• Anonym (Hon)

    Kommer jag någonsin bli fri hans vrede?

    Hej. Jag är en 18årig tjej som går andra året i gymnasiet. För två år sedan trodde jag att jag träffat min livs stora kärlek. Jag var ensam, hade dåligt självförtroende och desperat. Så kom han in i mitt liv. Han älskade mig, såg mig. Han gjorde mig lycklig.

    Efter månader kom den ena lögnen efter den andra. Ursäkterna om varför han kysste den där tjejen. Varför han glömde nämnda att han haft en KK bakom min rygg.

    Otroheten och lögnen tär sönder mig. Jag känner mig värdelös och det gör ont. Jag kan inte lita på honom. Jag är orolig om man ska råka vara otrogen när jag är borta och varje dag ser jag alla tjejer han vari på. Jag är sämre än dem. Det är mig det är fel på.

    Just nu har jag fläskläpp, rivsår och hårbotten bränns. Jag har gjort honom upprörd igen. I natt vaknade jag av att han satte på mig. Han sa att han markerade mig. Han tror att jag har en KK som tagit mig i analen, det är därför jag blöder där säger han.

    Jag vill komma ur det här. Men jag kan inte. Jag är hemma hos han och hans föräldrar alla dagar i veckan. Om jag gjorde slut nu skulle jag behöva vara hos min mamma med hennes bråkiga humör och hennes hitlerman. Ute i skogen, flera km till närmsta granne. På natten när de jobbar kommer han ta sig in genom den tunna dörren och slå ihjäl mig, precis som han sagt.

    Skulle jag söka hjälp skulle de säga "men flytta hem till rika mamma. Lämna honom!"
    Jag kan inte. Jag är fastlåst här. Samhället kan inte hjälpa mig. Jag är 18år och mitt liv är redan förstört.

    Ska det behöva vara så här?

  • Svar på tråden Kommer jag någonsin bli fri hans vrede?
  • Anonym (Hon)

    Nej jag känner ingen jag kan bo hos. Släktingar är långt ifrån skolan. Går knappt bussar till skolan härifrån. Bor utanför allt, med honom och kan inte gå någonstans. Samhället kommer säga att jag ska flytta hem. Jag har ingen trygg plats att gömm mig på.

  • Anonym (Hon)
    Anonym (Hmm) skrev 2014-09-24 07:49:40 följande:

    Med din attityd för din mamma och hennes man är du säkert inte så välkommen dit för du måste ändra din attityd och vara tacksam för att få den respekt du vill ha! Det är deras hem inte ditt och det ÄR deras regler som gäller där och acceptera dessa! Skärp dig! Gå ifrån killen!!

    Uppför dig som en vuxen inte som ett bortskämd tonårs-unge så kommer det vara trevligt hos din mamma igen!


    Du tror inte det är något som är fel om man inte bott hemma på 2år? Min mamma är bipolär. Minsta påfrestning och hon slänger saker omkring sig och skriker. Det räcker med att gå på golvet så det knakar. Trots detta tvingar hennes man henne att städa ett överdrivet stort hus, diska hans disk för hand, laga flera portioner till honom. Tror du jag vill se på när min mamma går under för en man? Båda två jobbar nattetid. Min kille vet vart jag bor. Han vet att dörrren går att bryta upp lätt. Han vet att de jobbar. Han vet också att ingen skulle höra mitt rop på hjälp. Lika mycket som att det inte finns någon mottagning att ringa på hjälp för.

    Liknande kommentarer undanbes. Det är lätt att sitta i ett tryggt hem bakom en dator och säga hur lätt livet är. För vissa är inte livet så självklart jämt.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (djjsjfkf) skrev 2014-09-24 06:22:20 följande:

    Men buhu. Lämna pissgubben och sök hjälp.


    Tror du seriöst det är så jävla lätt? När man inte har någonstans att ta vägen? Tänker inte bo hemma inlåst i mitt rum i rädsla på att han kommer snart att slå ihjäl mig. Dessutom 8 mil från min skola. Härligt att behöva kliva upp 3 på morgonen och komma hem 9 på kvällen.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (J) skrev 2014-09-24 08:11:05 följande:

    Kontakta kvinnojouren, de kommer att hjälpa dig.  Hur gammal är han,  det låter som om han är äldre än du? 


    24.
    Anonym (404) skrev 2014-09-24 12:06:53 följande:

    Så onödig kommentar. Jag tror inte ni som skriver sådant faktiskt förstår hur en sån liten kommentar faktiskt kan få en person att må väldigt dåligt.


    Tack!
  • Anonym (Hon)
    Påven Johanna skrev 2014-09-24 12:19:14 följande:

    Varför ska du flytta hem, menar du? Du kan ju börja på folkhögskola, ta jobb som aupair utomlands, söka jobb i och bosätta dig i en annan stad, skyffla dynga för en cirkus eller vad som helst under tiden som du lägger upp planerna för framtiden. Självklart har du fler val än att bo ihop med en som våldtar dig och slår dig eller flytta hem till en mamma med psykisk ohälsa som har en karl som du förefaller ogilla. 


    Jag vill hemskt gärna ta studenten om två år.
  • Anonym (Hon)
    PoL skrev 2014-09-24 12:25:23 följande:

    Ts: kvinnojourerna kan hjälpa till att hitta akut skyddat boende där du får återhämta dig och får stöd. Kontakta den närmaste direkt och åk dit. Var rädd om dig!


    De kommer ju se att jag egenligen bor hemma och att jag bara är 18år. De kommer säga att jag ska bo hemma. Har erfarenhet att söka hjälp som 15åring när jag inte kunde bo hemma. Trots att jag sov på en tågstation en vecka sa de "du har ett hem, åk dit och var glad för det du har".
  • Anonym (Hon)
    Påven Johanna skrev 2014-09-24 12:26:27 följande:

    Hur ska du göra det medan han ger dig stryk och våldtar dig alternativt dödar dig genom en tunn dörr hemma hos din bipolära mamma och hennes hitlerman då?

    Rätta mig gärna om jag har fel, men lite studiero brukar ju åtminstone krävas. Samt att man kan sitta på en stol utan att det gör ont i underlivet och blöder ur analen. . 


    Jo, men det är ju svårt att bo på folkhögskola om jag går gymnasiet utan inkomst.
Svar på tråden Kommer jag någonsin bli fri hans vrede?