• Grodis07

    Vikten rör sig inte!!

    Jag har tidigare vart en tjej som tränat på en seriös nivå på gymmet. Alltså 5 dagars styrketräning, 5-6 stora mål om dagen. Men jag tröttnade på detta för det stressade mig så och la det på en mer avslappnad nivå.
    Idag tränar jag tunga pass på gymmet 2 dagar o veckan. Jag går ut och springer 1-2 ggr i veckan och tränar boxning 1 dag i veckan.
    Kosten var det som stressade mig mest innan, att äta så mycket och ofta.
    Nu har jag börjat använda mig av appen Lifesum för att se till att jag inte äter för mycket.
    En dags intag kan se ut såhär:
    Frukost: 2 stekt ägg, 1/2 avokado plus smoothie på bär vaniljkvarg och vatten
    Lunch: kött med potatis eller pasta, massa sallad ibland sås.
    Mellanmål: ibland kvarg, ibland en macka ibland inget.
    Kvällsmat/middag: antingen äggröra eller samma som lunch om jag är hungrig.
    Nu har jag kört såhär med fusk på helgerna i flera veckor och vågen rör sig inte. Märker inte heller skillnad på kroppen i spegeln.
    Vad gör jag för fel, någon??? Rör mig dessutom mycket i mitt jobb så känns som om jag borde förbränna eftersom att jag äter mer och tränar mer kondition än innan..?

  • Svar på tråden Vikten rör sig inte!!
  • Grodis07

    Nej gå ner i vikt.

    Har aldrig tidigare lagt på mig såhär mycket runt magen som jag har nu. Fattar inte vad jag gör för fel!

  • K grrl

    Du äter för mycket. Om du ligger ok i kaloriintag under veckorna är det helgfusket som ställer till det.

  • Let it Rain
    Grodis07 skrev 2015-04-25 09:47:11 följande:

    Nej gå ner i vikt.

    Har aldrig tidigare lagt på mig såhär mycket runt magen som jag har nu. Fattar inte vad jag gör för fel!


    Sådär mycket mat kommer du snarare att öka i vikt med på sikt om du fortsätter att träna. Om du vill minska i vikt så måste du även strama åt kaloriintaget rejält förutom att utöva motion.
  • Let it Rain
    Grodis07 skrev 2015-04-25 17:44:56 följande:

    Men äter inte mer än 1300 kcal om dagen ???? :o


    I så fall måste du äta väldigt små mängder, för det du rabblar upp kan du inte äta så mycket av om du ska hålla det under 1300 kval per dag. Är du helt säker på att du verkligen inte har räknat fel?
  • K grrl
    Let it Rain skrev 2015-04-25 17:47:10 följande:
    I så fall måste du äta väldigt små mängder, för det du rabblar upp kan du inte äta så mycket av om du ska hålla det under 1300 kval per dag. Är du helt säker på att du verkligen inte har räknat fel?
    Det beror ju helt på avokadons storlek, hur många ägg i äggröran, grädde i röran eller ej, stekfett... Visst är det möjligt att landa på 1300 kcal (dubbelkollade), men då är avokadon och pastaportionen liten, köttet magert, tre ägg i äggröran och ingen sås.
  • Aniiee

    Och du väger? Du är hur lång? Hur gammal? Har hur hög fettprocent på kroppen?

    Vi kan råda dig bättre om du talar om det. 


    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Friddelie89

    Min vikt står med still nu.. Periodvis gör den det. Har tappat 45kg så antar det är vanligt. Följ gärna mig på instagram @ Fridaochliia

  • K grrl
    Aniiee skrev 2015-04-25 19:31:03 följande:

    Och du väger? Du är hur lång? Hur gammal? Har hur hög fettprocent på kroppen?

    Vi kan råda dig bättre om du talar om det. 


    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
    ...och hur länge har TS hållit på? Kan också vara relevant. Liksom hur helgfusket ser ut.
  • Aniiee
    K grrl skrev 2015-04-25 19:42:45 följande:
    ...och hur länge har TS hållit på? Kan också vara relevant. Liksom hur helgfusket ser ut.
    Absolut. Allt kom inte med i hastigheten Solig
    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Grodis07

    Som sagt har jag hållt på med träning på en mer seriös nivå innan, åt sex mål om dagen, ca 300g kött om dagen, protein x 3 min vikt och en strikt mängd kolh. Då tränade jag tung styrketräning 5 ggr i veckan.

    Nu tränar jag styrka 2 ggr i veckan, boxar 1 gång i veckan, springer 1-2 ggr plus yoga några dagar.

    Kosten ser ut såhär:

    Frukost: 2-3 ägg 1/2 avokado smoothie på frusna bär vatten babyspenat 1 sked vaniljkvarg 0.2% ELLER 2-3 ägg ett glas juice 1 knäcke

    Lunch: 100-120g kyckling, nötfärs eller lax. 100g potatis el pasta. Sallad. Sällan sås.

    Mellanmål: 200g kvarg eller ett knäcke eller ingenting.

    Kvällsmål: samma som lunch om jag tränar, annars bara flingor eller stekt ägg.

    Detta är INGENTING jämfört med hur jag åt innan och som sagt kör jag mer cardio nu?

    Kan det vara så att min kropps förbränning blivit fuckad pga hur jag åt och tränade innan?

  • Grodis07

    Senast jag vägde mig var hösten 2013 inför tävling och då vägde jag 62 kg. Sedan dess har jag lagt på mig mer muskler, men även fett såklart. Hade knappt något fett på kroppen inför tävlingen.

    Idag vägde jag mig och väger 73(!!!) kg och är 173 cm lång. Tror inte det är onormalt men från att alltid vart en stlk 36 är jag idag en 38 ibland 40. Wtf!

    Ang helgfusk kan det bli en godispåse lite extra god mat med typ sås eller något annat gott. Inga extrema mängder alls.

  • K grrl

    Jag styrketränar själv och vet ju hur jäkla mycket mat som krävs - jag äter betydligt mer än vad jag gjorde på fler timmar cardio i veckan. Men rimligtvis borde du gå ner i vikt på det kaloriintaget, så antingen är din räkning off, eller så förväntar du dig för mycket resultat på för kort tid.

  • tröttismamma

    GÅ NER I VIKT GENOM FACEBOOKGRUPPEN "MÄTT OCH LÄTT DIET" (ät gott, var mätt och gå ner i vikt)

    Jag har försökt gå ner i vikt länge nu, men allt jag testat har misslyckats. Jag körde GI ett tag, men kunde inte hålla mig borta från snickers, eftersom det ståd med på listan. Så jag stannade i vikt och stod stilla länge. Sedan hade jag världens sötsug och sug efter kolhydrater. Jag har även prövat att räkna kcal, vilket fungerade jättebra innan jag fick barn. Men nu när jag testat så gick jag ner lite, sedan var det samma sak igen - jag stod stilla i vikt. Man blir minst sagt frustrerad när man väger lika mycket oavsett om man äter som vanligt eller försöker hålla igen på kalorierna. Jag vet att över en viss viktgräns, så har jag svårt att få igång viktnedgång. Jag är säkert inte ensam om det.

    Hursomehelst, så började jag med en helt annat metod för en vecka sedan. Den är verkligen superbra. Kan direkt säga att det är den bästa metod som jag testat hittills. Tänkte att jag inte skulle väga mig på ett tag, men kunde inte låta bli efter en vecka ändå. Jag blev överraskad för jag hade gått ner 1,5 kg :D

    Jag kör den amerikanska viktväktarmetoden "filling & healthy". Jag kör den på heltid. Man är mätt hela tiden kan jag säga och jag blev av med mitt sockerberoende direkt, vilket aldrig händer annars. Jag lider heller inte alls av att vara på diet, något som annars brukar vara ett problem för mig.

    Jag har hursomhelst startat en facebookgrupp, där jag informerar lite om metoden och lägger ut goda recept som är f&h-vänliga. Gruppen heter "Mätt och Lätt Diet". Är du intresserad av att vara med och gå ner i vikt genom att äta gott och vara mätt, så är du varmt välkommen :)

Svar på tråden Vikten rör sig inte!!