• Anonym (lolo)

    Vi unga med män i fängelse!

    Vill skapa en tråd för oss upp till 30 med man/kille i fängelse,

    hur tänker ni ang det, har ni barn? Tänker ni stanna? Hur lång volta fick han? Vad känner ni?

    Själv är jag 21, med en två månaders och en man som fått livstid...

    Inga onödiga kommentarer Tack!

  • Svar på tråden Vi unga med män i fängelse!
  • Anonym (33)
    Anonym (Prican) skrev 2015-05-15 13:32:06 följande:

    Om han sitter på livstid måste det vara ett mycket allvarligt brott han har begått. Var han kriminell när ni träffades? Jag frågar eftersom jag är nyfiken på om varför du i så fall inte drog när du fick det klart för dig. Tänker du sitta och vänta på att han bli frigiven? Tror du att han kommer att förändras till det bättre när han kommer ut?


    Han kan säkert få tidsbestämt just om han har någon som väntar på honom, och sedan blir det väl straffreducering med minst 1/3 av straffet om han sköter sig, eller?

    Så här står det på Wiki om livstidsdomar: 

    De brott för vilka man enligt svenska brottsbalken kan få livstids fängelse som påföljd är följande: människorov, mord, mordbrand, grov allmänfarlig ödeläggelse, grovt sabotage, grovt sjö- eller luftfartssabotage, grovt flygplatssabotage, grovt spridande av gift eller smitta, anstiftan till myteri, uppror, högförräderi, trolöshet vid förhandling med främmande makt, egenmäktighet vid förhandling med främmande makt (i vissa fall), grovt spioneri, grovt lydnadsbrott, grov rymning, undergrävande av stridsviljan, försummande av krigsförberedelse, obehörig kapitulation, stridsförsumlighet, landsförräderi, grovt folkrättsbrott, grov olovlig befattning med kemiska vapen, grov olovlig befattning med minor och grov olovlig kärnsprängning. Vissa av dessa brott kan endast begås då Sverige är i krig.


    Källa: sv.wikipedia.org/wiki/Livstids_f%C3%A4ngelse_i_Sverige


  • eMund

    Snitt tiden för livstid är 25 år. Du kan inte räkna med mindre. Som tidigare har nämnt så sitter han där på grund av ett allvarligt brott.

  • tobbe01
    Anonym (lolo) skrev 2015-05-13 19:49:07 följande:

    Vill skapa en tråd för oss upp till 30 med man/kille i fängelse,

    hur tänker ni ang det, har ni barn? Tänker ni stanna? Hur lång volta fick han? Vad känner ni?

    Själv är jag 21, med en två månaders och en man som fått livstid...

    Inga onödiga kommentarer Tack!


    Livstid! Då har han mördat eller dräpt någon antar jag?
  • Anonym (lolo)

    Hej.

    Oavsett om jag lämnar honom eller inte så kommer jag inte att förbjuds honom att träffa sitt barn. Även om det kan påverka negativt så förtjänar alla barn att ha en Pappa som de själva kan välja att bryta med om de så vill det.

    För er som undrar så var han inte kriminell när vi träffades med visst hade hade varit med en och annan krog slagsmål men det gör inte honom till yrkes Kriminell och släpps han idag eller om 20 år så kommer det vara en läxa för honom att aldrig mer närma sig sånna typer som fick han på kåken.

  • Anonym (Anders)
    Anonym (lolo) skrev 2015-05-13 19:49:07 följande:

    Vill skapa en tråd för oss upp till 30 med man/kille i fängelse,

    hur tänker ni ang det, har ni barn? Tänker ni stanna? Hur lång volta fick han? Vad känner ni?

    Själv är jag 21, med en två månaders och en man som fått livstid...

    Inga onödiga kommentarer Tack!


    Det som jag tycker är intressant att fundera på är varför det är så många kvinnor som dras till män som man rimligtvis borde undvika till varje pris.

    Döms man till livstid har man ju knappast snattat godis. Troligtvis seriemördare och därmed troligtvis grov psykopat.

    Varför dras kvinnor till sådana män? Varför skaffar man barn med såna män?

    Jag moraliserar inte, jag är uppriktigt nyfiken på varför man inte håller sig så långt borta som möjligt.
  • Anonym (mmhhhmmmm)
    Anonym (***) skrev 2015-05-14 23:22:43 följande:
    Om han verkligen är oskyldig så behöver man inte dölja att han sitter inne.

    Fasad? Ingen vet om något. Önskar att han verkligen hade gjort ett grovt bedrägeriet så hade vi kanske fått leva fett ett tag

    Varför ska man tycka synd om folk som resonerar på detta sätt?
    Du behöver inte tycka synd om, även om folk kan kläcka ur sig en hel del i affekt och även när de tycker att ska man ändå sona sitt brott då hade det varit bra att utfört ett brott och fått ut något av det. Hoppas att du är lika ivrig gällande alla våra skitbidrag som vi fullkomligt öser över kreti och pleti som rätt ofta utnyttjar dem. 

    Så som sagt, du behöver inte tycka synd om. Men det är bättre att hålla käft än så tvärsäkert och dömande uttala sig om någon som man inte vet ett skit om. Så jag frågar dig igen. Känner du dig lite bättre som människa när du kan trycka till någon när du sitter där bakom din skärm? Känner du dig lite förmer, lite mer rättskaffens, lite mer självgod? Jag både avskyr och tycker synd om sådana människor som behöver gotta sig i andras olycka och som behöver trycka till andra för att själva känna sig bättre.
  • Anonym (mmhhhmmmm)

    Och en sak till, kära (***). Det är sådana som du som gör att även oskyldiga och deras familjer döljer att de sitter i fängelse. Just pga sysslolösa skvallerkärringar som bara älskar att skvallra och snacka en massa skit om folk. De har inga egna meriter att visa upp, men kan de åtminstone tala om för världen (eller åtminstone grannarna) att pssst, psst, han måste gjort något riktigt allvarligt och han är grov kriminell och en sopa, kan de känna sig lite bättre åtminstone de 5 minuterna. Väldigt äckligt beteende. Jag umgås hellre med någon som dödat någon än illasinnade skvallerkärringar som skapar storm i ett vattenglas utan att veta ett skit.

  • Anonym (Sjukt)
    Anonym (mmhhhmmmm) skrev 2015-05-15 21:44:29 följande:

    Och en sak till, kära (***). Det är sådana som du som gör att även oskyldiga och deras familjer döljer att de sitter i fängelse. Just pga sysslolösa skvallerkärringar som bara älskar att skvallra och snacka en massa skit om folk. De har inga egna meriter att visa upp, men kan de åtminstone tala om för världen (eller åtminstone grannarna) att pssst, psst, han måste gjort något riktigt allvarligt och han är grov kriminell och en sopa, kan de känna sig lite bättre åtminstone de 5 minuterna. Väldigt äckligt beteende. Jag umgås hellre med någon som dödat någon än illasinnade skvallerkärringar som skapar storm i ett vattenglas utan att veta ett skit.


    Eh, du umgås hellre med någon som har mördat någon än någon som skvallrar? Är du allvarlig?
  • seriösanvändare
    Anonym (Anders) skrev 2015-05-15 20:31:16 följande:
    Det som jag tycker är intressant att fundera på är varför det är så många kvinnor som dras till män som man rimligtvis borde undvika till varje pris.

    Döms man till livstid har man ju knappast snattat godis. Troligtvis seriemördare och därmed troligtvis grov psykopat.

    Varför dras kvinnor till sådana män? Varför skaffar man barn med såna män?

    Jag moraliserar inte, jag är uppriktigt nyfiken på varför man inte håller sig så långt borta som möjligt.
    Och jag är uppriktigt nyfiken på varför denna idiotiska fråga alltid ställs.

    Det är väl inte konstigare att vissa kvinnor dras till våldsamma/farliga/kriminella män, än att vissa män blir våldsamma/farliga/kriminella? Tror du att kvinnor är några helgon?

    Det finns "rötägg", eller människor med problem, eller människor som gör korkade partnerval, hos båda könen. Men de flesta dras trots allt till laglydiga, vettiga partners.
    Om du alltid är seriös, lever du bara ditt liv till hälften.
  • Anonym (mmhhhmmmm)
    Anonym (Sjukt) skrev 2015-05-15 22:34:08 följande:
    Eh, du umgås hellre med någon som har mördat någon än någon som skvallrar? Är du allvarlig?
    Skrev "dödat" i.o.f.s. Och ja, det gör jag, eftersom elakt jävla skvaller kan ställa till med väldigt mycket elände, ibland t.o.m. mer än en person som råkat döda någon. Man är väldigt inskränkt om man inte inser det. Fast det är klart, som skvallerkärring är det inte mycket man fattar. Glappar bara på.
Svar på tråden Vi unga med män i fängelse!