• elilin

    Det kanske inte gäller dig -GBS och informationen som uteblir

    Första graviditeten hade jag det, ända min dåvarande barnmorska sa var att ja skulle ha antibiotika när vattnet gick. Hann aldrig få de då förlossningen gick super fort och då åkte vi in nästan direkt när värkarna började för dem var täta på en gång men har 1h till fl å vi hann vara där i 34min dock är ja svår stucken så stackars uskan som skulle försöka sätta nål samtidigt som jag krysta gick inge vidare. Fick ligga kvar i 24h pga övervakning av bebis, inte direkt nån info om vad som kunde hända men kvar vart vi, inga komplikationer för bebisen vart de.

    Däremot nu när ja väntar mitt andra barn, har ja en annan barnmorska mkt yngre ca 35 max kanske så berätta hon att ja hade haft gbs och vad de innebär, hon har koll på mig med flera odlingar och har inte ännu i v 31 sist ja va där visat spår än, ska dit igen nästa vecka och tror ja ska få lämna prov då igen. Så denna gång känner jag att vi fått information om vad de är hur de kan visa sig mm. Men som sagt samma barnmoskemottagning som sist men en annan barnmorska och helt annan information än tidigare så den "yngre" generationen verkar veta mera hos oss i Uppland. Födde på ackis om de har nån betydelse :)

Svar på tråden Det kanske inte gäller dig -GBS och informationen som uteblir