• FrunIHuset

    Vi som ska göra FET april/maj

    Någon mer här som ska göra FET i april/maj?

    Vi har en son som är född 2013, och har 4 embryon kvar i frysen :)

    Nu känner vi oss redo för syskon och har en tid för konsultation på kliniken den 10 april. Jag ska ha mensen nu vilken dag som helst men hoppas den väntar lite så vi kan börja medicinering direkt vid besöket på kliniken!

    Vore roligt att ha någon att prata med som ska genomgå samma resa :)

  • Svar på tråden Vi som ska göra FET april/maj
  • MammasWilda
    En PantherTant skrev 2015-04-30 14:30:35 följande:

    Fick samtal från kliniken idag, nästa försök blir med blastocyst. De ville långtidsodla alla 5 äggen vi har kvar, men det lovade jag inte, så blir en 2-3 de tinar upp.

    Aldrig satt in 5 dagarsodlad tidigare, någon som vet vad skillnaderna är? Större chans till graviditet antar jag, men är risken t.ex. stor att alla dör under odlingen? Blir insättningen senare (tidigare haft insättning runt dag 21)? Testdagen, är den också senare? När beräknas det fästa efter insättning?


    Mitt senaste äggplock fick jag ut 20 ägg. 13 befruktades. På dag 5 fick jag upp 1. 8 odlades vidare till dag 6. 3 överlevde till frys.

    Den jag fick tillbaka fastna inte. O inte FET efter det men detta FETet nu där blastisen hade krypit ur sitt skal så tog det sig.

    Oddsen är inte större för ett 5 dagars än för 2 dagars. Men dom har sett forskning på att 6 dagars är det ultimata.

    Risken är stor att många förlorar celler när man odlar vidare.

    Insättningen blir ju 5 dagar efter äl.

    På ett 5 dagars så borde det fästa 1-2 dygn efter.

    På mitt 2 dagars hade jag 18 dagar till testdag. På mitt 6 dagars 14 dagar. Plussade på rd 6 med 6 dagars.
  • FrunIHuset

    På dag 19, igår fredag, fick jag äntligen glad gubbe på äl testerna! Så på torsdag blir det återföring :) Har testat sen i måndags utan ökning!

    Men när jag testade nu imorse så var ett bara en rund ring, känner testet enbart utav ökningen och sen visar den neg när ökning avtar dagen efter?

    Hade sån sjuk smärta i äggstockarna igår kväll. Trodde jag skulle gråta! Det spände och sved precis som om de skulle sprängas! Hade en vetekudde på och smärtan avtog efter 2 timmar. Aldrig känt så förut och blev lite rädd. Kan ägget redan ha släppt eftersom testet var negativt idag?

  • MammasWilda
    FrunIHuset skrev 2015-05-02 07:07:07 följande:

    På dag 19, igår fredag, fick jag äntligen glad gubbe på äl testerna! Så på torsdag blir det återföring :) Har testat sen i måndags utan ökning!

    Men när jag testade nu imorse så var ett bara en rund ring, känner testet enbart utav ökningen och sen visar den neg när ökning avtar dagen efter?

    Hade sån sjuk smärta i äggstockarna igår kväll. Trodde jag skulle gråta! Det spände och sved precis som om de skulle sprängas! Hade en vetekudde på och smärtan avtog efter 2 timmar. Aldrig känt så förut och blev lite rädd. Kan ägget redan ha släppt eftersom testet var negativt idag?


    Jag fick glad fast gubbe på morgonurin, testade eftr 1 timma igen. Tom cirkel. Så min lh-stegring skedde på natten o va endast synlig i mitt morgonurin. O inte i urinet efter.

    Lh-stegring sker 24-36 h innan ägget släpper. Så du kan va lugn :)
  • mammelie

    Ingen frysåterföring för oss idag, vår sista lilla eskimå klarade inte upptiningen. Nu tar vi paus över sommaren innan vi försöker på nytt igen. Lucka till alla ni andra!

  • Sjöblomman
    mammelie skrev 2015-05-02 10:23:25 följande:

    Ingen frysåterföring för oss idag, vår sista lilla eskimå klarade inte upptiningen. Nu tar vi paus över sommaren innan vi försöker på nytt igen. Lucka till alla ni andra!


    Åh nej! Vad tråkigt att höra. Njut ordentligt av sommaren och kom tillbaka med nya krafter i höst! Kram
  • MammasWilda
    mammelie skrev 2015-05-02 10:23:25 följande:

    Ingen frysåterföring för oss idag, vår sista lilla eskimå klarade inte upptiningen. Nu tar vi paus över sommaren innan vi försöker på nytt igen. Lucka till alla ni andra!


    Åh va tråkigt :(
  • En PantherTant
    mammelie skrev 2015-05-02 11:23:25 följande:

    Ingen frysåterföring för oss idag, vår sista lilla eskimå klarade inte upptiningen. Nu tar vi paus över sommaren innan vi försöker på nytt igen. Lucka till alla ni andra!


    Nej, men vilken otur. Trist!
  • FrunIHuset
    MammasWilda skrev 2015-05-02 10:01:08 följande:

    Jag fick glad fast gubbe på morgonurin, testade eftr 1 timma igen. Tom cirkel. Så min lh-stegring skedde på natten o va endast synlig i mitt morgonurin. O inte i urinet efter.

    Ah okej! Då behöver jag inte vara orolig :) Är lite öm i magen idag så något sker iaf ;)

    Lh-stegring sker 24-36 h innan ägget släpper. Så du kan va lugn :)


  • Vincents mamma

    Hoppar in här också! På fredag ska vi får tillbaka en 5 dagars om allt går som det ska. Längtar med skräckblandad förtjusning!

Svar på tråden Vi som ska göra FET april/maj