• Anonym (hmå)

    tror sambon har en "crush"

    Anonym (Nummertvå) skrev 2015-04-20 23:27:55 följande:

    Känner igen det där med hur tonfallet ändras totalt varje gång han kom på tal. Min sambo började liksom att tindra med ögonen och fick något drömskt i blicken varje gång hon pratade om honom och han var så fantastisk på allt


    Sådär har det varit för mig många gånger då min sambo ofta fått små crusher. Han har nog aldrig gjort något, men det har alltid hänt i en dålig period. Exempelvis så spelade en arbetskamrat av kvinnligt kön oerhört stor roll under ett år, hon hade det så jobbigt med sitt ex och det var så jobbigt för henne att vara ensamstående mamma, och hennes barn kanske hade adhd. Han pratade om henne HELA tiden. Detta var innan vi bodde ihop, och jag var ensamstående mamma till 2 barn varav ett också har en diagnos, dessutom var jag själv sjuk den perioden och sjukskriven. Höll på att dö inombords till sist, han hade aldrig tid att lyssna på mig, var som han tog mig för given.

    Det som avgjorde till sist var att han inte kunde tänka sig att bjuda hem henne när jag var där på några glas vin och med några andra vänner. Jag fick träffa henne en gång på 3 år. Det kändes som det var mer än vänskapsrelation, så jag bad att vi började ibland umgås i kompisgäng och att hon ibland var med, han sa nej, jag bad honom välja. Kanske dumt i efterhand, jag borde bara ha gjort slut.

    I ditt fall ts låter det så otroligt jobbigt. Du kan ju inte tvinga någon att sluta på jobbet liksom. Tycker nog du måste ta upp det någon gång, säg att du inte känner dig sedd och viktigast kanske? Det låter ju som det är det största problemet.
Svar på tråden tror sambon har en "crush"