• Anonym (...)

    Jag ska rösta på SD! frågor på det?

    Är en 20 årig kvinna som gått barn och fritidsprogrammet! Jag har ett barn, sambo och arbetar som personlig assistent! I årets val har jag valt att rösta på Sverigedemokraterna! Vad röstar du?

  • Svar på tråden Jag ska rösta på SD! frågor på det?
  • Anonym (123)
    Anonym (TRÖTT) skrev 2014-09-03 17:01:16 följande:

    Abortfrågan ser jag inte på vilket sätt den skulle vara "att försämra för kvinnor"... ?? 
    De vill inte avskaffa aborträtten. De vill sänka till vecka 12 med prövning efter v 12, vad är problemet? 

    Ang kvoteringen, jag personligen ser det som att det inte ska behövas någon jäkla kvotering, utan att såväl män som kvinnor är likvärdigt kapabla, UTAN att det ska existera kvotering... Kvotering om något är så långt från jämställt som jag ser det. 

    Säger detsamma om genusforskningen, människor är människor, oavsett man är en han, hon eller gud förbjude detta fula ord: en HEN.

    Den här lilla gubben i Örebro, talar han för hela SD ? 


    Vi ser olika på det helt enkelt. För mig är det inte tänkbart att rösta på ett parti som vill sänka aborträtten.
    Jag har själv varit inne på att studera genus och är absolut emot att det skulle tas bort. Jag tycker om ordet hen.

    Nej det gör han så klart inte, men det hade ju lika gärna kunnat vara min kommun.
  • Anonym (-)
    Anonym (TRÖTT) skrev 2014-09-03 17:01:16 följande:
    Abortfrågan ser jag inte på vilket sätt den skulle vara "att försämra för kvinnor"... ?? 
    De vill inte avskaffa aborträtten. De vill sänka till vecka 12 med prövning efter v 12, vad är problemet? 
    Problemet med att sänka gränsen till v 12 är att det är en klar försämring för kvinnor.
    Vad anser du om hatet mot homo/bisexuella?
  • Anonym (TRÖTT)
    Anonym (123) skrev 2014-09-03 17:05:31 följande:
    Vi ser olika på det helt enkelt. För mig är det inte tänkbart att rösta på ett parti som vill sänka aborträtten.