Inlägg från: Anonym (Grinig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Grinig)

    Varför blir bara män man själv är helt ointresserad av förtjust i en och tvärtom?

    Måste fått solsting, jag som alltid är passiv och försiktig drog iväg ett sms nu om att spontanses efter jobbet. Ser ut som ett spöke och glömt sminkväskan hemma, men försöker anamma den softa stilen nu. Blä, tänk om han inte svarar nu?

    Äh skitsamma!

  • Anonym (Grinig)
    Mrs Moneybags skrev 2015-03-24 13:14:21 följande:

    Köp boken Why men love bitches av Sherry Argov så får du svar på frågan, TS.

    Varken män eller kvinnor gillar en dörrmatta, de flesta gillar den som man får kämpa lite för att få. 

    Börja behandla de du verkligen vill ha lika avslappnat som du behandlar de män du inte vill ha, så ska du se att det ändrar sig...


    Kanske ska läsa den, ligger säkert mycket i det men avslappnat och sig själv kan lika gärna vara rar och gullig som flummig och lite gapig. Men helt rätt att man inte ska spela en massa, boktiteln lät ju lite talande åt det dryga hållet. Ska jag köra det så är iallafall inte mig själv. Fast dörrmatta ska man aldrig bli!
  • Anonym (Grinig)

    Har beställt hem den där boken nu, får tacka för tipset.

  • Anonym (Grinig)
    Anonym (Kär) skrev 2015-03-24 18:43:06 följande:

    Go for it!????????


    Han svarade direkt, han slutade 13 och jag 17 så vi sköt fram det till helgen. Men fick ett saknar dig i meddelandet, nåja. Det är ett bra steg, att vara lite spontan på samma sätt som jag är med mina vänner.
  • Anonym (Grinig)
    Anonym (Kär) skrev 2015-03-24 18:41:39 följande:

    :) själv blir jag ofta glatt överraskad över vilka som gillar mig, det brukar som sagt vara dem jag själv känner mig mest dragen till. Jag kör ungefär mitt race, jag har inte lust att vara någon till lags privat. Jobbmässigt är det ju ett lite annat läge förstås. Snobbighet har jag aldrig reflekterat över faktiskt, kontroll hos ngn annan kan vara lite hett under rätt omständigheter imo.

    Ja, eller så blir man mer vaksam om det är förälskelse i luften eftersom det kanske är mer än man önskat sig.


    Det håller jag ändå med om, förälskelse kommer ju när kemi uppstår. Det är samma sak här, men sedan tror jag att vissa av oss är bättre på att förvalta och få in hela hästen i spiltan....om man kan säga så? Där har jag nog varit sämre än dig, hjärnspöken och lite taskigt självförakt tror jag.

    Ömsesidig förälskelse är underbar, min killkompis är bara enormt irriterande för han är inte förälskad....han vill bara desperat fånga in en fru. Men det allra värsta är när en superfin man blir genuint intresserad av en och det inte riktigt är besvarat, har tyvärr skitit i det blå skåpet där. För med facit i hand så var det nog inte så illa om man gett det en själv. Möjligtvis kanske en och annan man tänkt likadant så om en själv, vad vet jag?

    Är väldigt pratglad idag märker jag, måste bara spontant säga att vilka härliga människor ni i tråden har varit. Ni har gjort lite mina dagar här.
  • Anonym (Grinig)
    Anonym (jepp) skrev 2015-03-24 22:06:39 följande:

    :)

    Jag velade med att höra av mig till den jag är intresserad av.

    Men han hörde av sig själv idag och frågade ifall vi kunde ses ikväll. Tyvärr så var jag upptagen så det får bli en annan dag/kväll.


    Va kul! Har ni bestämt för en annan dag att ses? Hur länge har ni setts förresten?

    Jag tycker att det är rätt skönt att planera in dag för att ses på, då kan man styra lite när man känner sig pigg och fit for fight.
  • Anonym (Grinig)
    Anonym (jepp) skrev 2015-03-25 08:57:36 följande:

    Blev inget bestämt. Vet att han är upptagen med jobbet till helgen. Möjligt att vi ev kan ses efter det. Vilket vi gjort tidigare!

    Träffades första gången förra sommaren.

    Setts typ 1 gång/månad sen dess. Men känts och varit lite annorlunda den senaste månaden. Hade han kommit igår så hade det varit 4 ggr sen förra månaden.


    Då har ni setts ett bra tag, vad är det som känns annorlunda?
  • Anonym (Grinig)
    Thyla skrev 2015-03-25 10:29:47 följande:

    np :)

    Dock lär det nog ta några år verkar det som nu innan jag hittar guldkornet.

    Igår ville jag ha en bild av en snubbe jag snacka med. Han skickar sig själv helnäck :(

    Suck... och en riktig fotomodellsnygging visade sig dock bara vilja ha kk och det skulle vara spontant, inte för långt bort och blablabh...

    Faan jag saknar mitt ex ;P


    Nä men fy, just det där får en ju att tappa lusten till nätdejtingen och får en att bli nostalgisk och sakna det gamla.

    Fattar inte hur vissa män tänker faktiskt, svårt att förstå att chansen är större för dom att få en tjej även fast det bara är för sex om han är rolig, charmig och fiffig i replikerna. Naken och kukbilder går nästan aldrig hem, ifrågasätter faktiskt lite intelligensen på dessa killar.
  • Anonym (Grinig)
    Anonym (jepp) skrev 2015-03-25 13:12:59 följande:

    Hur han pratar och ser på mig. Verkar vara mer intresserad!

    Har egentligen hela tiden setts som " friends with benefits".


    Anonym (jepp) skrev 2015-03-25 13:12:59 följande:

    Hur han pratar och ser på mig. Verkar vara mer intresserad!

    Har egentligen hela tiden setts som " friends with benefits".


    Okej, va gulligt. Vilken intressant utveckling i er relation, vet han verkligen vad du känner?

    Ska iallafall träffa min dejt imorgon inne i stan, får hålla mig cool och inte boka kyrka och bröllopsklänning ikväll. Nej men känns bara så mysigt.

    Mindre mysigt är att min killkompis som jag har betydligt mindre intresse av skickade ett riktigt tjurigt sms precis, kom efter att jag skrev att han absolut inte var välkommen hem på kaffe och mys hem till mig ikväll. Att jag vill sova och har en dejt imorgon, vi är bara vänner för femtioelfte gången. Så tröttsamt, men t o m han kan inte få mig på dåligt humör idag.
  • Anonym (Grinig)
    Anonym (jepp) skrev 2015-03-25 17:17:08 följande:

    Han kanske anar att jag känner mer för honom men jag har inte vågat mig på att öppna mig riktigt!

    Är väl rädd för att bli sårad ifall man har fel!

    Men som sagt så har han visat en liten annan sida de senaste. Kanske för att se var jag själv står?!


    Jo jag tror att dom känner av det faktiskt. Men då måste någon av er ta första steget och prata, som vanligt blir det väl lättast om du gör det? Men med det där sista så ska inte jag vara skenhelig, lika dålig själv. Men risken är om man går runt för länge är att man öppnar upp sig vid fel tillfälle, typ på fyllan eller något för att våga.
  • Anonym (Grinig)
    Anonym (Slampor) skrev 2015-03-25 19:44:28 följande:

    Fats just "det gamla" du längtar efter innebar en hel del krav på tjejen som du och andra tjejer idag inte uppfyller.

    De där tjejerna som blev courtade i månader med långa snirklande handskrivna kärleksbrev av trängtan och fick en man att lova trohet i evighet inför hennes, deras familjer, hela församlingen osv hade vissa krav på sig.

    De var unga oskulder, de förväntades leva med den här mannen resten av livet och de kunde inte säga nej till sex samtidigt som man inte använde pmedel.

    Män idag skulle eventuellt också kunna tänka mig att investera rejält i en tjej undr de försättningarna.

    Men eftersom tjejen på bilden på dejtingsajten redan sannolikt blir knullad av en två KKs med olika frekvenser samt ligger med ONS sporadiskt så är det ju inte speciellt lockade att investera något. Dessutom behöver man ju inte det längre.

    Kukbilder osv är något män behöver lära sig bara att det är taktiskt dåligt, när de inser det så slutar de. Men det är väl mer en investering i sig själva än kvinnorna.

     


    Nej men ska man skratta eller gråta av detta inlägg? Jag väljer att göra det förstnämnda, du låter mer som en taliban som har suttit och tryckt i en grotta än en man som finns bland oss andra i civilisationen.

    Jag köper inte det här, har svårt att tro på att du ens är allvarlig. Men låt oss säga som så, det är fegt att dra in alla män i dina förlegade åsikter om kvinnor.

    Sedan så blir inte jag provocerad, varför ska man bli det? För du och några likasinnade kan gå runt och tänka såhär hela livet, lite sorgligt...kan inte vara vidare kul att spilla så mycket onödig tid på att vilja rucka på en liten mödomshinna.
  • Anonym (Grinig)
    Anonym (Slampor) skrev 2015-03-25 21:11:09 följande:

    Ditt felslut är enkelt diagnosticerat och sammanfattas i "förlegade åsikter".

    Det är inte åsikter och de kan inte bli förlegade, det är "tidlösa instinkter".

    Din önskan verkar vara att hitta en man för förhållande där ni har djupare känslor för varandra. Det skulle kunna beskrivas som en "förlegad åsikt" du har, men det skulle ju missa hela poängen i din önskan. Eller hur.


    Jag känner en man som låter lite som dig, så det finns fler. Visst kan väl vissa saker grunda sig i biologi och annat forntidiskt men vi får inte glömma att vi utvecklas hela tiden. Allt vi gör i handling kan inte skyllas på att vi var apor för några tusen år sen. Vi har väl utvecklats mer än sp?
  • Anonym (Grinig)
    Anonym (jepp) skrev 2015-04-01 11:39:17 följande:

    Hur har det gått Ts? Träffade du honom i helgen?

    Själv kan man inte beskriva hur besviken man är :(


    Vad kul att tråden vaknade upp, tänkt på er. Nej men berätta, vad är det som har hänt? :-/

    Här är det rätt bra saker som händer, hoben har lagt ner. Helt korrekt idag. Ja vad händer med min blivande man (det vet han inte än)? Ja han är fortfarande helt fantastisk, vi har inte hunnit setts så mycket och nu reser både han och jag bort över påsk. Men det är så underbart med att vakna upp till hans dagliga morgonsms där han frågar hur jag mår och hans kvällsms där han skriver att han tänker på mig och saknar mig. Så jag är glad, även fast ringen på fingret inte sitter där än.
  • Anonym (Grinig)
    Anonym (Slampor) skrev 2015-04-01 12:33:50 följande:

    Biologi händer här och nu.

    Låt mig fylla i hur den fungerar i det här fallet. Män vill ha sex. Det är det mest tidlösa som finns, ungefär som tyngdlagen. I den här typen av relationen som du och andra kvinnor här beskriver så händer följande.

    Mannen vill ha sex. Kvinnan också, men hon vill ha "mer". Mannen undviker ämnet eftersom så länge allt är lite otydligt så får han hem en kvinna rakt i hemmet som står naken på alla fyra i hans säng och låter honom knulla henne, helt utan motprestation med de saker som kvinnor vill ha men män gärna undviker. Sålänge inget av detta sätts på sin spets fortsätter den här "relationen" likadant, "dejterna" börjar och slutar så nära ett sovrum som möjligt och de t skämtas lite om att man nu sett varandra mer nakna än med kläderna på.

    I samma stund som kvinnan sätter ned foten och börjar kräva mer på riktigt kommer sms, mejl och telefonsamtal att sluta, ofta samma vecka.

    Väsentligen är kvinnor i de här relationerna gratis sex, självfinansierande älskarinnor. Ej sällan ljuger kvinnorna för både sig själva, mannen och vänner, genom att intala alla att de också minsann bara vill ha kul, men väldigt ofta är det långt ifrån sanningen.

    Så fungerar biologin i det här.


    Visa ord här, håller nog med dig i 9 av 10 fall. Sedan finns ju dom där guldkornen bland grisarna i svinstian, herregud vad dom sticker ut från mängden. Lär av bättre män därute, lite så. Ni som som förlitar ert dåliga beteende på biologi först och främst.
  • Anonym (Grinig)
    Anonym (jepp) skrev 2015-04-02 17:59:12 följande:

    Tja, vad ska man säga vi skulle ses men sen så blev det inget utav det alls!

    Så förbannat trist när man var så inställd på det men det sen inget blev utav det...


    Klassiker, känner så väl igen det där. Sen när du har lagt ner honom känslomässigt så erbjuder han sig självmant att skura dina golv. Klassiker och så jävla tröttsamt! Men hur vet du att det är kört?
  • Anonym (Grinig)
    Anonym (jepp) skrev 2015-04-02 20:37:13 följande:

    Nä, jag vet inte om det är kört! Han sa att vi kunde ses en annan kväll snart. Så vi får väl se!


    Se till att hitta på nåt kul nu, låt livet leva medans du håvar in honom sen. Jag känner dock igen det där, hade det lite så med tråkorvar som jag dejtade tidigare. Och vet du vad, nu när jag träffat en rolig snubbe o som bjuder på sig själv och som faktiskt svarar på sms inom 278 dagar (betyder inte att det är nåt) så messar den där tönten mig hela tiden och ber om att få diska min smutsdisk. Det är sorgligt men sant, betyder inte att man ska spela nåt spel...utan snarare att skita i puckon som inte fattar hur underbar man faktiskt är.
  • Anonym (Grinig)
    Anonym (Slampor) skrev 2015-04-02 20:52:40 följande:

    "Bättre män" är en term ungefär som "riktiga män", alltså män som gör som en kvinna vill.

    Vad skulle motivera en man att lära sig av män att bli en sån när det ju innebär att vi som män inte får som vi vill då?

    Håll en kvinna på halster och hon är motiverad att visa sina bästa företräden samt leverera hett sex.

    Ge henne vad hon vill se ditt sexliv sakta förvandlas till relationssex en gång i veckan.

    Klart män lär sig den ekvationen rätt snabbt. Där har du svaret på frågan i din TS dessutom.


    Nej nej nej nej nej, du har anammat andrahandsorteringen av mäns agenda. Det är så, ni som håller på sådär kanske får till det till en början. Sen är ni så dumma och korkade så ni vet inte när det är dags att lägga ner "coolorvar". Kamma dig och se till att visa den kvinna du tycker om istället lite riktiga känslor.
Svar på tråden Varför blir bara män man själv är helt ointresserad av förtjust i en och tvärtom?