• VanillaCoke

    HUR ont gör det att föda barn?

    Om man pratar om en skala 1-10, har ni upplevt någon annan smärta som är värre?

  • Svar på tråden HUR ont gör det att föda barn?
  • Leiben
    Mika86 skrev 2014-12-18 18:04:34 följande:

    Första va nog en 7a, blivit lättare o när fjärde barnet föddes så de få onda värkarna va väl typ 4a, kan jämföra de med extrem mensvärk.

    Att få lokalbedövning under foten va definitivt 9


    Fan i helvete vad ont det gjorde när jag fick den sprutan under hälen.
  • lövet2

    Om jag ska gradera mina förlossningar så blir det ungefär så här:

    5, 0, 1, 0, 3, 1, 3. Samtliga förlossningar utan bedövning, fast jag fick en Panodil vid den sista förlossningen.

    Tandvärk är värre. Njursten, gallsten, brutna tår, inflammerade leder och mycket annat också.

  • Kasperina

    Första förlossningen hade jag pinvärkar, på en skala 1-10 skulle jag säga 12

    Andra förlossningen 10

    Däremot var återhämtningen efter ks mindre smärtsam än efter blindtarmen

  • MeandHim

    Jag skulle lätt säga en 12 jag ville på riktigt skita i det här med barn och gå hem och var övertygad on att jag skulle dö där på britsen. Ingen smärtlindring... Men sprack heller inget, bara en liten reva â?ºï¸

  • umm abdilleh

    10 på alla tre förlossningarna. Men det gjorde mer ont på varje förlossning så den sista gjorde mer ont än första även om alla tre var skala 10. Födde alla utan bedövning med bara lustgasen.

  • umm abdilleh

    Alla tre förlossningarna trodde jag på allvar att jag skulle dö och det trodde min man med det finns inget som gör mer ont. Känns som om nån försöker dra ut hela ens skelett ut från kroppen

  • Guapa

    Jag upplevde det aldrig särskilt smärtsamt, däremot väldigt utdraget. Totalt blev det 3 sömnlösa nätter med värkar så jag var rätt trött där i slutskedet. Fick EDA för att få lite vila inför krystningsskedet men den slog fel, påverkade inte öppningsvärkarna alls men tog helt bort krystvärkarna och kände heller inte när barnet kom ut (på gott och ont. behövde ingen sugklocka eller klipp men gick sönder en hel del ändå, förmodligen för att jag tryckte på för hårt vid fel tillfälle).

    Tiden efter förlossningen var jobbig, var inte beredd på att ha så ont så långt efter. Tog 5 veckor innan jag kunde börja ta kortare promenader. Är fortfarande lite öm nu 6 månader efter förlossningen.

    Som svar på din fråga: En 4:a på öppningsskedet (inte jätteont men tillräckligt ont för att inte kunna sova), 0:a på krystningen ("tack vare" EDA:n)

  • Voodoodoll
    Guapa skrev 2014-12-18 23:22:07 följande:

    Jag upplevde det aldrig särskilt smärtsamt, däremot väldigt utdraget. Totalt blev det 3 sömnlösa nätter med värkar så jag var rätt trött där i slutskedet. Fick EDA för att få lite vila inför krystningsskedet men den slog fel, påverkade inte öppningsvärkarna alls men tog helt bort krystvärkarna och kände heller inte när barnet kom ut (på gott och ont. behövde ingen sugklocka eller klipp men gick sönder en hel del ändå, förmodligen för att jag tryckte på för hårt vid fel tillfälle).

    Tiden efter förlossningen var jobbig, var inte beredd på att ha så ont så långt efter. Tog 5 veckor innan jag kunde börja ta kortare promenader. Är fortfarande lite öm nu 6 månader efter förlossningen.

    Som svar på din fråga: En 4:a på öppningsskedet (inte jätteont men tillräckligt ont för att inte kunna sova), 0:a på krystningen ("tack vare" EDA:n)


    EDAN fungerar ju bara på öppningsskedet, inte under krystning och utdrivning.
  • Mika86
    Leiben skrev 2014-12-18 20:53:04 följande:

    Fan i helvete vad ont det gjorde när jag fick den sprutan under hälen.


    Jag fick i hålfoten typ, skar mig från tån o 7 cm ner, det gjorde ont, föder hellre 10 barn till än en spruta till
Svar på tråden HUR ont gör det att föda barn?