• Viggosmamma90

    BF December 2015/January 2016

    Haloj!

    Finns det fler som väntar bebis(ar) till december i år eller januari nästa år? Skulle gärna vilja ha kontakt med lite trevligt folk och kanske även hitta på saker? Jag har en 3 åring och väntar nu mitt andra barn =)

    Hör gärna av er!

  • Svar på tråden BF December 2015/January 2016
  • Blgebo
    Deaniemi skrev 2015-07-10 10:25:40 följande:

    Precis så jag tänker, så mycket enklare om man vet könet att fundera på namn! Dock är min sambo osäker om han vill veta... Från början ville han veta men nu är han osäker :/


    Med näst sista så berättade jag inget för honom, bara jag som visste vad det var. Så när hon föddes, trodde han att det var en pung han såg.... hahaha....fast jag visste ju att han såg fel. Lite svårt att hålla tyst var det, och att inte kunna köpa ngt flickigt...  
  • Blossom08

    Hej!

    Jag hoppar gärna in här också om jag får :) Har BF 25 december med andra barnet (hoppas dock lite på att bebis tittar ut tidigare som första gjorde, inte så kul att ligga på förlossning/BB över julen...) Tror faktiskt också att jag kommer bli tillbakaflyttad lite på RUL för på KUB:en beräknades det bakåt ett par dagar även om det inte skrivs in journalen eller så.

  • whyoknogo123
    nikki06 skrev 2015-07-09 08:28:18 följande:
    Ja lite snopet va det, när vi kom hem var jag fly förbannad för att vi inte fick veta men det försvann snabbt. Vi pratade också om Emmakliniken för den är närmaste privata, vi bor i karlskrona så det är ju en bit. Men sen pratade min sambo om hur mycket jag tycker om överraskningar, att jag själv sagt att jag aldrig skulle gå och tjuvkika på julklapparna när jag var liten för jag vill vänta tills självaste julafton. Och då kanske man ska se detta som samma sak ;) att man får dra ut på nyfikenhet lite längre, sen ser jag framför mig där i december när man får upp bebisen på bröstet och ska få se könet för första gången, ååh va jag längtar!

    Men förstår verkligen att folk kollar, jag spricker nästan själv av nyfikenhet! Och jag fick för mig att man skulle få svårare att knyta an om man inte vet kön men det tycker jag inte, dock så vet jag inte om hur det är att veta ;)
    Jag tror inte alls man får svårare att knyta an om man inte vet kön. Min väninna väntade och när den lilla kom ut och låg på hennes bröst och började amma så dröjde det säkert en halvtimma innan väninnan tittade och såg, åh det är en liten flicka. Det måste ju vara en helt otroligt häftig känsla!! Glad för din skull.
  • whyoknogo123

    hur går det för er tjejer då? Jag gick in i v13 och ska på KUB om ett par dagar. Vågar man släppa skräcken och börja glädjas nu, måne?

  • Deaniemi

    Var på RUL idag, en liten sprallig bebis var det! Blev framflyttad såpass mycket att jag ska komma tillbaks om tre veckor för att kunna få en utförlig undersökning. 27/12 blev det nu.

  • nikki06
    whyoknogo123 skrev 2015-07-10 14:03:12 följande:
    Jag tror inte alls man får svårare att knyta an om man inte vet kön. Min väninna väntade och när den lilla kom ut och låg på hennes bröst och började amma så dröjde det säkert en halvtimma innan väninnan tittade och såg, åh det är en liten flicka. Det måste ju vara en helt otroligt häftig känsla!! Glad för din skull.
    Åh va härligt för din väninna! Gud va man längtar :) Tack ska du ha! Ska du titta kön? :)
  • Jessa N

    Hej alla!

    Kub imorgon vilket ska bli otroligt skönt. Jag har lite svårt att ta in att det skulle vara nån därinne så det ska bli skönt att få det bekräftat! =)

  • whyoknogo123

    Usch... 12+3 får jag en enorm blödning. Tänk er menstruation gånger 10. Jag rusar in på KK akuten och får snällt ligga och blöda i 2,5 timmar tills läkaren bemödar sig att ta sig en titt. Men jag såg bebisen på ul-skärmen, hjärtat bankade och bebisen förde sina armar mot ansiktet. Blöder fortf men det har avtagit ngt, ska på KUB i em så hoppas att allt fortf är ok. Har nu har blödningar från och till under hela min graviditet, känns nästan absurt att ett friskt barn ska födas i januari när jag blöder som jag gör. 

  • whyoknogo123

    Det blir ingen bebis för mig i januari. I vecka 15 gick mitt vatten. Via ultraljud kunde man konstatera att bebisen levde och hade hjärtaktivitet men inte hade en droppe fostervatten kvar. IOM jag var i vecak 15 var det omöjligt att rädda graviditeten. Barnet skulle aldrig överleva. Jag blev inducerad och efter 9 timmar värkar krystade jag fram ett litet foster. Vi fick en lång stund tillsammans. Sen blev jag sövd och skrapad. Några dagar senare rann min mjölk till. 

  • Deaniemi
    whyoknogo123 skrev 2015-08-04 11:27:51 följande:

    Det blir ingen bebis för mig i januari. I vecka 15 gick mitt vatten. Via ultraljud kunde man konstatera att bebisen levde och hade hjärtaktivitet men inte hade en droppe fostervatten kvar. IOM jag var i vecak 15 var det omöjligt att rädda graviditeten. Barnet skulle aldrig överleva. Jag blev inducerad och efter 9 timmar värkar krystade jag fram ett litet foster. Vi fick en lång stund tillsammans. Sen blev jag sövd och skrapad. Några dagar senare rann min mjölk till. 


    Åh nej! Beklagar sorgen ;-(
  • Jessa N
    whyoknogo123 skrev 2015-08-04 11:27:51 följande:

    Det blir ingen bebis för mig i januari. I vecka 15 gick mitt vatten. Via ultraljud kunde man konstatera att bebisen levde och hade hjärtaktivitet men inte hade en droppe fostervatten kvar. IOM jag var i vecak 15 var det omöjligt att rädda graviditeten. Barnet skulle aldrig överleva. Jag blev inducerad och efter 9 timmar värkar krystade jag fram ett litet foster. Vi fick en lång stund tillsammans. Sen blev jag sövd och skrapad. Några dagar senare rann min mjölk till. 


    Nej, vad tråkigt!! Jag är jätteledsen för er skull!!
  • Jessa N

    Hur går det för alla?

    Jag är i v 18, 1,5 v kvar till RUL. Jag tycker jag får vänta sålänge varje gång, det var lika sent förra gången...

  • haannah
    Jessa N skrev 2015-08-20 21:17:31 följande:

    Hur går det för alla?

    Jag är i v 18, 1,5 v kvar till RUL. Jag tycker jag får vänta sålänge varje gång, det var lika sent förra gången...


    Jag var på RUL i onsdags, var då i 18+3 och de ville att jag skulle komma tillbaka för att kunna se mer/tydligare, göra en noggrannare undersökning helt enkelt. De sa att allt såg bra ut men jag har lite "extra hull" på magen och de ville därför göra ett till ultraljud, och jag kommer då vara i 20+3 om det inte flyttas åt något håll förstås :) det är drygt med väntan, helt klart..
  • Blossom08

    Var på RUL förra veckan, blev flyttad bakåt en vecka så nytt BF-datum är första januari :) Spännande att se vilket år det blir nu då! Annars såg allt bra ut och jag mår bra förutom att jag börjat känna av lite foglossning :(

Svar på tråden BF December 2015/January 2016