Inlägg från: Anonym (Förvirrad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förvirrad)

    Han ger dubbla budskap

    Min man har varit missnöjd med vårt äktenskap det senaste året och efter mkt tjafs hit o dit bestämdes det att vi skulle separera. Det är han som har dragit igång processen, men vi lever fortfarande tillsammans tills han hittar nytt boende. Han ger mig dock dubbla budskap. Häromkvällen när vi skulle sova frågade han om han fick hålla om mig en stund. Gör man verkligen så om man vill separera från någon??

  • Svar på tråden Han ger dubbla budskap
  • Anonym (Förvirrad)

    Tack för era svar!! Men VARFÖR beter man sig så? Jag hade aldrig gjort det...

  • Anonym (Förvirrad)

    Det är en lång historia, men han har tyckt att vi har glidit ifrån varandra under tiden som jag var gravid med vårt barn. O jag har varit ledsen för att han inte har visat mig några känslor knappt utan det har i stort sett bara varit sex o inget annat från hans sida. Nu när han kom hem från sin tjänsteresa hade han köpt min favoritparfym! Jättesnällt, men gör man så när vi står inför en skilsmässa? Han tyckte jag förtjänade parfymen...

  • Anonym (Förvirrad)

    Ja det har du helt rätt i! Inte minst med tanke på att vi har barn tillsammans. Det är väl jag som letar efter tecken på ånger bara...

  • Anonym (Förvirrad)

    Återigen känner jag mig så förvirrad! När vi gick och la oss igår för att sova så ville han att jag skulle hålla om honom o smeka hans rygg. Sen somnade han efter ett tag. Jag begriper inte! Vet att jag borde ställa honom mot väggen, men jag är så rädd för vad svaret ska bli...

  • Anonym (Förvirrad)

    Usch vad jobbigt! Är rädd att det blir samma utgång för min del oxå

  • Anonym (Förvirrad)

    Ska man ta avstånd istället för att inte riskera att bli sårad igen? Eller låta det pågå o se vad det leder till?

  • Anonym (Förvirrad)

    Ska man ta avstånd istället för att inte riskera att bli sårad igen? Eller låta det pågå o se vad det leder till?

  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Besviken) skrev 2015-04-27 13:25:57 följande:

    Precis så var det för mig också...mitt ex ville inte fortsätta men vi bodde ihop i 3 månader efter pga. att det inte fanns boende innan dess...

    Första månaden var avståndstagande från bådas håll och vi höll oss undan, jag sov på soffan exempelvis. När jag började sova i sängen igen så började vi ha sex och visa varandra mer närhet igen, den sista månaden var den bästa under hela vårt 11-åriga förhållande! Jag hoppades in i det sista och tänkte att det här - det kommer lösa sig! Vi som har det så bra!

    Men dagen D kom när jag skulle flytta och han ville inte ha mig kvar, gissa varför? Jo naturligtvis var det en annan på ingång, redan 3 dagar efter jag flyttat ut 


    Vad hemskt!! Hur kan man göra så mot någon man levt tillsammans med i så många år?! O indirekt sviker den "nya"... (även om du såklart inte bryr dig om den personen.) Jag vill ju innerst inne att det ska bli bra mellan oss. Jag älskar honom fortfarande o det är han som har varit missnöjd med vårt äktenskap o tagit initiativ till separationen. Därför är jag helt oförstående hur han kan agera som han gör. Hade jag inga känslor kvar hade jag inte ens velat ta i honom eller be honom röra vid mig. Jäkla soppa rent ut sagt
  • Anonym (Förvirrad)

    Igår ville han återigen ha närhet, då skulle jag hålla om honom o smeka hans rygg... Jag blir förvirrad o ett hopp tänds genast!

  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Besviken) skrev 2015-04-27 14:39:57 följande:

    jaa...själv skulle jag inte kunna svika den eventuella nya partner jag skaffat genom att ha sex med mitt ex, men kanske har inte män den spärren?!  Det är ju tröstande och skönt med närhet och har man varit tillsammans länge är det invant och okomplicerat, kanske därför det är lätt att fortsätta med beröring och sex utan att den som ville skiljas skulle ändra sig...

    Jag skulle INTE hoppas på att han skulle ändra sig om jag var du, känns det fel med fortsatt närhet och beröring så dra dig undan. 


    Tack snälla för dina kloka svar!
  • Anonym (Förvirrad)

    Det är därför jag undrar om han börjar tveka! Enligt honom är vi båda initiativtagare till skilsmässan, men jag anser att det är han som dragit det till sin spets. Man ligger ju inte o håller om varandra o kramas om man ska avsluta ett långt äktenskap, eller?

Svar på tråden Han ger dubbla budskap