• Anonym (Frågvis)

    Tjatsex?

    Är det något din partner ägnar sig åt?

    Vad jag menar med det är att du säger nej och h*n fortsätter ändå fråga om och om igen om ni inte kan ha sex. "Bara lite", "det var ju så längesen", "är du säker?" etc etc.

    Och till er som tjatar när er partner sagt nej: varför respekterar ni inte er partner?

  • Svar på tråden Tjatsex?
  • Anonym (Neander)

    Varför ska man förnedra sig själv genom att försöka tjata sig till sex om partnern inte vill? Det finns ju så mycket annat än sex i livet - festa med kompisar, leka med barnen, jobba, träna etc.

    Jag har helt slutat med alla former av tjat och jag tar aldrig initiativ till sex. Även om det blir väldigt sällan, känner jag mig starkare som person. Hade jag velat ha sex, hade jag kunnat få det av andra än min fru (blir ofta inviterad) - men varför skulle jag det när jag har så mycket annat att vara glad över?

    Egentligen handlar det mer om respekt för mig själv och min egen självkänsla, än för min partner.

    /Man, 35+

  • MrsBroderTuck

    Jag blir så ledsen när jag läser vad ni skriver, hur (oftast) män beter sig och att dom anser sig ha rätten till kvinnors kroppar, att dessutom använda våra kroppar mer eller mindre som sexdockor eller onanihjälpmedel!

    Det tråkiga är att jag känner igen mig själv i det här och känner igen sättet från mina väninnor också, det här är tyvärr något väldigt vanligt förekommande! Det tog (relativt) lång tid innan jag började stå upp för mig själv, det var nog i början av 20-årsåldern, jag träffade en kille som stundtals kunde vara väldigt tjatig, drog till och med ner byxor och kalsonger och hade "den" i vädret och bad mig tillfredsställa honom, men jag vägrade! Vi var tillsammans i ca 6 år efter det, han bättrade sig först alltså, annars hade jag lämnat, men idag har jag en "ny" sambo sedan ca 2 år och han har aldrig gjort något liknande! Han vill knappt ens fråga om en avsugning, trots att jag varit väldigt tydlig med att fråga alltid är ok, så länge ett nej respekteras, och det ETT nej! Men han har aldrig ens varit i närheten av att vara tjatig, och det har faktiskt gjort att min lust och attraktion till honom ökat, så win-win där!

    Det någon ovan nämnde att din partner ansåg det tjatigt att föreslå sex med dagar, veckor och månaders mellanrum, det håller inte riktigt jag med om, även om jag kan förstå pressen din partner känner! Förklara för hen att du absolut inte förväntar dig eller kräver något, att du absolut accepterar ett nej utan omsvep, men att du ändå vill kunna föreslå sex? Det är mitt tips i alla fall! I vår relation så är det ok att föreslå sex en gång per dygn, det har vi kommit överens om, men att ett nej är ett nej, och det behöver inte förklaras eller ursäktas överhuvudtaget! Men ett nej idag innebär inte automatiskt ett nej imorgon. Men det är så vi kommit överens om, det funkar kanske inte för alla, men prata med din partner och fråga vad hen kan tänkas känna är ok? Förklara din sida, och som sagt, få hen att verkligen förstå att du absolut inte kräver något! Visa att du kan ta ett nej på ett bra sätt!

  • Upptagenmeninte

    Syftet har aldrig varit att "förmildra" tjatsex, bara att påvisa hur olika det kan vara angående vad som tolkas som "tjat".

    I mitt fall var det tjat, eftersom det var jag som tog initiativet till sex, utan att vänta och låta henne ta initiativet (trots att det var flera månader mellan gångerna).

    Jag vet inte om jag skulle säga "allvarligheten i tjatsex". Det är ju trots allt sex som man gått med på, ingen våldtäkt. Men jag har svårt att förstå mig på den dom tjatar... Det verkar vara ett extremt otrevligt beteende!

    Oxh jag har ännu svårare att förstå mig på de som gång på gång går med på det. Och som stannar kvar i dylika förhållanden, det verkar ju inte direkt bara trevliga och förstående män ni är ihop med?

    Angående mitt förhållande, så har vi hittat en (som jag tolkar det?) väldigt ovanlig lösning, då totalt osynk i sexdriften är vårt enda egentliga problem. Men det finns redan en lååång tråd om det (efter 20 år...), så jag tror vi ska undvika att styra den här tråden alltför offtopic till det.

  • Anonym (utpressning)

    Tjat var det kanske inte men ett ex övertalade mig ofta till sex för att jag skulle bevisa att jag älskade honom mer än en kk jag hade haft innan honom. Fick lov att stanna uppe på nätterna och när han spelade datorspel för att "du hade sex med honom kl 4 på natten och har du inte det med mig så var han mer speciell". Detta var inte det enda som var fel i vårt förhållane.

  • Anonym (avtändande)

    Förklara för era män att det är bland det mest osexiga och avtändande som finns. Känns som man står framför en finnig hormonstinn fjortis som drar i sin pillesnopp o ska försöka övertala en : "kom igen schyrra, bara liite. Lovar att du kommer gilla det. Kom igen då, bara toppen!" Osv... Usch! Tar en vecka innan jag kan komma över den bilden och se på min sambo som vanligt och att sen försöka bygga upp åtrån igen.

    Efter jag berättade det för min sambo har vi inga tjatproblem! ;)

  • Anonym (Bettan)
    Anonym (Frågvis) skrev 2015-06-16 03:01:12 följande:

    Är det något din partner ägnar sig åt?

    Vad jag menar med det är att du säger nej och h*n fortsätter ändå fråga om och om igen om ni inte kan ha sex. "Bara lite", "det var ju så längesen", "är du säker?" etc etc.

    Och till er som tjatar när er partner sagt nej: varför respekterar ni inte er partner?


    Nej. Nu vill jag alltid när han vill. Jag har tjatat på honom ibland, utan resultat.
  • Anonym (Bettan)
    Anonym (Frågvis) skrev 2015-06-16 03:35:13 följande:

    Som det verkar så är det ganska vanligt (en högst ovetenskaplig bakgrund till detta påstående dock)

    Många kollegor och vänner har kommit och berättat just dessa saker. Dessutom har jag själv råkat ut för det om och om igen.

    Sambon jag har nu, han har försökt tjata sig till sex oavsett situation. För någon vecka sedan exempelvis så uttryckte jag att jag nog är på väg att få en urinvägsinfektion.

    Ett par dagar senare så lät det såhär:

    - Jag är kåt av någon anledning. Vi kan väl ha sex?

    - Kommer du ihåg att jag sade till dig häromdagen att det känns som om jag är på väg att få en urinvägsinfektion. Det skulle vara riktigt oskönt att ha sex nu.

    - Men en snabbis då?

    - Det är lika oskönt för det. Jag vill inte.

    - Men bara toppen?

    - Nej. Inte alls säger jag ju.

    - Fast om vi gör det i en ställning som du är bekväm med så blir ju båda nöjda och glada.

    - Se mig i ögonen. NEJ! JAG VILL INTE. Respektera det!

    Här blev han uppenbart väldigt förolämpad och arg.

    Idag när jag tog upp det (eftersom han ansåg att jag inte var tillräckligt ömkande mot honom gällande hans för dagen magproblem då han är rena hypokondrikern) så sade han:

    - Det är ju ditt eget fel. Du går ju med på det till slut. Det är inte direkt så att jag våldtar dig.

    Det har han ju rätt i, men man orkar inte med alla sura miner och kylan man bemöts med om man inte särar.

    Och ja, jag är i väntan på att han ska få en lägenhet och flytta ut snarast, för jag orkar inte med det här mer.


    Herregud vilken karl! Min man blir avtänd om han märker att jag inte har det skönt.
  • Anonym (Neander)
    Anonym (avtändande) skrev 2015-06-16 10:45:43 följande:

    Förklara för era män att det är bland det mest osexiga och avtändande som finns. Känns som man står framför en finnig hormonstinn fjortis som drar i sin pillesnopp o ska försöka övertala en : "kom igen schyrra, bara liite. Lovar att du kommer gilla det. Kom igen då, bara toppen!" Osv... Usch! Tar en vecka innan jag kan komma över den bilden och se på min sambo som vanligt och att sen försöka bygga upp åtrån igen.

    Efter jag berättade det för min sambo har vi inga tjatproblem! ;)


    Anonym (Frågvis) skrev 2015-06-16 03:35:13 följande:

    Som det verkar så är det ganska vanligt (en högst ovetenskaplig bakgrund till detta påstående dock)

    Många kollegor och vänner har kommit och berättat just dessa saker. Dessutom har jag själv råkat ut för det om och om igen.

    Sambon jag har nu, han har försökt tjata sig till sex oavsett situation. För någon vecka sedan exempelvis så uttryckte jag att jag nog är på väg att få en urinvägsinfektion.

    Ett par dagar senare så lät det såhär:

    - Jag är kåt av någon anledning. Vi kan väl ha sex?

    - Kommer du ihåg att jag sade till dig häromdagen att det känns som om jag är på väg att få en urinvägsinfektion. Det skulle vara riktigt oskönt att ha sex nu.

    - Men en snabbis då?

    - Det är lika oskönt för det. Jag vill inte.

    - Men bara toppen?

    - Nej. Inte alls säger jag ju.

    - Fast om vi gör det i en ställning som du är bekväm med så blir ju båda nöjda och glada.

    - Se mig i ögonen. NEJ! JAG VILL INTE. Respektera det!

    Här blev han uppenbart väldigt förolämpad och arg.

    Idag när jag tog upp det (eftersom han ansåg att jag inte var tillräckligt ömkande mot honom gällande hans för dagen magproblem då han är rena hypokondrikern) så sade han:

    - Det är ju ditt eget fel. Du går ju med på det till slut. Det är inte direkt så att jag våldtar dig.

    Det har han ju rätt i, men man orkar inte med alla sura miner och kylan man bemöts med om man inte särar.

    Och ja, jag är i väntan på att han ska få en lägenhet och flytta ut snarast, för jag orkar inte med det här mer.


    Alltså, helt ärligt, det finns alltså dem som tjatar om "bara toppen" (!) Vad vill man med det? Och hur skönt är det? Tänker man sig att tjejen ska komma igång av att få känna "toppen" eller ser man sin chans att även "mitten" kan få följa med in ett slag, när man ändå är igång? 

    Känns som en synnerligen pubertal bedjan! 

  • Anonym (avtändande)
    Anonym (Neander) skrev 2015-06-16 11:20:06 följande:

    Alltså, helt ärligt, det finns alltså dem som tjatar om "bara toppen" (!) Vad vill man med det? Och hur skönt är det? Tänker man sig att tjejen ska komma igång av att få känna "toppen" eller ser man sin chans att även "mitten" kan få följa med in ett slag, när man ändå är igång? 

    Känns som en synnerligen pubertal bedjan! 


    Haha japp! Varje flickas dröm! Ganska vanlig skulle jag vilja påstå.
  • Anonym (Tjat är sexigt;))

    Vägrar tro att detta är vuxna män vi talar om. Det normala o sunda är att bli tänd att partnern blir tänd, o bli avtänd om den andre inte vill. De män som avhandlas här är antingen förvuxna tonåringar eller med outvecklad sexualitet o empatisk förmåga.

Svar på tråden Tjatsex?