• barn2011

    Någon som ruvar i Stockholm?

    Hej där!
    Jag ruvar för fullt, RD6 idag. På jobbet kan jag glömma bort det helt, annars är det många tankar som snurrar... 
    Försöker låta bli att googla fakta och symtom men det är ju omöjligt! Fick brev från vår klinik att vi fick en bastocyst till frysen så det var ju positivt!

    Hur är det nu, om man misslyckas med en IVF så måste man vänta en cykel och sedan kan man göra stimulerad eller ostimulerad FET efter det? Och om det försöket blir ostimulerat så kan man köra på med IVF i nästa cykel? 

  • barn2011
    Stockholmsmilen skrev 2014-09-25 22:47:01 följande:

    RD 6 även jag. Misslyckas man så kan man köra i nästa cykel. Jag gjorde det vilket resulterade i ett barn på dryga året. Men det är lite olika från klinik till klinik.


    Håller tummarna för oss! 
    Låter ju skönt om man kan köra på direkt. Gjorde du FET i ostimulerad cykel?
  • barn2011
    Stockholmsmilen skrev 2014-09-27 15:55:19 följande:

    Nope en hel IVF korta protokollet. Testade negativt igår ikväll på RD 7, idag RD 8 börjar jag blöda. Så tidigt. Förra gången när jag lyckades så testade jag svagt svagt redan på kvällen på RD 7. Men det var så subtilt att det var svårt att se. RD 7 är den första dagen ÄL- sprutan gått ur kroppen och det finns uppenbarligen de som testat positivt så tidigt. Men det kan komma långt senare också. Men nu när det börjar blöda så tidigt då tappar jag ju hoppet totalt.


    Håller tummarna för att det inte är mensen, man vet ju aldrig! 
  • barn2011
    Mallan82 skrev 2014-09-29 18:20:16 följande:

    Hej hej!

    Äntligen dags för mig att få hoppa in i ruvartråden. Sedan idag huserar jag ett fint litet embryo. 

    Hur går det för er övriga? Ser att några lämnat... hoppas vi får återse dem snart och att resten som lämnar gör det för att hoppa på en gravidtråd!  


    Välkommen!

    Jag är på RD10, fick dock en liten blödning idag vilket såklart känns jätteoroligt
    Hoppas det inte blir nåt mer.

    När har du testdag?
  • barn2011
    Mallan82 skrev 2014-09-29 19:00:25 följande:
    Tack

    Åh hoppas blödningen avtar!!

    Ja, jag är ju på dag noll nu så det är först den 14 oktober... många långa dagar kvar. När har du? Denna vecka?
    Tack! Än så länge har det kommit väldigt lite och liknar inte alls min vanliga mens, men man vet ju inte hur alla mediciner kan påverka. 

    Jag har testdag först 8/10, tror de sätter det väldigt långt fram. Lär väl testa innan dess om jag inte börjar blöda mer.
  • barn2011
    Mallan82 skrev 2014-09-29 19:33:50 följande:
    mmm Jag hade också cirka 18 dagar när jag gjorde det korta programmet, men nu har jag gjort det långa och då har jag fått 15 dagar. Vet inte om det har med det att göra...

    Förstår om du testar innan. Otrivellen är ju ute ur kroppen redan. Håller tummarna! 
    Ja det verkar ju logiskt att det blir tre dagar mindre med långa. Jag väntar nog några dagar och ser hur blödningen fortsätter innan jag ev testar. Är det er första IVF? 
    Stockholmsmilen skrev 2014-09-29 23:16:16 följande:

    Det gick inte för mig denna gången men det är bara att borsta av sig och ta nya tag.


    Tråkigt att höra, hoppas det går bättre nästa gång!

  • barn2011

    Efter rikligare blödning igår kväll och idag så känner jag mig säker på att det inte gått vägen. Dock säger min klinik att jag ska fortsätta med Lutinus och att jag får testa på måndag istället för onsdag. Antar att de måste säga så men för mig känns det superjobbigt att ha nåt litet hopp kvar och inte bara kunna släppa det och gå vidare Gråter

    Lycka till alla ruvare, hoppas jag är tillbaka i tråden snart!

  • barn2011
    Mallan82 skrev 2014-10-01 17:07:22 följande:
    Åh.. jag förstår att det känns tungt. Jag kommer dock ändå fortsätta hoppas för dig tills du vet säkert. *hoppas hoppas hoppas*
    Tack, det värmer! Hjärta
  • barn2011

    Nu är jag tillbaka i tråden för andra gången efter misslyckade IVF i september. Nu ruvar jag på ett 5-dagars. Tar Lutinus 2 gånger/dag på grund av kort lutealfas. 

    Hoppas hoppas på fler + i tråden!

  • barn2011
    Stockholmsmilen skrev 2014-11-18 22:22:27 följande:

    Så är mensen här på RD 11. Trist men väntat, då slipper jag hoppas. Bara att ta nya tag. Dock hinner jag inte förrän i januari nu. Kanske är bra att kroppen får vila, har ju kört 2 behandlingar på varandra. Hoppas på tredje försöket.


    Tråkigt att höra

    Hoppas du kan vila upp dig nu!
  • barn2011

    Tredje gången gillt i ruvartråden! Fick 2-dagars 4-celligt återfört igår. Hoppas på ett till frysen. Dags för den långa väntan...

  • barn2011
    Stockholmsmilen skrev 2015-02-05 20:36:16 följande:

    Det har känts tungt de senaste dagarna. Det är alltid tungt att landa i att det förmodligen bara blir ett barn.


    Kan tänka mig att det är väldigt tungt

    Styrkekramar
  • barn2011
    JOHA80 skrev 2015-02-13 12:18:04 följande:

    Hej alla!

    Hoppas in här om det är ok. Har två ET bakom mig och har då testat negativt. Ruvar nu efter FET med blastocyst (icsi & stimluerat) sedan i måndags och är sjukt nervös. Fick ont i ländryggen, livmodern och ljumskarna på onsdagen och smärtan strålade på baksidan av benen. Mycket konstigt. Är det någon annan som upplevt detta? Smärtan fortsatte igår men har avtagit idag? 

    Ni som plussat - hur kände ni?


    Hej! Jag är också på 3e försöket, gjort ET och FET som inte tog sig och är nu på RD10 efter ET. Jag har känt av äggstockarna/ljumskarna och hade en konstig känsla av att det strålade/ilade i hela underlivet i måndags. Har dock inte plussat, så vem vet vad det betyder... Nu hoppas vi att 3e gången funkar för oss båda!
    MadArp skrev 2015-02-14 05:56:25 följande:

    RD dag 12, igår kväll när jag skulle ta lutinus, var det lät rosa på pinnen, blev jätte rädd och orolig, hade sen hela förnatten mensvärk somnade och vaknade med mensvärk nu också. Lite rosa som följt med tablettresterna ut..... Blir så orolig och känner att jaha nu kommer mensen...... Har också de senaste 3-4 nätterna sådana nattliga svettningar.... Känns som en väldigt syster start på lördag morgonen skall nu åka iväg till jobbet tyvärr....


    Det är inte kört än! Håll modet uppe! 

    Själv har jag inga tecken på mensen som är beräknad idag...får nog bli ett test imorgon om den inte dyker upp innan dess. Är såå nervös!!
  • barn2011
    ljungen78 skrev 2015-02-14 12:24:28 följande:

    Hej alla - hoppar in här! Är på RD 7 efter insättning av 5-dagars blastocyst. Dessförinnan körde vi pergo i fyra omgångar, men det visade sig vid utredning under 4:e omgången att min hö äggledare förmodligen saknar passage (efter blindtarmsoperation). Och att alla pergo-stimuleringar givetvis gett ägg just på höger sida. Så nu IVF! Har mild PCO och var i riskzonen för överstimulering, men det gick bra. Blev 21 ägg varav 17 befruktade och 7 blastocyster varav en till mig och 6 till frys. Om detta försök skulle misslyckas så får jag väl glädjas åt det :-/

    Känner hur som helst inga symptom som inte mest sannolikt beror på lutinus och progynon - dvs ömma och svullna bröst och ytterst svaga känningar i livmodersregionen. Så stressande tid det här. Tänker inte testa före TD som är 21/2. 

    Går det bra för er andra? Känner ni symptom och vilka mediciner tar ni under ruvningen?


    Hej!
    Grattis till 6 blasto i frysen! Väldigt bra resultat!

    Jag har inga direkta symtom måste jag säga, brösten har nästa slutat ömma sedan några dagar vilket gör mig orolig :-/
    Jag har testdag 23/2 efter ET, så vi ligger ganska lika.

    Jag tar Lutinus 3 gånger per dag.
  • barn2011

    Tack för att du delar med dig Stockholmsmilen!

    Jag har börjat blöda på RD 11 vid mina tre försök, vilket var igår i den här cykeln

  • barn2011
    MadArp skrev 2015-02-16 09:48:51 följande:

    Nu har jag blött stadigt sedan i lördags, gravtestet på söndagsmorgonen visade negativt.

    Väntar på att kliniken ska ringa!


    Tråkigt att höra
    Ska ni påbörja ny behandling eller har ni embryon i frysen?
    89Madeleine skrev 2015-02-16 16:42:36 följande:

    Hoppar in här om det är okej.
    Jag fick tillbaka en 2-dagars i fredags så är nu på ruvardag 3.

    Detta är min första IVF och det är så fruktansvärt jobbigt med denna väntan...
    Ni är starka!


    Väntan är superjobbig! Vi är så starka allihop och klarar mer än vi tror!
    Försök distrahera dig med annat. Stort lycka till! 
  • barn2011

    Hej alla erfarna ivf:are, behöver er hjälp! Ska börja ivf 3 och trodde att jag fick mens igår, fick klartecken för sprutstart idag. Men nu tror jag att mensen eg började idag och lyckades såklart missa samtalet från kliniken Förvånad

    Skulle ni börjat spruta idag eller imorgon???

  • barn2011
    Wilmis skrev 2015-03-14 06:24:46 följande:

    Hej!

    Som jag har förstått det så kan det va lite olika när man börjar spruta. Jag har börjat på både CD1 och CD2 så du ska se att det nog inte är någon fara om du tar första ikväll eller om du tog första redan igår. Hursomhelst kommer du att göra ett VUL för att se antal äggblåsor samt Strlk och då eventuellt justera dos eller få tid för äggplockningen.

    Det kommer gå super ska du se, lycka till!


    Tack för hjälpen! Började igår, det blir säkert bra!

    Stort grattis till plus!

    Håller tummen för dig Stockholmsmilen!
  • barn2011

    Roligt med + i tråden, hoppas på fler!

    Själv är jag på sprutdag 7, ultraljud imorgon. Har fått höjd dos Gonal F till 250 så hoppas på många fina blåsor. 

  • barn2011

    Visade sig att jag bara hade en blåsa på 10 mm Rynkar på näsan
    Läkaren frågade om det kunde blivit något fel med sprutor etc, men med tanke på att det är tredje behandlingen så verkar det osannolikt. Det togs blodprov som bekräftade låga nivåer av östrogen. Har fått sluta med Orgalutran då läkaren trodde att det kan ha dämpat effekten av Gonal F. Fortsätter med Gonal F med höjd dos, nu 300.

    Känns väldigt osäkert allting, har också haft spotting de senaste dagarna Förvånad

    Mitt i allt ska jag på anställningsintervju på tisdag, känns jätteroligt men nervöst! Någon som har tips på vad jag ska svara på eventuella frågor om hälsoproblem??? 

Svar på tråden Någon som ruvar i Stockholm?