• Anonym (Lukas)

    Provat nätdejting

    Hej!

    Är kille på 28år och provat nätdejting, men det går knappast bra.

    Vad gör jag för fel enligt er?

    Har skrivit lite allmänt om mig på infon och har en bild och sen en tydligare privat som är helbild och bra som jag lägger till när jag skriver till någon.

    Men de flesta läser inte ens breven?

    Klickar inte och besöker profilen.

    Någon läser ibland och nått fåtal svar men gör jag nått fel? I breven frågar jag lite om tjejen i fråga, försöker fråga om något de själva skrivit sånde inte blir som ett autosvar.

    Tips? Eller hur funkar det för er?

  • Svar på tråden Provat nätdejting
  • Anonym (Lukas)
    Anonym (Annie) skrev 2015-01-24 22:55:59 följande:

    Vem som är snygg eller inte är ju subjektivt så det där är lite svårt.. och vi vet ju inte hur ts ser ut - han kanske är skitsnygg ;)

    Ts - skriver du både till tjejer med och utan bild på sig själv?


    Ja, det gör jag :)

    Och, inte så att jag ber om bild i första mailet heller så dum är jag inte.

    Hur tydlig ska jag va i profilen då? Ska de vara om mig eller om den jag söker tycker ni?
  • Anonym (Annie)

    Du ska inte ge upp tycker jag :) Hur länge har du nätdejtat? Det jag minns är faktiskt att många av killarna som skrev bara var ute efter sex och var väldigt öppna med det....och det var inte vad jag var ute efter.

    Min sambos presentation var bara 2-3 rader haha.. minns inte vad jag fastnade för.

    Men annars skulle jag säga berätta lite kort om dig själv och lite vad du söker..

  • Anonym (Märkligt)

    En intressant grej jag upptäckt med nätdejting är att en del tjejer med bristande självförtroende?verkar ha sin profil som en "egoboost"? Bara bilder på en del och ingen presentation får mig att misstänka det? Svarar relativt sparsamt på korta och oförargliga frågor t ex. Dessa tjejer kanske ligger på 2- svag 3:a i på en femgradig skala iutseende.

    Däremot får jag bra kontakt och oftast trevliga svar från tjejer Som ligger på 4-5 i utseende på en skala. De har också oftast en presentationstext också.

    Synpunkter på det någon?

  • Anonym (Nätdejtare nr 2)

    Känner igen mig, man får inte en chans att visa sig, de läser inte ens mailen man skickar trots att man har nåde profilbild, en del extra bilder och en lagom lång profiltext. Att någon tjej skriver första mailet är obefintligt.

    Detta är ju en gammal tråd men hur gick det sen? Träffade du någon till slut?

  • Anonym (Nätdejt...)

    Kunde varit jag som var TS. Ungefär samma upplevelser.

    Tjejer som inte är snygga/söta verkar inte lönt att skriva till. Är kanske som ni skriver att de använder det som egoboost, men oftast är de så stroppiga och beter sig så ohyfsat att de inte är värda att uppmärksamma.

    Söta/snygga tjejer verkar ha bättre hyfs och svarar normalt i trevlig ton. Sen att de inte väljer att gå vidare med mig är ju inget konstigt, är ju kanske inte en 10:a direkt.

    Av 10 skickade mail kanske 5 läses av mottagaren, 3-4 läses men ger inget svar och 1-2 ger svar. Jag har ingen profilbild men öppnar alltid upp privat bild innan jag skickar mail. Kan väll kanske påverka utfallet på båda hållen om man har profilbild .

    För mig räcker det att hitta samhörighet med en av alla dessa söta/snygga tjejer med hyfs . Har inte bråttom och behöver inte uppmärksamheten. Tar det för vad det är, viktigaste är att det blir rätt till slut .

  • Anonym (Nätdejtare nr 2)
    Anonym (Nätdejt...) skrev 2016-05-30 12:06:46 följande:

    Kunde varit jag som var TS. Ungefär samma upplevelser.

    Tjejer som inte är snygga/söta verkar inte lönt att skriva till. Är kanske som ni skriver att de använder det som egoboost, men oftast är de så stroppiga och beter sig så ohyfsat att de inte är värda att uppmärksamma.

    Söta/snygga tjejer verkar ha bättre hyfs och svarar normalt i trevlig ton. Sen att de inte väljer att gå vidare med mig är ju inget konstigt, är ju kanske inte en 10:a direkt.

    Av 10 skickade mail kanske 5 läses av mottagaren, 3-4 läses men ger inget svar och 1-2 ger svar. Jag har ingen profilbild men öppnar alltid upp privat bild innan jag skickar mail. Kan väll kanske påverka utfallet på båda hållen om man har profilbild .

    För mig räcker det att hitta samhörighet med en av alla dessa söta/snygga tjejer med hyfs . Har inte bråttom och behöver inte uppmärksamheten. Tar det för vad det är, viktigaste är att det blir rätt till slut .


    Om en till två ger svar, hur många leder till att ni faktist träffas då? Trodde faktist det var ovanligt med killar som bara låser upp sina bilder till vissa, de flesta brukar väl lägga upp en bild med tanke på hur lite respons man ändå får?
  • Anonym (Hmm)

    Jag nätdejtar just nu. Får en hel del meddelanden, svarar på en del. Ibland vet jag inte vad jag ska säga. Jag är 40 men ser yngre ut. Så får jag meddelande från någon som är mycket äldre och ser ut som en gubbe och vill bjuda mig på middag. Jag vet inte vad jag ska svara på det.

    Det är så svårt att säga vad det är som gör att jag blir attraherad, för det är ju det det handlar om. Tycker jag inte att mannen ser bra ut i mina ögon (och jag är inte ute efter modellsnygga män, jag attraheras av helt vanliga trevliga män) så blir jag så klart inte intresserad.

    MEN! Den man jag träffar nu var helt otippad. Jag hade nog scrollat förbi honom om jag hittat honom först, baserat på utseendet. Han skrev tre ord i sitt första meddelande. Det stack ut och jag svarade skämtsamt att han fick pluspoäng för originalitet, fortfarande inställd på att det inte var något för mig. Sen bara rullade det på. Han har humor, han är charmig, trevlig och uppmärksam. Och helt plötsligt tycker jag också att han ser bra ut. Ingen klassisk snygging, rätt kort, men han blir sötare för varje gång. Han växer hela tiden. Är det Han med stort H, blir det vi på alvar, det vet jag inte än.

    Men hur blev så här, det är ju omöjligt att säga. Kämpa på.

  • Anonym (Nätdejtare nr 2)
    Anonym (Hmm) skrev 2016-05-30 12:38:18 följande:

    Jag nätdejtar just nu. Får en hel del meddelanden, svarar på en del. Ibland vet jag inte vad jag ska säga. Jag är 40 men ser yngre ut. Så får jag meddelande från någon som är mycket äldre och ser ut som en gubbe och vill bjuda mig på middag. Jag vet inte vad jag ska svara på det.

    Det är så svårt att säga vad det är som gör att jag blir attraherad, för det är ju det det handlar om. Tycker jag inte att mannen ser bra ut i mina ögon (och jag är inte ute efter modellsnygga män, jag attraheras av helt vanliga trevliga män) så blir jag så klart inte intresserad.

    MEN! Den man jag träffar nu var helt otippad. Jag hade nog scrollat förbi honom om jag hittat honom först, baserat på utseendet. Han skrev tre ord i sitt första meddelande. Det stack ut och jag svarade skämtsamt att han fick pluspoäng för originalitet, fortfarande inställd på att det inte var något för mig. Sen bara rullade det på. Han har humor, han är charmig, trevlig och uppmärksam. Och helt plötsligt tycker jag också att han ser bra ut. Ingen klassisk snygging, rätt kort, men han blir sötare för varje gång. Han växer hela tiden. Är det Han med stort H, blir det vi på alvar, det vet jag inte än.

    Men hur blev så här, det är ju omöjligt att säga. Kämpa på.


    Är det för mycket begärt att få reda på vad han skrev? Låter spännande med tre ord som kan fånga någons intresse skulle tippa på att det inte var: Hur är läget?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Nätdejt...) skrev 2016-05-30 12:06:46 följande:

    Av 10 skickade mail kanske 5 läses av mottagaren, 3-4 läses men ger inget svar och 1-2 ger svar. Jag har ingen profilbild men öppnar alltid upp privat bild innan jag skickar mail. Kan väll kanske påverka utfallet på båda hållen om man har profilbild .


    Samma för mig, även fast jag har öppen profilbild, har bara provat nätdejting ca en vecka dock. Fått några likes, flirtar och mail från kvinnor men de har inte varit min typ. 

    Dock så blockar jag alla kvinnor som inte svarar så jag slipper se dom igen online eller vid sökningar.

    Men att sitta och komma på smarta personliga mail och sen bara få svar på ett av tio är nog inte riktigt värt min tid i längden. Det är nog många som bara vill ha bekräftelse eller har suttit i flera år och avvisat tusentals män medan den perfekta drömprinsen aldrig kommer.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Nätdejtare nr 2) skrev 2016-05-30 12:53:36 följande:
    Är det för mycket begärt att få reda på vad han skrev? Låter spännande med tre ord som kan fånga någons intresse skulle tippa på att det inte var: Hur är läget?
    Jag är i och för dig tveksam till att han är här på FL, men skulle han vara det blir det för utlämnande. Det var egentligen inte så märkvärdigt alls, och jag tvivlar starkt på att det skulle funka för någon annan. Det fick mig att le, och på den vägen är det. (Och det var inte hur är läget, )
  • Anonym (Nätdejt...)
    Anonym (Nätdejtare nr 2) skrev 2016-05-30 12:30:04 följande:

    Om en till två ger svar, hur många leder till att ni faktist träffas då? Trodde faktist det var ovanligt med killar som bara låser upp sina bilder till vissa, de flesta brukar väl lägga upp en bild med tanke på hur lite respons man ändå får?


    Har inte hållt på så länge men har varit på väg mot två dejter, den ena fick jag ställa in och den andra ställde tjejen in. Båda dessa har sedan runnit ut i sanden. Det gör de flesta som man snackar lite med också, brukar max ta en vecka och sedan blir det inget mer.
  • Anonym (Man)

    Haha det finns folk till allt...

    Jag hittade en kvinna med en seriös profil som jag skrev ett seriöst och vänligt mail till som anknöt till vad hon skrivit i profilen och gav en trevlig komplimang. En flerbarnsmamma som var lika gammal som mig. Så vad händer?

    1. Hon läser INTE mailet.

    2. Hon går in på min profil och tittar.

    3. En minut efter så blockar hon mig.

    Man undrar ju vad det är för fel på folk. 

    Från mina bilder kunde hon nog dra slutsatsen att jag var väldigt väl insatt i hennes hemland och hennes kultur, det är ju känsligt för vissa tydligen.

    Inte min förlust dock, tyckte mest det var humor. 

Svar på tråden Provat nätdejting