Inlägg från: Dettaärbörjan |Visa alla inlägg
  • Dettaärbörjan

    Gravid, beräknad september 2015! häng på!

    Hejsan! Jag är 28, fått svaga plus i några dagar men fick äntligen gravid på digitalt! BF enligt app 27/9.. Vårt första barn, bor i hus i södra Sverige :) jag slutade med P-piller i juli :)

  • Dettaärbörjan
    Längtanefterenliten skrev 2015-01-20 09:51:46 följande:

    Hej! En värmlänning till här! Är 23 år gammal och har en dotter på

    2 år. Dock är det en annan pappa till denna bebis, han är afrikan så det blir en liten mixbebis :) har dock 3 missfall i bagaget innan dottern kom så jag väntar mer på missfall än en bebis tyvärr. Är i v 4+4 idag och plussade i 3+3. Har inte haft ett enda symptom och ökningen på testen ser inge vidare ut:/ det borde vara starkare idag tycker jag.. phpU8RzmW74152.jpg


    Jag hoppas allt kommer gå bra för dig! Tänk på att i de flesta fall går de faktiskt bra! Säger jag som själv har hjärn-spöken då ja va gravid i november men de blev tidigt missfall.. Har inte riktigt vågat ta in det ännu men försöker va positiv, min mena skulle kommit idag så ja plussade innan, men vet ju att de är störst risk för missfall precis runt BIM.. Så jag chillar några dagar till innan jag vågar "va gravid" faktiskt.. Ang dina test, kan va så att hcg är för högt för testen.. De kan bara ta en viss mängd hcg faktiskt, de finns de som är halvvägs igenom grav o får nästan negativt pga detta.. Men framförallt, du är gravid, sluta testa! De stressar bara upp dig och det finns absolut ingenting man kan göra ändå, du kan däremot öka mängden stresshormoner i kroppen vilket inte alls är bra ju... Kram o lycka till!
  • Dettaärbörjan
    26number1 skrev 2015-01-21 19:30:06 följande:

    Slutade också med vitaminer och naturtillskott direkt jag fick veta att jag var gravid, ska köpa gravidtabletter så fort jag är "av byn" :)

    Jag är inte på något sätt stor just nu men idealvikten ligger på ca 67kg för mig. Så då borde det bli bra om jag håller mig till ungefär +10kg räknat från nu då :) Behöver ju i alla fall inte oroa mig för beach 2015 längre!


    Undrar om du äter eller ätit folsyra? De är jätteviktigt att börja med redan innan man blivit gravid så därför jag frågar, ifall att du inte visste.. Förstår de där med att handla i en liten by, jag har samma problem ;) man kan beställa på nätet också :D
  • Dettaärbörjan
    26number1 skrev 2015-01-21 21:14:08 följande:

    Jag har aldrig ätit folsyra vad jag vet, hade ingen aning om att det var viktigt? Vad är det bra för?


    Googla gärna på det o börja så snart du kan, man ska helst ätit de 3 månader innan man blir gravid har ja läst på många sidor men tror egentligen de är viktigast att ta de när man blir gravid.. Lägger in en printscreen o sen får du söka runt, finns mycket om det..
  • Dettaärbörjan
    26number1 skrev 2015-01-21 22:21:42 följande:

    Jag har beställt hem Acos gravidtabletter, de verkade bäst och innehåller rekommenderade dosen av folsyra :) Herregud, vad mer har jag missat? :/


    Men så bra! Ha ingen ångest, du visste inte och har beställt så du börjar ju ta dom :) ja har ingen aning om du missat mer, jag tar inga andra tillskott förutom de (tabletter för gravida som då innehåller folsyra också).. Har iaf inte hört att man behöver något annat.. Har ni bra koll på vad man får äta o inte ? Ja måste läsa mig in på det, ja har definitivt inte stenkoll ännu..
  • Dettaärbörjan
    Längtanefterenliten skrev 2015-01-22 12:20:35 följande:

    VUL idag v 4+6:) php7xrokJ62585.jpg


    Åh va kul! Hur fick du vul så tidigt? Ja vill också ha det för ja har haft tidiga missfall så är ju rätt orolig :/
  • Dettaärbörjan
    26number1 skrev 2015-01-22 09:04:13 följande:

    Nej egentligen inte, förutom det självklara med inget rött kött och bara fisk från haven :) Har också läst någonstans att man inte ska få i sig för mycket koffein så jag har slutat med kaffe och att man ska undvika vakuumförpackad mat om man kan.


    Ja precis, och brie ost, säkert massa andra ostar av den typen men brie är den enda jag äter så inte läst vidare på de.. Ja dricker fortfarande kaffe, men Max 3 koppar om dagen.. De med vakuum förpackad mat har ja aldrig hört så de va ju bra o få veta :D
  • Dettaärbörjan

    Hej hej hur går de för er? Ja har fått ett vul bokat till slutet på v 7 (6+4), för att jag haft tidigt missfall innan och har svårt att koppla bort oron och tro att allt är bra..

    Annars går de fint, är jättetrött, mycket halsbränna och illamående då och då.. Är glad för varenda symptom och tar dom gärna! Hoppas ni har de bra :D

  • Dettaärbörjan
    jennylinnea skrev 2015-01-24 21:40:15 följande:

    Hej! Vill också gärna vara med i denna grupp! Jag fick för exakt en vecka veta att jag är gravid! Tror att jag är i vecka 5 nu. Oj det har hänt så mycket i mig under denna vecka. Först och främst chock! Sen rädsla sen glädje och sen rädsla igen. Nu har jag hunnit landa lite :) är dock lite orolig på grund av att jag för 4 dagar sedan fick en blödning. Den varade bara under ca 15 minuter och därefter har det inte blivit någon mer blödning. Jag har inte haft ont heller. Trodde ju först att det var ett missfall men det borde väl märkts mer då?


    Ja tycker de borde märkts mycket mer.. Jag blödde tidigt o fick tidigt missfall men blödde i bara två dagar, men en kvart ska inte va nått o oroa sig för tycker jag, även om de kanske är lättare o säga än göra..
  • Dettaärbörjan
    sofial86 skrev 2015-01-28 14:51:08 följande:
    Åh då ligger vi precis samma tror jag! Bf den 24/9 och är i v 5+6 idag :). Spännande! När har du tänkt skriva in dig? Funderar på att ringa i nästa vecka när jag är i v 7 iaf :).
    De vill gärna att man ringer tidigt för innan inskrivning har man ett hälsosamtal med sin bm, så tidigt som möjligt. Jag har mitt redan nästa fredag är då i v 6.. Tänkte bara tipsa :)
  • Dettaärbörjan
    Längtanefterenliten skrev 2015-01-28 19:59:33 följande:

    Var på VUL idag i v 5+5 och fick se ett pickande hjärta ??


    Oj va roligt! Grattis! Du har vul nästa v med va? Går du privat? Ja fick nästan tjataog till vul i v 7.. De sa att man oftast inte ser något innan v 6 o att de därför väntar till v 7..
  • Dettaärbörjan
    Längtanefterenliten skrev 2015-01-29 02:52:27 följande:

    Jag bor i värmland och åkte akut pga en blödning!


    De va ju riktigt skönt att allt va bra då :) kändes dock som att du blev irriterad av frågan när ja läser ditt svar.. jag undrade bara, de är väl de man gör här, frågar, stöttar o byter erfarenheter?
  • Dettaärbörjan
    Längtanefterenliten skrev 2015-01-29 09:49:31 följande:

    Absolut inte!!:) var stressad när jag skrev inlägget. Sorry:) blöder så fort jag för in mina progesteronvaggisar nu så jag tror och hoppas att det är min livmodertapp som är lättblödande. Äter Trombyl med så det blöder ju lätt pga det också.


    Haha vi får skylla på våra hormoner ;) ja vill verkligen inte trampa någon på tårna! Är ju väldigt skönt att de följer upp dig, de är svårt att inte va orolig när man blöder.. Ja hade en lite brun flytning igår men de va bara på pappret när ja torka mig, men är borta nu.. Har dock värre molvärk idag så är själv lite orolig:/

    Kunde dom se vart de blöder ifrån? Hoppas att allt kommer gå bra! Har ni försökt länge? Jämfört me många på fl har vi inte försökt så länge "bara" 6 månader så va vårt 6:e försök fick tidigt missfall i november..
  • Dettaärbörjan
    anna tuva skrev 2015-01-30 11:11:24 följande:
    Vårt barn fyller 2 i april. Igår fick jag en blödning, liten. Är så orolig nu och de på mvc sa att först i v 9-10 kan man se ett hjärta ticka så jag fick vänta. Men flera här verkar sett betydligt tidigare än så. Har ringt spec mvc dör jag ska gå pga av min diabetes och de borde kunna erbjuda ett tidigare vul. Så orolig.
    Hoppas de går bra o att blödningen inte är mf!

    Ja fick en blödning igår som fortsatte idag, fick faktiskt komma in på kl och kolla hcg och när ja ändå va där gjorde dom ett vul. Ska va i v 5+4 idag om de inte är missfall men hon kunde inte se något alls. Men hon sa att de kan va för tidigt för att se något öht och att om hcg fortfarande är positivt och ökar till måndag (ska få ta ett nytt då i så fall) så ska ja komma på vul om tio dagar igen.. Så nu sitter jag här med nerverna utan på kroppen och väntar på svaret från hcg.. Känns inte lovande och ställer in mig på att de e negativt :/
  • Dettaärbörjan
    Dettaärbörjan skrev 2015-01-30 13:33:22 följande:
    Hoppas de går bra o att blödningen inte är mf!

    Ja fick en blödning igår som fortsatte idag, fick faktiskt komma in på kl och kolla hcg och när ja ändå va där gjorde dom ett vul. Ska va i v 5+4 idag om de inte är missfall men hon kunde inte se något alls. Men hon sa att de kan va för tidigt för att se något öht och att om hcg fortfarande är positivt och ökar till måndag (ska få ta ett nytt då i så fall) så ska ja komma på vul om tio dagar igen.. Så nu sitter jag här med nerverna utan på kroppen och väntar på svaret från hcg.. Känns inte lovande och ställer in mig på att de e negativt :/
    Ska stå kk (kvinnokliniken) inte kl..
  • Dettaärbörjan
    jennylinnea skrev 2015-01-31 11:15:22 följande:
    Hur gick det? vad fick du för svar ang hcg?
    De gick inge bra, hcg va näsan helt negativt så gyn sa att de va tidigt missfall, igen.. Lycka till alla i tråden :) vi får helt enkelt försöka igen..
Svar på tråden Gravid, beräknad september 2015! häng på!