• P82i

    IVF Linköping höst 2014 fler?

    Känns som en tuff men spännande och framför allt varmt välkommen tid att vänta sig framöver :)

  • Svar på tråden IVF Linköping höst 2014 fler?
  • P82i

    Hej!

    Jag började med spray den 22 Oktober. Än så länge inga jobbiga symtom, förutom oron att glömma tiden..

    Hur går det för dig hittills då?

  • P82i

    Hej,

    Jag ska spraya 3 ggr om dagen tills nästa läkarbesök den 4 Nov, då skulle de se om dosen skulle ökas/ minskas.. De har sagt att v. 47 kommer äggplocket ske ????

  • P82i

    Mariah, det blir faktiskt bara jobbigare och jobbigare. Inte så att det gör ont för det gör det inte. Men känner mig rejält svullen om magen o blir gasig av sprayen. Trött är jag konstant, o muntorrheten tillkom idag. O det jobbigaste, gör den nytta? Man vet ju inget alls förrän läkarträffen , i mitt fall - på tisdag. Men funkar det så är det värt a

  • P82i

    Man får gratulera Lendra :)

    Hoppas att det tar sig och vill stanna kvar:)

    Mariah, vad tråkigt att de inte tar sig, hoppas de "bara" kan öka på dosen lite..

    Jag väntar spänt på mitt läkarutlåtande tis ( el utlåtandet kommer nog via tlfn ons, för har en tlfntid inbokad då) känns som jag producerar många ägg då jag känner mig så öm och svullen, men då finns ju risken för översimulering istället.. Nu känner jag inte att ett " misslyckande" är okej. Efter 3 långa jobbiga prövande år ÄR det vår tur. Kroppen får bara infinna sig i det! Förbereder mig på min värsta alternativt bästa jul i år. Antingen eller..

  • P82i

    Det låter fel, trodde man tog sprutorna för att ha kontrollen. Men räknas som ett försök, det kan det inte! Tar de långa protokollet nästa gång så tror jag att du måste vänta tills din mens, och sen 19 dagar efter första mensdagen så börjar du spraya..

    Jag har problem med puregonpennan, känns som jag hanterar den fel. Kan inte avlossa dosen med att trycka på knappen. Som det står i anvisningen och även som sköterskan visade..jag får snurra tillbaks knappen. O när jag läser om det så verkar det som om jag backar dosen! O man får ju bara ett försök. Kan ju inte direkt gå på magkänsla o trycka i mig 150 ml "till" ifall att ?

    Jag hade nån äggblåsa i onsdags, men inte mer än så. Skulle ta en spruta om dagen a 150 ml och komplettera med nässpray 3 ggr per dag. Återbesök onsdag

  • P82i

    Jag gjorde mitt äggplock igår. Gick förvånansvärt bra, en lätt smärta som gick att hantera. Inga biverkningar hemma heller. Känns som träningsvärk i magtrakten typ. 15 äggblåsor, varav 14 ägg fick de ut. Hoppas nu bara inte tlfn ringer med dåliga besked, för om inte, så blir det ET imorgon kl 14

  • P82i

    Negativt test i Måndags (rd19) men ingen mens i sikte. Men nu känns det som lite mensvärk på ingående. Själv? Hur går det för dig?

  • P82i

    Tror jag svarade här igår, men kan inte se inlägget.

    Jag gör just nu min 2:a IVF. Imorgon får jag tillbaks ett ägg och blir ännu en gång ruvare :)

    Hur går det för dig Mariah1986 ?

    Grattis Lendra, hur många IVF hann ni göra innan det resulterade i en graviditet ?

  • P82i

    Grattis till er båda, det är så jag blir tårögd!

    Hoppas det är min tur nu med då. Då blr det triss i lyckade IVF er:)

    Själv gjorde min andra omgång mycket ondare än sist. Jag ligger nu 2 dar efter ÄP och har som grov mensvärk..

    Klara mig ifrån det hemska samtalet igår så idag kl 13 får jag tillbaks ett litet ägg :):)

  • P82i

    Jag fick tillbaks ett ägg av toppkvalite så nu är det bara att hålla tummarna :)

  • P82i

    Jag är gravid i vecka 6. Ska på UL 29/4 för att bekräfta att det finns nåt där inne :)

    O du själv hade lyckats med ett ägg på egen hand och ett via IVF va? Har för mig det nånstans långt bak i huvudet :)

  • P82i

    Jag mår bara bra. Det enda "symtomet" om det nu beror på graviditeten är tröttheten, sover inte bra på nätterna. Så dagarna går jag runt som en zombie och fryser nåt kolossalt. Men det är det värt :) har en man som låter mig bara ligga och dra när det behövs :)

    Själv då, vecka 10. Då antar jag att du har betydligt fler symtom än mig :) mår du mycket illa?

Svar på tråden IVF Linköping höst 2014 fler?