• Anonym (Arv)

    När ens hemska barndom kommer tillbaka och sparkar en i huvudet som vuxen

    Anonym (Lilla flickan) skrev 2014-11-04 16:42:33 följande:

    Jag tror oxå att jag kan ha ärvt psykisk sjukdom av min mamma. Och jag är så himla ledsen över det! Just därför ska jag oxå utredas av psykiatrin. Jag tror att jag ev kan vara bipolär (manodepressiv).

    Just nu funderar jag på att bryta helt med min mamma, men jag vet inte om det är rätt väg att gå.


    Samma här! Utreds nu av psykiatrin och det verkar som att jag har ärvt min mors skit.. Dock söker jag hjälp för att kunna fungera, istället för att vråla ut min ångest på barnen som hon gjorde. Är bitter över att hon inte sökte hjälp, att hon tyckte att vi förtjänade all hennes skit i alla år ????

    Jag har varit välfungerande i hela mitt liv. Duktig flicka, högpresterande, rest och gjort mycket. När jag blev mamma och det var dags att landa, då blommade mina egna humörsvängningar ut och barndomen kom tillbaka precis som du skrev.

    Jag har precis gett upp på min mor. Hon isolerar sig och bråkar med alla. Jag har försökt vara henne till lags ett helt liv men det går inte. Jag tror hon hatar både mig och min syster.
Svar på tråden När ens hemska barndom kommer tillbaka och sparkar en i huvudet som vuxen