Inlägg från: mr me |Visa alla inlägg
  • mr me

    Är du anti SD men vill inte bo i förorten som är invandrartät? varför?

    Isamia skrev 2014-10-13 19:38:44 följande:

    Allvarligt talat så är de som inte kan tänka sig bo i förort särskilt trovärdiga i sitt avståndstagande mot SD!


    Nej, så är det ju.

    Men det är annars ganska typiskt för människor vars världsbild håller på att rämna, att de blir allt mer desperata, hätska och hatiska. Man vill inte ta in hur Sverige ser ut, hur samhället kommit att utvecklas och man stämplar alla som tar upp frågan som "rasister".

    Jag träffade en utbytesstudent från ett annat europeiskt land som fick tag på ett studentrum i en Stockholmsförort häromåret. När han förklarade i sin klass att invandrargäng tänt eld på bilar natten innan så klev det fram en sådan där vänsterfåne och förklarade för honom att det han sa inte stämde, att det bara var rasistpropaganda och att han inte skulle tro på det.

    Hon, för det var såklart en kvinna, gav sig inte förrän han tog upp sin mobiltelefon och visade filmklipp på bilarna där de sattes i brand som han själv hade filmat.

    Det är sådär vänsterextremister fungerar. I synnerhet har kvinnor en förmåga att hänfalla åt religiös extremism, vilket det ju handlar om. För dem som varit på Livets ord i Uppsala någon gång så ser det likadant ut där. 2/3 är kvinnor. Och precis som Livets ord är en religiös extremistisk rörelse så är den kulturmarxistiska rörelsen en religiös extremistisk rörelse.

    Och nu får vi ju ett liknande fenomen med Sverigedemokraterna där allt fler kvinnor blir Åkesson-"frälsta" och kommer nog om några år bli fler och värre än männen. Inte för att jag har något emot att minska invandringen, men man ska se upp med den där religiösa fanatismen.
  • mr me
    yodi skrev 2014-10-13 19:54:29 följande:
    deras syn på det här med abort och homosexualitet tex.
    Du motsätter dig alltså en sänkning av den fria abortgränsen från 18 till 12 veckor, du vill att homosexuella par ska få adoptera barn och du vill att staten ska ha rätt att (godtyckligt) tvinga religiösa samfund att viga homosexuella par?
  • mr me
    Tonårsmamman1 skrev 2014-10-13 19:45:56 följande:

    Skulle ju bli väldigt trångt om alla skulle bo i förorten. Man bor på olika ställen för att man föredrar olika saker, vissa vill bo i skogen, andra i innerstan, vissa i villa, andra i höghus. Vissa vill bo smått, andra stort.


    Jag tror att det TS och många andra reagerar på är att det givetvis är ett bekvämt hycklande att hysa åsikter som för negativa konsekvenser för andra människor.

    Jag kan förstå den reaktionen.

    Jag anser att det är rätt att sänka gränsen för fri abort från 18 till 12 veckor, men på sätt och vis är det ju bekvämt för mig som man att ha den åsikten eftersom jag då gör en förändring av rättigheterna för någon annan än mig själv.
  • mr me
    yodi skrev 2014-10-13 20:29:34 följande:
    om du läst ordentligt så hade sett att jag inte har några problem med sd, jag ville mest bara påpeka att det kan finnas andra anledningar till att ogilla sd annat än invandrar frågan.
    Okej, visst, fair enough... Glad
    yodi skrev 2014-10-13 20:29:34 följande:
    ja jag tycker att homosexuella ska få lov att gifta sig inom religiösa samfund.
    Få lov och tvingande lagstiftning är ju olika saker. SD motsätter sig den ordning som är idag, att staten kan gå in och tvinga ett religiöst samfund att viga homosexuella. Där håller jag med SD. Staten ska respektera religionsfriheten och om ett religiöst samfund säger nej till homosexuella vigslar så ska inte staten ha rätt att upphäva religionsfriheten som man gör idag.
  • mr me
    Common sense skrev 2014-10-13 20:39:40 följande:
    Pfth. Mitt hus är pyttelitet och jag är singel. Tungan ute

    Inte alla som har hus bor i lyxvillor i "fina" områden.
    Allt är ju relativt och alla bor inte i hus, alla har inte ens råd med hus.

    Det är dessutom inte med nödvändighet en fråga om svenskar vs invandrare. De som får sina bilar uppbrända allra flest gånger är själva ofta invandrare och SD har ett av sina starkaste fästen runt syrisk-ortodoxa kyrkan i Norsborg där det bor mycket syrianer. Där röstade över 14% SD trots att andelen svenskar i området är jättelåg.

    Så ditt bortviftande av viktiga sakfrågor och Tungan ute-smileysar hjälper tyvärr inte så mycket för dem som drabbas av din förmenta godhet, även om jag kan förstå att det är bekvämt för dig att förenkla allt till att vilja öppna Sveriges gränser och hjälpa hela världen, så länge du inte själv drabbas då förstås...
Svar på tråden Är du anti SD men vill inte bo i förorten som är invandrartät? varför?