• habiti

    feminister - varför hycklar ni?

    en sak som är roligt med er feminister är att ni inte vill ha något att göra med beta killar, bara med alfa killar. samma manlighet ni egentligen avskyr. stor humor o hyckleri på hög nivå.

    det är beta killar som är de manliga feministerna, bara så att ni vet.

    det är liberaler, sossar och facister ni ligger runt med och är tsm med.

    varför blir ni inte tsm med en genus-kille istället? jo, för att biologi och er sexuella natur hindrar er. precis som allt annat i livet, så med andra ord så kan ni inte ändra normerna eftersom det inte går, så feminismen är helt hopplöst mao. tyvärr.

  • Svar på tråden feminister - varför hycklar ni?
  • K Kalle
    S c h n a skrev 2016-03-02 17:31:01 följande:
    Oj/dang/jävlarrr.

    Men jag tror det är dumt att dela in just män i alfa/beta, bara själva tankesättet får ju tjejer att fly. Är man socialt vilsen och missar basala saker som hygien är det bättre man får professionellt stöd än någon slags fantasivärld baserat på beteenden hos vargar i fångenskap.
    Som tjej kan jag säga att jag håller mig undan från killar som använder just "beta/alfa"-indelningar av människor!

    Jag gissar att dessa män skulle säga att min man är beta. Han hade ingen tjej i skolan. Han har inget hett yrke. Han är inte lång (171). Han är flintskallig. Han är inte vältränad alls och har lite ölmage. Men han har haft två stadiga långvariga förhållanden sedan han var i 20-årsåldern - jag och hans före detta.
  • K Kalle
    CFly skrev 2016-03-03 09:11:50 följande:
    Egentligen inget konstigare än att män har en definition på egenskaper som oftare går hem hos det motsatta könet och egenskaper som inte så ofta går hem.

    Istället för att förklara alla de egenskaper så har man bara valt att samla det i ett samlingsnamn kallat alfa eller beta. Inget konstigare än så.
    Egenskaper som går hem:

    Att vara snäll och juste; ha självförtroende; ha eget driv; vara en rolig person (vad som är roligt är så klart olika från person till person); att betrakta kvinnor som jämlikar.

    Egenskaper som inte går hem:

    Att vara mesig och bara vika sig jämnt; att vara stöddig och kaxig; att totalt sakna driv och motivation; att vara tråkig; att betrakta kvinnor som konstiga varelser som kanske inte ens är människor när man tänker efter; att dela in människor i alfa- och betamänniskor
  • S c h n a
    Digestive skrev 2016-03-03 13:11:47 följande:

    Det är nog bäst att bemöta det där med ett mindre allvar. Det finns säkerligen för många män/kvinnor som ser på tillvaron som så simpel men de blir troligen färre och färre med tiden, vilket som.


    Förhoppningsvis..
  • CFly
    S c h n a skrev 2016-03-03 12:05:29 följande:
    Visserligen, men samtidigt, finns det inget egenintresse att uppnå allt det där? Hygienen t ex? Inte få hela sin omgivning att må dåligt? Måste man locka dessa män med sex för att de ska bli normalfungerande vuxna individer?

    Men okej, på alla dessa pua-forum, finns det någonstans mentaliseringsövningar att ta del av för dessa män? Dvs träningsprogram för att öva upp sin förmåga att leva sig in i specifika utvalda individer och inte bara tjejer som grupp?
    Självklart. Målet ska ju vara att utveckla sig själv som person. Annars har man inget där att göra. Det är grunden och den verkliga tanken med om vi nu kallar det pua och pua-forum. Det är bara ett forum att kunna dela med sig av utvecklingstips, sätt att bli en bättre människa, ett bättre sig självt osv. 

    Egentligen bra tankar och ideer. 

    Men som inom alla områden så kommer det ju folk som vill ha den där quick-fixen och läser allt de hittar och sen går ut och provar allt som om det skulle gå över en natt. Det är här jag tror kvinnorna har hittat sina negativa erfarenheter av det hela. De tror att pua handlar om att lära sig en replik eller två och så ska man få ligga med alla. Lite överdrivet men du fattar vad jag menar. 

    De riktiga pua personerna är de som ni kvinnor inte ens märkt av eller märkt av som sköna snubbar ni faktiskt gått hem med. 

    Övningar, ja visst, det finns mycket övningar och sätt att träna sig själv på att vara social med folk eller vad du vill träna på. Målet = bli bättre och utveckla dig själv = kommer ge en partner eller ligg beroende på vad du vill på sikt.

    Så dra inte alla folk som hänger på ett pua-forum över samma kam att de är de som ni tycker är jobbiga där ute. För så är det inte om man vågar sig in i den världen. 

    Måste vara samma som antifeminister och feminister. De flesta feminister är schyssta och som det är tänkt men det är de få extrema som hörs, syns och som då förstör för de andra. 
  • CFly
    K Kalle skrev 2016-03-03 13:59:25 följande:
    Som tjej kan jag säga att jag håller mig undan från killar som använder just "beta/alfa"-indelningar av människor!

    Jag gissar att dessa män skulle säga att min man är beta. Han hade ingen tjej i skolan. Han har inget hett yrke. Han är inte lång (171). Han är flintskallig. Han är inte vältränad alls och har lite ölmage. Men han har haft två stadiga långvariga förhållanden sedan han var i 20-årsåldern - jag och hans före detta.
    Lite som läkaren behöver medicinska ord som alla inom medicin förstår vad man menar utan att behöva förklara en hel massa varje gång. Men de orden är inget man använder till patienterna för då förstår de inte riktigt.

    På samma sätt och därför används beta och alfa för att lättare kommunicera med likasinnade om vad man menar.

    Sen är ingen beta alltid och alfa alltid. Du kan vara det i olika situationer, från dag till dag och du kan utvecklas och gå från det ena till det andra. 
  • S c h n a
    CFly skrev 2016-03-03 16:10:41 följande:

    Självklart. Målet ska ju vara att utveckla sig själv som person. Annars har man inget där att göra. Det är grunden och den verkliga tanken med om vi nu kallar det pua och pua-forum. Det är bara ett forum att kunna dela med sig av utvecklingstips, sätt att bli en bättre människa, ett bättre sig självt osv. 

    Egentligen bra tankar och ideer. 

    Men som inom alla områden så kommer det ju folk som vill ha den där quick-fixen och läser allt de hittar och sen går ut och provar allt som om det skulle gå över en natt. Det är här jag tror kvinnorna har hittat sina negativa erfarenheter av det hela. De tror att pua handlar om att lära sig en replik eller två och så ska man få ligga med alla. Lite överdrivet men du fattar vad jag menar. 

    De riktiga pua personerna är de som ni kvinnor inte ens märkt av eller märkt av som sköna snubbar ni faktiskt gått hem med. 

    Övningar, ja visst, det finns mycket övningar och sätt att träna sig själv på att vara social med folk eller vad du vill träna på. Målet = bli bättre och utveckla dig själv = kommer ge en partner eller ligg beroende på vad du vill på sikt.

    Så dra inte alla folk som hänger på ett pua-forum över samma kam att de är de som ni tycker är jobbiga där ute. För så är det inte om man vågar sig in i den världen. 

    Måste vara samma som antifeminister och feminister. De flesta feminister är schyssta och som det är tänkt men det är de få extrema som hörs, syns och som då förstör för de andra. 


    Vadå, vi kvinnor?

    Nåväl, det var inte "utövarna" jag tänkte på där utan fenomenet att dela in män i alfa och beta. Lite som att kalla sina barn för Indigobarn och ge dem ljushealing istället för att låta ungarna få en adhd-diagnos och därmed relevant medicin och rätt stöd i skolan, men okej.

    Det är väl förstås jättebra att vilja utveckla sig själv som person alldeles oavsett, hoppas de lyckas.
  • Progressiv
    K Kalle skrev 2016-03-03 14:03:15 följande:

    Egenskaper som går hem:

    Att vara snäll och juste; ha självförtroende; ha eget driv; vara en rolig person (vad som är roligt är så klart olika från person till person); att betrakta kvinnor som jämlikar.

    Egenskaper som inte går hem:

    Att vara mesig och bara vika sig jämnt; att vara stöddig och kaxig; att totalt sakna driv och motivation; att vara tråkig; att betrakta kvinnor som konstiga varelser som kanske inte ens är människor när man tänker efter; att dela in människor i alfa- och betamänniskor


    Får man fråga vad du tror män värdesätter hos en kvinna?
  • CFly
    S c h n a skrev 2016-03-03 18:32:33 följande:
    Vadå, vi kvinnor?

    Nåväl, det var inte "utövarna" jag tänkte på där utan fenomenet att dela in män i alfa och beta. Lite som att kalla sina barn för Indigobarn och ge dem ljushealing istället för att låta ungarna få en adhd-diagnos och därmed relevant medicin och rätt stöd i skolan, men okej.

    Det är väl förstås jättebra att vilja utveckla sig själv som person alldeles oavsett, hoppas de lyckas.
    Indelningen är väl ungefär samma som indelningen i ledsna och glada personer för dagen. Jag kan se att X är ledsen idag, eller på krogen så är X beta ikväll. 

    Det står för egenskaperna som attraherar det motsatta könet eller inte. Inte något som är fast och spikat att den personen alltid är sån. 
  • S c h n a
    CFly skrev 2016-03-04 09:14:45 följande:

    Indelningen är väl ungefär samma som indelningen i ledsna och glada personer för dagen. Jag kan se att X är ledsen idag, eller på krogen så är X beta ikväll. 

    Det står för egenskaperna som attraherar det motsatta könet eller inte. Inte något som är fast och spikat att den personen alltid är sån. 


    Ah, då har jag nog missförstått det hela.
  • K Kalle
    Progressiv skrev 2016-03-03 23:00:36 följande:
    Får man fråga vad du tror män värdesätter hos en kvinna?
    Män verkar vara väldigt mer ytliga och gå på utseendet faktiskt.
  • S c h n a
    K Kalle skrev 2016-03-04 10:54:22 följande:

    Män verkar vara väldigt mer ytliga och gå på utseendet faktiskt.


    Du tror inte det kan vara en åldersfråga?
  • Digestive
    S c h n a skrev 2016-03-04 10:33:02 följande:

    Ah, då har jag nog missförstått det hela.


    Det blir lätt så med esoteriska begreppsvärldar. Överflödigt.
    K Kalle skrev 2016-03-04 10:54:22 följande:

    Män verkar vara väldigt mer ytliga och gå på utseendet faktiskt.


    En ska gå på lukt. Feromoner är ett fint berusningsmedel.
  • CFly
    S c h n a skrev 2016-03-04 10:33:02 följande:
    Ah, då har jag nog missförstått det hela.
    Sen så klart så går det snabbare att byta från ledsen till glad och tvärtom än det gör att byta från beta till alfa. För det kräver lite utveckling och träning att t.ex. skaffa sig en bättra social förmåga. Men det är inte hugget i sten att en person alltid är beta eller alfa. 
  • Progressiv
    K Kalle skrev 2016-03-04 10:54:22 följande:

    Män verkar vara väldigt mer ytliga och gå på utseendet faktiskt.


    Är du säker? Min uppfattning är att utseende inte alls är könsbundet. Men visst, om du syftar på en person med ett, objektivt sett, inte alls fördelaktigt yttre men som kompenserat detta med en riktigt fantastisk personlighet - ja, då kanske kvinnor har lättare att se bortom ytan.
  • Progressiv
    Digestive skrev 2016-03-04 13:24:33 följande:

    En ska gå på lukt. Feromoner är ett fint berusningsmedel.


  • Progressiv
    CFly skrev 2016-03-04 15:28:05 följande:

    Sen så klart så går det snabbare att byta från ledsen till glad och tvärtom än det gör att byta från beta till alfa. För det kräver lite utveckling och träning att t.ex. skaffa sig en bättra social förmåga. Men det är inte hugget i sten att en person alltid är beta eller alfa. 


    Får man fråga om du är singel eller har ingått ett förhållande med någon?
  • CFly
    Progressiv skrev 2016-03-04 16:27:52 följande:
    Får man fråga om du är singel eller har ingått ett förhållande med någon?
    Jag var singel i många år. Längtade efter någon men lyckades inte. 
    Läste på vad jag behövde göra, utvecklade mig själv och det ledde till att jag idag är i ett mycket lyckligt förhållande med någon som jag tror jag aldrig hade lyckats träffa om jag inte hade utvecklat mig som jag gjorde. För annars hade jag aldrig haft modet att göra det jag gjorde som ledde till att vi träffades. 
  • Progressiv
    CFly skrev 2016-03-06 13:23:53 följande:

    Jag var singel i många år. Längtade efter någon men lyckades inte. 

    Läste på vad jag behövde göra, utvecklade mig själv och det ledde till att jag idag är i ett mycket lyckligt förhållande med någon som jag tror jag aldrig hade lyckats träffa om jag inte hade utvecklat mig som jag gjorde. För annars hade jag aldrig haft modet att göra det jag gjorde som ledde till att vi träffades. 


    Härligt att höra!
  • K Kalle
    S c h n a skrev 2016-03-04 11:15:48 följande:
    Du tror inte det kan vara en åldersfråga?
    Kanske det. Ju äldre man, desto yngre tjejer jagar de och till slut är de nöjda bara tjejen är i 20-årsålder och struntar i hur snygg hon är.
  • Progressiv
    K Kalle skrev 2016-03-07 11:40:16 följande:

    Kanske det. Ju äldre man, desto yngre tjejer jagar de och till slut är de nöjda bara tjejen är i 20-årsålder och struntar i hur snygg hon är.


    Du menar att män borde lägga de utseendemässiga preferenserna åt sidan helt och hållet? För att det kan såra kvinnor som kommit upp i åren.
Svar på tråden feminister - varför hycklar ni?