• Anonym (M)

    Snart 29 år och oskuld (kvinna)

    Hej jag blir 29 i år och är fortfarande oskuld. Vet att jag inte ser dålig ut, något över medel. Håller mig i form genom träning ett par dagar i veckan och så. Jag har utbildning och jobb. Men så nätdejtar jag inte och träffar sällan nya killar. Jag är också väldigt blyg.

    Min dröm är att hitta en kille som jag kan lära känna som vän under en tid och som inte pushar på sex direkt, sen när känslor har utvecklats från båda hållen så kan man inleda ett förhållanden och ha sex. Men jag lyckas aldrig träffa nån sån kille.

    Många tjejer i min ålder har både sambo och börjar skaffa barn, så jag känner mig väldigt utanför som både är oskuld och aldrig haft nån kille. Jag vill absolut inte ha sex bara för sakens skull heller.

    Vad ska jag göra? Vill inte bli 30 och fortfarande vara oskuld.

  • Svar på tråden Snart 29 år och oskuld (kvinna)
  • Anonym (M)
    Anonym (Samma här) skrev 2015-01-16 17:36:23 följande:

    Låter som du beskriver mig, eller hur det var när jag var i din ålder. Ett par månader innan jag fyllde 30 träffade jag min sambo som var året äldre. Han var "likadan" fast av manligt kön. Idag är vi 39 respektive 40 och har tre barn smile1.gif . Vi är högst normala båda två. Varken vackra eller fula. Välanpassade medborgare och hela baletten. Det var en ren tillfällighet att vi träffades. 


    Åh vad hoppfullt det låter! Hur träffades ni?

    Jag är lite rädd för nätdejting eftersom jag inte vill ha en kille som har legat runt innan, max 1-2 tidigare partners är okej beroende på hans ålder. Vill att han ska tycka att sex är speciellt och inget man har med vem som helst och utan kärlek. Och så är det en massa annat som ska stämma också.
  • Anonym (M)
    IllegalaWax skrev 2015-01-16 19:48:49 följande:

    Eller varför inte träffas för sex och bara få det överstökat? Jag skulle gärna ta din oskuld.... ;)


    Det är sån här inställning som jag AVSKYR. Jag befattar mig inte med slampiga män. Jag vill ha en kille som liksom jag bara kan tänka sig att ha sex inom ett förhållande och av kärlek, ingen idiot tack. Tycker att det är äckligt att tänka på att hans snopp här varit i nån annan smutsig tjej. Han får ha haft sex med andra, men max 1-2.
  • Anonym (M)
    SebastianZ skrev 2015-01-16 19:51:37 följande:

    Förstår om detta är känsligt, men är det något slags Disney-romantik som har hållit dig ifrån att "umgås" med killar eller är det helt enkelt eftersom att du är blyg?


    Vet inte vad du menar med Disneyromantik? Jag är inte överdrivet romantisk, däremot vill jag inte ha sex med nån jag inte är kär i och som inte är kär i mig. Dessutom vill jag att vi ska vara ihop så att jag inte blir utnyttjad. Jag sex alltså på sex som nåt man bara har med nån man är tillsammans med och vill satsa på. Vet att inte alla delar den synen, men det är viktigt för mig att min framtida kille gör det.

    När det gäller blygheten så är den absolut orsaken till att jag inte vågar ta kontakt med killar och börja umgås med dem. Jag har till exempel en gullig kille i bekantskapskretsen och jag känt ett tag och som jag gärna velat umgås mer med på tu man hand för att lära känna bättre eftersom han är lugn, trygg, trevlig, söt och har bra värderingar. Jag har varit intresserad av honom i kanske tre år nu men inte vågat göra nåt, men så plötsligt en dag visade det sig att han har skaffat flickvän så där dök han. Men jag behöver liksom lära känna nån under lite längre tid och observera honom på håll, bygga upp en relation långsamt och se att han är att lita på innan jag vill börja dejta. Men jag är för blyg för att fråga en kille om han vill träffa mig, så där ryker alla chanser.
  • Anonym (M)
    Anonym (Realist) skrev 2015-01-16 20:18:07 följande:

    TS, du har helt fel strategi. De flesta killar vill ha sex efter några dejter, och det är mycket lättare för dig att se killens sanna natur efter att ni har det avklarat. Du skrämmer bort både bra och dåliga killar med din strategi. De kommer tro att du har väldigt låg sexdrift, och bli bortskrämda. Bara tråkmånsar kommer stå ut tills du är redo för sex.


    Det är ingen strategi utan jag vill verkligen att det är speciellt och med någon som jag i kär i och som är kär i mig första gången. Om jag skulle börja dejta en kille och sen ha sex med honom efter några dejter och han sen inte blir ihop med mig så skulle jag må jättedåligt och känna mig nästintill våldtagen. Jag vill inte ha sex med nån och sen börja hata honom för att han har utnyttjat mig.
  • Anonym (M)
    Anonym (KP) skrev 2015-01-16 20:43:56 följande:

    Snart 27 och oskuld. Dock av lite mer andra skäl men vill jäkligt gärna ligga. Klart jag gärna tar någon som jag är kär i men känner inte att det behövs kärlek i det här skedet.

    Är du kristen kanske du kan vara på aktiviteter genom kyrkan och hitta någon som är mer lik dig.


    Jag är ateist och tror på vetenskapen.
  • Anonym (M)
    Anonym (Anna) skrev 2015-01-16 20:47:33 följande:
    "Annan smutsig tjej"? Ganska tråkig kvinnosyn du verkar ha, i alla fall när det gäller kvinnor som har sex. Är det av avundsjuka eller dömer du kvinnor som har sex? Jag tror att det är lätt att smutskasta sexuella kvinnor, speciellt om man själv är oskuld. Däremot så skapar det en tråkig bild av kvinnors sexualitet. Jag hoppas att du inte automatiskt kommer att se dig själv som en smutsig tjej när du börjar ha sex, det vore synd om du applicerade den bilden på dig själv. Jag tror att det är bättre att ha ett öppet, tillåtande synsätt på människors sexualitet (så länge den inte skadar någon) och inte blanda in begrepp som smuts och skam.

    Sedan undrar jag om du stämplar alla killar (människor?) som har sex utanför förhållanden och/eller av andra anledningar än kärlek som "idioter"?
    Jag ser det som smutsigt att ha se. Utanför ett förhållande, ja. Men det gäller alla, inte bara kvinnor utan även män. Jag delar inte deras syn och tycker att de förstör för både sig skälva och andra. Men men, de får väl göra dom de vill ändå, jag vill bara inte ha sex med någon som har varit med om sånt sex.
  • Anonym (M)
    zebs skrev 2015-01-16 20:54:09 följande:

    Om du älskar någon väldigt mycket så är det inte så konstigt om du kan känna dig äcklad av att någon annan har varit där innan?


    Precis. Jag vill inte att killen ska ha legat med flera tjejer, för det skulle få mig att tappa respekten för honom och jag skulle inse att vi inte delar samma värderingar när det gäller sex och kärlek. Jag vill inte ha sex med nån som jag sen får veta att han har varit med 5+ tjejer, jag skulle må dåligt av det och börja se honom med andra ögon. Skulle till slut inte kunna skala av mig bilden av att han ligger där naken med andra tjejer och håller på. Den skulle förfölja mig och göra det outhärdligt.
  • Anonym (M)
    Anonym (Anna) skrev 2015-01-16 21:01:43 följande:
    Jag har legat med 45 män, bara tre har varit inom förhållande. På vilket sätt har jag "förstört för andra"?
    Det förstår du väl? Du uppmuntrar killarna till att tro att det är okej att bara vilja ha sex utan att satsa på en relation med tjejen han ligger med. Det kommer också att slå tillbaka på dig själv den dag du vill in i något seriöst, gifta dig och skaffa barn.
  • Anonym (M)
    Anonym (oj) skrev 2016-01-05 17:00:19 följande:

    Hur har det gått för ts?


    Ja, jag vet inte vad jag ska svara på det riktigt. Jag är fortfarande oskuld, så på den fronten har inget hänt. Men däremot har jag hunnit dejta en del sedan jag skrev trådens första inlägg. Jag blev medlem på en dejtingsajt och har därigenom träffat några män, men tyvärr blev det inget mer än några enstaka dejter med varje. Jag tycker att många verkar rätt oseriösa på såna ställen, och när jag varit tydlig med att jag inte kommer ha sex med någon jag inte har en bra relation med först (som vänner i första hand) så droppar de av. Nu senast så dejtade jag en man i nästan 3 månader och trodde verkligen att det var på väg att bli nåt, men tyvärr visade han sig vara opålitlig.
  • Anonym (M)
    Anonym (oj) skrev 2016-01-07 17:58:05 följande:
    Opålitlig, hur?
    Han visade sig ha flera igång samtidigt.
Svar på tråden Snart 29 år och oskuld (kvinna)