• Anonym (...)

    Jag ska rösta på SD! frågor på det?

    Är en 20 årig kvinna som gått barn och fritidsprogrammet! Jag har ett barn, sambo och arbetar som personlig assistent! I årets val har jag valt att rösta på Sverigedemokraterna! Vad röstar du?

  • Svar på tråden Jag ska rösta på SD! frågor på det?
  • Anonym (123)
    Anonym (TRÖTT) skrev 2014-09-03 17:01:16 följande:

    Abortfrågan ser jag inte på vilket sätt den skulle vara "att försämra för kvinnor"... ?? 
    De vill inte avskaffa aborträtten. De vill sänka till vecka 12 med prövning efter v 12, vad är problemet? 

    Ang kvoteringen, jag personligen ser det som att det inte ska behövas någon jäkla kvotering, utan att såväl män som kvinnor är likvärdigt kapabla, UTAN att det ska existera kvotering... Kvotering om något är så långt från jämställt som jag ser det. 

    Säger detsamma om genusforskningen, människor är människor, oavsett man är en han, hon eller gud förbjude detta fula ord: en HEN.

    Den här lilla gubben i Örebro, talar han för hela SD ? 


    Vi ser olika på det helt enkelt. För mig är det inte tänkbart att rösta på ett parti som vill sänka aborträtten.
    Jag har själv varit inne på att studera genus och är absolut emot att det skulle tas bort. Jag tycker om ordet hen.

    Nej det gör han så klart inte, men det hade ju lika gärna kunnat vara min kommun.
  • Anonym (-)
    Anonym (TRÖTT) skrev 2014-09-03 17:01:16 följande:
    Abortfrågan ser jag inte på vilket sätt den skulle vara "att försämra för kvinnor"... ?? 
    De vill inte avskaffa aborträtten. De vill sänka till vecka 12 med prövning efter v 12, vad är problemet? 
    Problemet med att sänka gränsen till v 12 är att det är en klar försämring för kvinnor.
    Vad anser du om hatet mot homo/bisexuella?
  • Anonym (TRÖTT)
    Anonym (123) skrev 2014-09-03 17:05:31 följande:
    Vi ser olika på det helt enkelt. För mig är det inte tänkbart att rösta på ett parti som vill sänka aborträtten.
    Jag har själv varit inne på att studera genus och är absolut emot att det skulle tas bort. Jag tycker om ordet hen.

    Nej det gör han så klart inte, men det hade ju lika gärna kunnat vara min kommun.
    Och så är det, och så får vi acceptera att det alltid kommer att vara. 
    Att människor ser olika på mångt och mycket. 
  • Anonym (TRÖTT)
    Anonym (-) skrev 2014-09-03 17:08:24 följande:
    Problemet med att sänka gränsen till v 12 är att det är en klar försämring för kvinnor.
    Vad anser du om hatet mot homo/bisexuella?
    Man kan ju välja att se det som "en klar försämring för kvinnor". Eller inte. Jag kan absolut inte se det som någon försämring, på vilket sätt ? 
    Gällande homo-bi-frågan håller jag inte alls med SD. Dock håller jag med om 99% av det de står för, ur min synvinkel har de de vettigaste ståndpunkterna jämfört med de andra partierna. 
    Tyvärr ser jag inte att det finns ett endaste parti som kan tillfredsställa alla till hundra procent. Jag personligen väljer SD för att de står för det jag anser är viktigast. 

    Och "hat", förresten....tar gärna några relevanta källor på det. 
  • Anonym (-)
    Anonym (TRÖTT) skrev 2014-09-03 17:20:38 följande:
    Man kan ju välja att se det som "en klar försämring för kvinnor". Eller inte. Jag kan absolut inte se det som någon försämring, på vilket sätt ? 
    Gällande homo-bi-frågan håller jag inte alls med SD. Dock håller jag med om 99% av det de står för, ur min synvinkel har de de vettigaste ståndpunkterna jämfört med de andra partierna. 
    Tyvärr ser jag inte att det finns ett endaste parti som kan tillfredsställa alla till hundra procent. Jag personligen väljer SD för att de står för det jag anser är viktigast. 

    Och "hat", förresten....tar gärna några relevanta källor på det. 
    Jag håller personligen med SD i just invandringsfrågan, men i det mesta annat tycker jag de är helt ute och cyklar.
    Du ser inte att det är sämre att få betämma över sin kropp själv till v 18, jämfört med att få det till v 12? Det är många som knappt vet att de är gravida i v 12, och mycket som ändras efter den veckan, bla KUB-test.
  • Anonym (..)

    Enfrågeparti som populistiskt fokuserar och skyller allt på invandringen. Ni i sekten går därmed med skygglappar för allt annat som ett samhälle bygger på. Att vården fungerar skit nu i mkt har att göra bl.a. med de privatiseringar som har gjorts och som har gjort det tillåtet att plocka ut miljonvinster. Så att våra pappor/mammor tas dåligt om hand på hemmen har en naturlig förklaring, de privata aktörer tar ut hellre 3 siffriga miljonvinster än satsar alla pengar på brukarna. Likaså med skolan, privata tar hellre ut vinster än återför pengarna i verksamheten. Ni i sekten är rent ut sagt ignoranta! Utan invandring utvecklas inte Sverige längre som tillväxtnation, ekonomiskt. Med SD i makten likaså, då stagnerar Sverige i utvecklingen.

    Så fortsätt o rösta på SD ni hycklare som i samma andetag som ni uttalar varför ni röstar på sekten så tar ni en tugga på eran kebab, pizza, pirog, thai eller va det nu kan vara som INTE är svenskt från början. F.ö., ni tycks också ha missat det är inte mkt som "typiskt" svenskt här idag. Inte ens de traditioner som ni värnar så mkt om som bevisligen har sitt ursprung i andra länder. LÄR ER SÖKA KORREKT INFORMATION OM SAKERNAS TILLSTÅND INNAN NI ÖPPNAR MUNNEN.

  • Anonym (TRÖTT)
    Anonym (..) skrev 2014-09-03 17:53:53 följande:

    Enfrågeparti som populistiskt fokuserar och skyller allt på invandringen. Ni i sekten går därmed med skygglappar för allt annat som ett samhälle bygger på. Att vården fungerar skit nu i mkt har att göra bl.a. med de privatiseringar som har gjorts och som har gjort det tillåtet att plocka ut miljonvinster. Så att våra pappor/mammor tas dåligt om hand på hemmen har en naturlig förklaring, de privata aktörer tar ut hellre 3 siffriga miljonvinster än satsar alla pengar på brukarna. Likaså med skolan, privata tar hellre ut vinster än återför pengarna i verksamheten. Ni i sekten är rent ut sagt ignoranta! Utan invandring utvecklas inte Sverige längre som tillväxtnation, ekonomiskt. Med SD i makten likaså, då stagnerar Sverige i utvecklingen.

    Så fortsätt o rösta på SD ni hycklare som i samma andetag som ni uttalar varför ni röstar på sekten så tar ni en tugga på eran kebab, pizza, pirog, thai eller va det nu kan vara som INTE är svenskt från början. F.ö., ni tycks också ha missat det är inte mkt som "typiskt" svenskt här idag. Inte ens de traditioner som ni värnar så mkt om som bevisligen har sitt ursprung i andra länder. LÄR ER SÖKA KORREKT INFORMATION OM SAKERNAS TILLSTÅND INNAN NI ÖPPNAR MUNNEN.


    Och du har lyckats klämma i från tårna med det mesta svammel som redan tjatats fram om och om igen.
  • Anonym (..)

    Detta är fakta och det är så Sverige har utvecklats genom århundraden till det storslagna som Sverige är ändå. Vi är lyckliga föregångare i många frågor och åtnjuter världens uppmärksamhet som förebilder, föregångare och som ett väl utvecklat folk.

    Det ni i sekten bedriver idag är inte mer än populism där ni skrämmer folk till att rösta på er. DET är svammel.

  • Alana

    Har du förtidsröstat? Tar du med dig valsedlar som du fått i brevlådan eller tar du valsedlarna i vallokalen? Glad

  • Unis
    Alana skrev 2014-09-03 18:26:52 följande:
    Har du förtidsröstat? Tar du med dig valsedlar som du fått i brevlådan eller tar du valsedlarna i vallokalen? Glad
    Nej jag förtidsröstar aldrig. Jag tar alla möjliga valsedlar när jag är i vallokalen så ingen runt omkring ska kunna se vilket parti jag tänker rösta på.

    Hur gör du själv, Alana?


Svar på tråden Jag ska rösta på SD! frågor på det?