• Anonym (Maxi)

    Varför parkerar ni som inte har barn på familjeparkeringen?!

    Kan nog helt ärligt säga att varje gång vi är på Ica Maxi så är det alltid någon som parkerar på familjeparkeringen och går in utan barn, och heller ingen familj i bilen eller ens tecken på att dom ens har barn.

    Oftast är det gubbar, 40+, eller pensionärer.

    Varför? 

  • Svar på tråden Varför parkerar ni som inte har barn på familjeparkeringen?!
  • LauraPalmer
    Anonym (Lady) skrev 2014-10-04 22:28:26 följande:
    Alltså, jag parkerar var jag vill (har sagt det förut) kommer det någon WT-morsa med en unge på armen och en cigarett i andra handen , skrikande några sura kommentarer så bemöter jag det bara med ett vänligt men kyligt och överlägset leende.
    Jag parkerar inte brevid dessa bilar endast för att jag är rädd om min bil. Jag vill inte att nån liten unga slänger upp bildörren och repar min bil.
  • Anonym (M)

    Jag ställde mig på familjeparkeringen vid Ica maxi i går. Skulle inte ens handla så mycket men kände för att jävlas med alla barnupptagna FL-mammor. Och vill ni skrapa bilen som hämnd så rör det mig inte i ryggen.

  • Anonym (Kajan)

    Jag gör det aldrig, av den enkla anledningen att det inte finns där vi bor.

    Men, efter att ha läst om mammor som tycker det är helt ok att bortse från moral och vanligt hyfs när det gäller att rättvist fördela ledighet över helger, med argumentet att "jag gör det för jag kan, det är lagligt", så skulle jag inte tveka om jag fick chansen någon gång.

  • todo nada
    Flygfotogen skrev 2014-10-04 19:00:30 följande:
    Nej men man kan ju inte utgå ifrån att de inte har ett osynligt funktionshinder heller så hur ska du göra..?
    Precis som jag skrev innan, majoriteten av mänskligheten har inte osynliga funktionshinder. Därför utgår jag från att det finns friska människor, och sedan undantag med osynliga funktionshinder.
  • Anonym (ejego)
    todo nada skrev 2014-10-06 11:40:35 följande:
    Precis som jag skrev innan, majoriteten av mänskligheten har inte osynliga funktionshinder. Därför utgår jag från att det finns friska människor, och sedan undantag med osynliga funktionshinder.
    Klart att det finns friska människor, ingen har sagt motsatsen. Klart att de flesta inte har funktionsnedsättningar, ingen har sagt motsatsen. Men att utgå från att den som inte ger sin plats/reser sig/avstår platsen o s v INTE har anledning till det, såsom sjukdom eller funktionsnedsättning som inte syns, och därför gör sitt val p g a lathet eller egoism är heltokigt.
  • todo nada
    Anonym (ejego) skrev 2014-10-06 11:48:42 följande:
    Klart att det finns friska människor, ingen har sagt motsatsen. Klart att de flesta inte har funktionsnedsättningar, ingen har sagt motsatsen. Men att utgå från att den som inte ger sin plats/reser sig/avstår platsen o s v INTE har anledning till det, såsom sjukdom eller funktionsnedsättning som inte syns, och därför gör sitt val p g a lathet eller egoism är heltokigt.
    Så många gånger jag varit med om att en gammal dam/herre klivit på en full buss utan att någon rest sig och erbjudit sin plats, Jag tror knappast att alla på bussen vid dessa tillfällen har osynliga funktionshinder.

    Det jag skrivit att jag tycker är galet är alla de som påstår att man självklart ska anta att alla personer som inte flyttar sig på en buss/parkerar på familjeparkeringarna vid mat affären har osynliga funktionshinder

    Jag ser sådant alldeles för ofta för att kunna anta att alla som gör så har osynliga funktionshinder av något slag.
  • Anonym (ejego)
    todo nada skrev 2014-10-06 12:48:22 följande:
    Så många gånger jag varit med om att en gammal dam/herre klivit på en full buss utan att någon rest sig och erbjudit sin plats, Jag tror knappast att alla på bussen vid dessa tillfällen har osynliga funktionshinder.

    Det jag skrivit att jag tycker är galet är alla de som påstår att man självklart ska anta att alla personer som inte flyttar sig på en buss/parkerar på familjeparkeringarna vid mat affären har osynliga funktionshinder

    Jag ser sådant alldeles för ofta för att kunna anta att alla som gör så har osynliga funktionshinder av något slag.
    Hellre fälla än fria kör du med alltså. Utgå från att den som inte reser sig inte har en bra orsak utan bara är en lat egoist. Ja om de inte redogör för sin hälsostatus och sin sjukdomsbild för vilt främmande människor såklart.

    Vansinne.
  • todo nada
    Anonym (ejego) skrev 2014-10-06 12:55:42 följande:
    Hellre fälla än fria kör du med alltså. Utgå från att den som inte reser sig inte har en bra orsak utan bara är en lat egoist. Ja om de inte redogör för sin hälsostatus och sin sjukdomsbild för vilt främmande människor såklart.

    Vansinne.
    Ja, precis som jag skrev antar jag inte att hela busslaster med människor har osynliga funktionshinder, eller att alla som egentligen inte borde stå på familjeparkeringen har det. Majoriteten och undantagen, då är logiken inte och anta att alla har osynliga funktionshinder.

    Hade jag själv inte kunnat resa mig på bussen pga  något sådant och någon hade sagt till mig otrevligt hade jag svarat att "Jag vill resa mig, men problemet är att jag inte kan" eller något i den stilen. Inte bara ett "nääää" och anta att den som står mitt emot ska förstå att jag har ett funktionshinder som inte syns.

    Sedan har jag aldrig sagt att man ska/måste/har skyldighet att förklara detta. Däremot att det kan underlätta eftersom ett osynlig funktionshinder är just osynligt.

    Men visst, vi får väl uppfinna någon form av portabel radar som kan fånga upp alla funktionshinder som inte syns, Så får trögfattade människor som jag som inte kan SE ett OSYNLIGT funktionshinder springa med radarn i luften och vifta så vi slipper ta fel på lata idioter och personer med osynliga funktionshinder.
    För den ena kategorin är ju säkert inte mer överrepresenterad i sådana sammanhang än den andra, tyvärr... 
  • Anonym (ejego)
    todo nada skrev 2014-10-06 13:45:51 följande:
    Ja, precis som jag skrev antar jag inte att hela busslaster med människor har osynliga funktionshinder, eller att alla som egentligen inte borde stå på familjeparkeringen har det. Majoriteten och undantagen, då är logiken inte och anta att alla har osynliga funktionshinder.

    Hade jag själv inte kunnat resa mig på bussen pga  något sådant och någon hade sagt till mig otrevligt hade jag svarat att "Jag vill resa mig, men problemet är att jag inte kan" eller något i den stilen. Inte bara ett "nääää" och anta att den som står mitt emot ska förstå att jag har ett funktionshinder som inte syns.

    Sedan har jag aldrig sagt att man ska/måste/har skyldighet att förklara detta. Däremot att det kan underlätta eftersom ett osynlig funktionshinder är just osynligt.

    Men visst, vi får väl uppfinna någon form av portabel radar som kan fånga upp alla funktionshinder som inte syns, Så får trögfattade människor som jag som inte kan SE ett OSYNLIGT funktionshinder springa med radarn i luften och vifta så vi slipper ta fel på lata idioter och personer med osynliga funktionshinder.
    För den ena kategorin är ju säkert inte mer överrepresenterad i sådana sammanhang än den andra, tyvärr... 
    Det behövs ingen radar och man behöver inte kunna se osynliga sjukdomar och funktionsnedsättningar, gör inte dig ännu fjantigare än du är. Det räcker med en hyfsad människosyn där man inte utgår från det värsta om folk och tar det som försvar för att döma och bete sig illa mot dem.
  • todo nada
    Anonym (ejego) skrev 2014-10-06 13:55:10 följande:
    Det behövs ingen radar och man behöver inte kunna se osynliga sjukdomar och funktionsnedsättningar, gör inte dig ännu fjantigare än du är. Det räcker med en hyfsad människosyn där man inte utgår från det värsta om folk och tar det som försvar för att döma och bete sig illa mot dem.
    Jaså, du tycker jag är fjantig som inte kan se något som är osynligt..?

    Förlåt men, att sitta och argumentera hur för jäkligt det är att människor inte kan se osynliga funktionshinder är inte en diskussion som jag kan ta seriöst.
    Hör du inte själv hur urbota dumt det låter att du tycker människor ska se något som inte syns tänker jag inte lägga energi på att förklara varför det är fullständigt ologiskt.

    Det har ingenting med människosyn att göra.

    Att anta det värsta och använda som ursäkt för att bete sig illa vet jag inte vad du fått ifrån..? Det är inget som jag varken skrivit eller tycker..
    Beter mig ytterst sällan illa mot någon annan människa.
  • todo nada
    Jennie med ie skrev 2014-10-06 13:59:49 följande:

    Säga vad man vill om FL men underhållningsvärdet är i a f stort ibland.


    Vad bra att vi är flera som tycker det är kul att diskutera på ett diskussionsforum.
     Glad
  • Snake

    Jag står på en JÄVLA FAMILJEPARKERING, och det gör jag just i detta nu, om någon känner för att repa sidan på min nyligen lackförseglade, fina och fan så dyra Audi, så är dom varmt välkomna. Jag bor i ett område som föranleder att jag ALLTID har ett baseballträ med mig i bilen.

    Så varsågod å dra en repa, jag är beredd att ta konsekvenserna, vad dom än må utrymme i.

    Frågan är om du är det!

    Familjeparkering my ass, det är fullt lagligt för vem som helst att utnyttja den mer bekväma parkeringsplatsen.

    Mvh Snake


    Life is like a toilet, it's always full of assholes
  • Anonym (ejego)
    todo nada skrev 2014-10-06 14:04:14 följande:
    Jaså, du tycker jag är fjantig som inte kan se något som är osynligt..?

    Förlåt men, att sitta och argumentera hur för jäkligt det är att människor inte kan se osynliga funktionshinder är inte en diskussion som jag kan ta seriöst.
    Hör du inte själv hur urbota dumt det låter att du tycker människor ska se något som inte syns tänker jag inte lägga energi på att förklara varför det är fullständigt ologiskt.

    Det har ingenting med människosyn att göra.

    Att anta det värsta och använda som ursäkt för att bete sig illa vet jag inte vad du fått ifrån..? Det är inget som jag varken skrivit eller tycker..
    Beter mig ytterst sällan illa mot någon annan människa.
    Hur vore det om du läste istället för att hitta på? Kolla var ordet fjantig fanns, så ser du nog att jag INTE skrev att du är fjantig för att du inte kan se nåt som är osynligt. Tvärtom framgår det tydligt i både det senaste inlägget och tidigare att jag INTE begär att man ska kunna se osynliga sjukdomar eller funktionsnedsättningar. Du tycker det är kul att diskutera? Fint. Lär dig bara att göra det utifrån det som faktiskt står och hitta inte på att andra skrivit saker de inte skrivit så blir det bättre på en gång. Men annars så kan man helt enkelt inte diskutera.
  • todo nada
    Anonym (ejego) skrev 2014-10-06 14:24:28 följande:
    Hur vore det om du läste istället för att hitta på? Kolla var ordet fjantig fanns, så ser du nog att jag INTE skrev att du är fjantig för att du inte kan se nåt som är osynligt. Tvärtom framgår det tydligt i både det senaste inlägget och tidigare att jag INTE begär att man ska kunna se osynliga sjukdomar eller funktionsnedsättningar. Du tycker det är kul att diskutera? Fint. Lär dig bara att göra det utifrån det som faktiskt står och hitta inte på att andra skrivit saker de inte skrivit så blir det bättre på en gång. Men annars så kan man helt enkelt inte diskutera.
    Nja, det är stor skillnad på att råka feltolka och att hitta på någonting. Men det är ju ingen större fara, eftersom du redan förklarat att du är en sån som hellre friar än fäller. Så jag har tur...  Glad 

    Har du ens läst allt som jag skrivit i tråden?
    Eller vad diskussionen handlade om från början?

    Diskussionen handlade om just det du beklagar dig över att jag upprepar om och om igen, hur ologiskt det är för omgivningen att kunna se ett osynligt funktionshinder. 
    Eller ännu värre, bli arg för att andra människor inte kan uppfatta ett osynligt funktionshinder.

    Vilket du beskriver att du inte heller tycker är det mest logiska.
    Så egentligen förstår jag inte vad det är du vill försöka framföra/tillrättavisa mig på faktiskt.
  • Snake
    Anonym (Lady) skrev 2014-10-04 22:28:26 följande:

    Alltså, jag parkerar var jag vill (har sagt det förut) kommer det någon WT-morsa med en unge på armen och en cigarett i andra handen , skrikande några sura kommentarer så bemöter jag det bara med ett vänligt men kyligt och överlägset leende.


    Ärligt talat, så är det en "service" som affären tillhandahåller, vem som helst har full rätt att ställa sitt fordon där. Bilbarnstol eller inte.
  • Dr Mupp

    Det var jäkligt nice att sno sista familjeparkeringen framför näsan på volvokombin igår.  Morsan bakom ratten såg riktigt sur ut. Såg henne sen i affären, släpades på babyskydd samtidigt som hennes två andra småbarn sprang runt och rev ner stället. 

    Jag hade inga barn med mig, men det regnade och då är det alltid trevligt med bilen nära affären.


    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anton Chigurh
    Dr Mupp skrev 2014-10-08 06:03:36 följande:
    Det var jäkligt nice att sno sista familjeparkeringen framför näsan på volvokombin igår.  Morsan bakom ratten såg riktigt sur ut. Såg henne sen i affären, släpades på babyskydd samtidigt som hennes två andra småbarn sprang runt och rev ner stället. 

    Jag hade inga barn med mig,

    men det regnade och då är det alltid trevligt med bilen nära affären.
    chzygrin
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Junior

    Jag ställer mig på en sån parkering ibland om det är nästintill fullt. Det underlättar dessutom om man handlar mycket


    Även döden kan dö
Svar på tråden Varför parkerar ni som inte har barn på familjeparkeringen?!