• Anonym (Linus)

    Varför vill ingen flickvän ha mig?

    Jag är 24 och har väldigt svårt att få tjejer, när jag är med kompisar på krogen så kommer vi in och nästan direkt så kommer de i kontakt med trevliga tjejer. Jag går fram till tjejer och försöker prata eller försöka få bjuda på en drink men de är inte intresserade. På internetdejting så skriver jag till massa tjejer och får svar som att de inte är intresserade eller att jag är för ful för dom. Blir jätte ledsen och mitt självförtroende är på botten.

    Det ända jag vill är att träffa en tjej som jag får ge all min kärlek till, ta med henne på utflykter, skämma bort henne med frukost på sängen, komma hem från jobbet med en blomma eller någon annan present då och då och visa min uppskattning. Ha mys kvällar framför tvn och få hålla om henne och kyssa henne i nacken och smeka hennes håret. Att göra en god middag och tända ljus tills hon kommer hem från jobbet. 
    Åka iväg på semester tillsammans, Att få åka till en kompis och visa upp min flickvän och känna mig så stolt över henne. Det är så mycket jag vill men jag börjar ge upp hoppet om att en dag hitta en flickvän, mår så dåligt av tanken och känner mig ledsen väldigt ofta för att jag kanske är för ful för att en tjej ska se mig som intressant, attraktiv eller som ett pojkvänsmaterial. 

    Jag är inte tjock men har heller inga magrutor, är mittemellan, jag har fräknar och brunt hår.
    Klär mig ofta i jeans och någon snygg tröja, har inga tatueringar. Tycker om sport och har utövat både hockey och fotboll.
    Jag vet att en sådan som Eric Saade kan få vilken tjej han vill då jag själv anser att han ser väldigt bra ut men jag har fått mer och mer dåligt självförtroende så jag vågar inte gå fram till tjejer längre för att jag vet vad svaret blir.

  • Svar på tråden Varför vill ingen flickvän ha mig?
  • Adam08
    hännrick skrev 2014-09-19 03:17:54 följande:
    Du fattar verkligen inte? Okej, då kör vi ett varv till...

    Du får inte napp därför att du framstår som (den säkerligen påhittade) killen som skrivit nedanstående kontaktannons...

    Ung desperat man söker
    snygg, intelligent tjej med de rätta
    formerna. Kan även tänka mig en
    erfaren kvinna. En mogen äldre
    dam går också bra, och i värsta fall
    även en kille.


    Svar till "Middag för två?"

    källa: SkrattNet

    Lägg ner tills du hittar någon du faktiskt vill ha på riktigt, för ingen vill vara din (eller någon annans)  "första bästa som vill ha mig-flickvän".


    Öh? Håll dig till vad TS skriver och kopiera inte in vad andra skriver, den där texten har ju inget med ts att göra.
    Ser ingen stans där han skrivit att han vill träffa en snygg tjej med snygg kropp eller en äldre kvinna.

    Det är många som går fram och snackar med tjejer på krogen, är man desperat för att man gör det?
    Hur ska han veta när han träffar en som han verkligen vill ha på riktigt om han inte fortsätter lär känna tjejer och se vem han passar bäst med? 
    Tror du på den gamla klyschan att en dag står den rätta utanför dörren?

    Man måste anstränga sig själv och inte tro att man får något gratis. Kanske därför din tjej drog från dig, för att du tog henne för givet.
  • hännrick
    Adam08 skrev 2014-09-19 03:43:30 följande:
    Öh? Håll dig till vad TS skriver och kopiera inte in vad andra skriver, den där texten har ju inget med ts att göra.
    Ser ingen stans där han skrivit att han vill träffa en snygg tjej med snygg kropp eller en äldre kvinna.

    Det är många som går fram och snackar med tjejer på krogen, är man desperat för att man gör det?
    Hur ska han veta när han träffar en som han verkligen vill ha på riktigt om han inte fortsätter lär känna tjejer och se vem han passar bäst med? 
    Tror du på den gamla klyschan att en dag står den rätta utanför dörren?

    Man måste anstränga sig själv och inte tro att man får något gratis. Kanske därför din tjej drog från dig, för att du tog henne för givet.
    *suck*

    Läskunnighet utan läsförståelse, vilket slöseri.
  • Anonym (sluta leta!!)
    Anonym (Linus) skrev 2014-09-19 01:40:58 följande:
    Fast det är väl inget fjäsk att säga till en tjej att hon har vackra ögon eller ett fint leende? Har du aldrig fått höra sånt av någon kille? Sedan ska jag väl poängtera att jag säger inte så till varje tjej jag går fram till utan det är efter vi har pratat en stund. Jag menar det jag säger och det är inget fjäsk, du vet väl inte vad jag har för avsikt när jag går fram till en tjej, att gå fram och börja prata är ett första steg, sen kanske man kan höras av någon dag efter över en fika och fortsätta prata och lära känna varandra och på sikt om man gillar varandra så leder det till ett förhållande.
    Jag är inte alls ute efter någon, jag vill ha en flickvän som får mig att få fjärilar i magen och som jag verkligen känner att hon är mitt allt och att jag ser en framtid med henne, att jag vill gifta mig och skaffa barn med henne.
    På dig låter det som att jag skulle vara ute efter någon one night stand men det är kärleken jag är ute efter, att känna mig älskad och uppskattad av en annan person, jag har aldrig blivit det  
    Att komma med komplimanger om vackra ögon och liknande till en slumpmässigt vald tjej på krogen skickar tyvärr helt fel signaler, om du letar efter en partner. Satsa på att lära känna henne istället, så att du får någon som helst aning om ifall hon över huvud taget intresserar dig av någon annan anledning än att hon ser intressant ut och råkar vara tjej. Om ni kommer överens kan du hinta att du gärna träffar henne igen.

    Vissa kanske går igång på komplimanger, men jag och säkert många fler med mig har svårt att ta dem på allvar i en situation där det verkar som om någon är ute efter ett ragg.
  • Anonym (Självförtroende)

    För att få en tjej behöver du:

    Sluta tänka på att det ska vara en tjej du ska vara tillsammans med. Det kan skrämma någon genom att du omedvetet blir för på. Tänk på att bara umgås-det blir vad det blir.

    För det andra och viktigaste ska du försöka skapa ett så bra självförtroende (inte för självgod). Har du inte självförtroendet kommer det inte att gå tyvärr. Visa att du tror på dig själv, att du ser bra ut osv. Då kommer tjejerna att se dig. Just nu gör det inte det tyvärr.

    Jag förstår dock att det är svår när man är i botten.

  • Anonym (Linus)
    Anonym (sluta leta!!) skrev 2014-09-19 08:38:36 följande:
    Att komma med komplimanger om vackra ögon och liknande till en slumpmässigt vald tjej på krogen skickar tyvärr helt fel signaler, om du letar efter en partner. Satsa på att lära känna henne istället, så att du får någon som helst aning om ifall hon över huvud taget intresserar dig av någon annan anledning än att hon ser intressant ut och råkar vara tjej. Om ni kommer överens kan du hinta att du gärna träffar henne igen.

    Vissa kanske går igång på komplimanger, men jag och säkert många fler med mig har svårt att ta dem på allvar i en situation där det verkar som om någon är ute efter ett ragg.
    Ja men för att kunna lära känna "henne" så måste hon vara intresserad, att vilja träffa mig någon annan dag och lära känna varandra men det har ingen velat.
    Visst kan jag förstå om det är olämpligt att säga så till en tjej på krogen men jag anser själv att jag är charmig och trevlig.
    Jo jag har när jag gått ifrån henne frågat om jag kan få hennes nummer och få höra av mig imorgon och då har de småskrattat och sagt att nej det tror jag inte.
    Anonym (Självförtroende) skrev 2014-09-19 08:55:20 följande:
    För att få en tjej behöver du:
    Sluta tänka på att det ska vara en tjej du ska vara tillsammans med. Det kan skrämma någon genom att du omedvetet blir för på. Tänk på att bara umgås-det blir vad det blir.

    För det andra och viktigaste ska du försöka skapa ett så bra självförtroende (inte för självgod). Har du inte självförtroendet kommer det inte att gå tyvärr. Visa att du tror på dig själv, att du ser bra ut osv. Då kommer tjejerna att se dig. Just nu gör det inte det tyvärr.

    Jag förstår dock att det är svår när man är i botten.
    Ja men för några år sedan så hade jag bra självförtroende,  jobbar med mat så jag tänker på det jag stoppar i mig. Äter aldrig pizza,hamburgare, chips, godis eller något annan skräpmat.
    Så för några år sedan hade jag bra självförtroende och hade tankar om att en dag träffa en tjej, att dela livet med en tjej som gör mig lycklig.

    Men åren går och fortfarande ingen tjej som kommer fram till mig och flirtar. Så självförtroendet blir sämre och sämre, man känner sig värdelös när man inte verkar vara intressant nog för att en tjej ska vilja träffa mig igen, eller så är det som de säger att jag är för ful för att kunna få en tjej.
    Har en stor kompiskrets och alla utom jag lever i lyckliga förhållanden så visst känner man sig utanför och avundsjuk väldigt ofta.

    Tack för att ni tar eran tid och ger mig råd.
  • Anonym (Fel inställning)
    Anonym (Linus) skrev 2014-09-19 13:17:10 följande:
    Ja men för att kunna lära känna "henne" så måste hon vara intresserad, att vilja träffa mig någon annan dag och lära känna varandra men det har ingen velat.
    Visst kan jag förstå om det är olämpligt att säga så till en tjej på krogen men jag anser själv att jag är charmig och trevlig.
    Jo jag har när jag gått ifrån henne frågat om jag kan få hennes nummer och få höra av mig imorgon och då har de småskrattat och sagt att nej det tror jag inte.
    Anonym (Självförtroende) skrev 2014-09-19 08:55:20 följande:
    För att få en tjej behöver du:
    Sluta tänka på att det ska vara en tjej du ska vara tillsammans med. Det kan skrämma någon genom att du omedvetet blir för på. Tänk på att bara umgås-det blir vad det blir.

    För det andra och viktigaste ska du försöka skapa ett så bra självförtroende (inte för självgod). Har du inte självförtroendet kommer det inte att gå tyvärr. Visa att du tror på dig själv, att du ser bra ut osv. Då kommer tjejerna att se dig. Just nu gör det inte det tyvärr.

    Jag förstår dock att det är svår när man är i botten.
    Ja men för några år sedan så hade jag bra självförtroende,  jobbar med mat så jag tänker på det jag stoppar i mig. Äter aldrig pizza,hamburgare, chips, godis eller något annan skräpmat.
    Så för några år sedan hade jag bra självförtroende och hade tankar om att en dag träffa en tjej, att dela livet med en tjej som gör mig lycklig.

    Men åren går och fortfarande ingen tjej som kommer fram till mig och flirtar. Så självförtroendet blir sämre och sämre, man känner sig värdelös när man inte verkar vara intressant nog för att en tjej ska vilja träffa mig igen, eller så är det som de säger att jag är för ful för att kunna få en tjej.
    Har en stor kompiskrets och alla utom jag lever i lyckliga förhållanden så visst känner man sig utanför och avundsjuk väldigt ofta.

    Tack för att ni tar eran tid och ger mig råd.
    Äh, lägg ner. Handlar inte om ditt utseende överhuvudtaget.
    Det fetade är ditt problem - du tror verkligen att någon annan ska göra DIG lycklig? Tyvärr så ligger det yttersta ansvaret på dig själv att se till att du är så lycklig du kan bli. Andra människor kan vara stöd och finnas där för att hjälpa dig att komma på rätt väg men du kan aldrig kräva att någon annan ska göra jobbet åt dig. 

    Sluta försök hitta en flickvän på krogen, det funkar ju uppenbarligen inte. Sök lite utanför din trygghetszone, gå på ett rejv och ha jävligt roligt istället för att bli bitter på krogen för att du inte får några nummer.
  • Anonym (sluta leta!!)
    Anonym (Fel inställning) skrev 2014-09-19 13:57:50 följande:
    Äh, lägg ner. Handlar inte om ditt utseende överhuvudtaget.
    Det fetade är ditt problem - du tror verkligen att någon annan ska göra DIG lycklig? Tyvärr så ligger det yttersta ansvaret på dig själv att se till att du är så lycklig du kan bli. Andra människor kan vara stöd och finnas där för att hjälpa dig att komma på rätt väg men du kan aldrig kräva att någon annan ska göra jobbet åt dig. 

    Sluta försök hitta en flickvän på krogen, det funkar ju uppenbarligen inte. Sök lite utanför din trygghetszone, gå på ett rejv och ha jävligt roligt istället för att bli bitter på krogen för att du inte får några nummer.
    Håller verkligen med!

    Ts, även om du tycker själv att du är charmig och trevlig är det uppenbarligen någonting i din approach som bara inte fungerar, och jag är beredd att sätta några kronor på att tjejerna känner lukten av din desperation. Jag vågar nästan lova, det har INTE med utseendet att göra, såvida inte ditt ansikte är täckt med varande bölder.
  • Anonym (Linus)
    Anonym (sluta leta!!) skrev 2014-09-19 14:22:55 följande:
    Håller verkligen med!

    Ts, även om du tycker själv att du är charmig och trevlig är det uppenbarligen någonting i din approach som bara inte fungerar, och jag är beredd att sätta några kronor på att tjejerna känner lukten av din desperation. Jag vågar nästan lova, det har INTE med utseendet att göra, såvida inte ditt ansikte är täckt med varande bölder.
    Okej ja jag själv tycker jag är trevlig, om jag tycker hon är fin i håret eller har en fin klänning så kan jag säga det efter vi pratat en stund, att få ett leende är ju alltid nått men det kanske är som du säger att jag är omedveten om att jag gör något fel, mina kompisar som jag är ute med säger ingenting utan de kan småskratta lite och uppmuntra mig om att jag kan få en snyggare tjej. Men jag går inte fram till en tjej som ser ut som Agnes eller någon, utan jag går fram till en tjej för att jag tycker hon verkar intressant och trevlig. Utseendet spelar ingen roll för mig men självklart vill man känna en attraktion till henne men jag kan inte välja och vraka som alla andra killar. Sen går jag fram för att jag är social och tycker det är trevligt att möta nya personer.
    Jag har så otroligt mycket kärlek att ge till den tjej som vill ha mig. 

    Jag har fräknar, är det negativt eller skulle du kunna ha en pojkvän som har mycket fräknar? Kanske är det felet ligger, känner ingen som har fräknar så därför jag undrar.
    Om det inte har med utseendet att göra, varför säger de då att jag är för ful för henne?
    Säger de det för att jag gör något fel och vill att jag ska gå så kan de säga det istället för att göra mig ledsen.
    Men känner jag att hon är ointresserad och bara kollar i sin mobil eller kollar på sin kompis så går jag självmant. 
  • Anonym (Linus)
    Anonym (sluta leta!!) skrev 2014-09-19 14:22:55 följande:
    Håller verkligen med!

    Ts, även om du tycker själv att du är charmig och trevlig är det uppenbarligen någonting i din approach som bara inte fungerar, och jag är beredd att sätta några kronor på att tjejerna känner lukten av din desperation. Jag vågar nästan lova, det har INTE med utseendet att göra, såvida inte ditt ansikte är täckt med varande bölder.
    Ska ut ikväll och ska inte gå fram till någon tjej om det är så ni tycker, ska se om det för en gångs skull kommer fram en tjej till mig.
    Var ledig idag så var ner och köpte en ny parfym och ett par nya skjortor. 
  • Anonym (...)
    Anonym (Linus) skrev 2014-09-19 00:00:05 följande:
    Fast jag tycker själv att jag är charmig och inte för på eller visar desperat som ni påstår.
    Går fram till en tjej och ler och börjar prata med henne, efter en stund om vi pratat en stund så om hon tar ögonkontakt med mig så kan jag säga - Vilka vackra ögon du har, är som att man kan se sin egen spegelbild, eller, - när du ler mot mig så är det som att du lyser upp hela det mörka rummet med din närvaro.

    Jag försöker och försöker få en tjej att vilja lära känna mig som person, att hon vill veta hur min insida är.
    Vill så gärna ha någon att bry mig om.
    Ja, jag tror att du är det :) Men du har inte träffat nån bra och rätt bara helt enkelt ? 
    Bättre det än att lägga energi på fel person..
Svar på tråden Varför vill ingen flickvän ha mig?