• stor grön drake

    Hur mycket spenderade ni på julklappar i år?

    Berätta gärna hur mycket pengar ni spenderade på julklappar i år.

    Gärna även hur mycket tid som gick åt, både om det var springande i butik för att leta, eller om ni gjort/tillverkat julklapparna själv.

    Hur många julklappar/mottagare handlar det om?

    Tycker du själv att du lade mycket, lagom eller lite pengar på julklappar?

    Hade du spenderat mer/mindre om du hade kunnat? Vad hindrade dig?

  • Svar på tråden Hur mycket spenderade ni på julklappar i år?
  • stor grön drake

    Kul att läsa vad ni andra köpt, jag lägger in mina med, ifall någon behöver sista-minuten-tips

    Sonen 5 år: ett stort lego set som jag fick nästan gratis då kartongen var helt mosad, sonen bryr sig inte om kartongen ändå.

    Mamma: filtad/tovad brosch 10e, halsband av böjd silversked (beg) 10e.

    Pojkvän: en bok (beg) 1e, en t-shirt som jag sytt själv av tyg jag hade hemma

    Syster: ett paket servetter 5e (det är en kul grej, hon får alltid servetter), benvärmare (beg) 2,50e

    Svåger: 2 flaskor julöl, 8e

    Systerson 1 med sambo: presentkort 30e

    Systerson 2: presentkort 20e

    Systerdotter: sminkset 12,50e

    Systers mamma: tändare, 3,50e

    Gudbarn: lösnaglar 4,50e

    Gudbarnets storasyster: lösnaglar 4,50e

    Gudbarnets lillebror: barnvagnsfigurer (från skåpet) 3e

    Kompis A: bad/dusch/lotion presentset som jag vunnit i något lotteri, men aldrig använt pga doftallergi.

    Kompis E: en bok (beg) 1e, samt födelsedagspresent: ljuslyktor som jag fick förra julen av en släkting och direkt tänkte på henne.

    Kompis/kusin A: ett sällskapsspel (beg) 3,50e

    Sonens farmor: förskoleträningsmaterial (beg) 2e

    Sonens farfar, gammelfarmor och gammelmorföräldrar: årskalendrar med bilder på sonen totalkostnad för 3 st 10e

    Oj, glömde visst bästisen när jag räknade totalen, men de är 3 personer och summan ca 35e. Vad det är skriver jag inte då hon har FL och kan tänkas läsa detta inlägg det är tre julklappspaket och två födelsedagspresenter i denna summa. Både köpt och hemlagat. Mer än en sak/paket.

    Sen tillkommer troligtvis en julblomma till pojkvännens föräldrar, men kanske kan jag ge vidare en jag själv fått. Jag gillar blommor men de bara dör i min närhet så jag försöker oftast omplacera dem till bättre hem

  • lyckligmamma87

    Sambon 2000 kr

    Dottern 3000-3500

    Sonen 3000

    Sen lägger sambon 1000 kr person el lite till......

  • Helenmedh
    Helenmedh skrev 2014-12-21 09:58:52 följande:
    4000:- ca.

    Yngsta fick för 400:- Han är två månader och "behöver" inte så mycket. Köpte en overall och någon skallra. 

    Äldsta fick för runt 1500:- tror jag. Han är 7. 5 st klappar fick han.

    Mellersta fick också för runt 1500:- . Vet inte hur många klappar, han är två år så det blev "många små". 

    Hade sagt 1000:-/st för mellersta och äldsta så det drog iväg lite. Å andra sidan så blev ju yngsta billigare. 

    Sen några hundralappar till till makens småsyskon och syskons barn. 

    Just det.. En jacka till min pappa blev det också för 600:- trots att vi sagt att vi inte skulle handla till oss vuxna i år. Men pappa behövde verkligen en jacka och är för snål mot sig själv så han får den av oss då.. 

    Så jag ändrar totalsumman till runt 5.000:-.. 

    Inget springande i butiker, hade kollat upp allt på internet och sen begav vi oss till ett stort köpcenturm och köpte allihop i ett svep i förrgår. 
    Glömde skriva VAD äldsta fick. Meccano-byggsatser, ett spel till X-box (här drog det iväg då det kostade 650 kr men jisses vad glad han kommer bli) hörlurar till sin mobil (önskat sig), en klocka (också en önskan) samt några småpaket med strumpor och underkläder. Skittråkigt, jag vet men det var mest för utfyllnad när lillebror fick så många paket. 
  • Beverly Marsh

     Ca 2650 kr. 19 personer sammanlagt. Envisas med att köpa till alla som jag träffar på julen och även vissa kompisar bara för att jag tycker det är roligt Glad Två vändor på stan blev det. så det tog inte många timmar.

    Men många klappar är av den billigare varianten, lite chokladaskar och liknande. Barnen jag inte är släkt med får kläder för runt hundringen. Deras föräldrar förväntar sig inget från mig, men vill inte komma dit utan något till alla barn. Så bättre något litet än inget Glad

    Får väl själv av 6 personer, så det går inte riktigt jämnt ut Solig

  • Virriga Vera

    Jag tror att det blev ca 300 :- för ett tiotal klappar till julklappsspelet. Vi ger inte klappar annat än till de barn som vi firar jul med och i år så är det inga barn med. Våra egna barn vill inte ha klappar utan kör hellre julklappsspel.


  • Gert

    Har inte spenderat en enda krona än på julklappar. 


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Vassochtaggig
    IsDimma skrev 2014-12-21 09:27:13 följande:

    Sen har jag lagt 800 på julklappar till mig själv, handskar och sulor till skorna med elvärme. Världens bästa julklapp ????


    Skor med elvärme låter skönt. Jag tittade runt på nätet för jag vill också ha. Finns lite att välja på. Kan du rekommendera några? God jul.
  • Cecese

    Summan kommer att sluta på 0. Som studerande har jag inte råd att köpa julklappar :( Jag är glad att jag fått några från insamlingar som jag kan ge åt barnen så dom inte blir utan. 

  • fesun

    Ungefär 1000/kr var till våra pojkar och makens dotter, och nån grej till deras lille tremänning. Så 3000, +/- nån hundring.

Svar på tråden Hur mycket spenderade ni på julklappar i år?