• Anonym (Trött sambo)

    Livet med min sambo (jättelångt)

    Lite bakgrundsfakta: vi är båda runt 25, varit ihop i lite över två år. Jag har pluggat heltid hela tiden medan han precis fått jobb efter att ha varit arbetslös i nästan 2 år. Han jobbar 11-20 och har 5 minuters gångavstånd till jobbet, jag pluggar 8-17 och har ca en timme till skolan.

    Det har kommit gradvis typ, men han respekterar inte mig alls längre. Så som jag lägger fram det nu undrar jag själv varför jag inte bara lämnar honom, men eftersom det kommit lite i taget hoppas jag ännu att han kan gå tillbaka till den omtänksamma killen han var i början. Här är lite exempel på hur han är nu:

    - När jag kommer hem kl 18 handlar jag (ringer ALLTID och frågar om han vill ha nåt speciellt) och lagar mat, äter ensam och sätter mig sen och pluggar (tuff linje). Han kommer hem ca 20.30. FLERA gånger har han då klagat på att jag inte möter honom i hallen med en kram och en puss och erbjuder honom ett glas vatten eller mat direkt. Han fattar liksom inte att jag sitter och pluggar vid datorn eller antecknar och inte bara kan slänga ifrån mig grejerna. Det är inte heller så att HAN frågar mig om han kan hämta nåt, det är enbart mitt jobb trots att vi båda "jobbat" lika mycket under dagen. När han kommer hem är han dessutom ledig eftersom han lämnar jobbet på jobbet, medan jag fortfarande måste sitta och plugga flera timmar. Inte heller då frågar han hur det är eller så, utan sitter vid TVn bara.