Inlägg från: Solstråle02 |Visa alla inlägg
  • Solstråle02

    Nr 3 i Juli, Någon mer?

    Tänkte bara kolla om det är någon mer här inne som ska få nr 3 till sommaren, hade varit roligt att dela lite tankar....

  • Svar på tråden Nr 3 i Juli, Någon mer?
  • Solstråle02

    Å Hej! Roligt att ni svarat, typiskt mig att inte gå in och kolla om jag fått några svar....
    Mina tidigare barn är 6 och 8 år så det blir ju lite åldersskillnad, men det ska bli så roligt. Jag känner att jag njuter mer av det denna gången. 
    Visst kommer det att vara fullt upp med tre barn...Tungan ute Men det ska bli såå kul!
    Vad säger Era små barn om det, alltså att få en lillebror eller lillasyster? 

  • Solstråle02
    VB52015 skrev 2015-02-05 10:21:39 följande:

    Jag ska! Är hemma under dagarna med nr två. Känns spännande och självklart lite vemodigt. Hur ska barnen ta emot sitt nya syskon osv. HUR hinner man med allt? Haha


    Va kul! Hur gamla är dina tidigare barn, kille el tjej?
  • Solstråle02
    älskalivet skrev 2015-02-07 13:52:36 följande:

    Jag väntar också nr 3 i juli. De andra barnen kommer vara ca 6 och 3 år då, så jag arbetar för fullt nu. Har inte berättat ännu på arbetet. Har Ni gjort det? Syns det att ni är gravida. Jag tycker absolut det syns på mig, beräknad till 31 juli, men klär mig i de största kläderna jag har. Väntar på rätt tillfälle att berätta. 


    Hej!
    Kul! Ja, jag berättade faktiskt igår på mitt jobb....
    Känner igen det där med "stora kläder"Skrattande
  • Solstråle02

    NittonHundra81 skrev 2015-02-17 14:37:06 följande:

    Hej,

    jag hoppar in här då jag också väntar på nr 3 som är beräknad den 11 juli. Jag har två tjejer födda 2010 och 2013. Vi var på RUL förra veckan och fick konstaterat att till 100% så var det en pojke. Vår stora tjej jublade och fnissade åt den lilla snoppen på ultraljudsbilden men den lilla tjejen blev så besviken för hon hade hoppats på en lillasyster. Det har hållit i sig och hon har inte velat prata om lillebror men det börjar sakta men säkert släppa och nu börjar hennes nyfikenhet ta över igen :)

    Hej!
    Ja gör gärna det, kul!
    Var också på ul häromdagen, vi tog inte reda på vilket kön det var, men man spekulerar ju, så du tydlig skillnad nu från när du fick dina tjejer?
    Ja det är mycket funderingar om både det ena och det andra från syskonen sida....


  • Solstråle02

    Hej......
    Ja det förstår jag att det känns helt nytt med att det kommer bli en pojk ist för flicka nu då. Man säger ju att det spelar ingen roll vad det blir men visst blir det lite speciellt om det blir det andra könet som man inte har.....Jag som har två pojkar....det skulle kännas väldigt spännande och roligt att få en liten tös, men det känns som det blir en pojk till här och visst då blir ju storebröderna glada för de hoppas ju på en pojk......
    Pojknamn har vi, tjejnamn har vi inte ens spekulerat i eftersom det känns långt borta.....
    Skönt att du berättat på jobbet, jo magen den växer så det knakar och jodå här fladdrar det på rätt bra i magen emellanåt, det är så härligt!!!!

  • Solstråle02

    På tal om det här med låga blodvärden osv......vad äter ni för det? Äter ni några andra vitaminer?
    Jag känner mig fortfarande trött, huvudvärk mm funderar på om det kan vara det på mig också. Jag äter niferex, en tablett om dagen, kanske man kan ta två??

  • Solstråle02

    Hej!
    Ok, tack för allt tips om lågt blodvärde, jag kör fortfarande på en niferex men ska nog köpa b-vitamin också då, 
    Älskar livet; SJÄLVKLART får du vara kvar härGlad
    Bara roligt nu när vi har börjat skriva lite, sen är jag tyvärr inte jättebra på att hinna gå in och kika....det är så mkt annat, jobb, osv.....
    Själv fick jag ringa till min bm i förrgår eftersom jag fått någon konstig känsla långt ner, så på tisdag blir det nytt ultraljud för att se så inte livmodertappen har börjat mjukna.....och det hoppas jag inte!!!! Då blir det sjukskrivning och det är jag inte alls sugen på.
    Älskar livet; nej vi tog inte reda på könet men man spekulerar ju.....Glad

  • Solstråle02

    Ok! Det låter intressant....vi såg också tre vita, mer liknande prickar än streck när vi var på ultraljud. De tre vita prickarna syns väldigt tydligt på bilden vi fick, det sitter liksom som i en trekant.....

    Ja men visst är det skönt att få må bra, jag har ju något konstigt svårbeskrivligt som sitter ganska långt ner som känns mest hela tiden, får hoppas att det inte är något bara.....Annars försöker jag bara att njuta just nu känns det som....

    Har ni köpt några saker eller kläder till era små än, eller tänker ni att de får ärva av syskonen? Eller ni kanske inte har sparat .-) Jag har sparat mycket sen mina andra pojkar men får se om allt åker fram eller ej, alltid kul att få köpa lite nytt
    Vagn och så har jag sålt så det får man ju skaffa.....Har ni funderat på någon speciell?

  • Solstråle02

    BenZaa; Kul! Nu börjar vi bli några stycken, kul!!
    En liten pojk, kul, själv har jag två pojkar sen innan, 7 och 9 blir dom i år. 
    Såg du tydligt på ul att det var en pojk?

  • Solstråle02

    Haha, ok! Ja, vi tog aldrig reda på könet vid vårat ul, men man spekulerar ju Glad
    Jag såg aldrig könet på mina två pojkar heller. Ska ju göra ul i mon igen så får se om jag lyckas se något då.....Glad
    Är dina två andra barn glada över att få blir storasyskon? El hur reagerade de på det?

  • Solstråle02

    Jag känner likadant, siffrorna på vågen bara ökar och ökar.... Känns som att jag lever på choklad och godis i största ällmänhet.....
    Ska du också få gå hem tidigare? Jobbar du inom vården? Det gör jag så jag har fått hel föräldrapenning beviljad det är såå skönt!!!

  • Solstråle02

    Hej på Er!
    Hur går det för Er? inte långt kvar nu!
    Hade varit skoj och haft lite kontakt.... är någon av er med i gruppen på facebook, julimammor?

Svar på tråden Nr 3 i Juli, Någon mer?