ut i sanden som allt annat mellan oss gjort hitintills ;b
    Ja han verkar ju onekligen må sämre nu på ett sätt, men ja det är hans eget val tyvärr. Han kan ju välja att avsluta lidandet för båda ganska enkelt, medan en annan får kriga på med tusen frågor. 
    Men vi får se :) Idag känner jag mig dock stark igen och tvekar på om det är "värt" det. Kämpa och kämpa för någon som går och väljer bort en hela tiden... Ger en massa olika signaler och förhoppningar. Sjukt att man inte bara kan gå ur det, lämna det - inse att man typ är värd någon som stannar och älskar en för den man är.

    Jag tror det tar längre tid för killar, speciellt om man dumpat och går in i ett "det är slut mode" men de kommer väl ikapp förr eller senare (: 
  • Anonym (hjälp.)
    Anonym (Också dumpad) skrev 2014-11-30 22:52:18 följande:
    Men åh, vad skönt att du känner dig stark idag! :) Precis som du säger måste du fråga dig själv om det är värt att kämpa för en kille som ger så många olika signaler, han kanske inte ens vet vad han vill och agerar efter sitt eget mående - typ de dagar han mår bra skiter han i dig och dagar han mår dåligt ser han ledsen ut och kramas. De straffar ju mest dig i slutändan! Jag tror att känslorna kommit ikapp honom och att det känns jobbigt nu... Se om han hör av sig eller inte, på så sätt märker du ju om något förändrats eller fortfarande är likadant. :)
    I helgen har Bridget Jones, The Holiday och Love Actually gått på trean. De brukar ju gå kring jul och vi såg dem alltid tillsammans... Grät som ett litet barn till bara reklamen. :( Ibland vill jag seriöst bara lägga mig ner och dö.
    Ja det känns väldigt fint, har haft några riktigt fina bra dagar med styrka i en vecka nu (minus när han var här och gick, då fick jag ett meltdown på någon timme) 
    Ja men precis, det är väldigt svårt att hantera honom just nu och jag börjar känna "orkar jag verkligen mer?"
    Vilket är tråkigt, men ändå sjukt positivt på ett sätt också :) Det känns som att jag inte bryr mig så mycket längre. 

    Åh lillan :( Gud vad jobbigt. Jag hoppas verkligen att du får börja må bättre snart. Har du gjort något kul på sistatiden? Typ prova något nytt? Utmana dig lite, låter sjukt drygt när man bara vill ligga och gråta - men det är så nyttigt att komma ut!!
  • Anonym (hjälp.)
    Anonym (också lämnad) skrev 2014-12-01 16:47:06 följande:
    Jaa alltså bebisen framför allt men vill verkligen ha honom. som min sambo och man. Saknar tiden då vi hade helger ensamma där vi kunde mysa framför kaminen på en renfäll och lyssna på bra musik prata och dricka lite rödvin och bara va vi. Saknar också att vara runt å hälsa på hans släkt och familj i byn för att sedan komma hem och somna i huset vid hans sida. Så mycket som jag vill ha tillbaka, julen förra året. Vill fira med honom som sist uppe i fjälls, med hans familj :(

    Dessa tankar hade jag kunnat förtränga lite bättre på sista tiden. Men sedan han var här förra veckan är dom i mitt huvud hela tiden! Kan inte sluta drömma om oss, en framtid både som par och föräldrar.

    Min hjärna går på högvarv nu! Det är hopplöst. Visste ja skulle hamna i detta igen efter att han varit här.

    Men tror du kanske att han mår dåligt över sig själv? Att han måste arbeta med sig själv innan han kan tänka på er igen som ett par? Han vill ju onekligen vara med dig och mår bra av det och ni har roligt tillsammans. Kanske bara är att han har personligt jobbigt som gör att han håller distansen ändå? För att skydda sig själv från att luta sig mot någon innan han blir starkare?

    Vi skrattar också och trivs ju jätte bra ihop. Och känner man av magkänslan att det finns något där som inte går att nå just nu så är det kanske bara fel tajming. Men rätt person.

    Lite så tänker jag.. Urs, trodde aldrig jag skulle vara i denna situation. Jag trodde vi skulle vara med varandra jämt. Han pratade ju om vårat bröllop i somras. Tror inte att någon som är villig att dela sånt vi delat om framtiden och nutiden och planer. Bara tappar nåt. Jag tror det kan avskärmas, men det kommer tillbaka!

    Hoppas det iaf.
    Åh förstår verkligen det. Låter som rena drömscenariot med vin framför brasan, förstår att du längtar tillbaka - speciellt med en bebis på väg, måste vara sjukt slitsamt att gå igenom allt detta på samma gång för dig :< 
    Ja tyvärr river det upp sår att träffa dem igen, sår man lyckats lägga ett plåster på rivs upp och börjar blöda. 

    Hoppas det känns bättre snart, att du kommer på lite mer fötter och får lugn och ro igen. 

    Jo, han verkar må dåligt över sig själv, något stämmer inte med honom - jag ser det på honom. Han är inte samma glada kille som för 3 månader sedan, det här är någon annan och han ser sämre ut nu än vad han gjorde för någon månad sedan när vi sågs, nu såg det ut som att detta slet på honom. Ja jag försöker finnas där för honom oavsett, han är och har alltid varit min bästa vän, men för att vara lite ego så vill jag inte att det skall bli för mkt på bekostnad av mig och min läkeprocess. Jag börjar komma så långt och har mått så dåligt - är livrädd att hamna där igen om han bara är förvirrad och egentligen inte alls har känslor (nog för att jag vet att han har det, man ser och känner det) men frågan är om det räcker ?

    Ja jag hoppas jag med (:
Svar på tråden Han bara lämnade mig.