• Anonym (Olustigt?)

    Exet umgås med hans familj

    Min man sen fem år tillbaka har två barn med sitt ex, och de skiljde sig för ca tio år sedan, barnen är nu 12 och 13. Jag och mannen har tre små barn tillsammans och jag kommer bra överens med bonusbarnen och mannens övriga familj som jag tycker mycket om och som tycker mycket om mig.

    Något som dock stör mig är att exfrun bjuder in mannens släkt när de kommer på besök till staden, och bjuder gärna in sig själv hos hans familj, både till de som bor här och de som hälsar på ett par veckor om året. Hon låter barnen plinga på och mannens familj känner att de inte kan låta henne vänta utanför så de ber henne komma in. Hon tar ofta bilder och lägger på Fb för att visa upp dessa träffar och hon är fb-vän med alla i mannens släkt som är medlemmar. Och hon har deras telefonnummer och det känns konstigt att hon ringer hans syskon när vi umgås..

    Överreagerar jag som tycker att det känns olustigt och fel? Mannen säger själv att han skulle avsky om min familj umgicks med mina ex. Hans barn träffar ju övriga släkten när de är med oss. Och skulle barnen vilja umgås mer med hans familj kan vi ordna det.

    Självklart bestämmer släktingarna själva vilka de vill umgås med, men om vi skulle bjuda in hans systers ex skulle antagligen systern och nya mannen ta illa upp, men de förstår tydligen inte alls att jag tar illa upp. Tycker det är en sak att man hälsar och pratar lite om man skulle mötas på stan, men att äta middagar ihop osv.. Mannen säger att han ska prata med sin familj men det blir aldrig av.. vet att vissa i mannens familj ogillar henne, men varför kan resten åtminstone inte ha lite förståelse? Känns konstigt att de hälsar på oss för att ett par timmar senare åka till exet...

  • Svar på tråden Exet umgås med hans familj
  • sextiotalist

    Min sambo ogillade skarpt att hans ex umgicks med hans syskon (och dessutom pratade illa om honom), hans föräldrar såg till att minimiera kontakten med henne (hon ville ha ett aktivt umgänge med dom också, men där fick hon njet).

  • vampyria2
    Anonym (Mum) skrev 2015-05-21 17:35:24 följande:

    Jag förstår dig precis! Min sambos ex umgås och har kontakt med mina svärföräldrar. De gick isär för över 7 år sedan. Det får de väl ha för mig, men det som stör mig är att de fortfarande har bilder framme hemma hos sig på sambon och exet ihop + att svärmor väldigt ofta kallar mig för exets namn!


    Haha då ska du vara glad över att du inte är tillsammans med mig, jag har bilder på barnens pappa uppe, varför inte det är deras hem också.
    Varför skulle jag säga nej när barnen frågar om de får ha kort på dem med sin pappa i bokhyllan? 

    Tur att min särbo har bättre självkänsla än att bli svartis på såna saker.
  • sextiotalist
    vampyria2 skrev 2015-05-22 13:32:44 följande:
    Haha då ska du vara glad över att du inte är tillsammans med mig, jag har bilder på barnens pappa uppe, varför inte det är deras hem också.
    Varför skulle jag säga nej när barnen frågar om de får ha kort på dem med sin pappa i bokhyllan? 

    Tur att min särbo har bättre självkänsla än att bli svartis på såna saker.
    Tur att du inte är tillsammans mot mig, jag är allergisk mot foton på väggar och i bokhyllor. Vi har inga foton framme, varken på barn eller föräldrar.
    Om sambons barn hade velat haft något foto på sin mamma, då hade de fått ha det stående bredvid sängen.
  • Anonym (???)

    Förstår jag rätt att hon alltså är modern till två av din sambos föräldrars barnbarn syskonbarn osv?

    Isf tycker jag du överreagerar. Iom barnen kommer det alltid finnas en koppling och ett band mellan dem som är starkt

  • Ego Lovers
    lacrymosa skrev 2015-05-20 23:05:14 följande:

    Det lustiga är att du har sådan koll på vad hon gör, bilder hon lägger upp på FB, vilka hon är vänner med, hur ofta de träffas...
    Det är du som låter dig påverkas av det hela. Hur svårt är det att vända ryggen till det? Deras relation har inget med dig att göra. Varför ska de sluta träffas för DIN skull? 


    Det betyder inte att TS kollar upp exet. Det räcker att TS är vän med de som exet ev taggar i sina bilder så ploppar de upp i ts flöde.
  • Brumma

    Bara läst TS.

    Jag tycker inte man har rätt att gå in och be människor i ens närhet att inte umgås med speciella personer - speciellt inte om enda anledningen är att de är ett ex...

    Min bonus mamma kan titta in hos mina svärföräldrar om hon ändå är i närheten. De har ju en relation som inte är avhängig min man utan en relation dom är bara deras. Hon är vän med min svägerska - de blev bra vänner när hon och min man var tillsammans och man säger ju inte upp vänskapen för att man bytt partner - eller? Mina vänner är ju mina och har inget med känslorna för min partner att göra...

    Jag umgås inte med min mans ex, däremot har jag blivit god vän med hennes syster och vi träffas gärna över en kopp kaffe. Hon och hennes familj kommer hit o leker med våra barn, grillar osv.

    Angående att hon lägher upp bilder på nör hon u gptts med hans familj... Sådant är väl ganska vanligt idag? Vore ju konstigt om hon inte gjorde det om hon använder FB så i vanliga fall..

    Att hon ringer - hur vet hon att ni är där? Eller råkar ni vara där när hon råkar ringa?

    Ärligt talat så är ni vuxna människor och vuxna människor måste självklart få bestämma själva vilka människor de vill umgås med. Det verkar ju inte som om din mans familj misstycker.

    Du jämför med om ni skulle bjuda in hans systers ex - då undrar jag - Har ni en lika nära relation med hans systers ex som de har med din mans ex? Isåfall ät det ju bara att bjuda in.. Om ni inte har det så går det inte riktigt att glra en sådan jämförelse..

  • Brumma
    Anonym (Olustigt?) skrev 2015-05-21 00:08:19 följande:

    Nja till viss del, eftersom hon känner behovet att ringa runt om mig och honom till halva släkten. Å andra sidan startar hon inga trådar om mig på FL... =) jag är inte heller besatt av den här känslan till vardags, men ibland kommer det upp. Fastän jag tror hon förstår att jag tar lite illa upp när hon alltid tar bilder på deras sammankomster och visar upp..


    Jag tänker såhär.. Är de nära vänner de hon pratar med? Då tycker jag du ska ta det som att hon diskuterar saken med en vän och inte din mans familj.

    Min bonus moster och jag umgås. Hon tar då o då upp irritation på sin syster tex vilket känns lite konstigt eftersom systern råkar vara min bonus mamma. Men det är ju inte i egenskap som hennes systers ex nya kvinna hon pratar med mig, utan som en vän.
  • Brumma
    sextiotalist skrev 2015-05-21 11:57:00 följande:

    Nja, skulle du inte uppleva det obehagligt om ditt ex ringde upp den som du var hos och började prata om hur hemsk du är (och även veta att du är där), känns lite koka-kanin-vibbar från exet.


    Uppfattar inye TS text som att hon ringer för att de är där utan att hennes samtal ibland sammanfaller med deras besök. Uppfattar inte heller att hon pratar illa om dem vid de tillfällena.

    Dessutom skriver hon att det inte bara är exet som hälsar på hos mannens familj, utan att de även åker till henne. Det tyder ju på att de har en relation som inte har ett dugg med TS och hennes man att göra.

    De separerade för tio år sedan - umgås man fortfarande efter tio år på ett sådant sätt att man träffas hos varandra o äter middagar så har man nog utvecklat en egen relation.
  • smulpaj01
    Brumma skrev 2015-05-23 08:19:47 följande:

    Bara läst TS.

    Jag tycker inte man har rätt att gå in och be människor i ens närhet att inte umgås med speciella personer - speciellt inte om enda anledningen är att de är ett ex...

    Min bonus mamma kan titta in hos mina svärföräldrar om hon ändå är i närheten. De har ju en relation som inte är avhängig min man utan en relation dom är bara deras. Hon är vän med min svägerska - de blev bra vänner när hon och min man var tillsammans och man säger ju inte upp vänskapen för att man bytt partner - eller? Mina vänner är ju mina och har inget med känslorna för min partner att göra...

    Jag umgås inte med min mans ex, däremot har jag blivit god vän med hennes syster och vi träffas gärna över en kopp kaffe. Hon och hennes familj kommer hit o leker med våra barn, grillar osv.

    Angående att hon lägher upp bilder på nör hon u gptts med hans familj... Sådant är väl ganska vanligt idag? Vore ju konstigt om hon inte gjorde det om hon använder FB så i vanliga fall..

    Att hon ringer - hur vet hon att ni är där? Eller råkar ni vara där när hon råkar ringa?

    Ärligt talat så är ni vuxna människor och vuxna människor måste självklart få bestämma själva vilka människor de vill umgås med. Det verkar ju inte som om din mans familj misstycker.

    Du jämför med om ni skulle bjuda in hans systers ex - då undrar jag - Har ni en lika nära relation med hans systers ex som de har med din mans ex? Isåfall ät det ju bara att bjuda in.. Om ni inte har det så går det inte riktigt att glra en sådan jämförelse..


    Finns inte mycket att tillägga här! {#emotions_dlg.flower}
  • Ess
    Brumma skrev 2015-05-23 08:33:02 följande:
    Uppfattar inye TS text som att hon ringer för att de är där utan att hennes samtal ibland sammanfaller med deras besök. Uppfattar inte heller att hon pratar illa om dem vid de tillfällena.

    Dessutom skriver hon att det inte bara är exet som hälsar på hos mannens familj, utan att de även åker till henne. Det tyder ju på att de har en relation som inte har ett dugg med TS och hennes man att göra.

    De separerade för tio år sedan - umgås man fortfarande efter tio år på ett sådant sätt att man träffas hos varandra o äter middagar så har man nog utvecklat en egen relation.
    Jag ser det inte som en bra och riktig vänskap när hon ringer runt och snackar skit.
    Gör ts och/eller pappan något som inte passar henne, så ringer hon runt i hans släkt och sprider ut det.
    Antingen är det ett spel för gallerierna eller ett dominans behov som uppfylls när hon klart visar att du kan inte bli av med mig.
Svar på tråden Exet umgås med hans familj