• Paino

    Tjejer: hur är det med farliga killar?

    Jag har alltid fått höra att jag är för snäll, tjejer vill ha lite farliga killar.
    Det är ju frustrerande förstås, om man inte är sån.
    Så vad menas?
    På vilket sätt vill ni tjejer att killen ska vara farlig?
    Jag förstår att många tjejer lätt blir uttråkade och vill ha omväxling och lite spänning.

  • Svar på tråden Tjejer: hur är det med farliga killar?
  • lilith88

    Puss uttryckte det bäst i den här tråden, TS.

    Vettiga kvinnor gillar vettiga män.

    Där ingår INTE farliga män i betydelsen kriminella, våldsamma osv. Framgångsrika män med självförtroende ingår däremot ofta. (Dock inte alltid eller per automatik). Men de är väl inte "farliga"? I så fall är jag också farlig

    TS, kvinnor som dras till farliga eller destruktiva män har oftast problem själva, alternativt är de unga och osäkra.

  • Anonym (Gftfgtgtgg)

    En farlig man behöver inte alltid vara kriminell och blåst som vissa skriver här.

    Bättre att ha en man som är lite farlig men ändå utbildad och driven i sitt liv. Han kan vara farlig mot folk när det krävs för att skydda sig själv och sin familj.

    Hemma omtänksam och ta hand om sin fru och barn men ingen utomstående som ska driva med han som en tönt osv.

    Pinsamt med en man som åker på stryk och inte kan skydda sin familj.

  • eslah
    Anonym (Gftfgtgtgg) skrev 2014-12-20 13:18:54 följande:

    En farlig man behöver inte alltid vara kriminell och blåst som vissa skriver här.

    Bättre att ha en man som är lite farlig men ändå utbildad och driven i sitt liv. Han kan vara farlig mot folk när det krävs för att skydda sig själv och sin familj.

    Hemma omtänksam och ta hand om sin fru och barn men ingen utomstående som ska driva med han som en tönt osv.

    Pinsamt med en man som åker på stryk och inte kan skydda sin familj.


    Du får väl kolla upp om någon av grabbarna i Militärligan eller Thomas Möller är singlar numera. Mjau och grrr så sexigt!
  • lilith88
    Anonym (Gftfgtgtgg) skrev 2014-12-20 13:18:54 följande:

    En farlig man behöver inte alltid vara kriminell och blåst som vissa skriver här.

    Bättre att ha en man som är lite farlig men ändå utbildad och driven i sitt liv. Han kan vara farlig mot folk när det krävs för att skydda sig själv och sin familj.

    Hemma omtänksam och ta hand om sin fru och barn men ingen utomstående som ska driva med han som en tönt osv.

    Pinsamt med en man som åker på stryk och inte kan skydda sin familj.


    Vem är inte "farlig" när det gäller att skydda sig själv och sin familj?

    Om det handlar om en farlig situation t ex.

    De flesta kvinnor skulle både kunna skada och (i värsta fall) döda om det krävdes för att skydda deras barn. Men vi brukar inte kalla kvinnor "farliga" för det.

    I övrigt gissar jag på att du syftar på självsäkra och lite kaxiga män som inte tar skit. Många kvinnor gillar det ja, men inte alla. Men jag skulle fortfarande inte kalla en sådan man "farlig".
  • eslah
    lilith88 skrev 2014-12-20 13:23:36 följande:

    Vem är inte "farlig" när det gäller att skydda sig själv och sin familj?

    Om det handlar om en farlig situation t ex.

    De flesta kvinnor skulle både kunna skada och (i värsta fall) döda om det krävdes för att skydda deras barn. Men vi brukar inte kalla kvinnor "farliga" för det.

    I övrigt gissar jag på att du syftar på självsäkra och lite kaxiga män som inte tar skit. Många kvinnor gillar det ja, men inte alla. Men jag skulle fortfarande inte kalla en sådan man "farlig".


    Dessa brudar borde snarare skaffa en olydig pitbull snarare än en partner, drar fram skämskudden varje gång jag läser om brudar som vill ha en beskyddare som ska agera vakthund. Våp deluxe!
  • lilith88
    eslah skrev 2014-12-20 13:28:35 följande:
    Dessa brudar borde snarare skaffa en olydig pitbull snarare än en partner, drar fram skämskudden varje gång jag läser om brudar som vill ha en beskyddare som ska agera vakthund. Våp deluxe!
    Snarare trash.
  • Brunhilde
    Anonym (Gftfgtgtgg) skrev 2014-12-20 13:18:54 följande:
    En farlig man behöver inte alltid vara kriminell och blåst som vissa skriver här.

    Bättre att ha en man som är lite farlig men ändå utbildad och driven i sitt liv. Han kan vara farlig mot folk när det krävs för att skydda sig själv och sin familj.

    Hemma omtänksam och ta hand om sin fru och barn men ingen utomstående som ska driva med han som en tönt osv.

    Pinsamt med en man som åker på stryk och inte kan skydda sin familj.
    Har alltid ansett det extremt osexigt med män som slåss. Vad menar du med att skydda sin familj? Om du menar en man som flyger på någon som råkat undslippa sig en kommentar om partnerns utseende eller något annat aningen nedsättande, så känns det som en falsk trygghet. En stabil människa gör inte så, de löser inte situationer med våld. 
  • Anonym (n)

    jag har aldrig sökt mig till sk farliga killar. Jag tycker mest de är dumma i huvudet.

    Däremot vill man kanske inte ha en "mesig" kille som inte vågar stå för vad han tycker, som inte vågar säga ifrån eller som aldrig har en egen åsikt. Ibland tror jag att folk blandar ihop begreppen och använder ordet "snäll" i det sammanhanget = mesig. Då får snälla killar för sig att det är dåligt att vara snäll. Men det är det förstås inte! Jag har alltid bara varit tillsammans med snälla personer. Det är en jäteviktig faktor, snäll = omtänksam, empatisk, bryr sig om.

    Ibland används begreppet "dumsnäll" och det är ju när folk är för snälla för sitt eget bästa, blir en toffel, blir överkörda = mesiga. Det är förstås inte bra. Men det är INTE samma sak som det jag söker när jag säger att mon partner ska vara snällGlad

  • Anonym (anonym)
    Paino skrev 2014-12-20 06:49:59 följande:
    Jag har alltid fått höra att jag är för snäll, tjejer vill ha lite farliga killar.
    Det är ju frustrerande förstås, om man inte är sån.
    Så vad menas?
    På vilket sätt vill ni tjejer att killen ska vara farlig?
    Jag förstår att många tjejer lätt blir uttråkade och vill ha omväxling och lite spänning.
    En liten minoritet vill ha farliga killar, majoriteten vill ha helt vanliga killar som har humor, är sociala och som andra människor gillar att umgås med.
    Majoriteten av alla människor är snälla annars skulle det dagligen inträffat en massa misshandel på arbetsplatser, på tunnelbanan, i ICA-butiken dagtid av ren elakhet.
  • MEE83

    Tror att detta är ett begrepp som ofta blir rörigt, vad är farlig? Vissa tänker på machosnubbar som tjafsar över skitsaker, som gillar att skapa okontrollerat kaos. Dom är farliga för dom är irrationella skitstövlar som man aldrig riktigt vet var man har, dom är farliga på ungefär samma sätt som att tjackpundare och psykopat kan vara farliga, dom är inte ens bra att ha som vänner då dom bara lyckas dra in dig i en massa skit.... den där skiten kan förstås vara en kick. Adrenalinet sparkar igång och kroppen blir hög på det. Spänning. Det är en anledning till varför vissa män dras till exempelvis fotbollshuliganism där dom får utlopp för sin aggressivitet. Adrenalinet sprutar. Och det är säkert en anledning till varför vissa tjejer tycker om det med.

    Du vill inte bli en av dessa TS.

    När du säger för snäll så menar du kanske istället för mesig(dissar inte), det du kanske missuppfattar som farlig är istället när man besitter självförtroende och självkänsla, när man är målmedveten och bestämd, inte hård, men full av självkännedom och självtillit, fullständigt medveten om sin egen förmåga, är man det då kan man också öppna upp sig, bjuda på sig själv, för man blir på många sätt oberörbar, man vet redan sitt eget värde och vad man är bra på så om någon random har någon åsikt om dig så går lätt att nonchalera om man vill det, dom kan inte komma åt dig, man kan säga som så att är man inte rädd så vågar man mer. Både känslomässigt, men också annars, till exempel i yrkeslivet.

    Men visst kan man även som en "normal" kille vara farlig, i den bemärkelse att man också är
    fullständigt medveten om sin egen förmåga till våld. Vet man att man kan stå upp för sig själv fysiskt om det krävs så påverkar även det självförtroendet i positiv bemärkelse och självförtroende är något som är attraktivt. Men till skillnad från "den farliga typen" så är förmågan till våld återhållen, den är kontrollerad och disciplinerad av egen fri vilja, man finner inget nöje i att slåss och man har en moralisk kompass som är till duga.

    Det är viktigt och bra att kunna stå upp för sig själv och sina åsikter och jag tror inte så många kvinnor tycker att en hunsad man är speciellt attraktiv, men då helst på ett civiliserat sätt, dvs genom sin förmåga att kommunicera och vara verbal.

    Sedan så finns det egentligen inget negativt i att omfamna ens inre aggressivitet, aggressivitet är något som är universalt, nästan alla levande varelser är aggressiva. Men då får man också lära sig att kontrollera den, för annars blir man en av de där jobbiga jävlarna som bara skapar kaos.

  • Anonym (Tjej)

    Nope inte farliga, avskyr det. Vill helst känna att jag kan vinna över honom ifall vi skulle slss på liv och död.


    Däremot måste han vara ambitiös och inte helt förutsägbar = tråkigt.

  • Anonym (O)

    TS, det där är en myt. Jag (och alla tjejer jag känner) gillar smarta, driftiga men SNÄLLA killar. Vad ska man med farlig kille till? Farlig-kriminell-social misär. Finns inget glamoröst i det. De tjejer som faller för farliga män är nog WT eller psykiskt sjuka. Dock har jag sett flera fall där snälla killar blir ihop med bitchiga tjejer och blir tofflar. Gör inte det misstaget TS! Titta på framgångsrika män med gott självförtroende. De väljer mjuka och snälla tjejer. Gör det du också.

  • Anonym (tycker)
    BengtH skrev 2014-12-20 07:52:40 följande:

    Tjejer gillar dominanta, bestämda killar som tar för sig, sk. alfahannar. Utöver det ska de vara framgångsrika som någon skrev, ha lång utbildning, bra jobb och hög lön, samt vara händiga. Tjejen förväntar sig att bo i villa och villan ska renoveras, byggas till, möbler ska monteras, hyllor och tavlor ska sättas upp.

    Det är bara att kavla upp ärmarna. Killen ska dessutom vara social, ha humor och vara vältränad.

    Osäkra nördar utan ovanstående egenskaper göre sig ICKE besvär, de får förbli ensamma eller i bästa fall vänta på att en separerad 2 barnsmamma ska bli ledig.


  • Schna

    Jag vill ha en man med integritet. Som inte tar någon skit men inte ger någon skit heller.

  • MEE83
    Anonym (Tjej) skrev 2014-12-20 23:19:46 följande:

    Nope inte farliga, avskyr det. Vill helst känna att jag kan vinna över honom ifall vi skulle slss på liv och död.


    Tänk om han tänker likadant. ;P

  • Anonym (Tjej)
    MEE83 skrev 2014-12-21 01:06:00 följande:
    Tänk om han tänker likadant. ;P
    I så fall är det ju bra om vi är någorlunda jämnstora/starka Drömmer
  • Anonym (tomten)

    Jag minns en artikel jag läste för längesen, av Susanne Ljung. Hndlade just om att killar ska inte bli bittra för att de buffliga, gåpåiga killarna får tjejerna.
    Alla tjejer tycker inte om den typen. Det var nåt om att tjejer har så mycket nojor över utseendet, att inte duga, så killar ska vara snälla.
    Inte samma som mesighet, men vänlighet har aldrig skadat Glad

  • BengtH
    Anonym (tomten) skrev 2014-12-21 08:20:42 följande:

    Jag minns en artikel jag läste för längesen, av Susanne Ljung. Hndlade just om att killar ska inte bli bittra för att de buffliga, gåpåiga killarna får tjejerna.
    Alla tjejer tycker inte om den typen. Det var nåt om att tjejer har så mycket nojor över utseendet, att inte duga, så killar ska vara snälla.
    Inte samma som mesighet, men vänlighet har aldrig skadat Glad


    Alla tjejer tycker inte om de buffliga gåpåiga killarna, men ändå lyckas dessa buffel-killar få de tjejerna i säng, även om samma tjejer egentligen velat vara ihop med nördarna. 

    Alltså blir nördiga tjejers oskuld tagen av bufflar inte av nördkillar.  
Svar på tråden Tjejer: hur är det med farliga killar?