• Anonym (koskit)

    Jag har en vidrig kvinnosyn.

    Hej! Jag har son sagt en vidrig kvinnosyn som jag vill ha hjälp att få bort då jag inte vill känna så.

    Jag kan inte vara en kompis med en tjej utan att jag vill ha sex med denne, känns helt meningslöst att vara kompis med en tjej som inte vill ligga ärligt talat :'( - jag vill inte känna så här men ändå gör jag det! Faaan! Finns de fler som känner samma sak? Hur kommer man ur det?

  • Svar på tråden Jag har en vidrig kvinnosyn.
  • grind
    Anonym (oj) skrev 2015-06-04 08:51:14 följande:

    De döljer inte det kan du ju bara märka på deras handlingar och hur de funkar gentemot kvinnor , men det grundar sig väl alltid i något .


    Varför skulle du märka det på deras handlande? Givetvis är handlandet likväl som pratet ett spel för galleriet.
  • Regndamen
    grind skrev 2015-06-05 04:28:31 följande:
    Jag har tre barn. Nej det är inte jobbigt att vara så falsk. Det mesta är ett spel för mig och jag börjar tycka att det är roligt. Att notera hur man vinner människors förtroende och folk som tror at man tycker om dem trots att man garvar åt dem bakom ryggen.
    Bara pojkar då, hoppas jag? Har dessa samma syn på kvinnor som du?

    Om du får flickor som barnbarn någon gång i framtiden, vad gör du då?
  • MammAmma
    grind skrev 2015-06-05 04:28:31 följande:

    Jag har tre barn. Nej det är inte jobbigt att vara så falsk. Det mesta är ett spel för mig och jag börjar tycka att det är roligt. Att notera hur man vinner människors förtroende och folk som tror at man tycker om dem trots att man garvar åt dem bakom ryggen.


    För det låter ju inte det minsta sociopatiskt...
  • grind
    Regndamen skrev 2015-06-05 07:05:32 följande:

    Bara pojkar då, hoppas jag? Har dessa samma syn på kvinnor som du?

    Om du får flickor som barnbarn någon gång i framtiden, vad gör du då?


    Jag har redan en flicka. Vad jag gör? Det är svårt. Den kvinnliga kulturen i Sverige är dysfunktionell men å andra sidan blir hon en outsider om hon uppfostras allt för strikt. Det är en svår balansgång.

    Pojkarna är för unga för att ha någon direkt kvinnosyn. Men jag uppfostrar dem inte in i något kvinnoförakt. Jag uppfostrar dem så att de kommer att maximera sitt värde på äktenskaps och arbetsmarknaden.
  • The sea refuses no river
    Anonym (koskit) skrev 2015-06-02 22:18:30 följande:

    Fan va ni daltar och kastar skit på varandra! Jag älskar kvinnor långt mer än vad jag älskar män, ???? dock finns det ett antal kvinnor jag inte kan och heller inte vill respektera, - och de är dessa som lägger ut mista lilla bild på sig själv när de putar med läpparna eller försöker vara sexiga genom en bild, fy fan vad jag hatar dessa kvinnor!

    Kvinnor som inte bryr sig så mycket om hur de ser ut i jämförelse med dagens ideal - dom är riktiga kvinnor och vackra sådana!! - älskar er mer än ALLT!


    Jag tycker att det är mycket bra att du reflekterar över ditt problem.

    Vidare att du känner igen, att anledningen att du känner så med stor säkerhet har att göra med att du inte träffar mycket kvinnor i din vardag. Är det även rimligt att anta att det inom ditt mansdominerade yrke finns en jargong om kvinnor som påverkar din upplevelse?

    Jag själv känner igen ditt problem från då jag var yngre, och inte hade tjejkompisar. Jag menar då under högstadiet/gymnasiet. Då jag inte hade tjejkompisar men däremot stor sexuell lust hade jag oftast i mina möten med tjejer förhoppningen om att få ligga, fanns alltid i bakhuvudet så att säga.

    Jag vet inte vad för typ av kommentarer du får som du upplever som upprörande. Jag skulle vilja mena att ditt problem är fullständigt naturligt sett utifrån dina omständigheter. Men det är bra att du reflekterar över och rationaliserar ditt problem och låter dig inte uppslukas av din känslomässiga uppfattning.

    Detta förändrades något oerhört för mig när jag hamnade i situationer där jag hade tjejer omkring mig och nu umgås jag ungefär lika mycket med kvinnor som med män, om inte mer. Denna association att tjejer = sex är som bortblåst, även om jag såklart känner mig attraherad av kvinnor och däribland även vänner ibland.

    Jag har även en flickvän och givetvis är det inte konstigt eller fel att ha tjejkompisar när man är i relation.
  • Regndamen
    grind skrev 2015-06-05 08:48:31 följande:
    Jag har redan en flicka. Vad jag gör? Det är svårt. Den kvinnliga kulturen i Sverige är dysfunktionell men å andra sidan blir hon en outsider om hon uppfostras allt för strikt. Det är en svår balansgång.

    Pojkarna är för unga för att ha någon direkt kvinnosyn. Men jag uppfostrar dem inte in i något kvinnoförakt. Jag uppfostrar dem så att de kommer att maximera sitt värde på äktenskaps och arbetsmarknaden.
    Varför behåller du dottern? Det kan ju inte vara så att du vill ha henne, och älskar henne. Du ser ju ner på henne.

    Anser du som andra män här att din dotter enbart är något att fylla?
  • grind
    Regndamen skrev 2015-06-05 11:36:59 följande:

    Varför behåller du dottern? Det kan ju inte vara så att du vill ha henne, och älskar henne. Du ser ju ner på henne.

    Anser du som andra män här att din dotter enbart är något att fylla?


    Varför anser du att jag ser ner på henne? Problemet är inte dottern utan samhället.

    Varför skulle jag göra mig av med henne? Hon är en del av vår riktiga familj.

    Ser ingen större skillnad på mina barn frånsett att målet med dottern är att göra henne till en kvinna och målet med pojkarna att göra dem till män
  • Anonym (oj)
    grind skrev 2015-06-05 04:31:37 följande:
    Varför skulle du märka det på deras handlande? Givetvis är handlandet likväl som pratet ett spel för galleriet.
    Visst men håller man på med sånt är man inte mogen anser jag, även du som du själv beskriver dig. Vad ska syftet vara , tror många gånger det inte är ett spel för då hade man inte handlat så .Det är just det snacka kan alla men handlingar visar.
  • Regndamen
    grind skrev 2015-06-05 13:42:42 följande:

    Varför anser du att jag ser ner på henne? Problemet är inte dottern utan samhället.

    Varför skulle jag göra mig av med henne? Hon är en del av vår riktiga familj.

    Ser ingen större skillnad på mina barn frånsett att målet med dottern är att göra henne till en kvinna och målet med pojkarna att göra dem till män


    Men om hon blir en kvinna, kommer du inte se ner på henne då?
  • grind
    Anonym (oj) skrev 2015-06-05 13:49:02 följande:

    Visst men håller man på med sånt är man inte mogen anser jag, även du som du själv beskriver dig. Vad ska syftet vara , tror många gånger det inte är ett spel för då hade man inte handlat så .Det är just det snacka kan alla men handlingar visar.


    Visst finns det män som visar sitt rätta jag genom handlingar. Intelligenta män vet dock hur de ska agera.

    Tycker det är ett tecken på omognad om man inte beaktar konsekvenser.
  • grind
    Regndamen skrev 2015-06-05 13:50:03 följande:

    Men om hon blir en kvinna, kommer du inte se ner på henne då?


    Nej, jag kommer bara vara medveten om att hon har andra bra och dåliga sidor.
  • Regndamen
    grind skrev 2015-06-05 15:44:03 följande:

    Nej, jag kommer bara vara medveten om att hon har andra bra och dåliga sidor.


    Påstår du att du inte ser ner på alla kvinnor?
  • grind
    Regndamen skrev 2015-06-05 15:56:57 följande:

    Påstår du att du inte ser ner på alla kvinnor?


    Kvinnors intellektuella förmåga ser jag ner på men det finns andra styrkor.
  • Anonym (Anders)
    grind skrev 2015-06-05 16:46:23 följande:
    Kvinnors intellektuella förmåga ser jag ner på men det finns andra styrkor.
    Bortsett från att det är en obehaglig åsikt, tror du att alla kvinnor är likadana?
  • grind
    Anonym (Anders) skrev 2015-06-05 16:54:43 följande:

    Bortsett från att det är en obehaglig åsikt, tror du att alla kvinnor är likadana?


    En realistisk åsikt. Har aldrig läst eller hört något skarpt av en kvinna i samhällsfrågor.

    Kvinnor är programerade för att agera normativt.
  • Regndamen
    grind skrev 2015-06-05 16:46:23 följande:

    Kvinnors intellektuella förmåga ser jag ner på men det finns andra styrkor.


    Som? Att bli fyllda? Är det vad du önskar din dotter?
  • grind
    Regndamen skrev 2015-06-05 18:34:51 följande:

    Som? Att bli fyllda? Är det vad du önskar din dotter?


    Kvinnors främsta styrka och svaghet är empati. Annars är kvinnor duktiga på att organisera.
  • Anonym (oj)
    grind skrev 2015-06-05 18:41:42 följande:
    Kvinnors främsta styrka och svaghet är empati. Annars är kvinnor duktiga på att organisera.
    Kallar du påtvingad empati också empati .... det finns minsann tider när ematin försvinner får man skylla sig själv.
Svar på tråden Jag har en vidrig kvinnosyn.