• Anonym (Sorgsen)

    Ågren inför kommande abort...

    Jag är 35 år, gift, fast jobb och frisk. Nu är jag gravid....och planen är en abort. Vi har två fina barn sen tidigare och har alltid sagt att vi inte ska ha fler. Förra graviditeten var väldigt jobbig och slutade med sjukskrivning pga utmattningsdepression som efter förlossningen klassades som förlossningsdepression. Jag hade ingen energi att ta hand om det äldre barnet och min man fick ta allt den första tiden. Nu är lillebror 3 år och livet rullar på bättre och vi har njutit av att barnen har blivit större och mer självständiga.

    Men trots detta så gnager en orolig känsla i mig. Det känns så fruktansvärt sorgligt att jag aldrig kommer få vara gravid igen, aldrig få möta mitt barn den där första ggn, aldrig mer en liten bebis. Det är så definitivt helt plötsligt.även fast förnuftet är helt med på att jag inte alls har energin att gå igenom det igen, att jag vill räcka till de två barn vi har idag, så påverkar nog hormonerna och moderskänslorna det mer än jag trodde.

    Jag mår illa, har molvärk, brösten ömmar. Jag bär på ett liv. Och om några dagar är det bara borta...tomt....

    Ngn som varit i liknande sits?

  • Svar på tråden Ågren inför kommande abort...
  • Anonym (En till!)
    Anonym (Sorgsen) skrev 2014-12-05 15:50:08 följande:

    Usch, lider med dig "en till". Det låter som du vill ha det här barnet. Hoppas du fortsätter hos kuratorn även efter ev abort. Annars finns det nog en risk att du blir bitter. Jag har känt alla möjliga konstiga känslor. Nästan som hat mot maken. För honom har det varit så "lätt" och han har inte behövt gå igenom allt det här, allt det fysiska eller psykiska. Dom känslorna har lagt sig nu. Det var jobbigt första veckan efter jag tagit tabletterna, sen lugnade det sig lite. Steget var redan tagit, det var för sent.

    Och jag inser att vi har det så bra som vi har det. Att det skulle vara kämpigt med tre små barn som vaknar på nätter, blir sjuka osv.

    Känner igen det där med att känna sig gravid. Kände mig väldigt gravid. Precis som du behövde jag äta hela tiden och så var jag svullen både över magen och i brösten. Byxorna spände. Det var så verkligt. Det kändes väldigt tomt när allt det försvann efter aborten.

    Nu blev det ju väldigt långdraget för mig. Tog drygt en månad att få aborten avklarad. Idag blev jag tillslut sövd och skrapad. Allt gick bra och nu känns det som om jag är redo att släppa taget om det här och börja gå vidare.

    Stor kram till dig!


    Jag hade aldrig planerat ett barn i denna situation vi är i nu, men u är vi här. Tankarna om en tredje har funnits för mig, sambon har varit nöjd med det vi har men vi har aldrig sagt bara två barn eller eventuellt tre, vi har liksom båda varit nöjda för stunden.

    Har inte gått på något preventivmedel heller sedan barnen så vetskapen har ju funnits med att det kan olyckligtvis bli en geaviditet men som sagt, aldrig mera att jag sätter mig i denna sits. Kuratorn ringde idag och lät förvånad när jag bad om tid för abort på måndag redan. Hon frågade om det verkligen var för min egen skull. Jag orkar inte gå och vänta på att vi kanske ändrar oss, då skulle det redan ha skett. Vi har kalas inbokat två helger i rad nu, barnen är bjudna på kompiskalas och sedan julfirande, så enda rätta är att göra det nu :(

    Kommer bli en riktig skitjul! Hoppas dock att aborten går bra så det inte blir alldeles för utdraget. Känner mig hemsk när jag är borta från jobbet :( men kollegorna har tagit det bra. Till råga på allt fick jag veta av min allra bästa barndomsvän igår att hon är gravid i v5, jätteglad för hennes skull absolut, hade ju dock varit roligt om även vi skulle så domarinsats jämngamla. Är i v7 nu.
  • Anonym (Steriliseringen)

    En till gör inte abort om du inte vill!

  • Anonym (angel)

    Du har inte rätt att mörda ditt barn. Hur kan du titta i dina barn ögonen om du dödar deras syskon... hur kan du leva med så hemska brott ....

  • Anonym (En till!)

    Anonym "angel" vilket pucko du är som ens skriver så här. En abort är inte att mörda ett barn, man avbryter en graviditet och vi som gjort/ska göra abort här inne har gjort det så tidigt då det är ett ännu är ett embryo, inget barn. Du tror inte att vi mår dåligt nog som det är? Vem är du att strö salt i såret på oss och döma oss?! Ren idioti. Har du inget att tillföra så lämna denna tråd omedelbart.

  • Anonym (Steriliseringen)

    [quote=74449843][quote-nick]Anonym (angel) skrev 2014-12-06 00:16:20 följande:[/quote-nick]

    Du har inte rätt att mörda ditt barn. Hur kan du titta i dina barn ögonen om du dödar deras syskon... hur kan du leva med så hemska brott ....

    [/quote

    Vågar du inte stå för vad du tycker ? När du är anonym ?

  • Anonym (En till!)

    Anonym "angel" vilket pucko du är som ens skriver så här. En abort är inte att mörda ett barn, man avbryter en graviditet och vi som gjort/ska göra abort här inne har gjort det så tidigt då det är ett ännu är ett embryo, inget barn. Du tror inte att vi mår dåligt nog som det är? Vem är du att strö salt i såret på oss och döma oss?! Ren idioti. Har du inget att tillföra så lämna denna tråd omedelbart. Dessutom är det bara fegt att vara anonym om man ska komma med påhopp.

  • Anonym (angel)

    Angel är ditt barn som kommer att fråga dig varfår du mördade henne/honom.... om ditt barn är 'inget barn' varfår tycker du att jag strö salt i såret. Jag vet och du vet djup innom sig att ditt barn är mäniska från frsta dag och du som måste skyda ditt barn som normal mama gör du dömde och mördade ditt barn. Ditt barn dömer dig inte jag. Jag är bara ledsen....

  • Anonym (En till!)

    Först och främst, vilken taskig svenska du skriver! Detta är dina tankar och känslor, håll dom för dig tack. Jag vet att jag bär på ett embryo som om det får ligga inne en längre tid blir till ett barn. Det är inget barn nu! Jag har barn sedan innan så jag vet precis vad som väntar om jag skulle behålla barnet. Kom inte med dina pekpinnar och kalla inte någon mördare, så gör man bara inte. Vi har fri abort till v18 i Sverige, stör det dig så gå då inte in och läs på sidor som dessa. Jag är ledsen, ja, detta är en enormt jobbig sits främst då man som två vuxna är oense om vad som är bäst för familjen.

  • Anonym (Steriliseringen)
    Anonym (En till!) skrev 2014-12-07 05:40:33 följande:

    Först och främst, vilken taskig svenska du skriver! Detta är dina tankar och känslor, håll dom för dig tack. Jag vet att jag bär på ett embryo som om det får ligga inne en längre tid blir till ett barn. Det är inget barn nu! Jag har barn sedan innan så jag vet precis vad som väntar om jag skulle behålla barnet. Kom inte med dina pekpinnar och kalla inte någon mördare, så gör man bara inte. Vi har fri abort till v18 i Sverige, stör det dig så gå då inte in och läs på sidor som dessa. Jag är ledsen, ja, detta är en enormt jobbig sits främst då man som två vuxna är oense om vad som är bäst för familjen.


    Har läst vad du skrivit här , verkar som du inte vill göra abort gör inte det då du kommer ångra dig.
  • Anonym (En till!)

    Tack för ditt svar steriliseringen. Jag har nog dessvärre ställt in mig på abort just nu. Mår skit i kroppen, idag kom första riktiga spyan. Vräker i mig nyponsoppa nu på jobbet så jag får någon energi då jag bara fryser och vill sova annars :(

    Hade min sambo sagt att vi ska behålla barnet hade jag med glädje gjort det. Nu känns det bara egoistiskt av mig. Så less på det här. Vill bara att allt ska bli som förr. Jag har sagt att jag en dag i framtiden vill ha ett tredje barn, det vet han. Tror dessvärre inte att det blir just detta barn :(

  • Anonym (En till!)

    Första tabletten är svald. Har gråtit så ögonen svider, känslan att jag var den som skulle avgöra var tung och jobbig men nu finns ingen återvändo. På onsdag ska cytocec (?) Föras upp och blödningen drar igång. Barnen går på fsk 8-14.30 sedan får sambon ta dom, lika på torsdag. Känner mig inte som mig själv, bara ligger i en morgonrock under en filt, ser helt förstörd ut. Har sovit två timmar efter jag kom hem från läkaren, fick precis i mig en tallrik gröt. Känner mig tung i huvudet, trött och frusen. Lillan förstår att jag mår dåligt hon springer runt och säger "mamma mår inge bra, ont mamma" och den äldre frågar om det gick bra att prata med doktorn idag, mina älskade barn!! Hur mår ni tjejer?

  • Anonym (En till!)

    Min telefon är aningen seg och hänger sig. Såg nu att jag fick med en glad gubbe i rubriken i min förra inlägg det var inte menat.

  • Anonym (Sorgsen)

    Usch en till, minns hur jag kände den dagen. Stod utanför sjukhuset och bölade som bara den :(. När jag kom hem var jag också helt slut och sov. Mådde illa och frös. Tror det är rätt vanligt. Började blöda redan dagen efter, var beredd på det. Stort lycka till de här tuffa dagarna!!

  • Anonym (Steriliseringen)
    Anonym (En till!) skrev 2014-12-07 09:15:00 följande:

    Tack för ditt svar steriliseringen. Jag har nog dessvärre ställt in mig på abort just nu. Mår skit i kroppen, idag kom första riktiga spyan. Vräker i mig nyponsoppa nu på jobbet så jag får någon energi då jag bara fryser och vill sova annars :(

    Hade min sambo sagt att vi ska behålla barnet hade jag med glädje gjort det. Nu känns det bara egoistiskt av mig. Så less på det här. Vill bara att allt ska bli som förr. Jag har sagt att jag en dag i framtiden vill ha ett tredje barn, det vet han. Tror dessvärre inte att det blir just detta barn :(


    Sorsligt att du " måste " göra de pga av sambon jag hade aldrig gjort något jag inte vill väljer mitt kött och blod framför allt alltid blir så ledsen att alla inte är starka nog att göra de :/ men lycka till
  • Anonym (En till!)

    Nu har det värsta redan skett iom att jag svalde tabletten igår. Blödningen imorgon känns inte (just för stunden) lika psykiskt påfrestande som igår på gyn-mottagningen.

    Grät massor på väg dit och var ju inte mindre tårar i bilen på väg hem heller. Bm som berättade om hur allt gick till och gav mig tabletterna tittade på mig (tårarna rann ner för kinden medan hon pratade) med ledsna ögon och frågade "och du är säker på detta nu?" "Mm.." Gick och lade mig strax innan 17 igår, orkade absolut ingenting igår. Har gått ett dygn och drygt 6h sedan jag tog tabletten och inte en enda värk eller bloddroppe än :/

    Har då jobbat idag iaf, dom närmaste på jobbet vet om och är väldigt stöttande vilket känns skönt. Vet inte hur det här ska sluta, är bara så tacksam och förälskad i mina två barn som jag har. Dom är ljuset i mitt liv. Allt annat känns rent ut sagt SKIT. Hatar att julen är på ingående, har noll ork och lust att träffa sambons familj och spela lycklig.

    Har bara god lust att skrika åt honom "nu har du fått din vilja igenom, nu är du väl lycklig när "problemet" är ur världen!!"

    Jag förstår ju själv att det inte var optimalt just nu med ett tredje barn. Vi har hus och billån och endast en säker inkomst närmaste tiden, dvs min som är 75% iom att jag gått ner i tid. Vi skulle ju absolut klara oss, jag förstår ju honom på ett sätt att standarden vi har nu sjunker rejält och vi vill ju kunna ge våra barn det bästa vi kan. Om ett år så ser ekonomin betydligt bättre ut igen, men det var ju NU vi blev oplanerat gravida. Och när det väl fanns början till ett liv här inne och känslorna för ett tredje blev starkare var det otroligt tufft och jobbigt. Hela den här händelsen har tärt på oss båda något enormt :( återstår att se om vi kommer ur det här tillsammans, just nu orkar jag inte ens bry mig om honom, är bara så matt och less. Har sagt att efter det här ska jag börja tänka mera på mig själv. Mera tid till träning och middagar med vänner, unna mig egentid och lyx, nu ska han få vara den närvarande pappan som han så fint berättade för kuratorn att han vill vara och var orolig för att inte hinna med om vi skulle få en till.

Svar på tråden Ågren inför kommande abort...