• Anonym (TS)

    Vad är detta för jävla skit? (bild)

    Vad fan är detta? Kortet är på varsen sida om själva "springan" (jag är tjej)
    Den lite större "grejen" på vänster kort har jag haft väldigt länge, och det tror jag är nåt slags födelsemärke...
    Det är INTE efter rakning.
    Jag tänker två saker...kondylom el svamp...
    Någon som känner igen detta?
    Har inget i själva underlivet, utan allt sitter liksom utanpå.

  • Svar på tråden Vad är detta för jävla skit? (bild)
  • manfrsthlm
    Anonym (TS) skrev 2014-10-02 20:47:13 följande:

    Hur ska man kunna fråga om "intima" saker om bilden blir borttagen? Herregud. Kan någon moderator svara på det? Vad va stötande på den bilden? Anspela jag på sex när jag la upp en bild som visar ett område med prickar på? Man såg inte ens att det va en snippa!

    Hur som helst va jag och kollade detta idag, och det var ingenting! Den stora pricken var som jag trodde ett födelsemärke och det andra va irriterad hud! Började gråta av lättnad!!!


    haha snippa
  • Anonym (TS)
    manfrsthlm skrev 2014-10-02 21:30:59 följande:

    haha snippa


    Hihi...ja...vågar inte skriva f*tta med risk för att bli avstängd igen. Snippa säger vi till barnen
  • manfrsthlm
    Anonym (TS) skrev 2014-10-02 21:47:07 följande:
    Hihi...ja...vågar inte skriva f*tta med risk för att bli avstängd igen. Snippa säger vi till barnen
    fitta it isCool
  • HäckHäxan
    Anonym (TS) skrev 2014-10-02 20:43:14 följande:
    Jaha...då blev jag avstängd ett dygn pga bilden? Det var inte jag som tog bort den med andra ord....
    Jag har ingen aning om hur en bild på ett område med hud med prickar på är stötande?
    Då borde familjeliv fan ta bort varenda bild i helkropps tråden!!!
    Ibland tror jag helt ärligt inte att de ens kollar. Jag fick en bild med en bunden kvinna som låg på mage med massa små troll med färgglatt hår stående runt sig och texten Trolls, horny little buggers på borttagen med samma skäl/ motivering, helt sjukt!
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • HäckHäxan
    Anonym (TS) skrev 2014-10-02 20:47:13 följande:
    Hur ska man kunna fråga om "intima" saker om bilden blir borttagen? Herregud. Kan någon moderator svara på det? Vad va stötande på den bilden? Anspela jag på sex när jag la upp en bild som visar ett område med prickar på? Man såg inte ens att det va en snippa!

    Hur som helst va jag och kollade detta idag, och det var ingenting! Den stora pricken var som jag trodde ett födelsemärke och det andra va irriterad hud! Började gråta av lättnad!!!
    Gött det!
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • HäckHäxan
    HannaS86 skrev 2014-09-30 21:54:09 följande:
    Hm, klurigt. Jag har haft herpes (som nån föreslog) och det ser inte alls ut som på dina bilder. Herpes är vätskande blåsor. Jag har även haft kondylom och det är mer likt men kondylomen jag hade var (sorry för detaljer, sluta läs här om du är känslig) färre "utbuktningar" men de var större. Jag kunde ta bort några av dem med fingrarna(!) eftersom de var som mjuk extrahud som stack ut nästan. Kondylomen brände en läkare bort och den har aldrig kommit tillbaka så om det skulle vara det är inte livet över :) Jag vet att det är pinsamt men det är lika bra att kolla upp det så du vet definitivt om det är något och isf kan få behandling mot det.
    Måste bara korrigera lite, du har fortfarande både herpes och kondylom, alltså du blir ju aldrig frisk från det, det finns alltid kvar även om du aldrig mer får ett herpes utbrott igen eller en enda kondylomvårta till i hela ditt liv.
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • manfrsthlm
    HäckHäxan skrev 2014-10-02 23:16:29 följande:
    Måste bara korrigera lite, du har fortfarande både herpes och kondylom, alltså du blir ju aldrig frisk från det, det finns alltid kvar även om du aldrig mer får ett herpes utbrott igen eller en enda kondylomvårta till i hela ditt liv.
    haha där strödde vi salt i sårenTungan ute
  • HäckHäxan
    manfrsthlm skrev 2014-10-02 23:30:21 följande:
    haha där strödde vi salt i sårenTungan ute
    Knappast, är helt säker på att HannaS är fullt medveten om det, men bara uttryckte sig lite klantigt och att min inre ordpolis tog över mig lite. Tyst Man kan ju smitta även om man inte har utslag med herpes, även om det inte är så vanligt och risken är liten. Herpes är ju egentligen ingen big deal och väldigt många har herpes utan att ens veta om det, många föds med det, har munsår osv, känner en som fick sina utslag i ansiktet, på kinden såg ut som h*n vurpat med moppen utan hjälm och skrapat upp kunden typ. Så man kan ju födas med det och någon gång få kroppens immunförsvar rubbat tex av annan sjukdom, så det blir nedsatt och så bryter herpes ut. Vet flera som det har brutit ut på mitt i långvariga relationer osv. Var någon som skrev ett bra inlägg i någon tråd här inne om just det där att det räknades som normalt/ vanligt förr, men sen vips blev fult och smutsigt osv. Var länge sen jag läste det, minns inte allt. Nån med koll skrev det ju uppenbarligen i vart fall

    Om hon nu mot all förmodan inte skulle vara medveten om det så är hon det i vart fall nu.
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • HannaS86
    HäckHäxan skrev 2014-10-02 23:16:29 följande:
    Måste bara korrigera lite, du har fortfarande både herpes och kondylom, alltså du blir ju aldrig frisk från det, det finns alltid kvar även om du aldrig mer får ett herpes utbrott igen eller en enda kondylomvårta till i hela ditt liv.
    I know :) Tror iofs att kondylomen har läkt ut av sig själv, har läst på och den kan tydligen göra det :D (från 1177:.se "Hos de flesta läker infektionen dessutom av sig själv och allt tyder på att viruset då också har försvunnit helt ur kroppen.)
  • HäckHäxan
    HannaS86 skrev 2014-10-03 00:08:32 följande:
    I know :) Tror iofs att kondylomen har läkt ut av sig själv, har läst på och den kan tydligen göra det :D (från 1177:.se "Hos de flesta läker infektionen dessutom av sig själv och allt tyder på att viruset då också har försvunnit helt ur kroppen.)
    Kände mig rätt säker på att du visste och hade koll, tycker du verkar ha bra koll på ja massor av saker helt enkelt

    Cool, det har jag missat, riktigt häftigt ju om det bara kan försvinna. Fast då kan jag inte låta bli att undra varför de jagat fram ett vaccin som gör att man inte ens skall få det och hur kan kondylom öka risken för cancer om det samtidigt kan läka ut sig själv och bara försvinna?

    Nej jag räknar inte med att du skall ha svar på det, utan blev mer fascinerad och frågande bara
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • HannaS86
    HäckHäxan skrev 2014-10-03 01:01:46 följande:
    Kände mig rätt säker på att du visste och hade koll, tycker du verkar ha bra koll på ja massor av saker helt enkelt

    Cool, det har jag missat, riktigt häftigt ju om det bara kan försvinna. Fast då kan jag inte låta bli att undra varför de jagat fram ett vaccin som gör att man inte ens skall få det och hur kan kondylom öka risken för cancer om det samtidigt kan läka ut sig själv och bara försvinna?

    Nej jag räknar inte med att du skall ha svar på det, utan blev mer fascinerad och frågande bara

    Jag tycker du verkar ha bra koll på massa saker med :)


    Jag kan fråga min bror som är biomedicinsk analytiker och brukar kunna "allt" sånt här. Googlade lite och hittade det här:


    De flesta infektioner med HPV är tysta, det vill säga ger inte några symtom alls. En del typer av HPV kan dock ge könsvårtor, så kallade kondylom. Andra HPV-infektioner kan om de inte läker ut ge upphov till cellförändringar på livmoderhalsen som i sin tur kan utvecklas till livmoderhalscancer. Tidsförloppet från infektion till livmoderhalscancer kan vara flera årtionden.


    Så det verkar vara vilken typ av HPV-virus och hur starkt ens immunförsvar är som avgör om man får vårtor/kondylom eller inte och som även avgör om man får en förhöjd cancerrisk.

  • Anonym (provat själv)

    Det viruset som är kondylom ger inte förhöjd cancerrisk. Det är dokumenterat, men dock finns det andra HPV-virus som gör det. 

    Sen är det så att det inte försvinner ur kroppen, bara vips sådär. Du kan fortfarande smitta och du kan fortfarande få utslag i framtiden. Vanligaste scenariot är att man får tillbaka det när man går igenom en stressig period eller typ om man är/vart gravid. 

    Det är ett virus som sitter kvar i kroppen tills jorden slängs på dig, så det är bara att vänja sig. Men det är en väldigt snäll könis, och det är faktiskt så att en betydande andel av befolkning går runt med det ovetandes. Man ska inte vara orolig för att skrämma iväg partners. Sen är det inte heller något som går under smittskyddslagen, även om det är rekommenderat att släppa på infon till slut. 

    Några tips:
    1. Viruset sprider sig på det mesta så om du skulle klia dig i skrevet, nyduschad eller på jobbet när ingen ser, tvätta händerna noga noga. Det sprider sig inte lätt alls, men det är inte snällt mot andra att vifta runt med könisar.

    2. Det är ibland vanligt att det bryter ut vårtor för att man rakat sig och antingen skurit sig lite grann eller bara fått små osynliga skärsår av rakningen i sig. Så min rekommendation är att man inte drar ner hyveln förrän man tvättat sig noga noga. Viruset kan ligga o gotta sig i skrevet bara. Byta hyvel efter varje gång är en självklarhet, du minskar risken avsevärt. Själv har jag bara fått vårtor som uppkommit i rakningsregionen, medan de flesta som får vårtor efter ett vanligt utbrott får typ kring ollonet eller slemhinnorna. Det är lite det som är grejen. Du kan få kondylom på armen om du har otur och kanske har ett öppet sår medan du tar i en väl använd handduk som en kondylomsmittad person har haft. Sannolikheten går mot noll i de flesta avseenden men jag kan tänka mig att det är det upprepade fallet som i partnerrelationer leder till att man till slut smittar varandra. Väl där blir det såklart lättare att få utbrott ett bra tag innan kroppen hittar ett sätt att bli immun. Vissa har lätt för att bli immuna, vissa tar det en livstid.

    3. Nu har jag inte provat några apotekslösningar, men det har varit både positiva och negativa saker om det mesta. Sen har jag inte hunnit pröva den nya vårtgrejen man ser på reklam på tv. Är säkert jätteeffektivt. Vad som fungerar för mig EVERY TIME är äppelcidervinäger och kanske lite ättika. När jag har en stund över typ när man ska gå o lägga sig och kollar ett avsnitt - då plockar jag fram två tops, en liten kopp, en kork ättika och en skvätt äppelcidervinäger. Sen doppar jag topsen, har en i varje hand och sen punktar vårtorna tills de blir vitaktiga. Dagen efter är de typ blåsvarta och kanske dagen efter det så trillar de av som skorpor. 

    Knulla på och erkänn vårtan. Den är "your's to keep". 

  • HannaS86
    Anonym (provat själv) skrev 2014-10-05 21:11:53 följande:

    Det viruset som är kondylom ger inte förhöjd cancerrisk. Det är dokumenterat, men dock finns det andra HPV-virus som gör det. 

    Sen är det så att det inte försvinner ur kroppen, bara vips sådär. Du kan fortfarande smitta och du kan fortfarande få utslag i framtiden. Vanligaste scenariot är att man får tillbaka det när man går igenom en stressig period eller typ om man är/vart gravid. 

    Det är ett virus som sitter kvar i kroppen tills jorden slängs på dig, så det är bara att vänja sig. Men det är en väldigt snäll könis, och det är faktiskt så att en betydande andel av befolkning går runt med det ovetandes. Man ska inte vara orolig för att skrämma iväg partners. Sen är det inte heller något som går under smittskyddslagen, även om det är rekommenderat att släppa på infon till slut. 

    Några tips:
    1. Viruset sprider sig på det mesta så om du skulle klia dig i skrevet, nyduschad eller på jobbet när ingen ser, tvätta händerna noga noga. Det sprider sig inte lätt alls, men det är inte snällt mot andra att vifta runt med könisar.

    2. Det är ibland vanligt att det bryter ut vårtor för att man rakat sig och antingen skurit sig lite grann eller bara fått små osynliga skärsår av rakningen i sig. Så min rekommendation är att man inte drar ner hyveln förrän man tvättat sig noga noga. Viruset kan ligga o gotta sig i skrevet bara. Byta hyvel efter varje gång är en självklarhet, du minskar risken avsevärt. Själv har jag bara fått vårtor som uppkommit i rakningsregionen, medan de flesta som får vårtor efter ett vanligt utbrott får typ kring ollonet eller slemhinnorna. Det är lite det som är grejen. Du kan få kondylom på armen om du har otur och kanske har ett öppet sår medan du tar i en väl använd handduk som en kondylomsmittad person har haft. Sannolikheten går mot noll i de flesta avseenden men jag kan tänka mig att det är det upprepade fallet som i partnerrelationer leder till att man till slut smittar varandra. Väl där blir det såklart lättare att få utbrott ett bra tag innan kroppen hittar ett sätt att bli immun. Vissa har lätt för att bli immuna, vissa tar det en livstid.

    3. Nu har jag inte provat några apotekslösningar, men det har varit både positiva och negativa saker om det mesta. Sen har jag inte hunnit pröva den nya vårtgrejen man ser på reklam på tv. Är säkert jätteeffektivt. Vad som fungerar för mig EVERY TIME är äppelcidervinäger och kanske lite ättika. När jag har en stund över typ när man ska gå o lägga sig och kollar ett avsnitt - då plockar jag fram två tops, en liten kopp, en kork ättika och en skvätt äppelcidervinäger. Sen doppar jag topsen, har en i varje hand och sen punktar vårtorna tills de blir vitaktiga. Dagen efter är de typ blåsvarta och kanske dagen efter det så trillar de av som skorpor. 

    Knulla på och erkänn vårtan. Den är "your's to keep". 


    Jag vet inte om du svarade till just mig men jag har förstått det som att kondylomviruset faktiskt kan läkas ut helt ur kroppen. Om jag minns rätt är det ca 6år sedan jag hade det och jag har inte sett skymten av det sen dess. Herpesen däremot (den jäveln), dyker upp om jag är väldigt stressad och har nedsatt immunförsvar. Gud vad jag hatar kombon sjuk-mens-herpes- och gärna nåt annat samtidigt också...
  • Anonym (samma)
    HannaS86 skrev 2014-10-06 20:22:57 följande:
    Jag vet inte om du svarade till just mig men jag har förstått det som att kondylomviruset faktiskt kan läkas ut helt ur kroppen. Om jag minns rätt är det ca 6år sedan jag hade det och jag har inte sett skymten av det sen dess. Herpesen däremot (den jäveln), dyker upp om jag är väldigt stressad och har nedsatt immunförsvar. Gud vad jag hatar kombon sjuk-mens-herpes- och gärna nåt annat samtidigt också...
    Jag är ett gott exempel på att det inte läker ut! Jag blev smittad väldigt lätt av en som inte haft vårtor på 18 år! 
  • Anonym (provat själv)

    Det är en myt att det läker ut. Men man kan ha olika immunförsvar, både som bärare och som den i en relation som inte har det "än". Det som gör att det får diagnosen "utläkt" är att ens eget immunförsvar kan ta hand om det så pass väl att det inte kan slå rot någonstans i huden. Det kan dock fortfarande smittas. I det fallet handlar det om mottagarens immunförsvar. Vissa är i princip omöjliga att smitta, vissa smittas till slut men får heller inga vårtor, sen vissa får vårtor av antingen förklarliga skäl (öppna sår) eller att man helt enkelt har fått det genom de känsliga slemhinnorna när man haft sex. 

    Jag fick det av min flickvän, men hade nog burit på det i iaf tre år innan nått hände. Ungdomsmottagningen berättar oftast inte för en om man testats positivt för den här sjukdomen då den är så pass vanlig att folk går runt med utan att det ger besvär, så de avlastar ens psyke genom att inte berätta det. De frågade mig om jag verkligen ville ha reda på om jag skulle ha något sånt, så jag misstänker att de redan då visste att jag hade kondylom, men jag gick ju glatt därifrån. Sen några år senare..


    Det var troligen så att jag rakat mig i duschen efter vi haft sex eller nått och kanske skurit mig lite grann och så lyckades viruset lättare slå rot. Jag hade säkert redan könisen, men i det här fallet kanske mitt immunförsvar inte klarade en sån aggressiv attack som när viruset ligger och badar i ett minisår som ska läka, ÄVEN fast jag redan hade ett bra motstånd mot viruset. Sedan dess har jag tampats med lite vårtor runt roten på penisen, men jag har till slut tagit tag i det själv och kört på min egen kur (en twist av vad som nämns på forumen) och det har fungerat superbt. Jag är vårtfri. Men eftersom jag själv ordnat det så lär det komma tillbaka en del efterhand innan min kropp helt lärt sig hantera detta virus. Som sagt förut, detta kan ta en väldigt lång tid för vissa, så det är inte lönt att gå runt och ha ångest för det här. Stick och frys bort dem eller gör som jag och gör den betydligt skonsammare metoden med äppelcidevinäger och ättika. Inga ärr eller nått sånt. Sen ha rent i skrevet så ska du se att du inte har några besvär längre och/eller ångest över det. 

    Good luck! 

Svar på tråden Vad är detta för jävla skit? (bild)