Inlägg från: Påven Johanna |Visa alla inlägg
  • Påven Johanna

    Min pojkvän slängde mina byxor bara för att dem var för tajta

    Så han tål inte att du har tajta jeans men han tycker att det är okej att du går halvnaken från bilen och in i bostaden? På vilket sätt tvingade han dig bokstavligen att ta av dig dem? Hindrade han dig från att gå ut ur bilen också? Annars förstår jag inte varför du inte gjorde det och sedan anmälde honom. 

    Du och dina olyckssystrar måste sluta fråga om det är okej för er att själva bestämma vad ni ska ha på er. Och ni måste verkligen sluta vara ihop med idioter. Nästa kille du träffar som du tycker verkar gullig tycker jag att du ska avstå från, välj någon som är totalt olik sorten du vanligtvis faller för. 

  • Påven Johanna
    Anonym (:/) skrev 2015-01-27 10:26:10 följande:
    Han hade ett par mjukis som han gav mig. Jag ville gå ut ur bilen och ta bussen hem, men jag fick inte. Ja, han bestämmer över mig!
    Dixie skrev 2015-01-27 10:19:48 följande:

    Brukar du låta honom bestämma över dig?!



    Jag brukar inte låta honom. Han bestämmer över mig helt enkelt. Får inte heller ha vänner. Har haft vänner men dem har har skrämt iväg
    Men polisanmäl honom då, och lämna honom åt hans öde. 
  • Påven Johanna
    Anonym (:/) skrev 2015-01-27 10:39:40 följande:
    Han har inget jobb så han kan inte köpa mig ett par nya. Dessutom när vi går tex in i en mataffär så brukar han sno mat.

    Han har även ställt ett ultimatum. Att jag måste välja mellan familjeliv och honom, för han säger att alla här försöker manipulera mig?
    Ja, det måste väl vara ett lätt val. Bli domderad och misshandlad av en liten snattare är inget liv att stå efter.
  • Påven Johanna
    Anonym (:/) skrev 2015-01-28 10:01:34 följande:
    Helt ärligt så tänkte jag inte. Jag var så stressad. Jag vet att han sa till polis kvinnan att jag är för ung för att vara i polishuset. Poliskvinnan skrattade och sa att det inte finns någon åldersgräns. Hon gav mig mobilen och jag gick därifrån.

    Det känns som om jag har en kniv inuti mitt hjärta. Speciellt nu när han håller på heroin också Gråter
    Dina trådar har jag läst tidigare. Hur kan du vilja kasta bort dina tonår på en missbrukare som behandlar dig som skit? Har du inga föräldrar som kan hjälpa dig att amputera det där misslyckandet?
  • Påven Johanna
    Anonym (:/) skrev 2015-01-28 10:11:08 följande:
    Min mamma vet om detta. Det var hon som varnade mig från hela början, men jag vägrade lyssna eftersom jag blev så käääär..
    Schack73 skrev 2015-01-28 10:07:37 följande:

    Hur gamla är ni och hur länge har ni varit tillsammans? Det är inte ett sunt förhållande!



    jag är 17 och han är 28
    Varför i hela fridens namn anmäler inte hon skiten ur den där snubben? 
    Men alltså, nu vill inte jag se en tråd till av dig som handlar om samma misär och tragik. Menar du på allvar att du inte tänkt dig ha ett bättre liv än att förslösa vad som annars kan vara en väldigt rolig tid i ditt liv på någon som har en tung missbruksproblematik och som är systematiskt elak och sadistisk mot dig? 

    Varför skulle du välja en så konstig, destruktiv och otillfredsställande tillvaro när du i stället kan ha det både bra och kul och skaffa dig en vettigt grund att stå på för resten av ditt liv. 
  • Påven Johanna
    Anonym (:/) skrev 2015-01-28 10:19:32 följande:
    Jag måste erkänna att svartsjukan är kul ibland. Jag känner mig trygg och vet att han verkligen bryr sig. Men ibland går det för långt, som tex igår då... Jag vill lämna men klarar inte av !! Han vet att jag hänger här nu, han sitter säkert och läser denna tråd nu..

    Min mamma försökte i början. Hon gjorde allt hon kunde men hon gav upp eftersom hon insåg att jag och han alltid hittade tillbaka till varandra?
    Du tycker att svartsjukan är kul ibland? Vad är det för idioti?

    Trygg har du väl inte varit särskilt många sekunder efter att du träffade honom och det är en grav missuppfattning att du tror att han bryr sig. Möjligen bryr han sig om sig själv, men förmodligen inte ens det. Det är ju en missbrukare du har ihop det med, det är inte direkt kända för sin omtänksamhet, sin generositet, sitt skarpsinne och sina lyckade relationer. Finns inga sådana exempel på heroinister. 

    Det var konstigt av din mamma. Hon har ju knappast gjort allt hon kunnat om hon inte polis- och socanmält. Men visst, du är ju inte så långt ifrån att vara myndig och myndiga människor är tyvärr inte förbjudna att spola ner hela sitt liv i muggen. Däremot är det ju konstigt att du inte själv tycker att det vore stimulerande att ha något annat mer värdefullt i livet att tycka att det är kul med en svartsjuk heroingubbe som dikterar villkoren för dig. 
  • Påven Johanna
    Anonym (:/) skrev 2015-01-28 13:51:05 följande:

    Jag träffade honom nu på biblioteket. Jag pratade lugnt och fint med honom om att det är dags att vi går skilda vägar för jag orkar inte. Han började gapa med en gång " varför vänder du dig till familjeliv, hur kan du låta dem lura dig, jag älskar dig för fan osv osv " Han hotade mig och min familj och sa om jag kontaktar någon av hans familj så kommer min familj råka illa ut Gråter att han kommer betala någon knarkare som kommer göra illa min familj, det kommer så småningom sa han.

    Jag fortsatte att prata lugnt, och då ringde hans telefon. Det var en kille som ville köpa piller av han (antar att det är hans benso eller oxynorm) han sa till den killen att dem kunde träffas ikväll och dem bestämde tid och träff. Jag sa till han att det är olagligt att hålla på så och då kom han fram till mitt ansikte med världens äckligaste andedräkt och sa "vafan säger du" jag sa att jag inte var rädd för honom och då tackade jag honom för våran tid tillsammans.

    Han lät mig inte gå, han fällde tårar och bad mig att inte lämna honom. Jag sa att han inte kan spela på mina känslor, det funkade innan men inte denna gången, men han fortsatte !!

    Han fortsatte och hålla mig kvar men till slut drog jag mig ifrån och sa till honom " kontakta mig aldrig mera "

    Jag sprang till bussen med tårarna rinnandes. På något sätt kände jag mig stolt och log " äntligen klarade du dig " sa jag till mig själv.

    Jag är hemma och det jag fruktar mest är att han kommer hem till mig som han har gjort innan. Det räcker att han kommer hit och jag som är en empati människa kommer att tycka synd och gå ner till honom direkt. Hur undviker jag det???

    Jag har sprungit så här iväg tidigare men har alltid gått tillbaka, så jag antar att han tror att det händer igen. Men inom några dagar så kommer han se att han verkligen håller på att förlora mig.... Jätte jobbigt! han är min första stora kärlek Gråter


    Du får väl hålla dig stärkt genom att tänka på att han har "världens äckligaste andedräkt" och hotar att leja någon att göra din familj illa. Det kanske avhåller dig från att springa tillbaka. 

    Dock känns det väl lite kontraproduktivt att du skriver saker som:

     På något sätt kände jag mig stolt och log " äntligen klarade du dig " sa jag till mig själv.

    och:

    Men inom några dagar så kommer han se att han verkligen håller på att förlora mig.... Jätte jobbigt! han är min första stora kärlek

    på ett forum i en tråd du hävdar att han läser. 

    Ehum. 
  • Påven Johanna
    Anonym (:/) skrev 2015-01-28 14:13:58 följande:
    Jag vet att det gör det. Han har alltid sagt till mig " tro mig du vill inte leva med en svensson, för dem tänker bara på sig själva" Alltid när jag har känt att det varit tomt så har jag vänt mig tillbaka, vet inte hur jag ska sluta med det. Gråter
    Ramborg skrev 2015-01-28 14:09:57 följande:

    Bra gjort TS!

    Nu gällerdet att låta huvudet styra, inte din empati. Men det klarar du!



    Jag vet inte om jag klarar det. För när han dyker upp utanför fönstret så kommer empatin ta över...som innan!
    Skit i vad han säger och skaffa dig egna erfarenheter av vanligt och riktigt folk. Uppsök lite välartade ungdomar i din egen ålder och dra dina egna slutsatser av livet i stället för att höra på den där idioten. Som sagt, missbrukare är stora egoister. 

    Sök upp RFSL också som sextiotalist skriver. Det är ett bra råd.
  • Påven Johanna
    Anonym (pojkvännen) skrev 2015-01-30 09:04:56 följande:
    Men dra ! Och sluta kommentera ! Moderator får gärna avsluta hans konto för jag litar inte alls på FL längre !!
    Bah, blabla. Ointressanta svammelpelle. 
Svar på tråden Min pojkvän slängde mina byxor bara för att dem var för tajta