• Anonym (Varför)

    Varför röstar man på Moderaterna om man är en "vanlig" arbetare?

    Ja varför röstar man på Moderaterna om man är en "vanlig" arbetare?
    Är det för att man får några hundralappar mer i månaden? för iså fall borde man väl tänka ett  steg till.
    Hade Moderaterna fått fortsätta så hade de fått höja skatterna tillslut också. Det Reinfeldt sa i sitt tal, det kommer  kosta pengar att hjälpa alla hit.

    Det är ju bara höginkomsttagare som tjänat på moderaternas skattesänkningar. Hellre betalar jag dessa två tre hundra och har en bättre välfärd till oss alla.

  • Svar på tråden Varför röstar man på Moderaterna om man är en "vanlig" arbetare?
  • Anonym (så korkat)
    Anonym (för att) skrev 2014-09-15 22:39:41 följande:
    Jag är en av dem som lider av panikångest och depression. Min dotter har ett funktionshinder som gör att hon inte lyckades i skolan trots stor intelligens för att skolan hon gick i var värdelös pga okunskap.
    Jag jobbar hårt varje dag för att klara mig genom dagen. trots att jag numer mår rätt bra och inte har så många attacker så upplever jag ändå att det varit bättre med M vid makten än med S.

    Många, inte alla, men många som har psykiska problem behöver då rakt inte duttas med och drivas längre in i passiviteten som det tyvärr oftare blir med S vid makten.
    Men det är ju jättebra att du orkar med det,
    Men det betyder ju inte att andra människor gör det, vi är olika, och bara för att du orkar mer, betyder det inte att dom andra som orkar mindre är duttade med.
    Det är nervärderande av dig att antyda det, för du vet inte deras sitaution, bakgrund och motiv och du lever inte med deras konsekvenser.
    Säkert duttas det ibland i onödan, men det vet vare sig du eller jag och det är inget jag anser att man ska utgå ifrån när det gäller andra.
    Hellre betalar jag för att en människa ska få bli duttad med, än att en människa ska bli driven till misär, olycka och/eller död. 
  • Fool

    Precis som SD lyckats intala en massa idioter att de inte alls är nassar och rassar trotts att de gång på gång avslöjas med att vara raka motsatsen till vad de säger sig vara så har moderaterna lyckats intala en massa korkade knegare att tro att de är det nya arbetarpartiet , vad de glömde säga var att de gäller endast de arbetare som har en väldigt hög lön som de syftade på.

  • Anonym (så korkat)
    Anonym (vanlig) skrev 2014-09-16 09:35:39 följande:

    Jag är en helt vanlig arbetare och tycker den blå politiken innehåller mer bra saker än de rödgröna. Tycker de är bättre med privatiseringar t ex och tycker de är bättre med mindre skatt. De blå har gjort Sverige till ett starkt land. Men nu lär väl de röda göra av med alla pengar. Låt dessa 4 åren gå fort


    Varför är privatiseringar bättre?
  • Anonym (så korkat)
    Fool skrev 2014-09-16 10:20:03 följande:

    Precis som SD lyckats intala en massa idioter att de inte alls är nassar och rassar trotts att de gång på gång avslöjas med att vara raka motsatsen till vad de säger sig vara så har moderaterna lyckats intala en massa korkade knegare att tro att de är det nya arbetarpartiet , vad de glömde säga var att de gäller endast de arbetare som har en väldigt hög lön som de syftade på.


    precis. 
  • Anonym (Ej moderat)
    Anonym (så korkat) skrev 2014-09-16 10:14:39 följande:
    Och vad händer när du inte längre får nån ersättning för att du blir klassad som fejkare.
    Ditt inlägg är motbjudande i sin självgodhet. 

    Jag hade en vän som var djupt deprimerad och därför sjukskriven, hon fick ingen advekat hjälp för det fanns inga psykiatriker eller psykologer att tillgå där hon bodde, annat än högst sporadiskt.
    Sen blev hon felmedicinerad och fick fler mediciner som inte korrelerade väl med varandra, det gav henne tuffa biverkningar, och ingen psykiatriker som kunde justera medicinen förrän efter  månaders väntan.
    Nu blev det inte så, alliansen kom emellan, med deras hårdare regler så orkade inte hon längre.
    Hon gick ut och upp på logen i ladan där hon bodde, och hängde sig, hennes man fann henne. 
    Nu mådde inte hon bra från början och hon var svag och skör, men är det inte sånt samhälle vi vill ha, som driver dom som är svaga och sköra in i döden.
    Ja, tydligen vill dom som röstar blått ha det, för det är vad vi får med den regeringen. 
    Usch vad hemskt!

    Och det som är beklämmande är att folk inte verkar förstå vilka moderaterna pratar om när de pratar om folk som lever på bidrag. De har inte ens själva sagt att de bryr sig om dem så jag försår inte varför folk ska påstå det. De säger ju att de är för folk som arbetar. Det betyder och de har också visat att de inte bryr sig om folk som inte arbetar. Och de och deras väljare verkar tro att folk som inte arbetar sitter på röven hela dagarna och njuter av det. Det tror inte jag. Men det är upp till var och en att fundera på vilket samhälle man vill ha. Vill man ha ett där den stora massan får lite mer pengar på bekostnad av att de som har det sämst får det ännu sämre så fine. Jag vill det inte. Det handlar inte bara om MIG MIG MIG.
  • UCharlotte

    Jag är en helt vanliga arbetare och jag har alltid röstat blått.

    Jag tror inte på ett bidragssamhälle utan jag vill att arbete ska löna sig. Och alla ska arbeta, även om man är trött, less eller bara valt fel yrke. Ekonomin är grunden i vårt land och moderaterna är de enda som förstår sig på den biten. 

    Sossarna och allt åt vänster är detsamma som Lyxfällan för mig, slösa andras, eller lånade pengar - hua.


    Intellekt i bimbodräkt
  • ulfsas

    Tyvärr så ser det ut att bli högre skatter med en S ledd regering. Högre bidrag också. Sedan så rullar det igång.

    Jag har personligen inte lust att betala mer än de ca 57% jag redan betalar i skatt på varje 1000-lapp.


    De säger att Chuck Norris är tuff. Jag vet inte ens vem hon är?!
  • Anonym (hmm)
    Fool skrev 2014-09-16 10:20:03 följande:

    Precis som SD lyckats intala en massa idioter att de inte alls är nassar och rassar trotts att de gång på gång avslöjas med att vara raka motsatsen till vad de säger sig vara så har moderaterna lyckats intala en massa korkade knegare att tro att de är det nya arbetarpartiet , vad de glömde säga var att de gäller endast de arbetare som har en väldigt hög lön som de syftade på.


    Vad är "väldigt hög lön" för dig?
  • Anonym (Ej moderat)
    UCharlotte skrev 2014-09-16 10:25:31 följande:

    Jag är en helt vanliga arbetare och jag har alltid röstat blått.

    Jag tror inte på ett bidragssamhälle utan jag vill att arbete ska löna sig. Och alla ska arbeta, även om man är trött, less eller bara valt fel yrke. Ekonomin är grunden i vårt land och moderaterna är de enda som förstår sig på den biten. 

    Sossarna och allt åt vänster är detsamma som Lyxfällan för mig, slösa andras, eller lånade pengar - hua.


    Vad är ett bidragssamhälle för dig?
  • Anonym (Ej moderat)
    Fool skrev 2014-09-16 10:20:03 följande:

    Precis som SD lyckats intala en massa idioter att de inte alls är nassar och rassar trotts att de gång på gång avslöjas med att vara raka motsatsen till vad de säger sig vara så har moderaterna lyckats intala en massa korkade knegare att tro att de är det nya arbetarpartiet , vad de glömde säga var att de gäller endast de arbetare som har en väldigt hög lön som de syftade på.


Svar på tråden Varför röstar man på Moderaterna om man är en "vanlig" arbetare?