• Fian88

    Vi som satsar på ett januaribarn!

    Hoppar gärna in här med . Är men i en bim-tråd men dom blir ofta så stora så man inte riktigt blir hörd! Vi är nu inne på vårt 11e försök med barn nr2, har bim 14/5 ca. Vårt första barn blev till snabbt så det här var inte riktigt väntat om man säger så. Men är samtidigt glad att han hinner bli lite äldre innan han blir storebror . Han är nu nästan 19 månader

  • Fian88

    Sitter vid mobil så tror inte jag kan lägga in mig själv. Fian88, bim 14/5, andra barnet, 11e försöket

  • Fian88
    mkes skrev 2015-04-23 16:18:46 följande:

    Åh, jag är gärna med här! smile1.gif Har också gått och blivit testhetsig. Helt utom kontroll. Börjat i princip så fort äl-stickan blivit negativ. smile2.gif Tänkte att det kanske skulle vara skönt att för omväxlings skull satsa på att invänta bim denna månad. En bra utmaning för psyket om inte annat!

    Detta blir försök 2 efter mf i v10 i mars, bim 23:e maj! Någon annan som inte tänkt testa innan bim? Tror stöttning kan behövas. smile2.gif


    Jag har blivit en riktig testnarkoman! Börjar testa på äl+9 alltid, med billiga stickor som jag egentligen inte litar på haha. När vi försökte sist hade jag ingen koll så testade först på bim+4-5. Önskar jag kunde koppla bort det mer denna gången också! Men blir samtidigt mindre besviken om jag börjar testa innan bim, hinner liksom ställa in mig på ett negativt resultat istället för att bygga upp hoppet.
  • Fian88

    Jag tror det är 3-10 dagar det tar för ägget att vandra ner och fästa, i snitt 7 dagar. Sen ska ju hcg nivån stiga en del för att vara mätbar. Även med blodprov så antar jag att det måste komma upp lite i värde för att man ska kunna se, men klart inte så mycket som ett hemmatest kräver.

  • Fian88

    Jag är mer så att eftersom min cykel pendlar mellan 24 och 28-30 dagar så hinner mitt hopp stiga rejält om mensen inte kommit på dag 24, så blir lugnad av att börja testa då, har väntat till bim några gånger (snittcykeln ligger på 26 dagar) men den besvikelsen var värre för mig faktiskt. Men man hittar ju sina egna vägar när det kommer till att hantera situationen

  • Fian88
    pandoraDiem skrev 2015-04-25 17:06:36 följande:

    Precis, visst gör man det, alla är vi olika :)

    har ni några bra tips på hur ni lyckats leva normalt under all barnlängtan. kommer hela tiden på mig själv med tankar som "bborde jag verkligen träna på det här sättet, äta detta, planera in denna resa - för tänk om..." Så ibland känns det som jag redan lever som om jag vore gravid, vilket bara gör väntan ännu jobbigare, så dumt.


    Jag lever som vanligt! Förutom att jag tar vitamintillskott för gravida, Aco gravid tar jag. Man hinner ju märka om man är gravid innan fostret börjar få sin näring genom mamman. När jag var gravid med sonen var jag jätteorolig eftersom jag varit ute och festat nån gång ganska rejält ungefär när ägget blev befruktat/fäste (visste ju inte det då) men min bm sa att det inte är någon fara så pass tidigt. Sen dricker vi ju aldrig i princip längre eftersom vi har en 1,5åring här hemma . Äter precis som jag känner för fortfarande!
  • Fian88
    GrönaDruvan skrev 2015-04-27 15:49:21 följande:

    Hej alla! Inte skrivit på ett tag nu.

    Kul att skriva det ni läser smile1.gif

    För min del så är mensen slut, så nu väntar vi in äl här...får väl se till att ha mycket rajtan tajtan här också. Hur vi nu ska orka...:-/ är så mycket runt omkring just nu, är bl.a. Mitt i en husförsäljning, och det suger musten ur en..,


    Förstår att det måste vara stressigt! Tror jag har äl nu i dagarna, börjat få ont över livmoder/äggstock samt mer flytningar.
  • Fian88
    benjateo skrev 2015-04-29 20:55:25 följande:

    Hej hej jag hänger på här, är inne på försök nr 2.. har bim på måndag 4/5..testlagret visar inget än..har ett cb digitaltest hemma..vill såå gärna ta det i morgon men det kanske är för tidigt.. vill vill vill dock! smile1.gif


    Jag skulle vänta med det digitala om jag var du! Dom är inte särskilt känsliga nämligen. Bättre att köpa ett cb-plus i så fall
  • Fian88
    benjateo skrev 2015-04-30 12:00:32 följande:
    Tack för svar.. fan skulle lyssnat på dig.." ej gravid"  blev så sne så jag tagit 2 powerwalks idag o druckit en redbull med gott samvete.... smile1.gif
    Tråkigt! Men än är det inte kört
  • Fian88
    Kixpix skrev 2015-05-04 12:38:58 följande:
    Haha men håller testet egentligen? Alltså strecket?

    Jag lägger det nog bara någonstans i huset och skriver "grattis i förskott pappa" ;) OM det nu skulle bli något!
    Det är om du tar ett digitalt som det försvinner efter ett tag, ett vanligt test med färgstreck håller för alltid, typ haha
  • Fian88
    Molli skrev 2015-05-07 17:16:48 följande:



    Fick gå in via datorn, då funkade det att ladda upp bild :)
    SÅ vad tror ni?
    (Tagit 2 likadana tet)


    Grattis!
  • Fian88
    MissHelene skrev 2015-05-11 08:23:58 följande:

    Det blir en januaribäbis för oss också! Wohoo! phpcDEp9H01570.jpg


    Grattis
  • Fian88
    linnsanbelle skrev 2015-05-11 21:21:54 följande:

    Nej va tråkigt :(


    www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
    Ja det börjar kännas tungt! Får hoppas att 12e försöket är vårt lyckoförsök helt enkelt
  • Fian88
    linnsanbelle skrev 2015-05-11 21:40:06 följande:
    Usch va segt! :( har ni barn sen tidigare?

    Jag och sambon försöker på första men är bara inne på andra försöket..
    www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
    Ja vi har en son som är 19 månader . Han blev till på andra försöket så är rädd att nått inte står rätt till längre. Har fått mycket problem med acne vilket jag aldrig haft, inte ens under tonåren, så misstänker att det kan vara nån slags hormonell obalans . Men vi har bestämt att vi ska söka hjälp privat efter sommaren om vi inte blivit gravida tills dess! Hoppas ni lyckas snart! Är en fantastisk upplevelse . Och det blir bara roligare och roligare
Svar på tråden Vi som satsar på ett januaribarn!