• lunna

    Inga julklappar tack!

    Hur får man sina barns morföräldrar att inte ge julklappar? Det är inte första året detta kommer på tal, men det går liksom inte in.

    Varje år blir vi överrösta med skräp från dem, knasiga prylar och fula julsaker med lysdioder i (som ungarna visseliken tycker är kul) men som inte för fem öre passar in i hemmet eller inredningen här, det känns som att bo på en loppmarknad och det slutar med att det slängs.

    Säger vi att barnen inget ska ha så slutar det i alla fall med att "mormor" kommer hit och lämnar en massa paket. Alltid samma billiga skräp..

  • Svar på tråden Inga julklappar tack!
  • Ann Cistrus
    Påven Johanna skrev 2014-12-15 11:32:37 följande:

    Jag vet inte vad ts grundproblem är, men rent allmänt så har jag extremt svårt för "Style Room"-föräldrar som renoverar sina ungars dockskåp i shabby chic-stil. 


    Samma här. Likaså föräldrar som klär sina ungar som små engelska lorder och hävdar att de kläderna visst är lika bekväma och funktionella som mjuka, eftergivliga plagg gjorda för lek och rörelse. 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Anonym (FF)
    lunna skrev 2014-12-14 15:43:57 följande:

    Hur får man sina barns morföräldrar att inte ge julklappar? Det är inte första året detta kommer på tal, men det går liksom inte in.

    Varje år blir vi överrösta med skräp från dem, knasiga prylar och fula julsaker med lysdioder i (som ungarna visseliken tycker är kul) men som inte för fem öre passar in i hemmet eller inredningen här, det känns som att bo på en loppmarknad och det slutar med att det slängs.

    Säger vi att barnen inget ska ha så slutar det i alla fall med att "mormor" kommer hit och lämnar en massa paket. Alltid samma billiga skräp..


    Bara säga det, "vi vill inte ha sånt skit, ska ni köpa något så köp riktiga grejor"
  • lunna

    [quote=74522388][quote-nick]Anonym (FF) skrev 2014-12-15 12:55:09 följande:[/quote-nick]

    Bara säga det, "vi vill inte ha sånt skit, ska ni köpa något så köp riktiga grejor"

    Det är ju det vi säger hela tiden, ber till och med att inte köpa något alls men det accepteras inte!

  • lunna

    Otacksam, för att jag vill ha en viss stil och vissa människor i mitt hem? Det är liksom inte allmän plats utan VÅRT HEM!


    Anonym (finnen) skrev 2014-12-15 13:08:42 följande:

    du verkar va en liten otacksam brat... 


  • Jackson

    Åhh TS, vad glad jag är att du inte finns i min släkt, och inte heller på min mans sida. 

    Allt här i livet handlar inte om grejer med märken på. Det är företag som har bestämt att grejer med speciella märken på ska kosta multum, och de företagen skrattar hela vägen till banken när de tänker på materialistiska brats som du.

    What the hell.. det gör jag med

    Förhoppningsvis så kommer barnens mormor på bättre tankar och går vidare i sitt liv, utan dig och din familj. Jag hade skämts ögonen ur mig om du hade varit mitt barn.

  • Anonym (FF)
    lunna skrev 2014-12-15 14:17:08 följande:

    [quote=74522388][quote-nick]Anonym (FF) skrev 2014-12-15 12:55:09 följande:[/quote-nick]

    Bara säga det, "vi vill inte ha sånt skit, ska ni köpa något så köp riktiga grejor"

    Det är ju det vi säger hela tiden, ber till och med att inte köpa något alls men det accepteras inte!


    När ni nu får denna jävla skit från helvetet på julafton. Öppna inte ens paketen, gå och släng skiten i soptunnan direkt! Då ska du nog se att poletten trillar ner!
  • Anonym (Ziri)

    Din frus syskon som gjort er illa så ni inte vill ha dem i erat liv , Vet Mormor om det ? Låter jobbigt att inte ha kontakt med sina Föräldrar bara för syskon gjort er illa .

  • Anonym (finnen)
    lunna skrev 2014-12-15 14:19:57 följande:

    Otacksam, för att jag vill ha en viss stil och vissa människor i mitt hem? Det är liksom inte allmän plats utan VÅRT HEM!


    Ja du är en bortskämd och otacksam människa. 
    Deal with it! 
    Ja det är ERT hem, men för helvete folk måste få se ut hur dom vill? Dessutom är de väl DIN MAMMA du talar om? 
    Och du skriver ju att dina barn gillar julklapparna dom får av DIN MAMMA så va är problemet? Huvudsaken är ju faktiskt att barnen gillar dom, inte du!!! Drömmer
  • lunna

    Jag pratar inte enbart om märkesgrejor, utan det handlar om att jag vill bestämma vilka saker som ska finnas i mitt hem. Ska barnen ha ex en vägglampa så ska det vara en som passar in i stilen i övrigt och inte något som morfor och en fyraåring utan smak bestämt. Är det konstigt?

    Det är ju mitt hem!

    Kommer man hem till någon så rättar man sig väl därefter eller. Och kan hon inte rätta sig efter hur vi vill ha det här eller som i kusinernas fall, vilka barn som får komma över vår tröskel så har hon inte här att göra.


    Jackson skrev 2014-12-15 14:44:25 följande:

    Åhh TS, vad glad jag är att du inte finns i min släkt, och inte heller på min mans sida. 

    Allt här i livet handlar inte om grejer med märken på. Det är företag som har bestämt att grejer med speciella märken på ska kosta multum, och de företagen skrattar hela vägen till banken när de tänker på materialistiska brats som du.

    What the hell.. det gör jag med

    Förhoppningsvis så kommer barnens mormor på bättre tankar och går vidare i sitt liv, utan dig och din familj. Jag hade skämts ögonen ur mig om du hade varit mitt barn.


Svar på tråden Inga julklappar tack!