• Sensitiveguy

    Varför är sverigedemokraterna besatta av invandringsfrågan?

    Varför är de det?

  • Svar på tråden Varför är sverigedemokraterna besatta av invandringsfrågan?
  • Nerfherder
    28kvinna28 skrev 2015-01-28 12:54:10 följande:

    Sverigedemokraterna är inte besatta av invandringsfrågan.

    Sverigedemokraterna har en inriktning som går ut på att göra det bästa som möjligt för landet Sverige. Och i nuläget är det absolut tyngsta och bästa att dra ner på invandringen för att Sverige ska få det bättre. Om man får bukt med invandringsproblematiken, så ska ni få se att SD kommer fokusera på andra saker som isåfall kommer väga tyngre.

    Bortse inte från Elefanten i Rummet mina vänner!


    Hoho, nog fan är det en elefant i rummet alltid, försöker fälla regeringen, har en talman som kommer med otroligt korkade uttalanden. För att inte tala om riksdagsmän som beväpnar sig med järnrör på stan och muckar gräl med alla de möter.
  • Rataxes

    Folk dras till invandringsfrågor som flugor. Vet inte vad det  är som lockar så. Kanske genetiskt, jämför med orm- och spindelfobi.
    Personligen tycker jag det är en ganska ointressant fråga. Alla argument är bemötta. Visst finns det slöseri med skattepengar, men det är inte bara begränsat till de ca 1% som kommer från andra länder. Det finns i hela sossestaten.

    Skrev det här i en annan tråd också:

    Problemet är att ni inte kan släppa välfärdsstaten. I USA får en asylsökande statlig hjälp 3 månader, sen förväntas denne klara sig själv eller mha frivillig organisationer. När svenskar utvandrade till USA för 100-150 år sedan fick de inget av staten.
    Det är här kortslutningen sker, varför ska staten betala?


    Pst - vatten är ett av de E-numren. smile5.gif // Fantastisk kännedom om livsmedel hos vänstertomte.
  • Anonym (K)
    Anonym (Nejje) skrev 2015-01-28 12:37:57 följande:
    Av den enkla anledningen att hela deras politiker bygger på denna fråga och att de bestämt att samhällets problem har med invandring att göra.
    Det är lite som sjukvårdspartiet som driver en politik gällande sjukvård.
    Nej, det är inte samma sak. Eller menar du att Sjukvårdspartiet anser att bättre vård är svaret på alla frågor?
  • Anonym (Nejje)
    Anonym (K) skrev 2015-01-28 19:22:19 följande:
    Nej, det är inte samma sak. Eller menar du att Sjukvårdspartiet anser att bättre vård är svaret på alla frågor?
    Nej, jag menade bara att enfrågepartier ofta bara bedriver en visst sorts politik.
    Rataxes skrev 2015-01-28 18:41:55 följande:

    Folk dras till invandringsfrågor som flugor. Vet inte vad det  är som lockar så. Kanske genetiskt, jämför med orm- och spindelfobi.
    Personligen tycker jag det är en ganska ointressant fråga. Alla argument är bemötta. Visst finns det slöseri med skattepengar, men det är inte bara begränsat till de ca 1% som kommer från andra länder. Det finns i hela sossestaten.

    Skrev det här i en annan tråd också:

    Problemet är att ni inte kan släppa välfärdsstaten. I USA får en asylsökande statlig hjälp 3 månader, sen förväntas denne klara sig själv eller mha frivillig organisationer. När svenskar utvandrade till USA för 100-150 år sedan fick de inget av staten.
    Det är här kortslutningen sker, varför ska staten betala?


    Varför ska staten betala när människor väljer att vara hemma med sina barn? varför ska staten betala för vägar som inte alla nyttjar?
  • Anonym (K)
    Anonym (Nejje) skrev 2015-01-28 21:30:07 följande:
    Nej, jag menade bara att enfrågepartier ofta bara bedriver en visst sorts politik.
    Rataxes skrev 2015-01-28 18:41:55 följande:

    Folk dras till invandringsfrågor som flugor. Vet inte vad det  är som lockar så. Kanske genetiskt, jämför med orm- och spindelfobi.
    Personligen tycker jag det är en ganska ointressant fråga. Alla argument är bemötta. Visst finns det slöseri med skattepengar, men det är inte bara begränsat till de ca 1% som kommer från andra länder. Det finns i hela sossestaten.

    Skrev det här i en annan tråd också:

    Problemet är att ni inte kan släppa välfärdsstaten. I USA får en asylsökande statlig hjälp 3 månader, sen förväntas denne klara sig själv eller mha frivillig organisationer. När svenskar utvandrade till USA för 100-150 år sedan fick de inget av staten.
    Det är här kortslutningen sker, varför ska staten betala?


    OK, då fattar jag.
  • Rataxes
    Anonym (Nejje) skrev 2015-01-28 21:30:07 följande:
    Nej, jag menade bara att enfrågepartier ofta bara bedriver en visst sorts politik.
    Rataxes skrev 2015-01-28 18:41:55 följande:

    Folk dras till invandringsfrågor som flugor. Vet inte vad det  är som lockar så. Kanske genetiskt, jämför med orm- och spindelfobi.
    Personligen tycker jag det är en ganska ointressant fråga. Alla argument är bemötta. Visst finns det slöseri med skattepengar, men det är inte bara begränsat till de ca 1% som kommer från andra länder. Det finns i hela sossestaten.

    Skrev det här i en annan tråd också:

    Problemet är att ni inte kan släppa välfärdsstaten. I USA får en asylsökande statlig hjälp 3 månader, sen förväntas denne klara sig själv eller mha frivillig organisationer. När svenskar utvandrade till USA för 100-150 år sedan fick de inget av staten.
    Det är här kortslutningen sker, varför ska staten betala?


    Varför ska staten betala när människor väljer att vara hemma med sina barn? varför ska staten betala för vägar som inte alla nyttjar?
    Nej, precis: Varför ska staten betala för att du vill vara hemma med dina barn? Utan dessa idiothöga skatter hade du/ni haft möjlighet att själv sätta undan pengar för detta ändamål.

    Hört talas om vägskatten?
    Pst - vatten är ett av de E-numren. smile5.gif // Fantastisk kännedom om livsmedel hos vänstertomte.
  • Anonym (Nejje)
    Rataxes skrev 2015-01-29 00:55:50 följande:
    Nej, precis: Varför ska staten betala för att du vill vara hemma med dina barn? Utan dessa idiothöga skatter hade du/ni haft möjlighet att själv sätta undan pengar för detta ändamål.

    Hört talas om vägskatten?
    De flesta hade inte haft råd att sätta undan pengar men jag kan tycka att det här med föräldraförsäkring är något som borde ses över, i alla fall tiden man kan få betalt.

    Men hur som helst så finansierar vi samhället gemensamt, men vi skulle kunna skrota allt vad skatt heter men frågan är vilket samhälle vi då får.
  • mr me
    Gert skrev 2015-01-27 16:30:34 följande:

    SD är inte mer besatta av invandringsfrågan än vad de övriga partierna är. Alliansen samarbetar med vänsterpartiet MP för att fortsätta massinvandringen. Så jag undrar vilka det är som är besatta av invandringsfrågan egentligen.


    Det där är faktiskt en väldigt bra poäng!

    Det är ju egentligen inte SD som är "besatta" av invandringsfrågan utan de övriga sju riksdagspartierna som till och med bildat en kartell med enda syfte att behålla en hög invandringsnivå trots att en majoritet av svenskarna är emot den politiken.

    Att skita i folkviljan på det sättet är väl i allra högsta grad att vara "besatt".
  • Anonym (Nejje)
    mr me skrev 2015-01-29 01:02:17 följande:
    Det där är faktiskt en väldigt bra poäng!

    Det är ju egentligen inte SD som är "besatta" av invandringsfrågan utan de övriga sju riksdagspartierna som till och med bildat en kartell med enda syfte att behålla en hög invandringsnivå trots att en majoritet av svenskarna är emot den politiken.

    Att skita i folkviljan på det sättet är väl i allra högsta grad att vara "besatt".
    Vi har inte haft folkomröstning så du kan inte ta dig rätten att säga vad majoriteten av svenskarna vill ha och inte ha.
    Det är SD som är besatta av invandringsfrågan eftersom det är deras enda fråga, det går inte att säga emot mig på den punkten.
    Folket har röstat och de vill inte ha Sverigedemokraternas politik och så enkelt är det.
  • mr me
    Rataxes skrev 2015-01-28 18:41:55 följande:

    Folk dras till invandringsfrågor som flugor. Vet inte vad det  är som lockar så. Kanske genetiskt, jämför med orm- och spindelfobi.
    Personligen tycker jag det är en ganska ointressant fråga. Alla argument är bemötta. Visst finns det slöseri med skattepengar, men det är inte bara begränsat till de ca 1% som kommer från andra länder. Det finns i hela sossestaten.


    Fast du som liberal/nyliberal borde ändå, även om du har kulturmarxistiska åsikter, klara av att förstå att ett fungerande tryggt samhälle är en grund för liberalismen.

    Man är inte fri i ett samhälle där man riskerar att bli nedslagen, rånad eller våldtagen, oavsett hur låga skatterna är. Och det är frågor som knyter an väldigt starkt till invandringen.

    Invandringen kostar dessutom ohyggliga summor pengar. Åtskilliga tiotals miljarder kronor varje år i direkta skattefinansierade kostnader.

    Men. Din liberalism tycks inte sträcka sig utanför det kulturmarxistiska skalet...
Svar på tråden Varför är sverigedemokraterna besatta av invandringsfrågan?