Inlägg från: Anonym (LostSoul) |Visa alla inlägg
  • Anonym (LostSoul)

    Är jag galen? (Långt! men hoppas på svar)

    Måste fråga.. är jag den enda som känner mig känslomässigt ur balans? Orkar inte må såhär dåligt längre!

    Har vänt mig till vc två ggr för samtal, första läkaren dumförklarade mig, den andra skrev remiss till deras egna kurator på vc, efter att jag bröt ihop under besöket där, när han ville jag skulle berätta varför jag mådde dåligt och jag inte kunde förklara. Gick på ca 1 samtal varannan månad så vad fick jag ut av det?? Dessutom kan jag inte sitta å beklaga mig de stunder jag är ok.. hur jag än vill få ur mig att saker å ting inte är bra.. ibland inte bra alls å inte ens i närheten. Jag hamnade i nån sorts depression med utmattningssyndrom någon gång för flera år sedan, men har aldrig fattat det förrän nånstans för 2 - 2 1/2 år sen som jag förstod att jag inte mådde bra. Levde då som singel ensamstående mamma med barnen på halvtid. Hade ständigt massa press å krav på mig själv, och kände sällan att jag dög till, vilket nog resulterade i detta mående.

    För ca 1 1/2 år sen träffade jag en kille som jag sen blev tillsammans med. Kände väl egentligen redan från början att allt kanske inte var helt 100, men ändå blev det vi.. förstår egentligen inte i efterhand vad som hände för i början var jag inte intresserad.. han var väl så driven å jagade mig så det var nog det som till slut gjorde att vi helt plötsligt var tillsammans. Problemen med massa konflikter började tidigt.. han hade ofta saker att anmärka på.. att jag gjorde fel, tex när andra killar flirtade med mig.. Då var det mitt fel. Jag gjorde honom ledsen när jag skulle träffa tjejerna å inte bjöd med honom, han tyckte inte om att jag skulle gå ut med jobbet å äta, jag fick inte gå på mitt företags julfest. Inget av detta handlade om svartsjuka enligt honom utan bara värderingar. Han hade synpunkter på en del av mina vänner, vissa hade han aldrig ens träffat. Han var väldigt kritisk och vi hamnade som sagt ofta i tjafs å bråk. Allting var alltid mitt fel å aldrig hans. Hur säker jag än var på att jag inte gjort nåt fel lyckades han ändå få mig att ta på mig skulden å jag fattade aldrig vad som hade hänt, hur allting gick till när jag satt där ledsen å bad om förlåtelse. Vi gjorde slut flera ggr under vårat 1 1/2 år långa förhållande (oftast var det jag som gjorde slut) å alla de ggr vi inte var tillsammans fick jag utstå med diverse elakheter, om han fått veta att jag varit ute var jag en otrogen bitch som bara brydde mig om mig själv tex även om vi inte ens var tillsammans å han hävdade att jag enbart gjorde så för att såra honom.

    I höstas friade han till mig och naiva jag tackade ja till hans frieri. Det varade i 3 månader å nu har jag varit utan honom sedan nyårsafton då jag gav honom tillbaka ringen. Januarimånad har inte varit lätt. I början var jag stark när han inte hörde av sig men sen började han komma med sina förklarande sms å mail om varför det tagit slut.. I alla dessa mail vill han på ett "snällt sätt" lägga över all skuld på mig å så har det nu hållit på till å från.. Det senaste är att han skickar massa kopierade texter om borderline å han trycker på att jag har det, förut har det varit adhd/add å att jag är bipolär. Flera ggr har jag hamnat i tankar om att han har rätt å att jag är "galen". Jag har bett honom sluta skriva å har fler ggr låtit bli att svara men efter massa mail (han är numera blockerad både på telefon å facebook) har han lyckats trycka på nån öm tå å jag har svarat, vilket än en gång resluterat i ilska, tårar å att jag ibland hatar honom för att i nästa stund sen tänka på att jag måste vara den galna här. Han slutar inte..

    Tilläggas bör kanske att han skickade poliser hem till mig med blåljus å sirener för snart ett år sen när jag mådde så dåligt av att han psykade mig efter att vi vid det tillfället gjort slut. Jag skrev nåt i stil med att jag inte orkade leva mer, att jag var trött å ville försvinna. Hotade INTE med att jag skulle begå självmord.. Oavsett istället för att komma hit själv skickade han hit poliser med full fart, vilket resulterade i att jag följde med dom till psyket. Hjälpte mig ingenting, tvärtom hade jag sån galen ångest natten efter å dessutom 400kr fattigare. Jag är inte självmordsbenägen, har aldrig nånsin skadat mig själv och skulle aldrig utsätta mina barn för det, men visst har jag flera ggr känt att jag verkligen inte orkar mer, att det vore skönt att bara försvinna.

    Visst hade vi våra bra stunder å än idag hamnar jag i svackor å tänker på de bra stunderna å trots allt elakt han sagt (har bara nämt en enda sak) känner jag vissa dagar att jag bara vill vara med honom, att jag hoppas han ska ringa å säga att han kommer hit eller att han kommer för att hämta mig. How sick eller hur?! Idag är en sån dag.. jag tänker att jag nog överreagerat, att det kanske är jag ändå som är galen.. men så kommer den där reality checken å då inser jag att det är bättre såhär...

    Tankar från nån? Är han eller jag den som är galen eller vad? Hur ska jag göra för att gå vidare när jag vissa dagar bara längtar efter honom å önskar att han ska dyka upp. Jag VET ju att detta inte är normalt, varför utsätter jag mig själv för detta??? Är det nån som känner igen sig eller har en vettig förklaring? Jag håller på å förlorar förståndet och tycker längre ingenting är kul. Orkar inte ens engagera mig i barnen, men jag tvingar mig. Barnen är mitt allt men hur har jag sjunkit till denna nivå att jag inte orkar, orkar ingenting. Är bara en arg, grinig å sur mamma med noll tålamod å jag hatar mig själv för det :(

    Hjälp nån snälla :(

  • Svar på tråden Är jag galen? (Långt! men hoppas på svar)
  • Anonym (LostSoul)

    Usch å fy!! Glad att du tog dig ur det!! Hur länge "höll han på" efter att du lämnat honom? Hur länge var ni tillsammans? Förlåt att jag frågar så mkt och ifall jag rör upp känslor!!! :( du behöver inte berätta!!! Men du är en kämpe som tagit dig ur helvetet!!!!

    Han har aldrig slagit mig eller hotat med det, men jag har flera ggr känt mig psykiskt misshandlad. Men med tanke på att han aldrig gett sig på mig så känns det "inte så farligt". Tom min närmsta vän tycker han verkar vara en bra kille trots massa saker jag berättat å då vet hon mer saker än jag skrivit om här :/ Hon visste att jag inte mådde bra när jag träffade honom å det känns som hon med tror att jag är den som är galen... jag vet inte, men utomstående som känner till en del säger på en gång att det är verbal misshandel å att jag måste gå vidare.. Har han lyckats manipulera min kompis med? Hade hon sagt som folk som är utomstående säger hade det nog varit lättare att bryta bandet till honom.. jag vet inte.. som sagt så håller jag på att på riktigt förlora förståndet. :/


    Anonym (Lever trots allt) skrev 2015-02-08 20:26:15 följande:

    Phuu, mina tårar rinner.

    Jag har upplevt ungefär samma sak... det slutade med att han nära på slog ihjäl mig.

    Strypte mig.

    Våldtog mig.

    Slog och sparkade.

    Tills jag erkände att han hade rätt och att jag hade fel och bad om ursäkt.

    GÅ INTE TILLBAKA!!!!

    GÅ ALDRIG TILLBAKA!!!


  • Anonym (LostSoul)

    Känns som mina problem kanske är lite för små för att dra in kvinnojouren. Han har aldrig slagit mig eller hotat med det heller. Det är mer psykiskt!


    sextiotalist skrev 2015-02-08 20:19:40 följande:

    Vänd dig till kvinnojouren, de bör känna till namn på se som kan hjälpa dig och även erfarenhet av kvinnor som går igenom det du gör.

    Jag tycker du ska se det som avgiftning med den abstinens som hör till.


  • Anonym (LostSoul)

    Nej har aldrig hotat honom med nånting.

    Har dessvärre alltid raderat allt då jag försökt gå vidare å inte vill bli påmind. Har bara det allra sista kvar.. iofs finns där en hel del elakheter med. Ska spara allt from nu ifall han fortsätter.


    Anonym (Ja) skrev 2015-02-08 21:12:15 följande:

    Ja, det är han som är galen. Han märkte att du var enkel att manipulera så han vill inte ge sig tror jag. Har du hotat honom tillbaka och säga att det han gör är straffbart? Spara alla hans sms o mail så du har dom som bevis.


  • Anonym (LostSoul)

    Jo fråga kan man nog alltid, mer bara det att jag känner mig dum om jag kontaktar dom då jag inte varit med om så illa behandling att jag blivit slagen eller så.


    sextiotalist skrev 2015-02-08 21:13:41 följande:

    Det var för att få tips om en samtalskontakt som har erfarenhet av detta


  • Anonym (LostSoul)

    Är tacksam för att ni är flera som kommenterat.

    Min tanke är liksom de flesta andras här att det är han med problemen.. som sagt det finns så många saker som hänt utöver det jag skrivit. Idag är en dag då jag känner mig starkare igen, klart jag fortfarande saknar honom (sjukt jag vet) men så är det!! Å jag ska nog vara jäkligt tacksam för att han inte har hört av sig på 3 dagar nu. Senaste mailet kom fr honom 6/2 på kvällen och då enbart ett "sov sött". Svarade inget på det för det här måste få ett slut. Jag kanske inte är på topp men jag är inte den galna här. Så många ggr som han lyckats få mig att tro att jag är den felet ligger hos.

    Inte ens när jag bröt tån i höstas och hade riktigt ont trodde han på mig, han sa nåt i stil med "skulle den vara bruten skulle det göra mer ont" men jag misstänkte direkt när jag slog i tån med den kraft jag lyckades, att jag brytit den. Tom vid detta tillfälle när jag med gråten nära och något höjd röst ajade mig kallade han mig respektlös. Anledningen? Jo det var den att jag med höjd röst sa att det gör ont när han propsade på att den nog inte var bruten. Hur som vid röntgen, en vecka senare, fick jag bekräftat att den visst var bruten.

    Ett annat tillfälle bråkade vi om något i bilen, han gasade som en idiot och körde agressivt för att sedan tvärtnita vid vägkanten å skrika åt mig att jag skulle ut ur bilen. Detta var sent på kvällen innan jul 2013 och det var mörkt och på ett ödsligt ställe. Ber nån mig gå går jag.. började gå å ca 5 min senare får jag ett sms att jag ska komma tillbaka, ber då honom köra å hämta mig men han vägrar. Istället kör han hem, skiter i att höra av sig eller nånting. Tog mig 1 1/2 timme kommunalt att åka hem till honom (hade mina hemnycklar hos honom)

    Jag vet att detta är en psykopat jag haft att göra med, men jag antar jag mitt i svackorna inte vill tro det värsta om honom, då kommer de bra minnena tillbaka och jag börjar tänka att jag är galen. Men jag ÄR inte det!! Jag har läst mkt om manipulation och detta beteende. Så sjukligt många saker stämmer in på honom.. Helt galet!!

    Men utifrån sett är han en bra kille med höga värderingar och mkt respekt för andra. Man kan enbart veta hur han är om man lever nära honom. I detta nu känner jag att våra bra stunder bara var fejk.... och det gör rätt ont i hjärtat :( men jag vet att hag är värd en man som respekterar mig och mina känslor, som älskar mig för den jag är! Mellan mig och honom blev det alltid bråk när jag öppnade mig och började prata om mina känslor. Något som inte alls hade med honom att göra fick honom att känna sig värdelös å jag hade fått honom att måndåligt. Detta resulterade i att jag alltid mådde sämre när jag pratat ut och att jag blev lämnad ensam för att kämpa med känslorna...

  • Anonym (LostSoul)

    Nej det skulle aldrig leda någonvart. Det skulle sluta med att han skulle lycks manipulera även de vi skulle prata med och han skulle få mig att framstå som galen.


    Anonym (x&y) skrev 2015-02-09 09:24:37 följande:

    Jag håller med andra som kommenterat att om orsakerna till att ett förhållande går dåligt är droger och/eller våld så är det ju big no-no.

    Och här skriver ju ts att det inte handla om endera eller.

    Men vad som slår mig är att du skriver att du mått dåligt redan tidigare och gjort slut flera gånger men att ni ändå hittat tillbaks till varandra.

    Och du skriver även att du fortfarande saknar honom.

    Så ni måste ju haft mer än allt dåligt du delar med dig av nu?

    Jag inbillar mig att det hänt långt mer, åt båda hållen, än vad som nämnts tidigare och vi inte vet. Och skillnaden på den här tråden och många andra är att du faktiskt delar med dig av att du mått dåligt och inte bara skyller på den andre partnern. Försöker bara läsa lite mellan raderna..

    Det var därför jag nämnde att ni borde få lite hjälp utifrån, och då kommer du ju fort veta om karln är galen eller vad det är som står på.

    Ni kanske bara pratar förbi varandra, i de stunder det går dåligt, och inte riktigt hör eller förstår varandra just då.

    Låter t.ex. märkligt att han ur intet skulle ringa efter polis?

    Eftersom man är två när man kommunicerar så kanske det är så att mottagaren inte hör det som avsändaren försöker att säga alla gånger.

    Menar på det där om att han kanske sett att du mår dåligt men inte förstår situationen. Och där av både oron och osäkerheten i hur han reagerat, och sen tar du hans oro och osäkerhet som att han anklagar dig. Jag pekar inte finger eller försöker att dumförklara dig, jag menar på att om man inte når till problemets botten så lämnar det utrymme för en massa konstiga tolkningar och reaktioner.

    En narce (tänker på tidigare kommentarer) eller annars galen typ kommer ju inte kunna färgen inför andra då de kan ju inte ta någon kritik eller delta i en konstruktiv dialog. Och då är det ju bara att avvika och avsluta all kontakt omgående. Men då vet ju både du och han.

    Det lär ju inte behövas mer än nån eller några samtal för att få en hint om. Sen är det kanske en längre process för att ställa diagnoser, men det är väll inte frågan för dagen och dennes problem.

    Ett annat kanske snabbare men kanske mer osäkert alternativ är väll att bara rätt och slätt ta över kontrollen och en gång för alla bara gå och prata och förklara läget, och säga precis det som du sagt här? Men det är väll lite beroende av om du litar på honom eller vad du vill få ut av det här?

    Är han det minsta mottaglig/intresserad så kommer han nog lyssna på dig.

    Håller han fortfarande på och terroriserar dig och vill en massa eller har det lugnat ner sig?

    Men du skriver också att ni gjort slut/du kastade ringen runt nyår och jag vet ju inte vad som hänt mellan er sen dess, och är du säker på att han ens fortfarande är intresserad?

    Ibland behöver ju folk som blivit lämnade bara få utlopp för sina känslor en stund innan de varvar ner och går vidare.

    Men som sagt så tror jag ni behöver reda ut det här ganska omgående för att få stopp på allt, både för din och hans skull.

    Eller är det här bara en tråd för att få medhåll i att han betett sig märkligt åt?

    Jag försöker bara lyfta tråden från de gamla vanliga "one-liners" om snabba trash-ningar och dumpa.


  • Anonym (LostSoul)

    Ja det stämmer att (justme) är mitt ex. Vi har kontakt och ska som han säger till familjerådgivningen på tisdag och se om vi kan få nån hjälp Som ni ser har jag alltså varit öppen mot honom med hur jag känner med å han har varit likaså mot mig.. skulle vara intressant med era synpunkter nu när han också gett er en del av hans bild...

  • Anonym (LostSoul)

    Vi pratar å pratar å ältar å ältar.. båda är sårade men ändå är båda öppna för ev hjälp.

  • Anonym (LostSoul)

    Jag uppskattar alla era svar, att ni tagit er tid att läsa, försöka förstå å svara! Jag & han började ha lite "vanlig" kontakt igen i början av den här veckan. Jag var skeptiskt, men han sa att vi kunde gå å prata med någon utomstående. Han sa han var redo att inse å acceptera om det var han som gjort fel, alltså om det skulle komma fram att han är den som betett sig fel. Jag själv, jag vet att jag inte är på topp.. kämpar med deppighet, men allt är inte alltid svart.. hur som gick jag med på att gå å prata med någon. Han bokade tid till tisdag och vi hade en planerad tid. 

    Han är inte personen som slår och jag är inte rädd för honom, därför har jag kunnat visa allt som skrivits i denna tråd. Jag har vid flera ggr sagt till honom hur jag känner, att jag stundtals känt att mina känslor förminskats, att jag blivit manipulerad. Jag ville inte skriva något om manipulation å förminskning i min trådstart då jag försökte ge er en helhetsbild av problemet. Hade jag enbart vid trådstart velat ha medhåll hade jag inte skrivit om mig själv, att jag till å från mår dåligt, att jag sart saker som att jag vill försvinna etc.

    Det här med att han skriver att jag inte varit ärlig i allt.. det har att göra med.. en gång innan vi ens var tillsammans gick jag på aw med en kollega. Han ringde mig på kvällen när vi var ute å han frågade mig om jag var hemma varav jag tydligen svarat ja... har själv inget minne av detta men har erkänt att det inte var rätt ifall jag ljög på fyllan. Finns inga andra ggr jag varit oärlig mot honom! Det han skriver om, att jag skulle ha tjejhelg hemma hos mig med middag å tjejsnack, film å så.. ja det stämmer. Det var så det var planerat, men det blev ändrade planer och när vi fått i oss kanske lite för mkt bestämde vi oss för att gå ut. På väg ut försökte jag ringa honom, men han svarade inte. Skulle då berätta att vi skulle ut. Han ringde inte tillbaka och dagen efter flippade han då han fick reda på att jag varit ute. Efter detta gick jag med på det han säger, att jag inte behövde festa utan honom. Skulle vi festa skulle vi göra det tillsammans. Det var något jag accepterade. Accepterade hans oro när jag skulle dricka.

    Hur som helst.. jag var hos honom fr igår till idag.. och när han gick in å läste inläggen från imorse blev han upprörd ( å ja jag vet att du kan läsa detta, men kan du ärligt säga att det inte var så det blev?? ) gick ut med hunden, fixade kaffe å satte sig i soffan.. efter ett tag kom han in med kaffe till mig. Han var besviken på det som skrivits här. Vi diskuterade lite å han flippade å skällde ut mig. Skrek tillbaka, gjorde mig i ordning, packade mina saker och sa att jag går.. Han kom till hallen och lät mig gå..

    Ca 10 min senare skickade jag ett sms med en påminnelse om att avboka tiden för samtal på tisdag. Finns ingen mening med det samtalet! Han blåljög mig i ansiktet när han sa att han skulle acceptera ifall han gjort något fel, ifall han skulle få det sagt mot sig själv.. att han har några problem. 

    Med andra ord.. case closed.. vi går skilda vägar han & jag.. utan samtalsterapi.

  • Anonym (LostSoul)

    Tack snälla!! Uppskattar erat stöd! Blev tom lite tårögd av att läsa att ni finns där. Betyder mkt i dessa svåra jobbiga å känslomässiga stunder!! Även om jag inte känner er! Det är väl kanske därför jag uppskattar det extra mkt. Ni tar er tiden trots att ni inte känner mig <3

    Dagen har varit rätt jobbig å pga starka känslor vilket resulterade i att jag hamnade i tjafs med barnens pappa idag pga att han var grinig. Kan nästan våga påstå att jag hade ett nervöst sammanbrott idag.. Eller ångest kanske.. Vet inte men fick sån stark känsla av att jag bara ville skrika mig hes å förstöra massa saker. Fick tag i en tidning å rev sönder den.. tur man kan tygla sig något. Det är sjukt men jag känner sån ilska inom mig.. haft det redan ett bra tag men det känns som det blivit värre å värre. Är det normalt? Jag ville som sagt på riktigt bara skrika mig hes (fick tag i en kudde å kunde avreagera mig något). Känner mig rätt galen med dessa känslor. Innerst inne är jag ju en glad tjej med positiva tankar. Nu kan jag på riktigt inte minnas när jag senast var glad å positiv :/

    Hur läser man i Tuvaforum? Det verkar som man måste vara medlem för att läsa också..?

  • Anonym (LostSoul)

    Ber inte om ursäkt för långt inlägg! Uppskattar att du tar dig tiden!

    Ja jag tvekar ofta på mina egna känslor.. Fortfarande. Jag har massa tankar om allt möjligt.. Tänker ifall jag är elak som fortsätter skriva å han kan se, å andra sidan han vet vad jag hittills sagt å han var tom öppen för att ändra sig sa han om det skulle vara han som agerat fel.. nu blir det ju dock inget med det.. Iaf inte med mig. Tänker att jag är den som är galen å funderar på om jag gett en rättvis bild av det hela. Jag vet inte men jag vet att vårat förhållande var väldigt destruktiv å jag kunde inte slappna av.. Kände ständigt att snart kommer nästa bråk.. Å ja han vet det med. Inget av det jag säger här är nytt för honom å det är väl därför jag fortsätter skriva här trots han kan se om han vill. Har alltid varit ärlig mot honom förutom den ggn jag var ute på aw å hade druckit för mkt å tydligen sagt jag var hemma när jag var ute. Det var innan vårat förhållande om det har någon betydelse..

    Jag är glad att du mår bättre nu, 6 månader efter erat förhållande. Hur länge var ni tillsammans?

    Kram på dig å tack för du tror på mig!!


    Anonym (En tjej som förstår) skrev 2015-02-15 18:49:45 följande:

    Förlåt för långt svar,men känner att jag har mycket att säga om det här.

    Du är absolut inte galen, utan det är han som inte är helt frisk och har behandlat dig illa. Från vad jag själv har lärt mig om detta så skulle jag säga att han misshandlat dig psykiskt och på olika sätt kontrollerat dig, kränkt dig och fått dig att tveka på dig själv och dina upplevelser. Det är därför du känner dig som att du är galen, men innerst inne vet du att det är han det är fel på, det är sanningen. Jag vet detta för att jag själv har varit tillsammans med en sån kille som du beskriver. Vissa beteenden och saker han sagt, som du skriver i ditt inlägg, är skrämmande likt, men så är det nog ofta med de som misshandlar. Både deras beteenden och ens eget beteenden i relationen finns det många liknande mönster i om man läser andras berättelser. 

    Den relationen jag hade med mitt ex, det är det jobbigaste jag gått igenom och jag trodde faktiskt inte att jag skulle lyckas lämna honom. Men jag säger bara; lämna honom (om du inte gjort det nu, definitivt). Och gör allt för att inte gå tillbaka. Det kommer vara tufft, men det går, jag lovar. Jag lämnade mitt ex definitivt för ca 6 mån sen, det är fortfarande jobbigt ibland ,men jag mår så mycket bättre än innan. Det går inte att jämföra. Du kommer få ett annat perspektiv på det med tiden, du kommer se saker klarare och må bättre, du måste bara stå ut och kämpa för att komma vidare. För mig krävdes det en flytt för att helt komma ifrån (flyttade oxå av andra anledningar). Så extremt behöver det inte vara, men håll dig så långt ifrån honom som möjligt. Det är vanligt som du skriver att man gör slut och blir ihop igen, ett antal gånger. Bra att tänka på det, så var inte för hård mot dig själv. Även om du måste lämna honom och kunna stå kvar i det. 

    Mina tips är att; 1) Se till att du hittar någon vettig kurator/psykolog att prata med, någon du kan känna förtroende för och någon som har kunskap om misshandel.2) Läs på om misshandel och förhållanden med kontroll. Även psykopati och narcissism kan vara bra att läsa om (många misshandlare har sådana drag). 3) Prata med vänner och familj du litar på, det blir lättare om du har andras stöd. Men se till att du väljer vilka du pratar med, vissa är inte insatta och kommer inte förstå.4) Börja fokusera på dig själv, det i ditt liv som inte har med honom att göra.Börja försöka bygga upp din självkänsla (Självkänslan blir ofta skadad i såna här relationer och det kan oxå vara en del av varför du tvekar på dig själv, om du är galen). Självkänsla är viktigt för att inte fastna kvar i relationen och för att undvika liknande relationer i framtiden. 

    Kom ihåg att inte lockas av vad han säger, vad han lovar och om han hotar, kränker dig osv. Det finns ingen sanning i det, utan han kommer säga vad som helst bara för att få som han vill. Han vill få dig att känna dig galen så att han har övertaget och kan kontrollera dig. Så lita på dig egen magkänsla. Jag önskar dig lycka till, och vet att du klarar det, du måste bara våga tro på det själv. 

    Stor kram till dig

    // En som förstår


  • Anonym (LostSoul)

    Känner så igen mig i det du skriver, känslan av att vara så arg så man inte vet var man ska ta vägen. Så kände jag idag. Var som sagt så arg så behövde bara få ta sönder något å skrika.. tog ett tag innan jag kunde lugna ner mig :/ tog som sagt en kudde å skrek lite å sen gick jag mest runt å var frustrerad å nervös.. Eller inte nervös kanske men.. Hittar inte rätt ord.. Ja men frustrerad bara kanske.. Inte alls nån kul känsla!


    Anonym (En tjej som förstår) skrev 2015-02-15 21:54:26 följande:

    Helt normalt att vara arg, känner igen mig i det. Har själv varit helt rasande stundtals, så man vet inte vad man ska ta sig till i princip. Tillåt dig att vara arg bara och försök hitta ett sätt bra sätt att få utlopp för det, det kan vara ett sätt att bearbeta :) 


  • Anonym (LostSoul)

    Ok du har sagt ditt. Så var god lämna tråden.

    Ja jag var på en dejtingsite flera av de gångerna vi gjort slut, för att försöka gå vidare, glömma dig!

    Å jag har ALDRIG nånsin gömt min telefon för dig. Lämnade den öppen när jag duschade etc å du visste min kod! Å nej, jag svarar aldrig på okända nummer, har aldrig gjort!

    Du sa du var redo för förändring men du kunde inte hantera att flera reagerat på att ditt beteende inte varit helt ok. Vilket bekräftar du bara ville få mig att känna mig galen. Att vi skulle gå till nån tillsammans å där bli bekräftad att jag är galen.

    Å nej, jag letar inte efter att andra ska tycka synd om mig!!! Du har uppenbarligen missat massor å

    Flera av mina rader. Du behöver inte skriva mer eller ska du börja attackera mig öppet inför alla här å vara elak?

    Det räcker!


    Anonym (justme) skrev 2015-02-16 18:49:51 följande:

    Min beteende? Varsågod å berätta, själv är mkt dum att förstå.... Innan du skriver nåt tänk när det finns action finns å reaktion. tror du inte ens har tagit tid att läsa om både beteende. Förklara? Tänker inte att göra det till nån anonym som ser inte något mer än det som vill själv se. Märkligt att ni alla som skriver har blivit misshandlad på något sätt men fortfarande ser inte vem manipulera vem.

    Iaf när din pojkvän är inte ärlig mot dig, gömmer sin telefon å svarar aldrig samtalet framför dig lr när dricker har en minneslucka å kan inte berätta vad hände...varje tredje månad typ hänger på dating site...tänk att det en vänlig beteende å om du blir svartsjuk lr reagera du kan bli anklagat som psykopat.


  • Anonym (LostSoul)

    Tack för att ni tagit er all tid tjejer å delat med er av era erfarenheter, samt uppfattningar gällande oss!!!

    Jag lämnar tråden här då jag inte orkar mer tjafs.

    Tack för allt å ta hand om er!! Kram

Svar på tråden Är jag galen? (Långt! men hoppas på svar)