• Anonym (Fråga)

    Vad skulle du göra om din son började sminka sig?

    Vad skulle du göra om din son konstant sminkade sig? Ögonskugga, maskara, rouche, läppglans, fondashion, kajal, etc. Du det även att han har fyllt ut sina läppar med botox. I övrigt klär han sig inte kvinnligt, utan du ser bara att han sminkar sig som en kvinna och fixar fransk manikyr.

    Skulle du säga något? Jag skulle fråga om han var homosexuell. Sedan skulle jag försöka hjälpa honom att bli manlig igen

  • Svar på tråden Vad skulle du göra om din son började sminka sig?
  • Petrol
    Anonym (Fråga) skrev 2015-01-22 12:38:46 följande:

    Vilka perfekta föräldrar ni framstår er att vara. Ge er själva en klapp på axeln. I själva verket skulle det svida i hjärtat på er om era söner sminkade sig och lät sina läppar bli besprutade i utfyllningssyfte. Ni skulle skämmas att vistas vid hans närhet. Jag vet det.


    Du antar jäkligt mycket du. Hade du öht träffat mig så hade du iallafall insett vilket enormt hyckleri det vore om jag skulle göra någon större grej av det.
  • My Little Man
    Anonym (Fråga) skrev 2015-01-22 12:38:46 följande:

    Vilka perfekta föräldrar ni framstår er att vara. Ge er själva en klapp på axeln. I själva verket skulle det svida i hjärtat på er om era söner sminkade sig och lät sina läppar bli besprutade i utfyllningssyfte. Ni skulle skämmas att vistas vid hans närhet. Jag vet det.


    Varför skulle jag skäms? Själv bryter jag mot en jäkla massa normer i samhället. Ser inte Svenssonlivet som idealet (det ger mig ångest!) och vad som är kvinnligt och manligt är väl upp till var och en?
  • todo nada
    Anonym (Fråga) skrev 2015-01-22 12:38:46 följande:

    Vilka perfekta föräldrar ni framstår er att vara. Ge er själva en klapp på axeln. I själva verket skulle det svida i hjärtat på er om era söner sminkade sig och lät sina läppar bli besprutade i utfyllningssyfte. Ni skulle skämmas att vistas vid hans närhet. Jag vet det.


    Ja det skulle nog störa en hel det, om man tex är homofob, eller anser att ens barn ska leva sitt liv för att göra föräldrarna lyckliga, då är det säkert jobbigt och pinsamt. 

    Men kom ihåg en sak, DU är undantaget som tycker som du gör. Inte tvärt om.
  • Anonym (Hah)

    Hade inte gjort något utan såklart låtit han vara den han är.

    Själv har jag dejtat många sminkade killar och jag tycker det är snyggt

  • Dr Love
    Anonym (Fråga) skrev 2015-01-22 12:38:46 följande:

    Vilka perfekta föräldrar ni framstår er att vara. Ge er själva en klapp på axeln. I själva verket skulle det svida i hjärtat på er om era söner sminkade sig och lät sina läppar bli besprutade i utfyllningssyfte. Ni skulle skämmas att vistas vid hans närhet. Jag vet det.


    Jag antar att det är lättare att projicera sina egna känslor på andra människor än att erkänna att man inte har några belägg för sin egen reaktion.

    För övrigt frågade du aldrig efter hur vi trodde att det skulle kännas bara över hur vi skulle reagera.
  • radwanska

    Jag hade själv en period då jag använde lite smink (rouge,mascara, foundation).
    Den perioden gick över rätt snabbt.
    Hade jag en son skulle jag acceptera om han också hade en sån period förstås, men LÄPPGLANS nej där hade jag försökt kämpa emot med näbbar och klor. Ser inte klokt ut på en kille. Skulle självklart heller inte tillåta BOTOX.

  • Zuzanne

    Ingenting. Han gör som han vill med sig själv. Så länge han är lycklig och är som han vill vara vore jag nöjd.

  • SpanskaFlugan
    radwanska skrev 2015-01-22 13:26:41 följande:

    Jag hade själv en period då jag använde lite smink (rouge,mascara, foundation).

    Den perioden gick över rätt snabbt.

    Hade jag en son skulle jag acceptera om han också hade en sån period förstås, men LÄPPGLANS nej där hade jag försökt kämpa emot med näbbar och klor. Ser inte klokt ut på en kille. Skulle självklart heller inte tillåta BOTOX.


    Varför är just läppglans så hemskt?
  • PaddelGris

    Jag skulle prata om skönhetsnormer och allt därikring, precis som med min dotter. Varför och för vems skull man sminkar sig. Sen hade han gärna fått ge mig en lektion för jag har aldrig själv lyckats lära mig få till bra make up.

    (Inombords hade jag varit stolt över min son som vågat leva sitt liv som han vill, trots att det strider mot samhällets normer!)

  • Anonym (mor till söner)

    Förutsatt att han var gammal nog (övre tonåren) hade jag nog bara motsatt mig att spruta in gifter i kroppen.

    När det gäller att skämmas över sitt barn kan jag tänka mig ett gäng situationer där jag skulle skämmas. Den situation ts menar hör inte till dem.

    Däremot kan jag tänka mig att det skulle vara lite jobbigt för min man. Han har lite mer konservativa tankar om detta med manligt och kvinnligt så mitt största "arbete" skulle vara att få honom att acceptera vår sons val.

Svar på tråden Vad skulle du göra om din son började sminka sig?