• Anonym (Trött)

    brakat loss

    Jaha nu har det brakat loss igen.
    Bonus kommer o går som man vill. Mig lyssnar man på om det innebär medhåll eller ja. Skolan sköter man si o sådär. Skolkmail två ggr i veckan ca i perioder.
    Har sagt åt min man att ta ett snack med sitt barn då jag känner att jag inte orkar med längre. Slutade med att han ifrågasatte mig o undrade varför jag mår bra av att leta fel på hans barn.
    Leta fel? Det är väll inte jag som skickar mail ifrån skolan. Det är väll inte jag som hittar på barnets attityd osv
    Slutade med att jag fick utbrott då jag väntat länge på att min man ska reagera hur barnet är och sen ger mig skit för allt.
    Min man gick o la sig o jag sitter här.
    Varför varför är det så farligt att sätta sig ner med sitt barn och stampa ner foten?

  • Svar på tråden brakat loss
  • Anonym (Trött)
    Lilje skrev 2014-10-26 21:22:36 följande:

    Om du ständigt gnäller och tjatar om allt bonusen gör fel förstår jag att din man blir trött på det. Det är ju inte din sak vad hans barn hittar på, och inget dödar kärleken som känslan av att partnern ogillar ens barn. Lägg ner innan dina också blir VV-barn. Annars kan du ju förbereda dig för den varma känslan man får när hans nästa tjej tycker dina barn är ouppfostrade och ständigt gnäller och skriker på dom.


    Exakt var har jag skrivit att jag alltid skäller?

    Håll käften och gör som vi säger annars åker du och våra barn ut härifrån????
  • Anonym (Trött)
    Iam skrev 2014-10-26 21:37:05 följande:

    Fast det är väl självklart att man som bonusförälder har åsikter om familjemedlemmars otrevliga beteende. Bonusbarn är inte befriade från skyldigheter, oavsett hur många mammor som sitter på fl och försöker hävda detta.


    Sjuk syn en del har mina barn är hans barn det har jag skrivit flertal gånger ändå så verkar det som en del tycker att de ska straffas. Vi får inte ha åsikter o det är ganska knepig syn att bara för man är ett barn som har en annan mamma så ska det barnet styra över en hel familj!
  • Anonym (Trött)
    Lilje skrev 2014-10-26 21:22:36 följande:

    Om du ständigt gnäller och tjatar om allt bonusen gör fel förstår jag att din man blir trött på det. Det är ju inte din sak vad hans barn hittar på, och inget dödar kärleken som känslan av att partnern ogillar ens barn. Lägg ner innan dina också blir VV-barn. Annars kan du ju förbereda dig för den varma känslan man får när hans nästa tjej tycker dina barn är ouppfostrade och ständigt gnäller och skriker på dom.


    Vet inte vad du har råkat ut för men kära Jesus vad du verkar tycka illa om bonusmammor. Du menar våra barn? Det är inte mina barn det är våra barn jag bor med barnens pappa.

    Jag skäller inte jämt men det går till en viss gräns.

    En liten fråga om dina barn behandlar andra vuxna illa pga att den vuxne ej håller med dina barn klappar du händerna då? Om dina barn skolkar o har noll respekt mot regler klappar du händerna då o tycker att dina barn gör något bra?
  • Anonym (Hmmm)

    Min sambos barn skolkar för jämnan. Sambon säger inget om det till barnet.

    Men jag bryr mig inte om det alls, inte mina bekymmer.

    Om barnet inte vill vistas i samma rum som dig så låt barnet slippa.

    Du bryr dig för mkt om saker som inte angår dig!

  • Anonym (blä)
    Lilje skrev 2014-10-24 21:43:13 följande:

    Jag hade också blivit arg om min kille höjde rösten till mina barn. Jag känner dom bäst och vet hur jag skall hantera dom, han gör det inte. Hantera du dina barn och låt honom sköta sitt.


    eh.. det är föräldrar som du som gör era barn en björntjänst då ni inte lär dom visa hänsyn och respekt för andra,

    daltar du dom i skolan också? får lärarna lov att säga till dina små guldklimpar? *suck*

    sen kan ni inte förstå varför inte andra i samhället anser att era småbarn är gudasända som ni gör, ingen gillar ouppfostrade barn eller föräldrar som curlar bort dom, curlinggeneration är på väg att dö ut för det är inte många som vill förknippas med såna pinsamheter, men sen finns det ju dom som vägrar ta till sig, inte konstigt att deras ungar sen inte har respekt eller hänsyn för andra

    men som vanligt är det föräldrar som inte tillåter andra att säga till när barnen gör fel men sen ska dom kräva att bonusföräldern ska ta till sig barnet som det vore sitt eget och skjutsa och fixa och betala för det ena och andra, nä fy


  • Anonym (Trött)

    Ok ni menar alltså att inget angår mig?

    Jag ska bara gå runt och tycka att allt är okej?

    Just med skolan kan jag lätt strunta i men är det att hjälpa barnet? Kan göra det iaf o berätta för syskon att detta inte är ok men om detta barn ska bo i vårat hus så gäller regler även denna.

    Detta är inget hotell där alla andra ska lyssna o ställa upp utom bonus.

  • Anonym (blä)
    Ess skrev 2014-10-24 22:35:59 följande:
    Varje gång han ger era gemensamma barn en förmaning som han aldrig skulle använt mot det stora, eller ett annat röstläge än mot det stora. Så gå på honom direkt, för kan han inte säga till det ena barnet så har han förlorat rätten att säga till de andra också.
    bra råd, kanske det får han at tvakna upp och se vad som faktiskt sker

    man ska inte behandla någon i en familj, bonus eller bio, egmensamma barn eller sen innan, vuxna eller barn olika,
  • Anonym (blä)
    Iam skrev 2014-10-26 21:37:05 följande:
    Fast det är väl självklart att man som bonusförälder har åsikter om familjemedlemmars otrevliga beteende. Bonusbarn är inte befriade från skyldigheter, oavsett hur många mammor som sitter på fl och försöker hävda detta.
    så sant som det är sagt
  • Anonym (Trött)
    Anonym (blä) skrev 2014-10-26 22:04:42 följande:

    eh.. det är föräldrar som du som gör era barn en björntjänst då ni inte lär dom visa hänsyn och respekt för andra,

    daltar du dom i skolan också? får lärarna lov att säga till dina små guldklimpar? *suck*

    sen kan ni inte förstå varför inte andra i samhället anser att era småbarn är gudasända som ni gör, ingen gillar ouppfostrade barn eller föräldrar som curlar bort dom, curlinggeneration är på väg att dö ut för det är inte många som vill förknippas med såna pinsamheter, men sen finns det ju dom som vägrar ta till sig, inte konstigt att deras ungar sen inte har respekt eller hänsyn för andra

    men som vanligt är det föräldrar som inte tillåter andra att säga till när barnen gör fel men sen ska dom kräva att bonusföräldern ska ta till sig barnet som det vore sitt eget och skjutsa och fixa och betala för det ena och andra, nä fy


    Tror att vi tycker lika!
  • Anonym (Hm,,)
    Lilje skrev 2014-10-26 21:22:36 följande:

    Om du ständigt gnäller och tjatar om allt bonusen gör fel förstår jag att din man blir trött på det. Det är ju inte din sak vad hans barn hittar på, och inget dödar kärleken som känslan av att partnern ogillar ens barn. Lägg ner innan dina också blir VV-barn. Annars kan du ju förbereda dig för den varma känslan man får när hans nästa tjej tycker dina barn är ouppfostrade och ständigt gnäller och skriker på dom.


    Trådens bästa inlägg. Ts skriver att om det varit ombytta roller, så skulle hon varit tacksam om hennes partner ville va med och ta hand om problemet..Jag är inte så övertygad om det.
Svar på tråden brakat loss