• Isamia

    Är du anti SD men vill inte bo i förorten som är invandrartät? varför?

    Ni lever ju inte direkt som ni lär...

    Och varför är ni så fruktansvärt hatiska själva mot SD? Man möter väl inte hat med hat?! Inte konstigt att de får så mycket röster... Ju mer folk avskyr dom och tar avstånd och håller på, desto mer röster får dom! När ska folk fatta detta?!?
    Inte ens våra politiker fattar ju... (De övriga partierna)

    Jag är själv sosse och är uppväxt i en invandrartät förort. Har inga problem med att bo så själv. Hetsar inte upp mig över SD även om jag inte håller med dom.

    Allvarligt talat så är de som inte kan tänka sig bo i förort särskilt trovärdiga i sitt avståndstagande mot SD!

  • Svar på tråden Är du anti SD men vill inte bo i förorten som är invandrartät? varför?
  • mr me
    Tonårsmamman1 skrev 2014-10-13 19:45:56 följande:

    Skulle ju bli väldigt trångt om alla skulle bo i förorten. Man bor på olika ställen för att man föredrar olika saker, vissa vill bo i skogen, andra i innerstan, vissa i villa, andra i höghus. Vissa vill bo smått, andra stort.


    Jag tror att det TS och många andra reagerar på är att det givetvis är ett bekvämt hycklande att hysa åsikter som för negativa konsekvenser för andra människor.

    Jag kan förstå den reaktionen.

    Jag anser att det är rätt att sänka gränsen för fri abort från 18 till 12 veckor, men på sätt och vis är det ju bekvämt för mig som man att ha den åsikten eftersom jag då gör en förändring av rättigheterna för någon annan än mig själv.
  • Common sense
    Isamia skrev 2014-10-13 19:38:44 följande:

    Är du anti SD men vill inte bo i förorten som är invandrartät. Varför?


    Nu bor ju inte alla invandrare i förorter.

    I vår lilla stad har vi ett asylboende med ett par-tre hundra flyktingar. Flertalet av invånarna i vår lilla stad har visat ett stort engegemang för att hjälpa flyktingarna med kläder samt leksaker till barnen. (Jag personligen är definitivt anti SD)

    Själv bor jag i en villa i utkanten av staden därför att jag trivs med att bo i hus och vantrivs i lägenhet.

    Det finns ett liv som inkluderar invandrare även utanför Stockholmsområdet och dess förorter. Kan vara svårt att greppa kanske?
  • Isamia

    Det finns dock villor och radhus i förorterna med. Iaf här i vår stad!

    Jag själv älskar den förorten och är ju uppväxt med att ha mycket invandrare omkring mig men gillar inte när de samlas som en enorm flock i centrum av förorten och glor på alla (svenska) kvinnor. DET är något som alltid varit jobbigt!

  • yodi
    mr me skrev 2014-10-13 20:04:15 följande:
    Du motsätter dig alltså en sänkning av den fria abortgränsen från 18 till 12 veckor, du vill att homosexuella par ska få adoptera barn och du vill att staten ska ha rätt att (godtyckligt) tvinga religiösa samfund att viga homosexuella par?
    om du läst ordentligt så hade sett att jag inte har några problem med sd, jag ville mest bara påpeka att det kan finnas andra anledningar till att ogilla sd annat än invandrar frågan.

    jag motsätter mig inte en sänkning av abort gränsen, däremot så ja jag tycker att homosexuella ska få adoptera och ja jag tycker att homosexuella ska få lov att gifta sig inom religiösa samfund.
  • Common sense
    mr me skrev 2014-10-13 20:27:16 följande:
     sitta på Familjeliv och skryta om hur du och din familj i den fina villan "hjälpt till" och klanka ned på dem som får ta hand om skiten sedan, när du är klar med ditt ego.
    Pfth. Mitt hus är pyttelitet och jag är singel. Tungan ute

    Inte alla som har hus bor i lyxvillor i "fina" områden.
  • Isamia
    mr me skrev 2014-10-13 20:27:16 följande:
    Det jag tror att du, och många andra så du är definitivt inte ensam, har svårt att "greppa" är att många av dessa invandrare söker sig bort från din lilla by och då hamnar här, i storstadsförorten, efter något år.

    Det är kanske trevligt för dig att boosta ditt ego och din självgodhet ett tag, sitta på Familjeliv och skryta om hur du och din familj i den fina villan "hjälpt till" och klanka ned på dem som får ta hand om skiten sedan, när du är klar med ditt ego.

    Jag tror inte att du hade varit lika övertygad om det var din tioåring som kom hem och blivit "tullad" på sin mobiltelefon och plånbok, med en kniv mot strupen. Eller om du vaknade av att det var er röda Volvo som stod och brann på garageuppfarten. Eller om det stod ett gäng på 20 araber och blockerade utfarten från tomten och stirrade hotfullt på dig och om du tittade på dem skrek "svennehora" efter dig.

    Eller hur?

    Men, det där behöver du ju inte bekymra dig över och det är alltid bekvämt att vara "god" på någon annans bekostnad. Så du kan nog sova gott inatt också...
    Det är de jag menar. Det är de som själva aldrig eller sällan behöver se nackdelarna med som är sååå emot SD och tycker att vi ska hjälpa aaaalla på denna jord för det ju sååå vackert! Sedan mår de själva gott och myser i sina fina villor i fina, problemfria områden.

    Om Sverige nu är så himla rikt land så vi kan hjälpa så enormt många så varför förfaller sjukvård, skola osv och varför tar vi ändå LÅN?! Har stora skulder...

    Jag får inte ihop det. Men är dåligt insatt i politik så förklara gärna för mig ni som vet bättre!
  • mr me
    yodi skrev 2014-10-13 20:29:34 följande:
    om du läst ordentligt så hade sett att jag inte har några problem med sd, jag ville mest bara påpeka att det kan finnas andra anledningar till att ogilla sd annat än invandrar frågan.
    Okej, visst, fair enough... Glad
    yodi skrev 2014-10-13 20:29:34 följande:
    ja jag tycker att homosexuella ska få lov att gifta sig inom religiösa samfund.
    Få lov och tvingande lagstiftning är ju olika saker. SD motsätter sig den ordning som är idag, att staten kan gå in och tvinga ett religiöst samfund att viga homosexuella. Där håller jag med SD. Staten ska respektera religionsfriheten och om ett religiöst samfund säger nej till homosexuella vigslar så ska inte staten ha rätt att upphäva religionsfriheten som man gör idag.
  • mr me
    Common sense skrev 2014-10-13 20:39:40 följande:
    Pfth. Mitt hus är pyttelitet och jag är singel. Tungan ute

    Inte alla som har hus bor i lyxvillor i "fina" områden.
    Allt är ju relativt och alla bor inte i hus, alla har inte ens råd med hus.

    Det är dessutom inte med nödvändighet en fråga om svenskar vs invandrare. De som får sina bilar uppbrända allra flest gånger är själva ofta invandrare och SD har ett av sina starkaste fästen runt syrisk-ortodoxa kyrkan i Norsborg där det bor mycket syrianer. Där röstade över 14% SD trots att andelen svenskar i området är jättelåg.

    Så ditt bortviftande av viktiga sakfrågor och Tungan ute-smileysar hjälper tyvärr inte så mycket för dem som drabbas av din förmenta godhet, även om jag kan förstå att det är bekvämt för dig att förenkla allt till att vilja öppna Sveriges gränser och hjälpa hela världen, så länge du inte själv drabbas då förstås...
  • Isamia

    Common sense

    Men du vet ändå vad han menar... Åsså finns det självfallet olika slags människor som tar avstånd från SD, i alla "klasser" osv men det är ju typiskt de finare områdena i städerna som röstar minst på SD. Koooonstigt...

    Sedan vill de absolut inte ha sina barn i den invandrartäta skolan då deras egna ska renoveras eller att de inte längre får plats i den fina stadsskolan. Medan det finns gott om plats i den stora skolan i förorten som är jättefin och nyrenoverad... Men nej, deras barn ska minsann inte gå med en massa invandrare!

  • Isamia

    Blev ramaskri här i stan då kommunen ville placera högstadie elever i förortsskolan (där jag själv gått hela grundskolan) och det slutade med att den nu står delvis tom och har inget högstadium alls. What a weist! Satsat massor med pengar på att renovera den och den är byggd för högstadium med kemi salar osv som nu står tomma.

Svar på tråden Är du anti SD men vill inte bo i förorten som är invandrartät? varför?