• Intuitiv

    Självmordspiloter

    Förmodligen ett psykfall som fått nobben av en tjej/man, kanske i besättningen. Inget konstigt men otur.

    Han läste skämt i fejan typ: "Vad kallas det när en stewardess blir gravid? Pilotfel.

    Eller tvärtom kan man bli trött i huvet om man tömt sig, för nog händer väl det ute på crew-hotellen?
  • Svar på tråden Självmordspiloter
  • Intuitiv
    Förtryckt skrev 2015-04-02 18:32:26 följande:
    "Sidan eller ljudet hittades inte"

    Förklara gärna VAD det är du länkar till
    Nu har den andra så kallade svarta lådan från det kraschade planet i Alperna hittats. Åklagarna hoppas nu att den ska styrka deras huvudteori, att planets andrepilot medvetet kraschade planet. Dessutom har åklagarna hittat ny information om den misstänkte piloten i dennes dator.

    t.sr.se/1G6YByE
  • Birgitta02
    Intuitiv skrev 2015-04-02 23:50:50 följande:
    Nu har den andra så kallade svarta lådan från det kraschade planet i Alperna hittats. Åklagarna hoppas nu att den ska styrka deras huvudteori, att planets andrepilot medvetet kraschade planet. Dessutom har åklagarna hittat ny information om den misstänkte piloten i dennes dator.

    t.sr.se/1G6YByE
    Man har hittat hans googlingar. Men det innebär inte att han är skyldig. Även om misstanken är skyhög. Ska bli otroligt spännande att få veta vad den andra svarta lådan har för bevis. Jag hoppas att han inte är skyldig - det skulle få en stor tyngd att falla från hans föräldrars axlar.
  • Förtryckt
    Birgitta02 skrev 2015-04-03 08:56:22 följande:

    Man har hittat hans googlingar. Men det innebär inte att han är skyldig. Även om misstanken är skyhög. Ska bli otroligt spännande att få veta vad den andra svarta lådan har för bevis. Jag hoppas att han inte är skyldig - det skulle få en stor tyngd att falla från hans föräldrars axlar.


    ---
  • Intuitiv

    Lådan visar att han sänkte till 30 meter och ökade farten till 700 km/tim, men han var sjuk och det blev systemfel, sjuka är straffria.

  • vertigo03
    Intuitiv skrev 2015-04-03 16:48:38 följande:

    Lådan visar att han sänkte till 30 meter och ökade farten till 700 km/tim, men han var sjuk och det blev systemfel, sjuka är straffria.


    dock är inte de som är ansvariga för att ha släppt igenom honom helt straffria.Det kommer att bli masstämningar gentemot flygbolaget.
  • Intuitiv
    vertigo03 skrev 2015-04-03 18:01:58 följande:
    dock är inte de som är ansvariga för att ha släppt igenom honom helt straffria.Det kommer att bli masstämningar gentemot flygbolaget.
    Dom gick med 2,3 miljarder i förlust senast. Undrar hur det gått med deras bokningar.
  • Birgitta02
    vertigo03 skrev 2015-04-03 18:01:58 följande:
    dock är inte de som är ansvariga för att ha släppt igenom honom helt straffria.Det kommer att bli masstämningar gentemot flygbolaget.
    De gick ut med från början att 500 000 kr skulle gå till var och en familj. Dvs 149x500 000 kr. Nu, när Lufthansa gått ut med att man visste att han var depressiv, så kommer beloppet höjas. Lär bli försäkringsbolaget som får betala.
  • vertigo03
    Birgitta02 skrev 2015-04-03 18:50:38 följande:
    De gick ut med från början att 500 000 kr skulle gå till var och en familj. Dvs 149x500 000 kr. Nu, när Lufthansa gått ut med att man visste att han var depressiv, så kommer beloppet höjas. Lär bli försäkringsbolaget som får betala.
    det är klart att ingen personligen kommer att behöva betala offren men det kommer att ställas frågor om vilka som har släppt igenom honom att fortsätta flyga trots otaliga sjukskrivningar och behandlingar.Är han så sjuk är han inte lämplig för jobbet och då ska det finnas kontrollsystem som sätter stopp.
    Du verkar ha hakat upp dig på att det är så synd om honom men då ska man ha hjälp inte personer som försvarar och mörkar problemen.Speciellt inte med det jobbet han hade.
  • vertigo03
    Birgitta02 skrev 2015-04-03 18:50:38 följande:
    De gick ut med från början att 500 000 kr skulle gå till var och en familj. Dvs 149x500 000 kr. Nu, när Lufthansa gått ut med att man visste att han var depressiv, så kommer beloppet höjas. Lär bli försäkringsbolaget som får betala.
    det är klart att ingen personligen kommer att behöva betala offren men det kommer att ställas frågor om vilka som har släppt igenom honom att fortsätta flyga trots otaliga sjukskrivningar och behandlingar.Är han så sjuk är han inte lämplig för jobbet och då ska det finnas kontrollsystem som sätter stopp.
    Du verkar ha hakat upp dig på att det är så synd om honom men då ska man ha hjälp inte personer som försvarar och mörkar problemen.Speciellt inte med det jobbet han hade.
  • Birgitta02
    vertigo03 skrev 2015-04-03 19:37:43 följande:
    det är klart att ingen personligen kommer att behöva betala offren men det kommer att ställas frågor om vilka som har släppt igenom honom att fortsätta flyga trots otaliga sjukskrivningar och behandlingar.Är han så sjuk är han inte lämplig för jobbet och då ska det finnas kontrollsystem som sätter stopp.
    Du verkar ha hakat upp dig på att det är så synd om honom men då ska man ha hjälp inte personer som försvarar och mörkar problemen.Speciellt inte med det jobbet han hade.
    Har jag hakat upp mig på att det är synd om honom? Nix. Men jag tycker förbannat synd om hans föräldrar, nära och kära.
  • vertigo03
    Birgitta02 skrev 2015-04-03 19:47:06 följande:
    Har jag hakat upp mig på att det är synd om honom? Nix. Men jag tycker förbannat synd om hans föräldrar, nära och kära.
    jag tycker det är synd om passagerarna och den andra piloten. 
  • audio
    Birgitta02 skrev 2015-04-03 19:47:06 följande:
    Har jag hakat upp mig på att det är synd om honom? Nix. Men jag tycker förbannat synd om hans föräldrar, nära och kära.
    Så lät det inte innan.
    Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • Birgitta02
    audio skrev 2015-04-03 20:09:07 följande:
    Så lät det inte innan.
    Jag tyckte synd om honom att han måste sett allt i svart. Hur han måste ha mått. Men försvarar verkligen inte vad han gjort. Aldrig i livet.
  • audio
    Birgitta02 skrev 2015-04-03 20:13:35 följande:
    Jag tyckte synd om honom att han måste sett allt i svart. Hur han måste ha mått. Men försvarar verkligen inte vad han gjort. Aldrig i livet.
    Det är underligt hur läsarna ibland regerar på det skrivna.
    Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • Intuitiv

    Alla är offer för bolagets systemfel de vill skylla på en sjuk.

  • Intuitiv
    Birgitta02 skrev 2015-04-03 20:13:35 följande:
    Jag tyckte synd om honom att han måste sett allt i svart. Hur han måste ha mått. Men försvarar verkligen inte vad han gjort. Aldrig i livet.
    Ja han behövde hjälp, en bättre kotrollant eller intuitiv
Svar på tråden Självmordspiloter