• Anonym (Feministisk man)

    Är feministiska män mer attraktiva än patriarkala män?

    Vad tror ni?

  • Svar på tråden Är feministiska män mer attraktiva än patriarkala män?
  • tankfull
    Anonym (Feministisk man) skrev 2015-04-15 16:15:52 följande:

    Vad tror ni?


    Tror? Tycker menar du väl? Och motsatsen till patriarkat är matriarkat, inte feminism - jag föredrar ett jämställt samhälle (i mesta möjliga mån) där inget av könen styr över det andra. En man som respekterar kvinnor är attraktivt, men han behöver inte alltid hålla med mig!
  • IllegalaWax

    Jag förstår inte riktigt varför ni sätter likhetstecken mellan att en feministisk man = omanlig/bögig. Som om man inte kunde vara manlig samtidigt som man är feminist? Jag är man och jag är feminist, och jag ser inga som helst problem att vara ganska utspelande manlig i mitt sätt mot kvinnor. Det finns liksom ingen konflikt.

    Och jag har dessutom en del sexuella intressen som ligger mer mot lekar om dominans och undergivenhet, där jag är väldigt dominerande och tar för mig av min kvinna. Och det finns massor av feministiska kvinnor som inte har några som helst problem att skilja dom rollerna åt. Och det finns massor av feminister som i sängen gillar killar som är något mer dominerande på det sexuella planet.

    Det finns ett spel mellan män och kvinnor, och det finns ingen konflikt mellan det sexuella spelet mellan könen, och frågan om jämlikhet mellan könen i vardagslivet. Jag ser faktiskt ingen konflikt i det, och jag förstår inte varför inte fler folk kan vara lite mer nyanserade och se på det hela lite mer mångbottnat. För mig finns det ingen konflikt, och jag har inga som helst problem att integrera mina olika mångbottnade roller.

  • Pentra
    MaryM skrev 2015-04-15 18:17:53 följande:
    Japp älskar män som är så pass Smarta och insatta att de kallar sig feminister. Att de är jämställda är ett absolut krav.
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.

    Det är varken att vara smart eller insatt att vara/kalla sig för feminist. Inte heller handlar feminismen om jämställdhet, för då hade den kallats för något annat än feminism! ... /Pentra
  • isolande

    Tror faktiskt att män som spelar ut en manlig traditionellt manlig könsroll kan vara det mest oattraktiva jag kan tänka mig.

    Jämställdhet och jämlikhet är norm för mig. Tycker man något annat tyder det på att det är fel i huvudet på människan.

  • Anonym (ikaros-blå)

    O Ändå är det så att de flesta kvinnor vill ha en man och allt behöver inte vara millimeterjämställt. Någon drar vagnen och någon annan knuffar på. 

    O majoriteten vill inte ha någon feministskadad "fjolla" till man.

    Men i den feministiska världen så ska mannen knuffa och dra vagnen, medans kvinnan ligger på hö-lasset och äter bakelser och hånglar med en lebb o spottar på mannen... dra din åsna och knuffa på. Men lasset blir bara tyngre av den tjocka tanten med bakelser som bara tycker synd om sig själv för att hon inte har snopp och kan ge sin lebb vän en riktig runda i hö-lasset...

  • Anonym (Dynamik)
    IllegalaWax skrev 2015-04-15 20:01:22 följande:

    Jag förstår inte riktigt varför ni sätter likhetstecken mellan att en feministisk man = omanlig/bögig. Som om man inte kunde vara manlig samtidigt som man är feminist? Jag är man och jag är feminist, och jag ser inga som helst problem att vara ganska utspelande manlig i mitt sätt mot kvinnor. Det finns liksom ingen konflikt.

    Och jag har dessutom en del sexuella intressen som ligger mer mot lekar om dominans och undergivenhet, där jag är väldigt dominerande och tar för mig av min kvinna. Och det finns massor av feministiska kvinnor som inte har några som helst problem att skilja dom rollerna åt. Och det finns massor av feminister som i sängen gillar killar som är något mer dominerande på det sexuella planet.

    Det finns ett spel mellan män och kvinnor, och det finns ingen konflikt mellan det sexuella spelet mellan könen, och frågan om jämlikhet mellan könen i vardagslivet. Jag ser faktiskt ingen konflikt i det, och jag förstår inte varför inte fler folk kan vara lite mer nyanserade och se på det hela lite mer mångbottnat. För mig finns det ingen konflikt, och jag har inga som helst problem att integrera mina olika mångbottnade roller.


    Ja, nog är min feministiska man precis allt annat än livegen....
  • Anonym (Jess)

    Min man är feminist, och vi har ett jämställt förhållande. Att han är feminist innebär INTE att han är en hunsad toffel som vissa okunniga tycks tro. Vi är två jämbördiga parter som strävar efter att vara oss själva som personer fullt ut och inte vara kvar i gamla könsrollsmönster. Han lagar mest mat och är bäst på inredning, jag städar och fixar små byggprojekt. Vi delar upp sysslor efter det som passar oss, inte efter vad vi "borde" göra. Sexlivet är toppen, rak kommunikation och vi båda tar lika mycket initiativ. Han behöver inte uppvakta mig för att jag ska släppa till, och jag behöver inte skämmas för att jag har stark lust. Så ja, den sortens feministiska man som min är, är definitivt mannen för mig. Sen behöver en man naturligtvis inte kalla sig feminist för att vara som min man, jag hade älskat honom ändå, men nu gör han det.

  • Spartacus

    Vanligt missförstånd att män som är jämställda i sitt tankesätt på något sätt skulle vara mer feminina än andra... lite väl generaliserande. Och feminint behöver inte vara DÅLIGT!

    Min man är nog mer jämställd än någon annan man jag träffat, en del i attraktionskraften!

  • Anonym (ikaros-blå)
    Anonym (Jess) skrev 2015-04-15 20:29:52 följande:

    Min man är feminist, och vi har ett jämställt förhållande. Att han är feminist innebär INTE att han är en hunsad toffel som vissa okunniga tycks tro. Vi är två jämbördiga parter som strävar efter att vara oss själva som personer fullt ut och inte vara kvar i gamla könsrollsmönster. Han lagar mest mat och är bäst på inredning, jag städar och fixar små byggprojekt. Vi delar upp sysslor efter det som passar oss, inte efter vad vi "borde" göra. Sexlivet är toppen, rak kommunikation och vi båda tar lika mycket initiativ. Han behöver inte uppvakta mig för att jag ska släppa till, och jag behöver inte skämmas för att jag har stark lust. Så ja, den sortens feministiska man som min är, är definitivt mannen för mig. Sen behöver en man naturligtvis inte kalla sig feminist för att vara som min man, jag hade älskat honom ändå, men nu gör han det.


    O du byter däck på bilen och håller i borrmaskinen?

    Låt mig gissa, det finns ingen man och du drar någon rövarhistoria för att främja något som är din politiska övertygelse. Då måste du hjälpa till i saken för att få fler omvända till sekten

    Om en majoritet av landets kvinnor var övertygade feminister. Så hade väl F! varigt i riksdagen och inte som nu.. Var är ni någonstans?
  • fluu
    Anonym (ikaros-blå) skrev 2015-04-15 20:36:58 följande:
    O du byter däck på bilen och håller i borrmaskinen?

    Låt mig gissa, det finns ingen man och du drar någon rövarhistoria för att främja något som är din politiska övertygelse. Då måste du hjälpa till i saken för att få fler omvända till sekten

    Om en majoritet av landets kvinnor var övertygade feminister. Så hade väl F! varigt i riksdagen och inte som nu.. Var är ni någonstans?
    Sedan när är alla feminister lika och fi:are? Det finns så många olika inriktningar inom feminismen.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Är feministiska män mer attraktiva än patriarkala män?