• Anonym (Rädd)

    Hemorrojd eller cancer

    Jag är hypokondriker och jag försöker verkligen lugna ner min oro nu. Tacksam för lite input

    Jag har fött barn 5 ggr haft problem med förstoppning o har haft inre hemorrojder förr.

    Nu är det så att jag har ont i rumpan, hela tiden!!!!

    Värker liksom. Blöder inte när jag bajsar.

    Kan detta även vara en hemorrojd eller är det mer troligt att det är cancer??

  • Svar på tråden Hemorrojd eller cancer
  • Påven Johanna
    Anonym (Rädd) skrev 2014-11-21 22:17:03 följande:
    Jo det är ju liksom det enda jag tänker på just nu!!

    Jag blir alltid så här när det är nåt jävla symtom. Har misstänkt cancer säkert 50 ggr på mig själv på olika ställen.

    Hatar min jävla oro.

    Det hela började med en gynundersökning där man såg en polyp i slidan. Började direkt få ont i slidan. Men nu har de blivit mer ont i baken istället.

    Kan allting va psykiskt??
    Ja, det kan det. 
    Polyp i slidan är sällan cancer. Du skulle väl dessutom ta bort den? Om du nu är den jag talat med tidigare om detta. 
  • Anonym (Rädd)
    Påven Johanna skrev 2014-11-21 22:19:31 följande:

    Ja, det kan det. 

    Polyp i slidan är sällan cancer. Du skulle väl dessutom ta bort den? Om du nu är den jag talat med tidigare om detta. 


    Japp den ska bort
  • Anonym (rojden)

    Men gå och be att läkare stoppar ett endoskop i rumpan på dig och kollar, det går fort och sen vet du att det bara är en hemorrojd eller kanske rester av en hemorrojd som ibland svullnar lite.

    För din info så gör cancer rätt ofta inte ont heller,så ska man noja över det så får man noja hela tiden. Obestämd

    /fd hypokondriker

  • Påven Johanna
    Anonym (Rädd) skrev 2014-11-21 22:19:54 följande:
    Japp den ska bort
    Vad bra. Hoppas att du kan slappna av lite sedan då. Och vad gäller smärtan i rumpan så kan du väl testa att behandla mot hemorrojder? 

    Mest troligt så är det psykiskt eftersom du är rädd för att din polyp ska vara något annat än en ofarlig polyp. Men det skadar ju inte alls att behandla med lite stolpiller och salva. Gör det.
  • Anonym (Kuckeliku)

    Hur ska vi i forumet kunna veta?

    Jag har ingen aning om du är helt friskt eller svårt sjuk.
    Sök läkarhjälp så får du veta.

    Lycka till.

  • Anonym (Hemorrojd)
    Anonym (Rädd) skrev 2014-11-21 22:17:03 följande:
    Jo det är ju liksom det enda jag tänker på just nu!!

    Jag blir alltid så här när det är nåt jävla symtom. Har misstänkt cancer säkert 50 ggr på mig själv på olika ställen.

    Hatar min jävla oro.

    Det hela började med en gynundersökning där man såg en polyp i slidan. Började direkt få ont i slidan. Men nu har de blivit mer ont i baken istället.

    Kan allting va psykiskt??
    Självklart kan det bero på psyket, och jag tror att oro med tiden kan skapa problem, fysiska, eftersom det går åt mycket energi för att oroa sig (!) och det påverkar många olika processer i kroppen. Tyvärr hjälper det inte så mycket vad vänner och familj säger, det är när en undersökning är gjort som definitivt visar att det inte finns något att oroa sig för, som oron släpper. Jag råkade ut för detta när mitt ögontryck steg, upptäcktes hos optikern av en slup egentligen. Remiss till ögonläkaren som utförde en mycket noggrann mätning, vilken visade normalt tryck i båda ögonen, samt fina näthinnor. Två år kunde jag vänta till nästa optikerbesök. Skönt! :)
  • Långbenopluto
    Anonym (Rädd) skrev 2014-11-21 22:17:52 följande:
    Så man ska söka hjälp efter en vecka tycker du?
    Ja, för det är allt annat än normalt med värk i baken.....
  • Påven Johanna
    Tines skrev 2014-11-21 22:39:57 följande:
    Ja, för det är allt annat än normalt med värk i baken.....
    Normalt och normalt. Hemorrojder är ju knappast normaltillståndet heller, men det är likväl mycket vanligt och ofarligt. I ts fall är det så att hon fått vetskap om att hon har en polyp i slidan, när hon sedan kom hem och googlade så såg hon att polyper oftast tas bort. I och med att hon är sjukdomsorolig så satte hennes fobiska rädsla fart och nu sätter hon förstås allt i samband med det hennes rädsla handlar om. 
  • Anonym (g)
    Tines skrev 2014-11-21 23:03:10 följande:
    Nähä. Men min kompis make hade såna symptom och han hade analcancer.....
    Hemska människa! Går du igång på att hetsa upp folk eller?? Vidrigt..

    Ts, finns ingen anledning att oroa sig i onödan, gå till doktorn och få det överstökat, ev smärtstillande och framför allt lugn i sinnet. Lycka till!
  • Långbenopluto
    Anonym (g) skrev 2014-11-22 01:55:47 följande:
    Hemska människa! Går du igång på att hetsa upp folk eller?? Vidrigt..

    Ts, finns ingen anledning att oroa sig i onödan, gå till doktorn och få det överstökat, ev smärtstillande och framför allt lugn i sinnet. Lycka till!
    Hetsa upp folk?? Jag säger bara vad som har hänt, och han hade exakt samma symptom som TS!
  • Anonym (Rädd)
    Tines skrev 2014-11-22 13:19:02 följande:
    Hetsa upp folk?? Jag säger bara vad som har hänt, och han hade exakt samma symptom som TS!
    värk i rumpan alltså?

    Jag måste göra dig besviken nu men jag har kollat upp det o det var hemorrojder
  • Långbenopluto
    Anonym (Rädd) skrev 2014-11-22 13:49:11 följande:
    värk i rumpan alltså?

    Jag måste göra dig besviken nu men jag har kollat upp det o det var hemorrojder
    Ja, värk i rumpan.....

    Besviken? Menar du att jag HOPPADES att du skulle ha cancer?? Är du fullständigt dum i huvudet? Hur fan kan du påstå det??
  • Anonym (Rädd)
    Tines skrev 2014-11-22 13:55:56 följande:

    Ja, värk i rumpan.....

    Besviken? Menar du att jag HOPPADES att du skulle ha cancer?? Är du fullständigt dum i huvudet? Hur fan kan du påstå det??


    Eftersom jag skrev i TS att jag är hypokondrisk och att jag haft problem med hemorrojder tidigare så trodde du direkt ändå att det var cancer o kände att du ville dela det med den hypokondriska människan.
  • Anonym (Cecilia)

    Nä men så var det väl inte. Tines skrev att du skulle söka läkare för att det KUNDE vara cancer. Jag har nyligen själv varit på rektoskopi och man drar sej liksom för sånt så i alla fall jag behöver tänka på att det KAN vara farligt för att ringa doktorn fast man egentligen inte tror att det är något allvarligt. ( i mitt fall var det en fissur).

  • Påven Johanna
    Anonym (Cecilia) skrev 2014-11-22 21:45:55 följande:

    Nä men så var det väl inte. Tines skrev att du skulle söka läkare för att det KUNDE vara cancer. Jag har nyligen själv varit på rektoskopi och man drar sej liksom för sånt så i alla fall jag behöver tänka på att det KAN vara farligt för att ringa doktorn fast man egentligen inte tror att det är något allvarligt. ( i mitt fall var det en fissur).


    Hypokonriker behöver inte tänka så eftersom det ligger i deras sjukdomsbild att tänka på 

    Ts: sökte du akut för dina hemorrojder?
  • Anonym (g)
    Tines skrev 2014-11-22 14:19:02 följande:
    Hetsa upp folk?? Jag säger bara vad som har hänt, och han hade exakt samma symptom som TS!
    Jaha, okej..

    Så nästa gång jag läser en tråd där någon småbarnsmamma undrar över sitt barns hårda mage så är det helt i sin ordning enligt dig att jag skulle få för mig o säga "ja med det är nog cancer, jag känner ett barn som dog av det" trots att det finns en lång lista mer troliga, och framför allt ofarliga, potentiella orsaker? Ska det vara så jävla jobbigt att svara "det är säkert ingenting men gå till doktorn för säkerhetsskull då man aldrig ska se över sådana symptom". Då hade ts gått till doktorn utan att dö av oro i onödan. Skulle det mot förmodan vara cancer så vågar man hoppas att doktorn informerar henne om detta när hon är där. Om du själv inte inser din totala brist på taktkänsla i det här ämnet så tycker jag nästan lite synd om dig.
  • Anonym (Rädd)
    Påven Johanna skrev 2014-11-22 22:15:06 följande:
    Hypokonriker behöver inte tänka så eftersom det ligger i deras sjukdomsbild att tänka på 

    Ts: sökte du akut för dina hemorrojder?
    Ja jag sökte akut.
Svar på tråden Hemorrojd eller cancer