• Anonym (Pubertal)

    Vet inte vad jag hamnat i?

    Ok, skrev ett långt jäkla inlägg här som bara försvann.
    Behöver fortfarande hjälp att se det här ur någon annans perspektiv, så här kommer en förkortad version.

    Lång bakgrundshistoria kort: Man och kvinna träffas på arbetsplats. Stark attraktion uppstår. Man och kvinna befinner sig redan i förhållanden och agerar inte på sina känslor. Efter ett par månader beslutar dock man och kvinna att avsluta sina pågående relationer och se var känslorna tar dem.

    Problemet: Efter ett halvt år vet jag fortfarande inte vad jag hamnat i.

    Redan från start var jag och Mr Right överens om att ta det lite lugnt och inte kasta oss in i ett förhållande. Vi behövde båda få landa efter våra uppbrott och finna nya vardagsrutiner.
    I början var vi rusiga av våra känslor och attraktionen var verkligen sjukt stark.
    Även om vi var professionella på våra arbeten, kunde ingen undgå att se den. Då vi båda avslutat våra pågående relationer, fick vi gratulationer av våra arbetskamrater och vår chef - de var glada för vår skull och hade sett det långt innan vi själva gjorde det.

    Vi träffas kanske 2-3 ggr/månad, mestadels beroende på att vi bor långt ifrån varandra. Oftast "pratar" vi på sms - de gånger vi faktiskt pratat med varandra över telefonen är det jag som ringt.
    Då vi träffas är det superbra. Vi har så mycket gemensamt och delar samma intressen, driv, är på samma våglängd intellektuellt, skrattar åt samma saker, uppskattar samma saker i livet och har helt enkelt väldigt roligt tillsammans.
    Sexet är grymt! Inte det viktigaste i en relation, jag vet... men för mig har det stor betydelse.

    Under det här halvåret har vi dock varit noga med att inte stressa fram något, men visst bör man väl kunna känna om man är kär eller inte vid det här laget?
    Jag berättade nämligen att jag trodde att jag började känna mer för honom än bara förälskelse. Mr Rights reaktion: det är fint med känslor, men vi är på lite olika plats just nu, jag vet inte om jag är där eller inte.

    Ok, jag antog att inte ville träffa mig mer, men det ville han visst: han är förälskad, tycker om mig och bryr sig om mig, tänker på mig hela tiden och vill fortsätta träffas.

    Efter det här märker jag dock en förändring hos honom. Han svarar inte lika snabbt på sms, det kan gå en hel dag faktiskt, och han har oftare förhinder till att att vi kan umgås. Förstå mig rätt, det är inget fel att vara upptagen, men jag undrar om han inte strategiskt börjat fasa ut mig. Han använde samma teknik på sin tidigare flickvän efter uppbrottet från henne.

    I vanliga fall skulle jag avslutat här och nu. Men... jag får så dubbla budskap att jag blir helt sinnesförvirrad.
    Han skickar fortfarande sms där han saknar, längtar och rabblar upp allt han dyrkar hos mig. Bilder på sig själv med texter som "kan inte sluta tänka på dig" osv. Träffas vi så frågar han om mina känslor är detsamma, om jag fortfarande känner som jag gör och när jag svarar att de är de men att de är under kontroll, blir han om möjligt ännu mer romantisk. Håller mitt ansikte i sina händer, kysser mig gång på gång, smeker mig, mina händer, talar om hur fin jag är osv.

    Han pratar om mig inför sina kompisar, sin mamma och syskon så de snart blir trötta på honom, om hur bra jag är, hur snygg jag är, vad smart jag är osv. Säger han i alla fall.

    Enligt Mr Right går det inte att definiera vårt förhållande. Det är något eget. Inget KK-förhållande, något mer... men inte ett riktigt förhållande. Jag vill heller inte kastas in i ett förhållande, men nog borde det väl kunna finnas lite mer utrymme för att träffas eller åtminstone planera något tillsammans som innefattar våra vänner, en tillställning eller liknande?

    Nu har jag nyss kommit hem från Mr Right. Jag reste till honom för att känna efter vad fan det här är. Det var som vanligt supermysigt. Han har förberett för att jag ska komma, köpt hem sånt jag gillar, städat, tänt ljus. Och vi skrattar, umgås, tar konstant på varandra, diskuterar saker, lagar mat tillsammans, har grymt sex,  går på stan och strosar och bara har det bra.
    Mr Right är alltid väldigt fysisk, även då rör oss ute i hans hemstad. Han håller handen, stryker mig över ryggen och kysser mig gärna offentligt. Vi har många gånger mött bekanta och han presenterar mig alltid.

    Jag fattar inte. Och han kan inte förklara.
    Han säger att han egentligen brukar vara väldigt lättskrämd då något börjar likna ett förhållande, men att han inte skräms av mig. Att allt känns jättebra. Men att han inte vill, eller kan, kategorisera vårt förhållande. Han vill inte att det ska bli en lek med känslor, att vi är för viktiga för det, och att det är viktigt att vi mår bra i det här.

    Två diskussioner ,efter vårt senaste möte, stannade hos mig och gör mig förbryllad:

    Diskussion 1: Mr Right frågade om jag brukar få komplimanger på stan eller krogen. Jag svarade att jag får det men att jag försöker se det som just komplimanger och inget att lägga nån större vikt vid. Jag vet att jag ser bra ut men det är inget jag bryr mig särskilt mycket om. Nackdelarna är oftast större än fördelarna.
    Mr Right ser besvärad ut så jag försöker vända diskussionen och påpeka att han själv ser bra ut och att kvinnor säkert lägger märke till honom också. Men då tar han upp saker hos sig själv som kanske inte direkt motsvarar den gängse normen för maskulinitet. Jag kontrar med att det är just de sakerna jag gillar mest, han blir.. betryckt? Osäker? Generad? Jag vet inte, men nån slags reaktion är det i alla fall.

    Diskussion 2: Jag och Mr Right diskuterar ofta resor, såna vi gjort och såna vi vill göra. Mr Right har också gjort två resor på egen hand sedan vi började träffas.
    Jag har också planerat en resa men vill inte gärna resa ensam, så jag gick med i ett nätverk för de som bor i samma stad som jag och hoppas på att träffa andra, vettiga personer att resa med. När jag berättar detta för Mr Right får han genast en bekymmersrynka: det är inte bra att resa ensam som tjej. Nä, säger jag men jag gör ju inte det... jag reser med andra. Nu vill han veta när jag tänkt åka, vilket resmål jag har, om det måste vara snart osv. Här blir jag lite irriterad, det ska erkännas! Jag har anpassat mig efter hans frihetsbehov och han har "fått" resa, åka på fester och konserter hur han har velat. Överenskommelsen måste ju rimligtvis gälla mig också. Så jag säger: Det är ju inte som om jag annonserar på nätet: singelkvinna letar resesällskap och att jag åker med förste bäste sexualsadist. Jag letar som singelkvinna i ett nätverk där jag ska lära känna människor jag kan resa med tryggt och säkert.
    Han är fortfarande inte nöjd men diskussionen slutar där.
    Jag kunde inte låta bli att understryka att jag ser mig som singel, mestadels beroende på hans understrykningar om att vi inte har ett förhållande

    När jag kommer hem får jag fortfarande supergulliga sms och han tackar för att han fått träffa mig. Jag skriver att han alltid får mig att känna mig så komplett och han kontrar med att det är så bra att vårt utbyte funkar på så många olika områden. Är jag överkänslig här... men utbyte? Som i byteshandel?

    Herregud, vilket rörigt inlägg. Kort version, tjena.
    Vad tror ni? Har jag träffat på den största playern genom tidernas historia? Kan det här verkligen bli något eller är det bara ett slöseri med tid?

  • Svar på tråden Vet inte vad jag hamnat i?
  • Anonym (Pubertal)

    Fan. Jag bara gråter. Och blir arg för att jag gråter och då gråter jag ännu mer.

    Kände mig så stark idag efter löprundan. Nu känner jag mig bara patetisk och inte ett dugg stark.

    Jag saknar honom. Hur fan kan jag göra det? Blir så arg på mig själv!

    Skulle aldrig i livet kontakta honom, den risken finns inte. Skulle han, mot all förmodan, höra av sig någon gång, hoppas jag att det är på en stark dag. Annars får jag ljuga som jag aldrig gjort förr och säga att allt går skitbra.

    Oroar mig lite för arbetsveckan. Arbetskamraterna kommer att undra om vi träffats, hur det är med honom. Jag vill inte visa hur ledsen jag är och vet inte hur jag ska kunna lägga fram det här snyggt och odramatiskt på något sätt. Byter snart arbetsplats, så jag får bita ihop några veckor till bara.

    Tack, Fililuran. Jag vill tro att det faktiskt finns någon som har allt det där jag letar efter och som också vill ha en relation. Jag vet att jag duger till mer än det här. Det känns bara inte riktigt så just nu.

    Hjälp, får starta en gråt och klagtråd snart. Så här kan jag ju inte hålla på!

  • Fililuran

    Var inte så hård mot dig själv TS, inte konstigt alls att du saknar honom. Han har ju upptagit en väldigt stor del av din tankevärld i över ett halvår. Och du tyckte ju om honom! Tillåt dig själv att bryta ihop ett tag, det här kommer gå över. Kanske går över till att du blir arg på honom istället, vilket ju faktiskt brukar kännas mer hanterbart än att vara ledsen!

  • Anonym (Pubertal)

    Han hörde av sig idag, mitt under kafferasten.
    Trodde det var en arbetskamrat som jag väntade på att höra ifrån, så jag svarade.

    Han hade hittat lappen jag la ner i hans packning innan han åkte utomlands. Jag skrev den då jag var hos honom sist och han yrade omkring och skulle packa. Det var bara en kort, gullig lapp där jag tackade för ett magiskt dygn med honom och så mitt smeknamn.

    Han var glad över lappen och hade inte sett den förrän nu och ville tacka för den.
    Jag sa att jag trodde att han endera struntat i den, alternativt inte borstat tänderna på hela resan... men hjärtat bara sjönk i kroppen, samtidigt som jag blev så himla glad av att han hörde av sig (grrrr!!!). Men sa varsågod och att jag hade menat det.

    Han sa att han aldrig skulle ha kunnat strunta i min lapp och med tanke på när den skrevs gav den extra tyngd. Den var jättefin och han uppskattade ärligheten och han tyckte också att det varit magiskt.

    Nu sa jag åt honom att sluta för annars kommer jag att börja lipa. Mina arbetskamrater hade just innan han hörde av sig, undrat varför han reste utomlands när han istället kunde umgås med mig. Och jag har pms. Och jag är olyckligt förälskad. Gråten var inte långt borta i alla fall.
    Han bad om ursäkt för

  • Anonym (Pubertal)

    Vet inte vad som hände med förra inlägget. Här kommer hela iaf.

    Han hörde av sig idag, mitt under kafferasten. Jag var oförberedd och trodde det var en arbetskamrat som jag väntade på att höra ifrån. Så jag svarade.

    Han hade hittat lappen jag skrev till honom innan han for utomlands. Jag skrev en kort, gullig lapp där jag tackade för ett magiskt dygn tillsammans med honom och smög ner den i hans packning medan han yrade omkring i lägenheten och packade.

    Jag sa att jag trodde att han endera struntat i den, alternativt inte borstat tänderna på hela resan men varsågod. Jag menade det som stod på den då.

    Han sa att han aldrig skulle ha kunnat strunta i den. Med tanke på när den skrevs (sista gången vi sågs) hade den extra mening och tyngd. Han tycker den är jättefin i sin ärlighet och han verkligen delade den uppfattningen att det varit magiskt.

    Jag sa ok, sluta innan jag börjar lipa.
    Precis innan han hörde av sig hade mina arbetskamrater retat mig lite för att han reste utomlands när han hellre kunde umgås med mig. Inte deras fel. Vi har den jargongen och de vet ju inte. Och jag har pms. Och jag är olyckligt förälskad. Gråten var nära i alla fall.

    Han bad om ursäkt, det var inte meningen att röra om.
    Jag sa att det var ok, det går över. Blir lite jobbigt ibland men att jag uppskattade att han hörde av sig om lappen, då vet jag att den kom fram.
    Han säger att han tycker att känslor är fina, och att vi måste vara ärliga med dem, men att han inte skulle stjäla mer av min arbetstid nu. Och där avslutade vi samtalet. Och jag begravde mig i arbete resten av dagen.

    Vad händer!? Varför hör han av sig nu? Förstår han inte att jag är olycklig?
    Kan han verkligen vara så obetänksam att han tänker: "Men du... jag tar och talar om för henne hur gulligt jag tycker att det här var - det gör henne säkert jätteglad!", när det bara är två dagar sen jag sa att jag måste bryta för att jag går sönder känslomässigt av att han inte vill ha något seriösare med mig?

  • smulpaj01
    Anonym (Pubertal) skrev 2014-11-03 18:42:11 följande:

    Vet inte vad som hände med förra inlägget. Här kommer hela iaf.

    Han hörde av sig idag, mitt under kafferasten. Jag var oförberedd och trodde det var en arbetskamrat som jag väntade på att höra ifrån. Så jag svarade.

    Han hade hittat lappen jag skrev till honom innan han for utomlands. Jag skrev en kort, gullig lapp där jag tackade för ett magiskt dygn tillsammans med honom och smög ner den i hans packning medan han yrade omkring i lägenheten och packade.

    Jag sa att jag trodde att han endera struntat i den, alternativt inte borstat tänderna på hela resan men varsågod. Jag menade det som stod på den då.

    Han sa att han aldrig skulle ha kunnat strunta i den. Med tanke på när den skrevs (sista gången vi sågs) hade den extra mening och tyngd. Han tycker den är jättefin i sin ärlighet och han verkligen delade den uppfattningen att det varit magiskt.

    Jag sa ok, sluta innan jag börjar lipa.

    Precis innan han hörde av sig hade mina arbetskamrater retat mig lite för att han reste utomlands när han hellre kunde umgås med mig. Inte deras fel. Vi har den jargongen och de vet ju inte. Och jag har pms. Och jag är olyckligt förälskad. Gråten var nära i alla fall.

    Han bad om ursäkt, det var inte meningen att röra om.

    Jag sa att det var ok, det går över. Blir lite jobbigt ibland men att jag uppskattade att han hörde av sig om lappen, då vet jag att den kom fram.

    Han säger att han tycker att känslor är fina, och att vi måste vara ärliga med dem, men att han inte skulle stjäla mer av min arbetstid nu. Och där avslutade vi samtalet. Och jag begravde mig i arbete resten av dagen.

    Vad händer!? Varför hör han av sig nu? Förstår han inte att jag är olycklig?

    Kan han verkligen vara så obetänksam att han tänker: "Men du... jag tar och talar om för henne hur gulligt jag tycker att det här var - det gör henne säkert jätteglad!", när det bara är två dagar sen jag sa att jag måste bryta för att jag går sönder känslomässigt av att han inte vill ha något seriösare med mig?


    Förmodligen tänkte han exakt så, att han ville göra dig glad?!

    Eftersom han inte har samma känslor som du har så förstår han inte att det kan vara jobbigt för dig. Vadå, ni är ju vänner nu och skiljdes i samförstånd kanske han tänker?!
  • Anonym (Känner igen)

    TS gå inte i fällan! Han försöker få dig på fall med sentimentala knep. Köp inte det. Jag känner igen det! Du vet att han reservationer när det kommer till kritan. Och du är en bra och smart kvinna. Var stark nu. Kram!

  • Anonym (Han vill inte)

    Hade han velat ha dig som flickvän så hade han gjort allt för att få dig. Tyvärr är det inte så. Gå vidare och dejta andra.

  • Anonym (Pubertal)

    Klarar inte att dejta andra. Och ärligt talat vet jag inte hur man gör. Det är inte läge nu, i vilket fall.

    Ja, han ville säkert bara göra mig glad. Jag är för pms:ig och för olyckligt förälskad, blev gråtmild i stället. Inte hans fel.

    Just nu skulle jag ta tillbaka honom direkt, bara han gav mig minsta lilla. Usch, hur kunde jag sätta mig i den här sitsen?

  • Anonym (Lyssna)

    Jag tror inte alls att han vill göra dig glad. Han spelar ett spel med dina känslor. Han kan stå lugn bredvid alla känslor, det gör inte du och det vet han.

  • Anonym (stackars)

    Stackars dig, TS, du verkar vara en superfin person! Jag vet hur jobbigt det känns när man får motstridiga signaler som han ger dig. Usch och fy för det. Jag har också en Mr. Yeah right som jag försöker bita ihop om och låta bli att höra av mig till Rynkar på näsan Tänker på något sätt att om han inte vill ha hela mig så ska han inte få någonting, inte min vänskap heller (iaf inte just nu för det gör för ont).

  • Tigrisog

    Jag får en känsla av att ni har "intellektualiserat" ert förhållande, det ni hade alldeles för mycket. Mycket logik, rationalitet, behärskning, planering.... vart tog kärleken vägen?? Eller fanns den från början. Utifrån min erfarenhet så mår du som du gör just pga att du kanhända inte lyckades förmedla allt du kände medans ni träffades. Istället för att vara "där" 100% förde ni diskussioner som om ni var diplomater båda två. Att sen känslorna kom krypande innanför ditt skinn utan att du märkte det (därav din reaktion i efterhand...) är svårare att stilla för att du dels fortsätter kompromissa med ditt innersta men också pga av att du innerst inne kanske känner att du nog kunde har gjort mer? Jag slog in bara på ett sidospår bland många andra så jag hoppas du tar det på rätt sätt, vill ju på intet sätt hävda att det jag säger är rätt, känner ju inte dig lr så. Men det är känslan jag får samt att jag försöker bara ge dig lite alternativ till hur lösa din känslomässiga situation nu. Min lärdom är att om jag känner med mig att jag har gjort allt jag har kunnat i ett förhållande, varit där känslomässigt, så kan jag sen gå vidare hur lugn som helst, oavsett vad den andra personen har gjort eller inte gjort. Hans reaktion skulle jag tippa beror också på något sådant som jag nämnde inledningsvis. Han verkar ju ha lite svårt att släppa taget.... Men (finns alltid ett men....) Mitt drabbel ovan faller platt såklart om det är så att ni inte kände mer än det ni gjorde, innerst inne, när ni var tillsammans... men då kommer frågan... varför är det så svårt att bara släppa taget o gå vidare, glad o tillfreds med livet utan ånger...?

  • Anonym (Pubertal)

    Börjar gråta bara jag läser era svar till mig. Jag är verkligen sinnebilden av en dumpad och olyckligt kär tjej... med pms!

    Han har skickat ett sms nu ikväll. Frågade hur det gått på jobbet, talade om att han börjar känna sig hängig. Inget speciellt, egentligen... men det är hjärtan och puss och kram osv.

    Anonym (stackars) - då är det stackars oss! Jag tänker också så - vem vill vara ett buffébord där han kan plocka det som passar just då (usel liknelse)?

    Hur går det för dig? Hör din Mr. Yeah, right av sig fortfarande också? Jag vet inte ens om han bara försöker vara snäll eller om han försöker hålla mig kvar. Så förvirrad blir jag av denna man.

    Varför tar de inte bara nån annan, nån som är nöjd med ett KK-förhållande?

  • Anonym (stackars)
    Anonym (Pubertal) skrev 2014-11-03 21:47:13 följande:

    Börjar gråta bara jag läser era svar till mig. Jag är verkligen sinnebilden av en dumpad och olyckligt kär tjej... med pms!

    Han har skickat ett sms nu ikväll. Frågade hur det gått på jobbet, talade om att han börjar känna sig hängig. Inget speciellt, egentligen... men det är hjärtan och puss och kram osv.

    Anonym (stackars) - då är det stackars oss! Jag tänker också så - vem vill vara ett buffébord där han kan plocka det som passar just då (usel liknelse)?

    Hur går det för dig? Hör din Mr. Yeah, right av sig fortfarande också? Jag vet inte ens om han bara försöker vara snäll eller om han försöker hålla mig kvar. Så förvirrad blir jag av denna man.

    Varför tar de inte bara nån annan, nån som är nöjd med ett KK-förhållande?


    Jag förstår såå hur det känns, hade pms igår och låg och lyssnade på sorglig musik och grät mig till sömns. Riktigt hemskt var det.

    Min Mr Yeah right säger att han vill vara vänner så han har hört av sig ganska ofta på senaste tiden, sådär ett par gånger i veckan... men jag bestämde mig för att sätta punkt i förrgår och skrev att jag behövde distans från honom. Fick då ett svar med att "Ånej jag vill så gärna träffa dig och älskar dig som person och du är min närmaste vän oavsett och hör av dig när du vill ses och ett hjärta". Jag svarade inget mer på det och har inte hört av honom sedan dess. Det svider i hjärtat, verkligen! Och jag vet inte heller vad han vill egentligen eller om han ens förstår hur ont det gör i mig.

    Vill egentligen höra av mig till honom och bara åka dit och få en lång kram men jag vet ju att han inte känner likadant för mig för då skulle han aldrig kunna göra så här, och jag vill inte heller vara ett buffébord (det var en bra liknelse).
  • Anonym (Pubertal)

    Tigrisog - du kan få flytta in här med mig och prata klokheter om du vill. Du har självklart så rätt.

    Kärleken fanns, och finns. Men precis som du så vältaligt uttrycker dig, så har vi hela tiden rationaliserat och intellektualiserat och behärskat oss genom den. I början för att vi båda var upptagna (vi pratade, men gjorde inget mer än att hålla våra händer och smyga åt oss en kram). Sen för att inte såra andra och för att få möjlighet att landa.

    Vi har båda liknat kärleken vi upptäckte vid att plötsligt stå vid ett stup, den där sugande känslan man får i magen, ni vet?

    Vi har också varit nästan extremt hänsynstagande och lyhörda för varandra. Ingen av oss ville att den andre skulle känna sig pressad och stressad in i en ny relation. Vi hade båda rätt jobbiga uppbrott.

    Attraktionen går utanpå allt annat jag känt, både till hans intellekt, hans utseende, hans personlighet och allt annat som är han. Skitläskigt, förstås. Och han säger detsamma till mig.

    Men vi har också verkligen vältrat oss i den kärleken då vi träffats - stängt ute världen och bara ägnat oss åt varandra.

    Jag vet att han är rädd för att binda sig och han avskyr drama. Även om han säger att han vill ha alla bitar av mig, känner jag mig bortvald då han inte vill ha en relation. Utan något annat, något man inte behöver definiera. Och vi träffas när vi träffas.

    Det går inte ihop för mig. Vad skiljer då mig från ett KK? Och skulle inte det vara enklare för honom?

  • Anonym (Han)
    Anonym (Pubertal) skrev 2014-11-03 21:47:13 följande:

    Börjar gråta bara jag läser era svar till mig. Jag är verkligen sinnebilden av en dumpad och olyckligt kär tjej... med pms!

    Han har skickat ett sms nu ikväll. Frågade hur det gått på jobbet, talade om att han börjar känna sig hängig. Inget speciellt, egentligen... men det är hjärtan och puss och kram osv.

    Anonym (stackars) - då är det stackars oss! Jag tänker också så - vem vill vara ett buffébord där han kan plocka det som passar just då (usel liknelse)?

    Hur går det för dig? Hör din Mr. Yeah, right av sig fortfarande också? Jag vet inte ens om han bara försöker vara snäll eller om han försöker hålla mig kvar. Så förvirrad blir jag av denna man.

    Varför tar de inte bara nån annan, nån som är nöjd med ett KK-förhållande?


    Snälla du, se upp nu. Varför skulle han frågat om jobbet o berättat att han är hängig med hjärtan, puss o kram - om det inte var för att snärja dig igen? Han spelar på dina känslor som han mycket väl vet finns där, men han gör fortfarande inte det du vill. Han känner sig hängig, jaha då vill han att du ska komma sättandes o trösta honom, o så är ni där igen. Hoppas han.

    Varför han inte tar nån annan? Finns ingen anledning att ta nån annan när man redan har nån som uppfyller det man vill, ren bekvämlighet alltså. O brist på hänsyn, när du redan sagt allt det där till honom.
  • Tigrisog
    Anonym (Pubertal) skrev 2014-11-03 22:15:41 följande:

    Tigrisog - du kan få flytta in här med mig och prata klokheter om du vill. Du har självklart så rätt.

    Kärleken fanns, och finns. Men precis som du så vältaligt uttrycker dig, så har vi hela tiden rationaliserat och intellektualiserat och behärskat oss genom den. I början för att vi båda var upptagna (vi pratade, men gjorde inget mer än att hålla våra händer och smyga åt oss en kram). Sen för att inte såra andra och för att få möjlighet att landa.

    Vi har båda liknat kärleken vi upptäckte vid att plötsligt stå vid ett stup, den där sugande känslan man får i magen, ni vet?

    Vi har också varit nästan extremt hänsynstagande och lyhörda för varandra. Ingen av oss ville att den andre skulle känna sig pressad och stressad in i en ny relation. Vi hade båda rätt jobbiga uppbrott.

    Attraktionen går utanpå allt annat jag känt, både till hans intellekt, hans utseende, hans personlighet och allt annat som är han. Skitläskigt, förstås. Och han säger detsamma till mig.

    Men vi har också verkligen vältrat oss i den kärleken då vi träffats - stängt ute världen och bara ägnat oss åt varandra.

    Jag vet att han är rädd för att binda sig och han avskyr drama. Även om han säger att han vill ha alla bitar av mig, känner jag mig bortvald då han inte vill ha en relation. Utan något annat, något man inte behöver definiera. Och vi träffas när vi träffas.

    Det går inte ihop för mig. Vad skiljer då mig från ett KK? Och skulle inte det vara enklare för honom?


    För 5 år sedan skilde jag mig då jag träffade en tjej som också var gift.. Vi delade en kärlek, attraktion som var taget från en film men sen.... Inget jag egentligen vill prata om öppet men om du känner för att prata av dig, dela med dig av dina erfarenheter eller höra mina så skicka memo om du vill. Annars önskar jag dig det bästa och att du kommer ur den här situationen på bästa sätt.
  • Hearts76

    Men herregud, vadå snärja henne igen? Alla män går inte runt som psykopater med planer om att totalt äta upp och förgöra kvinnor...

    Tror helt enkelt att du tänker för mycket ts. Han låter ju tamigfan helt underbar. Kanske en människa du kommer ångra hela din ålderdom att du inte kunde avsätta några månader för att vänta på, vänta in... Var inte stolt! Fel läge! Skriv att du saknar honom, att du undrar hur han tänker. Börja om, som vänner, gå på bio, ät ute, prata, umgås. Då ser ni ju om det finns nåt, och du slipper ångra att du var feg och att du inte vågade lämna ut ditt hjärta. Visst, det kan krossas, men tro mig: att leva med ånger är smärta bortom ALLT annat! Det kryper i hela mig, vill ge dig en fet bitch slap ;) Han behöver ju TID! Ser du inte? Varför så bråttom? Tycker det låter fantastiskt att han inte stressar in i nåt, utan vill umgås och lära känna hela dig. Hur många såna karlar tror du det bor i ett femvåningshus??

  • Anonym (Anonym)

    Lyssna inte på Hearts76! Du blir olycklig, jag lovar!

  • Hearts76
    Anonym (Anonym) skrev 2014-11-03 23:03:27 följande:

    Lyssna inte på Hearts76! Du blir olycklig, jag lovar!


    Fjant! Hur lycklig är du på en skala?
  • Hearts76

    Min numera make väntade på mig i ETT OCH ETT HALVT ÅR pga en massa olika omständigheter. Jag var trasig och vilsen på insidan trots att jag var 30+ och utåt sett lyckad. Han såg FRAMÅT, vem jag var, och vad jag kunde erbjuda, och vilka potensial det fanns. Tänk om han struntat i mig, lämnat mig för att jag inte var redo att satsa allt när det passade honom? Vi båda hade gått miste om det finaste, vackraste, kärleksfulla förhållandet som existerar. Vad spelar 1 eller 2 år för roll om man tänker 40 år tillsammans? Du vill inte vänta mer, men hur lycklig känns det som att du blev av att "göra slut"? Visst, tiden läker ditt brustna hjärta, men du kommer alltid undra. Utifrån det du beskriver låter han ju helt underbar, låt dig inte luras av manshatarna här som vill att du ska må lika kasst och vara lika bittra som de :)

Svar på tråden Vet inte vad jag hamnat i?