• Anonym (sex)

    Ni män som inte får sex av era fruar, vad beror det på tror ni?

    Ni män som inte får sex av era fruar, vad beror det på tror ni?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-29 17:47
    Menar mer, ni män som vill ha sex men vars fruar säger att dem inte vill. Vad beror det på?

  • Svar på tråden Ni män som inte får sex av era fruar, vad beror det på tror ni?
  • Anonym (sex)
    Mrs Okänd skrev 2015-05-29 13:31:59 följande:

    De prioriterar andra saker än sex. Läste en undersökning igår där väldigt många hellre är utan sex än telefonen.


    Vad menar du?
  • Anonym (sex)
    Mrs Okänd skrev 2015-05-29 13:45:02 följande:

    Att det inte är ovanligt att folk väljer sina telefoner före sex. Frågeställningen var: Vad väljer du helst att vara utan under tre månader (tror jag det var) sex eller din telefon? Mycket vanligt att kvinnor valde att vara utan sex. Fast det genomfördes ju aldrig utan var en hypotetisk fråga.
    Vad gör man med sin telefon?
  • Anonym (sex)
    dopingkontroll skrev 2015-05-29 20:55:06 följande:
    Det var en konstig inställning tycker jag. Har man en sexualdrift så blir man ju frustrerad /deprimerad om man inte har sex på ett tag. Jag tror dock de flesta kan vara utan sex några timmar. Fler kvinnor än män verkar har låg eller ingen sexdrift. Och det är väl också därför en del män inte får sex av sina fruar.
    Du skulle bara veta. Jag, en kvinna i mina bästa år, har inte haft sex på nio månader då jag vägrar ha det med min man då jag inte älskar honom längre. Istället blir jag riktigt våt i trosorna så fort jag ser en attraktiv man och har fått uppskattning osv från män men aldrig tagit steget.
    Så "ett par timmar" är ingenting jämförelsevis mot mina nio månader utan sex. Eller inkluderar du onanerande som sex?
  • Anonym (sex)
    dopingkontroll skrev 2015-05-29 21:08:25 följande:
    Jag vet att kvinnor är lite komplicerade när det gäller sex. Anser absolut inte att man måste älska den man har sex med. Ser det mer som ett behov, som att äta äta och sova. Hade jag inte haft sex på 9 månader hade jag inte varit så kräsen.
    Jag har i princip gått in i en depression av det här men lyckas genom jogging och att röra på mig få ur mig sexenergin.
    Jag kan inte ha sex med vem som helst då jag skulle känslomässigt krascha efteråt, kanske skönt för stunden, men ej efteråt och även rädd för könssjukdomar, man kan få det trots kondom.
  • Anonym (sex)
    Anonym (ersatt) skrev 2015-05-29 21:10:04 följande:

    Som jag fått höra av väninnor så beror det på utmattning..  mannen gör inte tillräckligt för att hjälpa till hemma, eller är borta för mycket. När man är trött och lite irriterad för att man inte får hjälp nog så blir man inte direkt sugen på sin karl.

    För egen del så lägger jag mig numera själv varje kväll, min man prioriterar tv-spel framför mig. 7 dag i veckan sitter han och spelar, så fort barnen gått till sängs så är han bänkad. Nu har vi inte legat på 3 veckor, för vi ses knappt.. och han verka inte ens bry sig. För övrigt hjälps vi åt och har trevligt ihop under dagen men kvällen är hans. Och när jag säger ifrån och ber honom umgås ed mig n kväll så känns det så krystat.. han gnäller på allt som går på tv, allt är skit. Ska vi hyra en film så bojkottar han allt jag väljer och själv kommer han med krigsfilmer (som jag avskyr).. förra helgen avsatte han några minuter för mig på kvällen, vi vald en romantisk komedi, 10mn in i familjen så stack han till spelandet, då var filen trist.. Jag tänker vänta ut det, får se när han blir sugen.


    Fick et gott skratt. Känner så igen mig utan sex men jag har inte haft det på nio !! månader. Jag har jätte sexlust jämt och kan lätt gå igång. Så jag känner av flytningar jämt bland snygga män.
    Det här med filmval känner jag igen mig på. Som min man, han älskar action, pangpang och krigsfilmer medan jag älskar komedier och romantiska filmer. Redan där tar jag fram datorn och struntar i honom så ser han filmerna själv...
  • Anonym (sex)
    dopingkontroll skrev 2015-05-29 21:23:11 följande:
    Låter jobbigt. Jag har behov att av ha sex ibland, men behöver inte ha det med någon jag har känslor för. För mig räcker det med att jag är sexuellt attraherad av personen i fråga, så för mig funkar det bra med prostituerade.
    Du, akta dig för HIV och könssjukdomar! Äckligt!
  • Anonym (sex)
    dopingkontroll skrev 2015-05-29 21:38:01 följande:
    Har bara skyddat sex på seriösa bordeller, så jag är inte speciellt orolig. Oavsett, så skulle hellre dra på mig HIV än att leva utan sex.
    Du måste skämta!
  • Anonym (sex)
    Kim Possible skrev 2015-05-29 22:15:53 följande:

    Kanske för att dessa män ser sex som något de BÖR få, när helst de vill och med vem de vill. Som en rättighet de har som man. Få saker är så avtändande. 


    Så om en gift man visar sig intresserad av en annan kvinna bör hon aldrig ta det personligt utan mannen ifråga är bara ute efter sex.
  • Anonym (sex)
    Kim Possible skrev 2015-05-29 22:43:44 följande:
    Huh? Vad har det med din frågeställning i trådstarten att göra? Förstod du verkligen vad jag skrev? 

    Men för att ändå svara på denna fråga också; nej, det går naturligtvis inte att generalisera så. 
    Jag förstår inte ditt resonemang. Vad är avtändande? Att män tror att dem kan ha sex med vem dem vill?
  • Anonym (sex)
    Anonym (Blir avtänd) skrev 2015-05-30 10:47:19 följande:
    Nej, det är du som blandar ihop sexlust med attraktion till min man.

    Om jag känner mig kåt en dag, sen ser att han skitit i att göra något han borde ha gjort eller att han inte är schysst mot mig så är jag fortfarande kåt, jag vill bara inte ha sex med honom.

    Jag kan mycket väl gå och onanera eller använda sexleksaker för att komma om jag är sugen då, fast jag vet att min man gärna haft sex med mig den kvällen. 

    Det är inte som ett "straff", jag bara tappar lusten att vara intim med honom när jag tycker att han inte är schysst mot mig. Det är inte samma sak som att jag tappar sexlusten. 
    Känner igen mig i dig till punkt och pricka. Jag tappar också lusten till min man när jag känner att han inte gör saker som han har lovat. Vi har inte haft sex på ett år just därför. Man kan säga att jag sexstrejkar trots att jag har behov av sex men vägrar att ha det med min man.
  • Anonym (sex)
    Anonym (Blir avtänd) skrev 2015-05-30 15:49:50 följande:
    Visst är det så, vilket jag även pratat med honom om.

    Men ärligt talat tycker jag faktiskt att det är skillnad på att han diskar efter sig själv som han har lovat fast han inte känner för att göra det, och att jag ska ställa upp på sex när jag inte vill för att jag känner mig sviken av honom.

    Jag tycker helt enkelt inte att ställa upp på ovilligt sex är jämförbart med att göra en enkel hushållssyssla fast man inte känner för det. 
    Håller med dig.
  • Anonym (sex)
    Auditanne skrev 2015-05-30 22:06:29 följande:
    Förutsatt att båda parter i en kärleksrelation har jobb att gå till så blir det mest rättvisa att man också delar lika på ansvaret som sedan kommer med hem och barn.

    Rätt naturligt att kvinnan tappar lusten för sin man om han då väljer att skyffla över delar av sitt eget ansvar på henne. Varför ge sex till någon som behandlar en på ett så orättvist sätt?
    Så känner jag med mig man. Han jobbar hemifrån men likt förbaskat är det aldri städat och snyggt när jag kommer hem från jobbet. Han sitter till och med och jobbar bland torkad spagetti på köksgolvet och obäddade sängar så har han mage att klaga på mig osv. Och han vill inte resa någonstans utanför Sverige heller så tråkig är han vilket gör att jag har sexstrejkat i nio månader och längre blir det!! Jag vill helst ha sex varje dag då jag älskar det men känner nu att när mina känlsor för min man är som bortblåsta är sexet lika bortblåst det med. 
    Har gått så långt att om jag någongång träffar en fin man som jag känner något för kommer jag att ta honom..
  • Anonym (sex)
    dopingkontroll skrev 2015-05-30 14:49:20 följande:
    Det finns många faktorer som är beskrivbara och som går att kalkylera med, tex vilken sorts te man väljer att dricka till frukost. Om det påverkar lusten till att ha sex med sin partner så anser jag att det är lite mer långsökt än det andra lite mer uppenbara exemplet du tog upp.
    Män känner sig på motsvarande sätt oälskade och ouppskattade när deras kvinnor inte vill ligga med dem, vilket oftast påverkar humöret och lusten för dem att bry sig om att göra sådant som kvinnor beskrivit (eller förutsatt) är viktiga för dem. Det kan bli en ond spriral och jag är inte säker på att båda parter är införstådda med detta eller överrens om vad som är hönan och vad som är ägget.
    Så säger ni män ja, dvs. att sex inget har med uppskattning att göra och det är lätt för dig att säga som är något som liknar en man.
    Som alla vet kan män ha sex med prostituerade om så är och kan helt koppla bort sex och känslor. Vi kvinnor måste ha känslor emotionellt för en man för att vilja ha sex. Om då sin man ej är snäll, elak, ej visar uppskattning är sexet bortblåst med vinden. Jag har sexstrejkat i nio månader nu men jag har mig själv iallafall. Så jag håller helt med Anonym (blir avtänd).
  • Anonym (sex)
    Anonym (bulten i bo) skrev 2015-05-31 08:18:30 följande:
    allt det där kan jag fatta...
    Men vadå vänta tills det dyker upp en "fin" man??

    Sist jag kollade så finns det ingen lag på att man måste vara i en relation. Fullt lagligt att faktiskt vara singel.

    Sen ska den här "fina" mannen också vilja ha dig.Flört  

    Du verkar vara helt snurrig.. Sexstrejka i 9 månader och mer ska det bli. Samtidigt som du älskar sex. Men om det dyker upp en ny så tar du honom. Bara han är "fin"

    På ett sätt kan jag förstå din make. Resonerar du så. 
    Då hade jag skitigt i dig. Men inte bara det. Skaffat mig en lägenhet och flyttat..

    O res själv då för fanken. Antingen med en väninna eller helt själv och se världen. Bara för att du är gift, sambo eller what ever så.. Har du inte reseförbud.

    I Sverige är kvinnan helt fri.... Hon behöver inga tillstånd från någon så länge hon fyllt 18 år..

    Så släng av dig den där "offer koftan"... 
    Han är för bekväm för att flytta och skulle "gå ner" sig om han skaffade eget känner han tror jag för då skulle han ej kunna ha det lika bra som nu medan jag kommer "gå upp mig". Få det bättre. Måste isåfall koppla in min Advokat.
  • Anonym (sex)
    Anonym (x) skrev 2015-05-31 09:02:53 följande:
    Varför stannar du hos honom?

    För övrigt känner jag igen mig så i det som du, "blir avtänd", med flera säger.
    Jag funkar likadant, känner jag mig utnyttjad och ickerespekterad, inte fan har jag lust att ha sex då.
    Vill han ha sex får han allt se till att jag inte upplever mig behandlad så.
    Enda anledning är att vi har ett barn som har sin skolgång där vi bor och kompisar och därför är det inte rätt läge. Jag orkar inte bryta upp nu heller utan lättare när mitt barn är äldre. Därför stannar jag kvar just nu och är träffar hellre en annan man.
  • Anonym (sex)
    Anonym (bulten i bo) skrev 2015-05-31 12:54:17 följande:
    Går han ner sig så är det väl hans jävla ansvar eller du är anställd på livstidskontrakt att vara mamma?
    Vad menar du med när du frågar om jag är anställd på livstidskontrakt att vara mamma?
Svar på tråden Ni män som inte får sex av era fruar, vad beror det på tror ni?