• Anonym (yolo)

    Avsugen av horor

    Jag kom precis hem från Japan där jag fick uppleva en av mina fantasier, horor. Penetrerande sex är inte tillåtet men oralsex är det, så gick till 2 olika. Båda hororna sög min kuk utan gummi och skönare än jag någonsin upplevt. Sprutade båda i munnen. Men nu till frågan...
    Hur stor är chansen att jag smittats av något? Och i så fall av vad?

  • Svar på tråden Avsugen av horor
  • Anonym (nice)
    Dkcre skrev 2015-06-04 18:33:13 följande:

    Självklart skall man ha ideal, det har väl jag också. Men de är inte utformade på samma sätt. Dessutom låser jag mig inte nödvändigtvis vid dom om jag ser det som gynnande eller rationellt att gå ifrån dom i något givet scenario. Man måste kunna bortse ifrån sina principer ibland. Människor som strikt lever efter en massa ideal ser jag som trångsynta och insklåtera oftast, jag försöker ha ett öppet sinne för allting och tar allting som det kommer istället för att på förhand bestämma mig för någonting. Det beror hela tiden på omständigheterna.

    Exempelvis "prostitution ÄR fel oavsett vad, spelar INGEN roll!!" Är ett resonemang som jag helt enkelt inte köper, jag skulle aldrig kunna leva efter såna principer heller. Måste vara jobbigt att känna sånt enormt motstånd mot saker. Och ja, jag tar ganska lätt på det mesta här i livet, har en avslappnad attityd mot mycket. Inte gentemot allt dock.

    Och det låter kanske lite.. nonchalant då, men för mig var att köpa sex precis lika som om jag skulle köpa vilken tjänst som helst. Och underanalyserar.. ja, kanske. Beror ju på vilket perspektiv man har.

    Ovanstående stycken besvarar väl ditt sista stycke också.

    Jo, jag tycker det är givande ändå. Tycker om att diskutera med andra, och eftersom du låter som min absoluta motsats så blir det mer intressant.


    Ja, de flesta människor har väl ideal. Du verkar dock handla emot dina, som jag sagt innan. Och som du säger nu så är kanske du inte håller lika hårt i dem eller vad man ska säga, att du kan gå ifrån dem. 
    Jag kan också gå ifrån vissa ideal så sätt, men vissa saker har jag en svartvit syn på just eftersom jag tycker det är så pass allvarligt. För mig är sexköp en sån grej eftersom jag verkligen blir ledsen och förbannad när människor blir utnyttjade, vilket ju många blir som prostituerade. 
    Sen motsätter jag mig inte att det kanske finns, eller säkert finns en liten procent som faktiskt vill sälja sex just för sakens skull och att de mår bra av det och kan göra det utan att bli utnyttjade alls. Har svårt att relatera till det, men förstår ju att det kan vara så. Då blir det ju en annan sak. Problemet är att i många fall är det inte så, och då tycker jag problemen på långa vägar överskuggar det som mot förmodan hade kunnat vara bra. Att skydda människor ska gå före att sälja eller köpa sex. 
  • Anonym (nice)
    Dkcre skrev 2015-06-04 18:33:13 följande:

    Självklart skall man ha ideal, det har väl jag också. Men de är inte utformade på samma sätt. Dessutom låser jag mig inte nödvändigtvis vid dom om jag ser det som gynnande eller rationellt att gå ifrån dom i något givet scenario. Man måste kunna bortse ifrån sina principer ibland. Människor som strikt lever efter en massa ideal ser jag som trångsynta och insklåtera oftast, jag försöker ha ett öppet sinne för allting och tar allting som det kommer istället för att på förhand bestämma mig för någonting. Det beror hela tiden på omständigheterna.

    Exempelvis "prostitution ÄR fel oavsett vad, spelar INGEN roll!!" Är ett resonemang som jag helt enkelt inte köper, jag skulle aldrig kunna leva efter såna principer heller. Måste vara jobbigt att känna sånt enormt motstånd mot saker. Och ja, jag tar ganska lätt på det mesta här i livet, har en avslappnad attityd mot mycket. Inte gentemot allt dock.

    Och det låter kanske lite.. nonchalant då, men för mig var att köpa sex precis lika som om jag skulle köpa vilken tjänst som helst. Och underanalyserar.. ja, kanske. Beror ju på vilket perspektiv man har.

    Ovanstående stycken besvarar väl ditt sista stycke också.

    Jo, jag tycker det är givande ändå. Tycker om att diskutera med andra, och eftersom du låter som min absoluta motsats så blir det mer intressant.


    Ja, de flesta människor har väl ideal. Du verkar dock handla emot dina, som jag sagt innan. Och som du säger nu så är kanske du inte håller lika hårt i dem eller vad man ska säga, att du kan gå ifrån dem. 
    Jag kan också gå ifrån vissa ideal så sätt, men vissa saker har jag en svartvit syn på just eftersom jag tycker det är så pass allvarligt. För mig är sexköp en sån grej eftersom jag verkligen blir ledsen och förbannad när människor blir utnyttjade, vilket ju många blir som prostituerade. 
    Sen motsätter jag mig inte att det kanske finns, eller säkert finns en liten procent som faktiskt vill sälja sex just för sakens skull och att de mår bra av det och kan göra det utan att bli utnyttjade alls. Har svårt att relatera till det, men förstår ju att det kan vara så. Då blir det ju en annan sak. Problemet är att i många fall är det inte så, och då tycker jag problemen på långa vägar överskuggar det som mot förmodan hade kunnat vara bra. Att skydda människor ska gå före att sälja eller köpa sex. 
  • SamanthaJ

    Oj, var inte klar där. Vet inte vad som hände. 

    Både vår syn på vad prostitution är och vad ideal innebär verkar ju skilja sig. Men du kanske också har någonting idel eller värdering som du har väldigt svårt att förbise? Dom flesta människor har ju någon öm punkt.

    Förstår att jag kan framstå som väldigt trångsynt och så, men det är helt enkelt väldigt viktigt för mig som jag förklarat. Jag kan absolut diskutera med människor och acceptera att människor är olika och tycka att det är intressant. Tycker det brukar vara intressant att få andras perspektiv och försöka förstå utifrån deras synsätt. Men sen har man ju sin gräns och sina ömma punkter som sagt. 

  • BengtH
     Allting låter väldigt mycket som försvar och ursäkter från din sida, för att du ska få sex. Sex är ingen rättighet, så det är inget som ingår att man ska ha rätt till bara för att man är människa. 
    Sex är ingen rättighet ?  Om inte prostitutionen fanns skulle många män bli utan sex helt, de skulle förbli oskulder livet ut pga att de saknar de egenskaper som tilltalar en kvinna. Kanske skulle våldtäkter och sexuella ofredanden öka.

    För att få en kvinna att gå med på samlag krävs mycket. Mannen måste vara dominant, självsäker, ta initiativ, vara drivande, dessutom social, glad, positiv, charmig och ha humor.

    Humorlösa, blyga nervösa killar hittar aldrig nån tjej, de får åka utomlands för att få betalsex.

    Nu när jag är 40 år och har lärt mig spelet, dvs hur man ska bete sig för att charma tjejer. Man ska ge dem komplimanger, utan att vara för konkret, dvs inte kommentera rumpa och bröst utan istället säga  "Å gud vilken tjusig jacka du har, var har du köpt den?, snygg i håret du är, fin väska du köpt." Jag tycker det är kul att prata med tjejer även om de ser mig som en gubbe nu. 

    När jag var 20 var jag så blyg att jag knappt vågade titta åt en tjej. 
  • BengtH
    Anonym (nice) skrev 2015-06-04 09:21:53 följande:
    Håller inte med om att alla kvinnor som ser någorlunda bra ut kan få sex, 
    Skriver en kvinnaGlad  Du skulle pröva på att vara man ett tag. Det finns gott om män som vill ha sex, men de får inget för de lever inte upp till kvinnornas krav, de blir ratade pga sin dåliga självkänsla, blyghet, osäkerhet, nervositet, bristande hygien, övervikt m.m
  • Dkcre

    Hej Samantha :D

    Jag förstår hur du resonerar och respekterar din åsikt, inga fel i det alls. Önskade jag hade lika starka värderingar ibland. Kan helt ärligt säga att jag inte i grunden inte är lika nobel som du är.

    Och jag kan inte nämna något på rak arm sådär.. men det finns mycket jag tar stark ställning för eller emot. Jag tycker inte om ohyfsade, respektlösa eller oengagerade människor i varje fall, oärliga människor tycker jag inte heller om. Folk som bara gör minimum vad som förväntas och sen är nöjda, ingen stolthet eller någonting. Människor utan passion gillar jag inte heller. Jag anser att man ska göra sitt bästa och eftersträva att göra allting man tar sig an så bra som möjligt. Jag eftersträvar perfektion i allt jag gör, i synnerhet i mitt arbete där min "yrkesstolthet" är skyhög. Människor som resonerar "det duger" eller "det skiter jag i" och liknande går jag inte ihop med. Lika så tycker jag att alla är lika värda och att alla människor ska behandlas med respekt i första hand. Jag bemöter inte närmsta tiggare på något annat sätt än vdn för företaget jag jobbar åt. Fina titlar, pengar, status och liknande har heller ingen betydelse för mig.


    SamanthaJ skrev 2015-06-04 23:33:28 följande:

    Haha, inte anonym längre :)


  • Anonym (yolo)
    Anonym (nice) skrev 2015-06-03 23:51:36 följande:
    Ja och andra som köper sex.
    Jaha och varför det? visst jag är inte perfekt, men jag tar mig inte rätten att köpa andras kroppar
    Men du tar dig rätten att köpa en massa annat för dina pengar? Samt att klanka ner på andra?
  • Anonym (yolo)
    Anonym (Tjej) skrev 2015-06-04 04:17:10 följande:

    Undrar om man som tjej skulle kunna få köpa sex av tjejer där ;) Tänk att bli slickad av en asiatisk tjej!!


    Klart du får! De skulle gärna förverkliga dina fantasier mot några hundra.
  • SamanthaJ
    Anonym (yolo) skrev 2015-06-06 09:41:45 följande:
    Men du tar dig rätten att köpa en massa annat för dina pengar? Samt att klanka ner på andra?
    Har redan förklarat rätt tydligt i tråden varför jag tycker som jag gör. Att köpa annat, exempelvis mat är inte samma som att köpa sex. Att köpa sex har en väldigt stor inverkan på andra människor, och det är du säkert medveten om. Sen har såklart allt annat man köpen en inverkan också, indirekt. Men det är svårt att leva så att man indirekt inte gör ngn negativ inverkan alls. Köpa sex är dock något som man kan välja bort. Framförallt för att det ofta kan få väldigt negativa konsekvenser för dom man köper av. 

    Jag tycker man ska få vad man förtjänar i livet. Tar man sig rätten att ev utnyttja andra genom att köpa deras kroppar så hoppas jag karman slår tillbaka. Precis som jag förväntar mig och faktiskt hoppas jag själv får skit om jag själv gör något som skadar andra. Sen vet jag att det inte alltid funkar så. Men det är vad jag tycker är rätt. 
  • SamanthaJ
    BengtH skrev 2015-06-04 23:52:38 följande:
    Sex är ingen rättighet ?  Om inte prostitutionen fanns skulle många män bli utan sex helt, de skulle förbli oskulder livet ut pga att de saknar de egenskaper som tilltalar en kvinna. Kanske skulle våldtäkter och sexuella ofredanden öka.

    För att få en kvinna att gå med på samlag krävs mycket. Mannen måste vara dominant, självsäker, ta initiativ, vara drivande, dessutom social, glad, positiv, charmig och ha humor.

    Humorlösa, blyga nervösa killar hittar aldrig nån tjej, de får åka utomlands för att få betalsex.

    Nu när jag är 40 år och har lärt mig spelet, dvs hur man ska bete sig för att charma tjejer. Man ska ge dem komplimanger, utan att vara för konkret, dvs inte kommentera rumpa och bröst utan istället säga  "Å gud vilken tjusig jacka du har, var har du köpt den?, snygg i håret du är, fin väska du köpt." Jag tycker det är kul att prata med tjejer även om de ser mig som en gubbe nu. 

    När jag var 20 var jag så blyg att jag knappt vågade titta åt en tjej. 
    Det är det här perspektivet från män som jag har så sjukt svårt för. Dvs dom män som bara fokuserar på sin egen del i det hela, vad dom får ut av det. Att DOM behöver sex så himla mycket. Ja, dom flesta människor vill ha sex. Men det finns en annan sida av det också som är lite allvarligare som jag försökt ta upp i denna tråden. Det att kvinnor, eller andra människor rent generellt om man ska bredda lite, ska inte behöva utnyttjas och lida för att män, eller någon vem som helst ska få sex. Det är viktigare att människor skyddas än att folk ska få sex till varje pris. Om man tycker att det ska vara en "rättighet" att gå till prostituerade så får man nog vara medveten om att precis den synen är till stor del det som ligger bakom våldtäkter och ofredande. Eftersom själva bakgrunden till det är att man tycker man har rätt till andra, oftast kvinnors kroppar. Sen kan det ta sig uttryck i att köpa sex. Eller övergrepp. Vilket såklart sexköp kan vara med, eftersom alla inte säljer sig frivilligt. 

    Sex är inte en mänsklig rättighet, för någon.. Att ha en sexualitet däremot är en rättighet. Om du vill fantisera, onanera, uttrycka sin sexualitet hur du vill, så länge det inte kränker/skadar någon annan - varsågod, hur mycket du vill. Ingen kan säga att det är fel. 

    Har sett dig skriva i andra trådar om det här ämnet och ärligt talat köper jag inte detta att kvinnor inte vill ha sex. Kvinnors sexualitet kanske skiljer sig från männens på vissa sätt, men allas sexualitet är oxå väldigt individuell. Kvinnor blir oftast inte heller uppfostrade att ta för sig och ha en egen sexualitet, utan anpassa sig efter idealet och efter mannen sexualitet. Vilket såklart inte ger lika mycket utrymme för deras, och inte lika mycket lust. 
    Det där spelet du pratar om kanske inte är ett spel så mycket från deras sida, har du tänkt på att kvinnor och människor kanske inte gillar att bli objektifierade och att ses som ett par bröst det första när du möter någon? Det rätt mänskligt och förståligt. Plus att när man hela tiden får höra om sitt utseende och blir objektifierad så känner man sig rätt obetydlig som person med tiden. Synd du inte kan testa att vara en kvinna för att uppleva det. 

    Absolut man kan vara blyg osv och det kan vara svårt, vill man något så får man dock ta ansvar för det och försöka, istället för att köpa sex eller liknande. Har själv varit och är rätt blyg, haft social fobi och svårt med saker. Men har kämpat med det. Så är livet för vissa. 
  • Anonym (nice)
    BengtH skrev 2015-06-04 23:58:08 följande:
    Skriver en kvinnaGlad  Du skulle pröva på att vara man ett tag. Det finns gott om män som vill ha sex, men de får inget för de lever inte upp till kvinnornas krav, de blir ratade pga sin dåliga självkänsla, blyghet, osäkerhet, nervositet, bristande hygien, övervikt m.m
    Jaha, men tycker du det är konstigt att man har krav på den andre om man ska sex? Tycker inte det är konstigt oavsett kön om jag ska vara ärlig, så länge det är inom rimliga gränser såklart. Att ha en bra hygien är väl rätt basic. Som du skriver så låter det faktiskt som du tycker sex är en rättighet, och du ska kunna luta dig tillbaka och att det bara händer
    Såklart man måste anstränga sig, vet du hur mycket (många) kvinnor anstränger sig för män och för sex? Duscha för att vara fräsch, rakar sig, fixar naglarna, håret, sminkar sig, tränar, äter bra osv. Varför ska inte män anstränga sig då?

    Sen är det väl så att om ingen vill ha en för den man är ändå, så får man väl acceptera och gå vidare. Vissa vill ha supermodeller eller hunkar som brad pitt eller liknande, men inte de allra flesta.
    Är man själv fräsch och ser hyfsat bra ut tycker jag också man kan ställa mer krav, varför ska man nöja sig med något mindre bra om man själv är fräsch? Så tycker jag alla ska tänka. Och alla ska självklart anstränga sig om man vill maximera sin chanser. 
  • SamanthaJ
    Dkcre skrev 2015-06-05 01:48:33 följande:

    Hej Samantha :D

    Jag förstår hur du resonerar och respekterar din åsikt, inga fel i det alls. Önskade jag hade lika starka värderingar ibland. Kan helt ärligt säga att jag inte i grunden inte är lika nobel som du är.

    Och jag kan inte nämna något på rak arm sådär.. men det finns mycket jag tar stark ställning för eller emot. Jag tycker inte om ohyfsade, respektlösa eller oengagerade människor i varje fall, oärliga människor tycker jag inte heller om. Folk som bara gör minimum vad som förväntas och sen är nöjda, ingen stolthet eller någonting. Människor utan passion gillar jag inte heller. Jag anser att man ska göra sitt bästa och eftersträva att göra allting man tar sig an så bra som möjligt. Jag eftersträvar perfektion i allt jag gör, i synnerhet i mitt arbete där min "yrkesstolthet" är skyhög. Människor som resonerar "det duger" eller "det skiter jag i" och liknande går jag inte ihop med. Lika så tycker jag att alla är lika värda och att alla människor ska behandlas med respekt i första hand. Jag bemöter inte närmsta tiggare på något annat sätt än vdn för företaget jag jobbar åt. Fina titlar, pengar, status och liknande har heller ingen betydelse för mig.


    Nämen hejsan :)
    Vet inte varför jag var anonym från början egentligen, fånigt det där.

    Fint att vi är eniga om vissa saker ändå och att man ändå kan diskutera trots olikheter. Tycker du låter som en vettig person annars :)
  • BengtH
    SamanthaJ skrev 2015-06-07 00:59:00 följande:
    BengtH skrev 2015-06-04 23:52:38 följande:
    Sex är ingen rättighet ?  Om inte prostitutionen fanns skulle många män bli utan sex helt, de skulle förbli oskulder livet ut pga att de saknar de egenskaper som tilltalar en kvinna. Kanske skulle våldtäkter och sexuella ofredanden öka.

    För att få en kvinna att gå med på samlag krävs mycket. Mannen måste vara dominant, självsäker, ta initiativ, vara drivande, dessutom social, glad, positiv, charmig och ha humor.

    Humorlösa, blyga nervösa killar hittar aldrig nån tjej, de får åka utomlands för att få betalsex.

    Nu när jag är 40 år och har lärt mig spelet, dvs hur man ska bete sig för att charma tjejer. Man ska ge dem komplimanger, utan att vara för konkret, dvs inte kommentera rumpa och bröst utan istället säga  "Å gud vilken tjusig jacka du har, var har du köpt den?, snygg i håret du är, fin väska du köpt." Jag tycker det är kul att prata med tjejer även om de ser mig som en gubbe nu. 

    När jag var 20 var jag så blyg att jag knappt vågade titta åt en tjej. 
     Kvinnors sexualitet kanske skiljer sig från männens på vissa sätt, men allas sexualitet är oxå väldigt individuell. Kvinnor blir oftast inte heller uppfostrade att ta för sig och ha en egen sexualitet, utan anpassa sig efter idealet och efter mannen sexualitet. Vilket såklart inte ger lika mycket utrymme för deras, och inte lika mycket lust. 
    Det där spelet du pratar om kanske inte är ett spel så mycket från deras sida, har du tänkt på att kvinnor och människor kanske inte gillar att bli objektifierade och att ses som ett par bröst det första när du möter någon? Det rätt mänskligt och förståligt. Plus att när man hela tiden får höra om sitt utseende och blir objektifierad så känner man sig rätt obetydlig som person med tiden. Synd du inte kan testa att vara en kvinna för att uppleva det. 

    Absolut man kan vara blyg osv och det kan vara svårt, vill man något så får man dock ta ansvar för det och försöka, istället för att köpa sex eller liknande. Har själv varit och är rätt blyg, haft social fobi och svårt med saker. Men har kämpat med det. Så är livet för vissa. 
    Kvinnors sexualitet är mer passiv. Mannen är aktiv. Det är så vi är skapta, en kvinna kan inte inte ha samlag med en oengagerad man, men en man kan ha samlag med en oengagerad kvinna. Kvinnor vet att män bara är ute efter en sak, därför håller de på sig, är svåra och väntar ut männen. 

    Kvinnor vill inte bli objektifierade ? Varför går vissa tjejer omkring med djupa uringningar, badar topless eller skaffar  silikonbröst i så fall? Det finns många kvinnor som vill ha bekräftelse, de vill att männen stirrar på dem. 

    Som jag skrev brukar jag aldrig kommentera kvinnors kroppar pga att det är väldigt känsligt och kan missuppfattas. Jag brukar hellre ge komplimanger om deras frisyr, klädsel, säga att de är duktiga. 

    Jag tycker synd om vuxna män som är oskulder pga att de lider av social fobi. Prostitutionen kan fungera som en sista utväg för dem att få uppleva sex. 
  • Dkcre
    Anonym (nice) skrev 2015-06-07 01:07:26 följankan:

    Jaha, men tycker du det är konstigt att man har krav på den andre om man ska sex? Tycker inte det är konstigt oavsett kön om jag ska vara ärlig, så länge det är inom rimliga gränser såklart. Att ha en bra hygien är väl rätt basic. Som du skriver så låter det faktiskt som du tycker sex är en rättighet, och du ska kunna luta dig tillbaka och att det bara händer

    Såklart man måste anstränga sig, vet du hur mycket (många) kvinnor anstränger sig för män och för sex? Duscha för att vara fräsch, rakar sig, fixar naglarna, håret, sminkar sig, tränar, äter bra osv. Varför ska inte män anstränga sig då?

    Sen är det väl så att om ingen vill ha en för den man är ändå, så får man väl acceptera och gå vidare. Vissa vill ha supermodeller eller hunkar som brad pitt eller liknande, men inte de allra flesta.

    Är man själv fräsch och ser hyfsat bra ut tycker jag också man kan ställa mer krav, varför ska man nöja sig med något mindre bra om man själv är fräsch? Så tycker jag alla ska tänka. Och alla ska självklart anstränga sig om man vill maximera sin chanser. 


    Kvinnor anstränger sig självmant, det är inte männen som tvingar dom. Och de gör det för sin egen skull, inte männens.
Svar på tråden Avsugen av horor