• Anonym (bonusmamma)

    Jag gillar inte biomamman som person och som mamma. Fråga mig vad du vill!

    Jag gillar verkligen inte biomamman som mamma och som person. Låter inte detta påverka min relation till bonus som inte märker av detta såklart.

    Men så är det så fråga mig vad du vill.

  • Svar på tråden Jag gillar inte biomamman som person och som mamma. Fråga mig vad du vill!
  • Ess
    Anonym (forSure) skrev 2015-07-10 08:07:20 följande:

    Du och mamman är troligen ganska lika eftersom ni valt och blivit vala av samma man .


    Varför måste det va så?

    Jag och min mans ex är helt olika, både utseendemässigt och beteendet.
    Min man är inte lik mitt ex, inget av mina ex har varit lika varann.
  • Brumma
    Anonym (forSure) skrev 2015-07-10 08:07:20 följande:

    Det är med största sannolikhet ömsesidigt!

    Tur att det inte är henne du lever med

    Du och mamman är troligen ganska lika eftersom ni valt och blivit vala av samma man .


    Ganska troligt är väl att det är tvärtom? Om man lever med en människa och personen ifråga har sidor som gör att man inte vill leva med personen, eller i efterhand ser sidorna som oattraktiva - då är väl chansen enormt stor att man väljer ngn som är helt annorlunda nästa gång?

    Jag vet att det finns personer som "fastnar" och gör om samma misstag om och om igen, men de flesta av oss lär nog av sina misstag och vet vad man INTE vill ha nästa gång ;)

    Mina killar har varit totalt olika. Både till sätt, intressen, kroppsbyggnad, stil, ålder osv...Likaså min mans föredettingar - de är väldigt olika mig.
  • Anonym (Minna)
    Anonym (bonusmamma) skrev 2015-07-06 23:33:17 följande:
    Jag har jättesvårt för människor som sårar andra människor för att lyfta upp sig själv. Hon är en sådan människa enligt mig.
    Hon tycker nog likadant om dig.
  • Zarch
    taquine skrev 2015-07-06 11:42:29 följande:

    Hur långt är ett snöre ?

    Nej allvarligt , tror inte så många har något att fråga dig om . Dessa bio/bonus föräldrar  vs konflikter samt svärmorstrådar går det ju tusen på dussinet här på FL . Inget nytt under solen alltså , enbart tjatigt 


    Håller med!
  • M r a u

    Om man vill veta något kring detta ohemult intressanta ämne kan man väl bara sluta slå dövörat till. Att slippa veta är det värre med.

  • Anonym (Känner samma)

    Jag gillar inte heller biomorsan. Hon vill jämt skicka hem ungen till oss när det blir tjafs mellan mor och dotter på hennes veckor, vilket det blir JÄMT. Hon försöker dessutom ge min kille dåligt samvete genom att påstå att han aldrig träffar eller gör nått med sin dotter. Jävla bullshit, hon är hos oss MER än halvtid och åker ALDRIG till mamma på våra veckor.

    MEN, jag vet att väldigt mycket av problemen beror på att min kille klemar bort ungen så därför har hon svårt att acceptera reglerna hos morsan, och att hon inte kan få all uppmärksamhet pga småsyskon som oxå behöver få den. Och hon vet att hon kan grina sig till pappas sympatier. Jag gillar ärligt talat inte honom som farsa heller. Haha! Som pojkvän är han skitbra i alla fall. Och ugnen är bra, trots puckade päron.????

  • Anonym (ms ellie)
    taquine skrev 2015-07-06 11:42:29 följande:

    Hur långt är ett snöre ?

    Nej allvarligt , tror inte så många har något att fråga dig om . Dessa bio/bonus föräldrar  vs konflikter samt svärmorstrådar går det ju tusen på dussinet här på FL . Inget nytt under solen alltså , enbart tjatigt 


    Varför lägger du då energi på att läsa just de trådarna? Det finns ju hur många trådar som helst att läsa och ändå valde du den här. Och la tid på att göra ett inlägg.

    Jag läser mer än gärna varje tråd om styvfamiljsproblem eftersom jag kan känna igen mig i en del och kan få ut nåt av det, kanske lära mig nåt. Även svärmorstrådar för det kan påminna lite om samma problematik. Så för mig får det gärna skrivas fler.
  • smulpaj01
    Anonym (Känner samma) skrev 2015-07-10 15:07:03 följande:

    Jag gillar inte heller biomorsan. Hon vill jämt skicka hem ungen till oss när det blir tjafs mellan mor och dotter på hennes veckor, vilket det blir JÄMT. Hon försöker dessutom ge min kille dåligt samvete genom att påstå att han aldrig träffar eller gör nått med sin dotter. Jävla bullshit, hon är hos oss MER än halvtid och åker ALDRIG till mamma på våra veckor.

    MEN, jag vet att väldigt mycket av problemen beror på att min kille klemar bort ungen så därför har hon svårt att acceptera reglerna hos morsan, och att hon inte kan få all uppmärksamhet pga småsyskon som oxå behöver få den. Och hon vet att hon kan grina sig till pappas sympatier. Jag gillar ärligt talat inte honom som farsa heller. Haha! Som pojkvän är han skitbra i alla fall. Och ugnen är bra, trots puckade päron.????


    Jag hoppas verkligen att du inte skaffar några egna ungar med den värdelösa farsan du lever med!
  • Anonym (shithead)

    Jag tål inte biomamman heller. Jag är en sån där godtrogen människa som tror att alla har gott i sig och försöker hitta alla möjliga anledningar/förklaringar till varför folk gör dumma saker. Men den här bruden är bara sjuk. Hon är manipulativ och rakt igenom ond. Som tur är så ser min sambo igenom henne och faller inte för hennes dubbelpersonlighet. Men det hindrar henne inte från att bara vara så jävlig hon kan. Det är nog det värsta, att hon med flit gör livet så surt för oss hon kan

    kan. Barnet är supergullig men jag känner redan nu hur mycket problem han kommer få under sin uppväxt. Mamman använder honom som ett vapen och hotar titt som tätt om att det är sista gången min sambo får träffa barnet för att hon tycker han är en olämplig förälder. Vilket hon inte har några grunder till över huvud taget eller ens laglig rätt till. Hon kommer med tomma, men ibland allvarliga, hot och förväntar sig att alla ska leva efter hennes sjuka regler och beteende.

    Ursäkta dravel, det är så mycket jag vill få ur mig när det gäller henne. Samtidigt förtjänar hon verkligen inte att ta upp mina tankar och energi. Jag önskar bara att hon kunde respektera att vi inte vill ha någon kontakt med henne. Att hon bara kunde lämna oss i fred.

  • Anonym (mrs)
    taquine skrev 2015-07-06 11:42:29 följande:

    Hur långt är ett snöre ?
    Nej allvarligt , tror inte så många har något att fråga dig om . Dessa bio/bonus föräldrar  vs konflikter samt svärmorstrådar går det ju tusen på dussinet här på FL . Inget nytt under solen alltså , enbart tjatigt 


    Håller med dig om att det är enbart tjatigt!
Svar på tråden Jag gillar inte biomamman som person och som mamma. Fråga mig vad du vill!