• Mithi

    Gillar ditt barn fisk?

    Jag har märkt att det är många barn som inte gillar fisk. 
    Hur är ditt barn, tycker ditt barn om fisk?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gillar ditt barn fisk?
  • Natulcien

    Både ja och nej, men mest ja. Röstade ja. Han äter gärna lax i alla former (ugnsbakad, stekt, gravad, rökt..), fiskpinnar och rödspätta. Däremot är han inte så förtjust i torsk. Och skaldjur äter han inte alls.

  • Themis

    Lax och spätta (stekta eller i ugn) och fiskpinnar äter vi hemma så det går bra, och utomlands har han fått red snapper och havsaborre vilket var cool pga tillagning coh fin restaurang, så det gick hem.

    Men skolans fisk är tyvärr ganska tråkig så den är han inte överförtjust i och skaldjur vill han inte äta (10 år).


    If it is important to you, you will find a way. If not, you'll find an excuse. /unknown
  • GrönaDruvan

    Mina barn älskar fisk. Vi ger riktig fisk, inte nån jäkla halvfabrikat o skit. En gång på snart 6 år har jag gjort färdiga köpe fiskpinnar hemma. Vi äter fisk ofta!

  • Loriyana

    Tösen älskar lax! Hon gillar annan fisk också, däremot inte skaldjur.

  • gbgumman

    De gillar inte mycket men de älskar fisk. Pizza hatar de båda. Lite trist.

  • sextiotalist

    När min tonåring var ett barn så gillade han inte fisk, men nu när han börjar bli vuxen, så gillar han fisk, mer och mer faktiskt, så jag svarade nej, eftersom han inte gillade det som barn

  • Ragnar

    Ja, de föredrar fick fisk före kött. Upplever det snarare som tvärtom. Att de flesta barn tycker bättre om fisk än kött. Men då bor jag där det äts mycket fisk så jag antar att barnen vänjer sig vid fisk från början.

  • nozpa

    Ja, typ lax och röding. Torsk är ingen favorit. Och andra fiskar äter vi inte hemma.

  • fluu

    Mitt barn älskar fisk. Allra helst lax då det inte är något botten i henne.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Mithi
    Ragnar skrev 2014-11-24 15:02:29 följande:

    Ja, de föredrar fick fisk före kött. Upplever det snarare som tvärtom. Att de flesta barn tycker bättre om fisk än kött. Men då bor jag där det äts mycket fisk så jag antar att barnen vänjer sig vid fisk från början.


    Ja ska man tro på denna omröstning så Jag har fått en helt annan uppfattning än den som visas här i tråden. När jag själv gick lågstadiet och mellanstadiet hatade alla mina klasskompisar fisk. Det var bara jag och en handfull elever som åt det. Idag äter jag fortfarande i skolmatsal och mer än hälften av all barn ratar fisk. Skulle säga att det är ca 1/3 som äter fisk. Ändå har skolmatsfisken blivit riktigt bra. Är inte längre bara fiskfriletterna utan många olika rätter och fiskar. Lax, torsk, rödspätta, är de vanligaste. Och inte bara torr fisk utan grytor och soppor, m.m. också. Frågar man om de lagas fisk hemma får man ja till svar. Men frågar man om de inte äter fisken som serveras hemma så svarar de näää.
  • fluu

    När jag gick i skolan så var det faktiskt många som tyckte om det mesta, men det var vissa saker man inte skulle tycka om, för att det var ocoolt eller något. Fisk, bruna bönor och grönsaker är några exempel. Sedan tror jag att barn lite "triggar" varandra.
    Sedan min dotter började på dagis så kan hon säga saker som "grönsaker är äckligt" fast hon egentligen inte tycker det och sedan glatt äter av grönsakerna i alla fall.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Gladskit

    Senast igår åt vi torskrygg och potatis, gick hur bra som helst.
    Men min son har alltid varit en allätare, det är få saker han inte gillar.

  • Coruscant

    6-åriga sonen älskar sushi-laxen. Även panerad fisk och fiskgratäng går bra om det är mycket smak på "tillbehören". Men "naken" fisk smakar för mycket fisk säger han! (Han äter inte sås till, utan helst torr mat).

Svar på tråden Gillar ditt barn fisk?